Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velana elämä on kyllä paljon rikkaampaa

Vierailija
05.07.2014 |

Nytkin saan rauhassa nauttia kesäpäivästä terassilla ja nauttia sangriaa ilman kakaroiden  kitinää.

Kommentit (205)

Vierailija
141/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin pitkään, että elämä on jotenkin parempaa ja rikkaampaa lapsettomana. Sitten kuin salamaniskusta iski vuosien päästä olo, etten halua elää koko elämääni ilman lapsia ja kuolla lapsettomana. Nyt äitinä voin myöntää, että kyllä, lapsettomana elämä on rahallisesti rikkaampaa, mutta henkisellä tasolla olen nyt rikkaampi kuin koskaan. Sain pitkään elää lapsetonta elämää, mutta jälkikäteen todennut, että hyvin hyvin harva asia on sellainen, mikä on mahdollista vain lapsettomalle. Katsos kun ne lapsetkin tuppaa kasvamaan ja oppimaan itsenäisemmäksi, vuosi vuodelta :) Sitten saat elää juuri sellaista elämää kuin haluat, eikä tarvitse katua lapsettomuutta joskus keski-/vanhuusiässä!

Vierailija
142/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:06"]

Aloitus on vähän provosoiva, mutta olen kyllä samaa mieltä sen kanssa. Elämäni on kyllä paljon parempaa näin lapsettomana kuin se olisi, jos olisin vanhempi. Tätä on kyllä joidenkin vanhempien täysin mahdotonta käsittää.

[/quote]

Ja sinun on täysin mahdotonta väittää tällaista, koska sinulla ei ole kokemusta. Et vaan voi koskaan olla täysin varma. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:09"]

Voin sanoa omasta puolesta, ettei vela voi oikeasti tajuta toista puolta.

[/quote]

Mitä tajuamista siinä on? Kaikki eivät vain nauti vanhemmuudesta tai toivo sitä itselleen. -5

[/quote]

Juuri tämän kaltaiset kommentit paljastavat, että yllä esitetty väite pitää paikkaansa. Vela ei vain voi tajuta toista puolta.

Vierailija
144/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on saada lapsia. Jos et saa lapsia, joudut "kadotukseen", DNA:si kulku loppuu sinuun. Muuta tarkoitusta ihmiselämällä ei ole.

Vierailija
145/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää veloissa vain yksi asia. Se että jos joku heistä luulee joskus oikeasti rakastaneensa jotain/jotakuta. Muuten asia on ok. Mutta todellista rakkautta kukaan heistä ei ole tuntenut.

Vierailija
146/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:33"]

Ei voi tietää nauttiiko vanhemmuudesta, jos ei ole sitä kokenut.

[/quote]

Totta kai sen voi tietää. Älä viitsi tekeytyä yksinkertaiseksi.

[/quote]ei sitä tiedä ennenkuin on oma lapsi. En tiennyt minäkään ja aika kypsässä iässä sain.

Vierailija
147/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:34"]

Vela ei vain voi tajuta toista puolta.

[/quote]

Tätä palstaa lukemalla kenelle tahansa on selvää, ettei vanhemmuus tee kaikkia onnelliseksi. Joka päivä täällä kuuluu valitus siitä, miten puoliso haluaa vain omaa aikaa, vetäytyy perheensä parista harrastusten ja kavereiden pariin tai vaihtaa kokonaan maisemaa. Selvästikään kaikki eivät vain koe vanhemmuutta niin antoisaksi ja merkitykselliseksi rooliksi, että se riittäisi hyvittämään lasten hankintaan liittyvät negatiiviset piirteet vapauden ja itsenäisyyden menetyksestä hiljaisuuden puuttumiseen.

Sinun mielestäsi kukaan ei voi kuitenkaan tuntea itseään sitä vertaa, että osaisi etukäteen ennakoida kuuluvansa tähän joukkoon, jolle vanhemmuus ei tuo onnea. Miksi ihmeessä ei? -5

Vierailija
148/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaudesta en tiedä, mutta lasten saaminen on aina itsekäs teko. Jokainen vanhempi katsoo olevansa niin hyvä ihminen, että geenejä kannattaa jatkaa. Itse olen vela, koska koen ettei minulla olisi lapsilleni tarpeeksi annettavaa. Elämäni tuskin on rikkaampaa kuin lapsellisilla, se on vain erilaista. Annetaan jokaisen tehdä omat valintansa. 

Vierailija
149/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:24"]

Katsos kun ne lapsetkin tuppaa kasvamaan ja oppimaan itsenäisemmäksi, vuosi vuodelta :) Sitten saat elää juuri sellaista elämää kuin haluat, eikä tarvitse katua lapsettomuutta joskus keski-/vanhuusiässä!

[/quote]

Minä elän mieluummin sellaista elämää kuin haluan jo nyt enkä vasta parinkymmenen vuoden päästä. :) Enkä tosiaankaan tule katumaan lapsettomuutta sen enempää kuin tulen katumaan sitä, etten ole homoseksuaali. -5

Vierailija
150/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:38"]Minua säälittää veloissa vain yksi asia. Se että jos joku heistä luulee joskus oikeasti rakastaneensa jotain/jotakuta. Muuten asia on ok. Mutta todellista rakkautta kukaan heistä ei ole tuntenut.

[/quote]

Tässä kiteytyykin se pointti mitä VELAt eivät koskaan tule tajuamaan

Vierailija
151/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoja näitä kommentteja. Jos minusta tulee lapsien myötä yhtä "henkisesti rikas" kuin teistä niin jätän mieluusti sen kokematta. Te äiti-ihmiset ette kyllä anna itsestänne kovin hyvää kuvaa. Minun ei tarvitse ryhtyä strippariksi tietääkseni etten pidä siitä, minä en tarvitse lapsia rikastuttamaan elämääni, sillä se on rikasta ilman niitäkin. Minulle lapset olisivat pelkkä haitta, miksi se on teidän niin vaikea ymmärtää sitä. Minä tiedän mitä elämältäni haluan tai en halua, teidän ei tarvitse tulla kertomaan sitä minulle.

Vierailija
152/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:43"]Rikkaudesta en tiedä, mutta lasten saaminen on aina itsekäs teko. Jokainen vanhempi katsoo olevansa niin hyvä ihminen, että geenejä kannattaa jatkaa. Itse olen vela, koska koen ettei minulla olisi lapsilleni tarpeeksi annettavaa. Elämäni tuskin on rikkaampaa kuin lapsellisilla, se on vain erilaista. Annetaan jokaisen tehdä omat valintansa. 

[/quote]

Ja säälittävintä on se, että lapsia tehdään koska oma elämä on niin köyhää. Itsekästä ja säälittävää.

Vierailija
153/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:48"]Ei luoja näitä kommentteja. Jos minusta tulee lapsien myötä yhtä "henkisesti rikas" kuin teistä niin jätän mieluusti sen kokematta. Te äiti-ihmiset ette kyllä anna itsestänne kovin hyvää kuvaa. Minun ei tarvitse ryhtyä strippariksi tietääkseni etten pidä siitä, minä en tarvitse lapsia rikastuttamaan elämääni, sillä se on rikasta ilman niitäkin. Minulle lapset olisivat pelkkä haitta, miksi se on teidän niin vaikea ymmärtää sitä. Minä tiedän mitä elämältäni haluan tai en halua, teidän ei tarvitse tulla kertomaan sitä minulle.

[/quote]

Hieno homma. Selittelet kyllä valintojasi vauvoihin keskittyneellä keskustelupalstalla, kiivaasti....

Vierailija
154/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 19:27"]Miksi vela on hakeutunut vauvapalstalle? :)

[/quote]

Typerin kommentti ikinä.

Vierailija
155/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:48"]Ei luoja näitä kommentteja. Jos minusta tulee lapsien myötä yhtä "henkisesti rikas" kuin teistä niin jätän mieluusti sen kokematta. Te äiti-ihmiset ette kyllä anna itsestänne kovin hyvää kuvaa. Minun ei tarvitse ryhtyä strippariksi tietääkseni etten pidä siitä, minä en tarvitse lapsia rikastuttamaan elämääni, sillä se on rikasta ilman niitäkin. Minulle lapset olisivat pelkkä haitta, miksi se on teidän niin vaikea ymmärtää sitä. Minä tiedän mitä elämältäni haluan tai en halua, teidän ei tarvitse tulla kertomaan sitä minulle.

[/quote]

Hieno homma. Selittelet kyllä valintojasi vauvoihin keskittyneellä keskustelupalstalla, kiivaasti....

[/quote]

Tämä on yksi suomen suosituimmista keskustelupalstoista ja kaiken lisäksi aihe vapaa.

Vierailija
156/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:33"]

Ei voi tietää nauttiiko vanhemmuudesta, jos ei ole sitä kokenut.

[/quote]

Totta kai sen voi tietää. Älä viitsi tekeytyä yksinkertaiseksi.

[/quote]

Huomaa kyllä, ettei sinulla ole aavistustakaan asiasta. Mutta älä vaan veikkonen tee ikinä lapsia jos sangria ja terassi on sinulle noin tärkeää ja "rikasta".

Vierailija
157/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Minulla on kolme lasta ja tässä istun takaterassilla viinilasin ja läppärin kanssa, kukaan ei kitise. En mistään hinnasta vaihtaisi lapsiani lapsettomaan elämään, ja olisin hyvin onneton, varmaan jossain suljetulla osastolla, jos en olisi saanut lapsia.

Vierailija
158/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:43"]Rikkaudesta en tiedä, mutta lasten saaminen on aina itsekäs teko. Jokainen vanhempi katsoo olevansa niin hyvä ihminen, että geenejä kannattaa jatkaa. Itse olen vela, koska koen ettei minulla olisi lapsilleni tarpeeksi annettavaa. Elämäni tuskin on rikkaampaa kuin lapsellisilla, se on vain erilaista. Annetaan jokaisen tehdä omat valintansa. 

[/quote]

Ja säälittävintä on se, että lapsia tehdään koska oma elämä on niin köyhää. Itsekästä ja säälittävää.

[/quote]

Eihän kukaan sen vuoksi lapsia tee, että elämä on köyhää :) hupsu. Se köyhyys näkyy vasta kun saa niitä lapsia ja rikastuu sillä kaikella rakkauden kauneudella.

Vierailija
159/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 17:56"]

Nytkin saan rauhassa nauttia kesäpäivästä terassilla ja nauttia sangriaa ilman kakaroiden  kitinää.

[/quote]

Vapaasti alkoholisti?  

Vierailija
160/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika huolestuttavalta, että täällä oltaisiin suljetulla osastolla ilman lapsia. Onko tervettä olla noin riippuvainen toisesta ihmisestä? Kaikki lapset ovat omia persooniaan ja ihmisyksilöitä, eivät mitään vanhempiensa jatkeita. Ei tässä elämässä voi ketään toista ihmistä omistaa. Minut tekee surulliseksi se, että jotkut tekevät lapsia vain siksi, etteivät olisi vanhana yksin. Kuka sen sanoo varmaksi, että lapset ovat hoitamassa vielä kun olet vanha? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi