Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille on yritetty tyrkyttää yökylään jo neljää lasta..

Vierailija
04.07.2014 |

En ole suostunut. Siskoni yritti saada kahta alakoululaista meille yökylään, koska he halusivat mennä miehen kanssa grillaamaan naapuriin ihan rauhassa. Naapuristamme yritettiin työntää meille sitten kahta huliviliä kahdeksan vuotiasta lähes samalla syyllä. Molemmissa perheissä vanhemmat ovat kesälomalla ja kummassakaan perheessä eivät omat lapsemme ole olleet yökyläilemässä.

Meillä on kolme lasta ja olemme molemmat mieheni kanssa vielä viikon töissä ennen lomaa. Joten koska kerran olemme kotosalla, niin meille olisi hyvä työntää lapsia hoitoon.. En halunnut, mieheltä ja lapsilta en edes kysynyt. Siskoni mielestä voisin vähän mennä oman mukavuusalueeni ulkopuolelle ja ottaa heidän lapset meille, naapurista ei onneksi alettu enempää tuputtamaan ja kyselemään miksi en halua. Yksi syy siihen, että en halua, on tosiaan tuo oma mukavuuteni. Teen aika pitkää päivää töissä ja kotona en haluaisi enää ylimääräistä touhua ja meteliä. Loma-aikaan voisin ottaakin yhden tai kaksi helppoa yökyläilijää, mutta en arkiviikonloppuna. Mites teillä muilla?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 22:45"]

Usein mietin kun luen huvikseni av:ta (vaikka lapseton 26-vuotias olenkin), että miten ihmeessä nykyajan vanhemmat ovat tällaisia. Aina luullaan, että kaikki yrittävät tahallaan tuputtaa lastaan hoitoon/syömään/milloin mitäkin. Aina luullaan ensimmäisenä että "Ahas minua yritetäänkin käyttää hyväksi", ja lapset jäävät ilman leikkikaveria. Omasta lapsuudestani muistan kuinka yökyläilimme ja söimme kavereiden luona miten sattuu ja sen luona kenen pihalla satuimme leikkimään. Olisi ollut kauheaa leikkiä sellaisen kaverin luona jonne ei tuntisi olevansa tervetullut. Ja kyllä se lapsi aistii sen kyttääkö mamma nenänvarttaan pitkin, että taasko tuo kakara leikkii täällä.

[/quote] Tee niitä lapsia eka ja kirjoita vasta sitten. Minäkin olin tosi hyvä kasvattamaan vieraiden lapsia ennen omiani. Minulla oli myös paljon vastaavanlaisia ajatuksia, nyt ne ovat vähän realistisemmat.

Vierailija
42/49 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 22:45"]

Usein mietin kun luen huvikseni av:ta (vaikka lapseton 26-vuotias olenkin), että miten ihmeessä nykyajan vanhemmat ovat tällaisia. Aina luullaan, että kaikki yrittävät tahallaan tuputtaa lastaan hoitoon/syömään/milloin mitäkin. Aina luullaan ensimmäisenä että "Ahas minua yritetäänkin käyttää hyväksi", ja lapset jäävät ilman leikkikaveria. Omasta lapsuudestani muistan kuinka yökyläilimme ja söimme kavereiden luona miten sattuu ja sen luona kenen pihalla satuimme leikkimään. Olisi ollut kauheaa leikkiä sellaisen kaverin luona jonne ei tuntisi olevansa tervetullut. Ja kyllä se lapsi aistii sen kyttääkö mamma nenänvarttaan pitkin, että taasko tuo kakara leikkii täällä.

[/quote] Tee niitä lapsia eka ja kirjoita vasta sitten. Minäkin olin tosi hyvä kasvattamaan vieraiden lapsia ennen omiani. Minulla oli myös paljon vastaavanlaisia ajatuksia, nyt ne ovat vähän realistisemmat.

[/quote]

Jos ei viestistä käynyt jo selväksi niin vertasin nykyajan valitustrendiä entisaikaan, koska en muista, että minun lapsuudessani kukaan olisi valitellut kenenkään yökyläilystä ynnä muista syömisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi yökyläilijöitä, koska mies haluaa aina silloin seksiä ihan kuin kiinnijäämisen pelko lapsiyleisöille olisi kiihottavaa. Inhottaa ajatella, että naapurihuoneessa esiteinit kikattaa omiaan ja meillä mies tekee kaikkensa, että pitäisin "seksimeteliä". Ei kiva!

Vierailija
44/49 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla teinit nukkuu pihamaalla teltassa. Onhan se heille kiva mutta asutaan aika lähellä keskustaa niin pitää olla hereillä ja vähän tiukemmin valvoa ettei kenellekkään tule mieleen lähteä kylille. 

Vierailija
45/49 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli harva taas luki aloitusta:  AP= töissä, Tyrkyttäjät= lomalla. On se ihme että omassa arjessa pitäisi huolehtia muidenkin lapsista vaikka omat vanhemmat lomailee. Ja varsinkin kun hoitaminen ei ole vastavuoroista.. Plus eikö täälläkin ole toitotettu sitä loman tärkeyttä vanhempien ja lasten yhdessäolo-aikana :)

Vierailija
46/49 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia ajatuksia:

Isompien lasten ollessa kyseessä ei voi itse nukkua ollenkaan, koska pelottaa vieraiden lasten päähänpistot ( jos lähtevät keskellä yötä jonnekin.)

Vastuu on kova. On myös mukavaa, kun luotetaan.

Työssäkäydessä jaksaa ihan siinä missä kotivanhempana/lomaillessa, jos lapset hoidossa päivät, niin heitä (omia ja vieraita) jaksaa paljon paremmin. Enemmän tämä on ihmiskohtaista, kuin riippuvaista työssäkäymisestä tai omien lasten iästä.

Vierailija
47/49 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua risoo yökyläilijät. Vanhempi lapsi (nyt 10v.) aloitti yökylät 6-vuotiaana ja aina kerran kuussa tai harvemmin on vieras lapsi yötä. Pakko ottaa, kun vuorotahtiin mennään. Olen toki mukava ja lapset viihtyy meillä, mutta en kyllä tuosta yökyläilystä pidä mitenkään. En välitä myöskään päästää lasta muualle, koska tulee ikävä jo yhdessä illassa ja ennen kaikkea tiedän, että taas nakki napsahtaa meille seuraavaksi.

Yritän kuitenkin ajatella, kuinka kivoja ne yökylät oli lapsena ja vahvistavat ystävyyssuhteita, jotka on lapselle äärettömän tärkeitä. Muistan itse lapsuudesta, kun joidenkin kotona olisi sopinut punkata jatkuvasti ja ne oli niin ihania koteja. Meillä sai käydä yökylässä, mutta jotenkin oli jäykkää.

Vierailija
48/49 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa otan mielelläni muita lapsia yökylään, omia 4, mutta odotan että vastavuoroisesti myös omani voivat mennä silloin tällöin. Nyt kaksi isompaa jo isoja teinejä 15 ja 17, joten ei enää hoitopaikkaa tarvitse vaan jäävät kotiin, jos meillä joku meno, kaksi nuorempaa sen sijaan vielä tarvitsee hoitoa.

Vierailija
49/49 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 20:39"]Ei siihen tarvitse edes mitään perusteluja, että ei halua hoitaa toisten lapsia. Ei sen pitäisi olla mikään automaatio, että voidaan hoitaa toisten lapsia jos ollaan kotona eikä ole mitään erityistä "hyväksyttävää" syytä kieltäytyä.

[/quote] No ei tarvitse perusteluja, mutta mua ainakin nyppii ihan mielettömästi, ettei siskoni voi ottaa meidän ns helppoa lasta yökylään edes kerran vuoteen. Omat lapsensa on jo isoja. Pääsisi miehen kanssa kahdestaan käymään jossain, niin että voisi mm nukkua aamulla vähän normaalia pidempään. Enkä tarkoita mitään ravintolailtaa tai muutoin alkoholin nauttimista. Mut ei, niin ei :( Ja juu, hoidamme kyllä lapsemme itse. Itse olisin ottanut siskoni lapset mielellään meille yökyläilemään kun olivat pieniä, mutta sekään ei käynyt.. Oma jaksaminen vain välillä kortilla, olisi mukava saada lähipiiristä apua.

[/quote]

Miksi et kysy apua neuvolasta? Saisit perhetyöntekijän, lapsille tukiperheen, tarvittaessa lapsille muutakin tukea ja lisäksi lastensuojelun ehtymättömän tuen, jotta jaksaisit. Ai niin, et halua, että kukaan katsoo, miten teillä oikeasti eletään.

[/quote]

noinkohan sais? Ei ainakaan sisko saanu neljän pienen lapsen kans.. Tai siis olis saanu keskusteluapua kun lastensuojelusta suositeltiin ihan konkreettista kotiapua.. Sano, että keskustelukumppaneita löytyy, eikä kaipaa siihen vierasta ihmistä, jolle pitäis kaikki asiat selittää pohjia myöten, kun on niitä läheisiä, jotka tajuaa puolesta sanasta.. Ei siis saanu apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän