Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että imettäminen pilaa rinnat?

Vierailija
09.08.2008 |

entä se, että jos ei pidä rintsikoita niin rinnat lerpahtaa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin RASKAUS pilasi rinnat. Tuli raskausarpia.

Vierailija
22/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman runtsikoita oleminen lerpauttaa taatusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi onnetonta patalappua jäljellä vaikken voinut edes montaa kuukautta imettää kun maito loppui.

Muuten: kuka hullu imettää lastansa melkein neljä vuotta (kuten joku tuolla edellä) ja miksi? Eihän lapsi saa siitä silloin enää edes mitään hyötyä, anteeksi kova sana, mutta mielestäni se on jo vähän sairasta.

Vierailija
24/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä nämä aika erilaiset ovat kuin 5 vuotta sitten, kun rupesin odottamaan esikoista. Rintani olivat silloin mielestäni oikein kauniit. Nyt ovat enempi mallia rukkanen, mutta eivät pilalla ja hienosti ovat toimineet. Ja eivätköhän asiansa aja vastakin.

Elämä on muutosta.

Vierailija
25/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen ihan kivan näköinen ja kiinteä B-kuppi on nykyään (2x12kk imetyksen jälkeen) A. Ei nyt ihan pahimmat mahdolliset patalaput, mutta ei nyt mitenkään erityisen terhakkaatkaan enää:/ Mutta siitä huolimatta en katso että imetys PILASI rintani. Tosin rinnat eivät koskaan ole olleet minulle erityisen tärkeät, missään muussa mielessä kuin imetyksessä. Ja en ole mikään fanaatikko asian suhteen:)

Vierailija
26/35 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisen 21-v. Rinnat olivat oikein kauniit 75 b-kokoiset ja kauniin muotoiset. Painoa raskaudessa tuli 6 kg, olin normaalipainoinen. Raskaus ja imetys muutti entiset kauniit nännit suuriksi ja reunaltaan epätaisiksi ja rinnat laskeutuivat. Hieman epäreilua, kun rinnat rupsahtaa 22-vuotiaana. Toinen lapsi 30-vuotiaana. Painoa tullut 15 kg, raskaudessa vain 1kg. Nyt kuppikoko 85 d. Pysyy kynä paikallaan ja varmaan koko penaali. Pysyisiköhän karttakirjakin rinnan alla jos yrittäisi... Ja ainoat raskausarvet rinnoissa, pienen painonnousun takia vatsassa ei yhtään. Mutta muistetaan kaikki olla iloisia siitä, että rinnat on olemassa. Äidilläni on kyllä a-kuppikoko ja hoidettu rintasyöpä. Monelta puuttuu rinta tai molemmat.

Vierailija
27/35 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavistuksen pehmeytyivät ja laskeutuivat kahden lapsen imetyksestä, olivat aiemmin kovanlaiset ja säännölliset puolipallot. Kuppikoko suureni väliaikaisesti yhdellä. Hyvat ja kauniit rinnat edelleen.

Vierailija
28/35 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisi että pilalle menivät, mutta kovasti muuttuivat.

Imetin melkeinpä tasan 1 vuoden ajan, ja kyllä ne siinä imetysaikana lurpahtivat, eivät raskausaikana. Eivät hirvittävästi kasvaneet odotusaikana, hetkellisesti turposivat kun maito rupesi synnytyksen jälkeen nousemaan, ja pikku hiljaa siinä imetyksen jatkuessa ja jatkuessa tissit vain pienenivät ja lurpahtivat. Nyt ovat aika pussukat, jonkin verran roikkuvat, nahka on sellaista ohutta ja ryppyistä. Mutta itseäni ei kyllä häiritse, ovat hiukan pienemmät kuin ennen odotusaikaa (silloin 80C, nyt ehkä 75B), pidän niistä.

Nännit ei muuttuneet mitenkään, ovat aina olleet sellaiset jotta peukaloiden päillä voin peittää ne kokonaan. Tuo tunnottomuus-juttu kylläkin on myös minun nänneihini tullut, kaipa ovat tuon lutkuttamisen aikana kokeneet niin ronskeja otteita ettei pikku hipaisu enää tunnu missään.

Ei saa sanoa että pilalle menevät. Kun ei ne pilalle mene. Kuka sanoi että roikkuvat tissit on huonot! :)

Vierailija
29/35 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 lisää että ikää oli lapsen syntyessä 23v.

Vierailija
30/35 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kas kummaa: rinnat roikkuu.

Mä olen imettänyt kolmea lasta yhteensä lähes neljä vuotta, ja mun mielestä mun rinnat on edelleen "kuosissa".

Vierailija
31/35 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tissien ainoa tehtävä vauvan ruokkimisen varmistaminen? Sujuisihan se pienempienkin "nänninpitäjien" avulla. Kai tissien tarkoitus on myös se, että mies pysyy perheensä parissa ja ruokkii kasvavaa lapsilaumaa. Ehkäpä tarpeeksi isotissisten äitien lapsilla oli enemmän ruokaa kun isä oli kuvioissa mukana. Teorioitahan on. En tiedä mikä on totuus, mutta minun on vaikea uskoa sitä että naisilla on kohtalaisen suuret tissit vain vauvanruokintaa varten

Vierailija
32/35 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne alkavat luonnostaan roikkua 30 ikävuoteen mennessä.

Rintojen roikkumista nopeuttaa kaikki mikä veltostuttaa ihoa: ikääntyminen, nopea lihominen ja sitten laihtuminen, raju liikunta ilman tukevia rintaliivejä, sekä imetys.

Lisäksi rintojen koolla on vaikutusta: nuorellakin rinnat roikkuvat, jos ne ovat erittäin suuret. Kaikki muu on keinotekoista vaikutelmaa.

Mutta rintojen tarkoitus on nimenomaan imettäminen, eikä se varsinaisesti pilaa rintoja; roikkuvat muutenkin jos ovat roikkuakseen. Ei sitä kauneutensa takia kannata jättää ruokkimasta lastaan luonnollisella tavalla.

Vierailija
33/35 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nänni roikkuu alaspäin.

Vierailija
34/35 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintoja pelasta jos ovat mennäkseen...

Raskaus- ja imetysajan kannattaa pitää liivejä yötä päivää. Ihan tosi. Fysiikka ja maan vetovoima tekevät tehtävänsä ihan jokaiselle.

Vierailija
35/35 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli korkeasta iästäni (32v) huolimatta vielä ihan "lapsen nännit" ennen raskautta, ja tykkään siitä että ne ovat nyt vähän tummemmat ja muutenkin aikuisemman näköiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä