Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velana elämä on kyllä paljon rikkaampaa

Vierailija
05.07.2014 |

Nytkin saan rauhassa nauttia kesäpäivästä terassilla ja nauttia sangriaa ilman kakaroiden  kitinää.

Kommentit (205)

Vierailija
161/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:58"]

Eihän kukaan sen vuoksi lapsia tee, että elämä on köyhää :) hupsu. Se köyhyys näkyy vasta kun saa niitä lapsia ja rikastuu sillä kaikella rakkauden kauneudella.

[/quote]

Rikastuu kaikella rakkauden kauneudella? Uutta pääministeriämme lainaten: V***u mitä p***aa! ;) 

Vierailija
162/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:38"]Minua säälittää veloissa vain yksi asia. Se että jos joku heistä luulee joskus oikeasti rakastaneensa jotain/jotakuta. Muuten asia on ok. Mutta todellista rakkautta kukaan heistä ei ole tuntenut.

[/quote]

Tässä kiteytyykin se pointti mitä VELAt eivät koskaan tule tajuamaan

[/quote]

Se, että te mammat ette kykene tuntemaan "todellista rakkautta" kuin lapsianne kohtaan, ei tarkoita että kaikki muutkin olisivat yhtä tunnevammaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:48"]

Ei luoja näitä kommentteja. Jos minusta tulee lapsien myötä yhtä "henkisesti rikas" kuin teistä niin jätän mieluusti sen kokematta. Te äiti-ihmiset ette kyllä anna itsestänne kovin hyvää kuvaa. Minun ei tarvitse ryhtyä strippariksi tietääkseni etten pidä siitä, minä en tarvitse lapsia rikastuttamaan elämääni, sillä se on rikasta ilman niitäkin. Minulle lapset olisivat pelkkä haitta, miksi se on teidän niin vaikea ymmärtää sitä. Minä tiedän mitä elämältäni haluan tai en halua, teidän ei tarvitse tulla kertomaan sitä minulle.

[/quote]

On eri asia kuvitella tietävänsä, kuin todella oikeasti tietää. En minäkään haluaisi strippari olla, mutta enhän oikeasti tiedä millaista se olisi. Tiedän millaista on juoda sangriaa terassilla, olen sen kokenut. Olen myös kokenut lapsieni syntymät, puolison palavan rakkauden ja ihanan perheen, siksi voinkin sanoa, että en ikinä ikinä, koskaan vaihtaisi kaikkea tätä pelkkään sangriaan terassilla. Lapset ja  heidän myötä elämääni tullut rikkaus on ylivoimaisesti parasta mitä olen koko elämäni aikana kokenut.

Vierailija
164/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela?

Vierailija
165/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, miten sen nyt ottaa. Punnkua naukin ja odottelen, että vartaat kypsyy grillissä. Kukaan ei kitise jaloissa. Ihan mukavaa tämäkin. 
t. Kahden lapsen äiti

Vierailija
166/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut vuosia läheisten lapsiperhe-elämäå, ja pakko sanoa, ettei juuri mikään kiinnosta siinä. Ei mikään! Usein ajattelen hiljaa mielessäni, että onneks mulla ei ole lapsia. 

Vierailija
167/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä miten joku voi sanoa elämän olevan parempaa ilman lapsia jos ei ole vertailukohtaa, eli OMIA lapsia.

Moni voi verrata elämäänsä sivustakatsojana tuttavan lapsia sisältävään elämään, mutta todellista tietoa ei asiasta ole.

Haluaisin myös ajatella että olisin onnellisempi rikkaampana, mutta kun en vaan voi, kun en tiedä. En ole koskaan kokenut sitä.

Tai jos olisin huomattavan ylipainoinen niin olisinko onnellinen hoikkana, en voisitietää kun ei ole kokemusta.

Onnellisuus riippuu olosuhteista  ja ihmisestä itsestään, mikä riittää jollekin toiselle ei välttämättä riitä toiselle alkuunsakaan.

Eikannata peilata onnellisuutta muihin ihmisiin.

Vierailija
168/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela = vapaaehtoisesti lapseton?

Vierailija
169/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:06"]

En minäkään haluaisi strippari olla, mutta enhän oikeasti tiedä millaista se olisi. 

[/quote]

Saatat kuitenkin tietää, olisitko onnellisempi stripparina kuiin nykyisessä työssäsi. -5

Vierailija
170/205 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat voivat viettää mielenkiintoista elämää, itse en kyllä kokenut lapsettomana vauva.fi palstaa sellaiseksi paikaksi jossa roikkua.

Vierailija
171/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:06"]

Aloitus on vähän provosoiva, mutta olen kyllä samaa mieltä sen kanssa. Elämäni on kyllä paljon parempaa näin lapsettomana kuin se olisi, jos olisin vanhempi. Tätä on kyllä joidenkin vanhempien täysin mahdotonta käsittää.

[/quote]

Kuten moni on sanonutkin, loogisesti tämä väittämä ei päde, sen tajuaa jokainen, joka hetkenkin ajattelee. Vela ei voi tietää onko elämä rikkaampaa/parempaa, koska ei ole kokemusta siitä vaihtoehdosta eikä voi vertailla. Arvata voi, mutta arvaus nyt on aina arvaus, melko tyhjänkanssa se.

Terveisin toinen lapseton.

[/quote]

Höpsistä.

Kyllä minä tiedän ilman kokemustakin millaista olisi elää naamatatuoinnin kanssa.

Jos lapsia ei halua niin elämä lapsen kanssa olisi kamalaa. 

[/quote]

Mulla ei ole lapsia eikä tule, ahdistaa pelkkä ajatuskin.

Ja jos nyt kuitenkin tulisin raskaaksi, en voi vannoa tekeväni aborttia, koska en ole koskaan raskaana ollut enkä tiedä millaista se olisi. En myöskään voi vannoa, että mikäli päätyisin lapsen pitämään enkä sitä oppisi rakastamaan ja hänestä iloitsemaan. Itse asiassa veikkaan, että mä oisin jopa ihan hyvä äiti.

Mutta en ole kokeilemassa moista vaihtoehtoa, koska ei vaan ole mun juttu, en siltikään voi vannoa miten äitiyden kokisin, koska en ole sitä kokenut.

[/quote]

No sinä olet sinä. Minä puolestani tiedän, etten lasta koskaan halua enkä myöskään tästä syystä nauttisi raskaudesta enkä äitiydestä. Tunnen itseni hyvin.

[/quote]

Et oo koskaan raskaushormoneista kuullut?

Et yksinkertaisesti voi tietää ilman kokemusta miten hormonit vaikuttaisivat ajattelutapaasi.

Mäkin tunnen itseni todella hyvin, mutta esim. hormoneista johtuvat muutokset eivät yksinkertaisesti ole ennustettavissa.

Vierailija
172/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse entisenä velana ja nykyään kahden äitinä olen miettinyt tässä mistä olen joutunut luopumaan. Tulin siihen tulokseen, että olen joutunut luopumaan vain baareista ja viinasta keskeisenä viikonloppusisältönä. Kaikkea muuta teen käytännössä edelleen kuten ennenkin. Ja tiedättekö mitä? Se ei tosiaan haittaa, että baarielämä on jäänyt vähäiseksi. Ja kuitenkin pääsen menemään silloin tällöin jos haluan. Nykyään lapset käyvät jo mummolassa yökylässä, joten käydään miehen kanssa joskus kahdestaankin ulkona. Ehkä näin jälkeenpäin vähän hävettää miten "täyttä elämää" kuvittelin eläväni ja miten suuria merkityksiä jotkut baari-illat saivat. Nyt elän baareja lukuunottamatta samaa rikasta elämää kuin ennen lapsiakin, mutta nyt on siihen lisäksi tullut nämä lapset. Velana minulla ei myöskään ollut käytännössä oikeasti käsitystä lapsiarjesta. Mielessäni kuvitin sen aina rääkymisentäyteiseksi kakkavaippahelvetiksi ja voi sanoa nyt viiden vuoden kokemuksella, että sellaista helvettiä ei ole ollut päivääkään. Lapset ovat muutakin kuin pelkkiä lapsia. He ovat kokonaisia ihmisiä, jotka kasvavat ja kehittyvät ja jokaisella on oma luonne. Olen huomannut myös aikakäsitykseni olleen velana vääristynyt ja monista kirjoituksista täälläkin huomaa, että se on sitä monilla muillakin. Ikään kuin vaippapyllyvaihe ja pienen vauvan tarvitsevuus olisivat pysyviä ja staattisia olotiloja sen jälkeen, jos lapsen tekee. Ja että kaksikymmentä vuotta menee niin, että mitään ei pysty tekemään. :D Lapset ovat oikeasti pieniä aika lyhyen aikaa ja minäkin yllätyin siitä, että se oli jopa ihan miellyttävää aikaa. Ja joka tapauksessa kului nopeasti. Tajusin myös, ettei tarvitse olla lapsirakas viihtyäkseen omien lastensa kanssa ja nauttiakseen elämästä heidän kanssaan. Lapsuus on elämänkaaren vaihe eikä pysyvä olotila. Yhtä lailla kuin ei tarvitse olla vanhusrakas rakastaakseen omia vanhenevia vanhempiaan ja viihtyäkseen heidän seurassaan. 

Mutta toki on ihan ok olla haluamatta lapsia, ei se ole minulta pois, mutta se saattaa mahdollisesti olla velalta pois, jos ei halua tulla vanhemmaksi siksi, että käsitys elämästä on vääristynyt ja pelkoihin perustuva. Ja eihän se mulle kuulu mikä on kunkin käsitys rikkaasta elämästä. Jos naukkailu auringossa ilman minkäänlaisia katkoksia läpi elämän riittää jollekin elämäntavaksi ja -sisällöksi niin mikäs siinä. Jokainen valitsee elämänsisältönsä itse ja rikasta elämää voi elää monella tapaa, mutta ei tuon ap:n elämänsisältö mitenkään objektiivisesti ole rikkaampaa kuin kenenkään muunkaan.

Vierailija
173/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:53"]

Aloitus on vähän provosoiva, mutta olen kyllä samaa mieltä sen kanssa. Elämäni on kyllä paljon parempaa näin lapsettomana kuin se olisi, jos olisin vanhempi. Tätä on kyllä joidenkin vanhempien täysin mahdotonta käsittää.

[/quote]

Kuten moni on sanonutkin, loogisesti tämä väittämä ei päde, sen tajuaa jokainen, joka hetkenkin ajattelee. Vela ei voi tietää onko elämä rikkaampaa/parempaa, koska ei ole kokemusta siitä vaihtoehdosta eikä voi vertailla. Arvata voi, mutta arvaus nyt on aina arvaus, melko tyhjänkanssa se.

[/quote]

Höpsistä.

Kyllä minä tiedän ilman kokemustakin millaista olisi elää naamatatuoinnin kanssa.

[/quote]

Ja jos nyt kuitenkin tulisin raskaaksi, en voi vannoa tekeväni aborttia, koska en ole koskaan raskaana ollut enkä tiedä millaista se olisi. En myöskään voi vannoa, että mikäli päätyisin lapsen pitämään enkä sitä oppisi rakastamaan ja hänestä iloitsemaan. Itse asiassa veikkaan, että mä oisin jopa ihan hyvä äiti.

Mutta en ole kokeilemassa moista vaihtoehtoa, koska ei vaan ole mun juttu, en siltikään voi vannoa miten äitiyden kokisin, koska en ole sitä kokenut.

[/quote]

No sinä olet sinä. Minä puolestani tiedän, etten lasta koskaan halua enkä myöskään tästä syystä nauttisi raskaudesta enkä äitiydestä. Tunnen itseni hyvin.

[/quote]

Et yksinkertaisesti voi tietää ilman kokemusta miten hormonit vaikuttaisivat ajattelutapaasi.

Mäkin tunnen itseni todella hyvin, mutta esim. hormoneista johtuvat muutokset eivät yksinkertaisesti ole ennustettavissa.

[/quote]

Vai niin.

No, en kuitenkaan aio hankkiutua raskaaksi, koskaan. Tsemppiä sinulle päätöksentekoon.

Vierailija
174/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:56"]

[/quote]

[/quote]

Höpsistä.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vai niin.

No, en kuitenkaan aio hankkiutua raskaaksi, koskaan. Tsemppiä sinulle päätöksentekoon.

[/quote]

En mäkään, käytössä on sterin lisäksi vielä hormoniehkäisy.

Pointti nyt vaan oli, että ei voi aidosti tietää, jos ei ole kokenut ja mm. hormonit on todella voimakas vaikuttaja päänuppiin, halusi tai ei.

Vierailija
175/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]

Höpsistä.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vai niin.

[/quote]

Pointti nyt vaan oli, että ei voi aidosti tietää, jos ei ole kokenut ja mm. hormonit on todella voimakas vaikuttaja päänuppiin, halusi tai ei.

[/quote]

Miksi ihmeessä syöt hormoneja jos sinulle on tehty sterilisaatio? :O

Pointti mulla oli se, että joillekin päätös on varma ettei koskaan äidiksi halua. Ei mitkään hormonit ihmisen persoonaa muuta :)

Vierailija
176/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 02:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:57"]

Kukaan ei ole vielä tässäkään ketjussa kertonut mistä me lapselliset ihmiset jäädään paitsi? Mikä on se rikkaus, josta aloituksessa puhuttiin? 

[/quote]

Lue ja sisäistä tämän ketjun viesti 30. -5

[/quote]

Aha, no niin. Ei siinä juuri argumentointia ollut. Minä voin siis sanoa, että minä elän nyt lapsien myötä paljon rikkaampaa elämää kuin aikoinani velana. 

[/quote]

Siitä vain. Minä puolestani elän nyt rikkaampaa elämää kuin mihin pystyisin vanhempana. -5

Vierailija
177/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön hormoneja, koska haluan varmistaa etten tule raskaaksi, lisäksi ne pitää menkat mukavampina.

Kyllä mulla ainakin PMS muuttaa persoonaa, kerran kuussa olen todella lyhytpinnainen vaikka yleensä mulla on lehmän hermot.

Vierailija
178/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse entisenä velana ja nykyään kahden äitinä olen miettinyt tässä mistä olen joutunut luopumaan. Tulin siihen tulokseen, että olen joutunut luopumaan vain baareista ja viinasta keskeisenä viikonloppusisältönä.

[/quote]

Jos elämän keskeisenä sisältönä on ryyppääminen ja baarit, niin varmasti lapset voivatkin tuoda erittäin tervehdyttävän muutoksen elämäntyyliin. Itse en moista "eheytystä" kaipaa, sillä viinalla läträäminen ja juottoloissa lorviminen ei muutoinkaan kuulu tapoihini.

Vierailija
179/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]

Höpsistä.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vai niin.

[/quote]

[/quote]

Miksi ihmeessä syöt hormoneja jos sinulle on tehty sterilisaatio? :O

Pointti mulla oli se, että joillekin päätös on varma ettei koskaan äidiksi halua. Ei mitkään hormonit ihmisen persoonaa muuta :)

[/quote]

Tämä mua on aina ihmetyttänyt. Miksi päätöksen tulee olla varma ja miksi voimallinen vannominen, että ikuna varmasti koskaan en kautta kiven ja kannon? On täysin ok olla haluamatta lapsia, ja on täysin ok myös muuttaa mielipiteensä. Ihmisen mielipide muuttuu monissa asioissa elämän varrella. Eikö se ole pikemminkin huono asia, jos ei koskaan muuta mielipiteitään mistään syystä ja on lukinnut kaikki valintansa jo nuorena? Ja siis edelleenkin on ihan ok olla haluamatta lapsia ja ihan ok olla muuttamatta mieltään asian suhteen, mutta sitä vaan ihmettelen, että miksi se julmettu vannominen ja vakuuttelu.

Vierailija
180/205 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:09"]

Itse entisenä velana ja nykyään kahden äitinä olen miettinyt tässä mistä olen joutunut luopumaan. Tulin siihen tulokseen, että olen joutunut luopumaan vain baareista ja viinasta keskeisenä viikonloppusisältönä.

[/quote]

Jos elämän keskeisenä sisältönä on ryyppääminen ja baarit, niin varmasti lapset voivatkin tuoda erittäin tervehdyttävän muutoksen elämäntyyliin. Itse en moista "eheytystä" kaipaa, sillä viinalla läträäminen ja juottoloissa lorviminen ei muutoinkaan kuulu tapoihini.

[/quote]

No, ei se ollut ainoa elämänsisältöni ja vähän kausiluonteista kaverienkin mukana. Mutta pointtihan oli, että mun ei ole tarvinnut poistaa elämästäni mitään muuta. Ja läträilyn otin pääpointiksi kirjoituksessani siksi, että se oli aloittajan keskeinen pointti siitä miksi hänen elämänsä on rikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä