Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyskeskuksessa tänään: kiroileva ja epäorganisoitunut äiti

Vierailija
04.07.2014 |

Odotustilaan saapui kauhealla tohinalla raskaana oleva äiti jolla mukana lapset noin 6-v ja 3-v. Kovalla äänellä etsiskeli leluja/leikkipaikkaa sitä löytämättä. Kun tajusi ettei sellaista ole, kiroili kovaan ääneen lastensa kuullen. Istui odottamaan, kaivoi 3-v:lle jäätelötötterön käteen ja päästi lapset "irti".

Lapset eivät olleet suurimman osan aikaa äidin näköpiirissä vaan jossain kulman takana melko lähellä ulko-ovea. Väillä 6-v tuli kertomaan että jätski on maassa mutta onneksi nyt taas kädessä. (Suuremmassa aulatilassa missä lapset varmaankin olivat on jonkinlainen akustomatto, johon taisi jäädä tahra.) Äitiä ei kiinostanut, tuskin vastasi lapselle mitään.

Sitten huudettiin nimeltä tätä perhettä. Isonmpi laosi tuli, pienempi ei. Äiti ei mene lasta hakemaan vaan karjuu ja äkseeraa lasta tulemaan. Lopulta 6-v käy hakemassa sisaruksensa, äiti ensin karjahti tälle lapselle ettei hänkin karkaisi. Sitten tajusi mitä tapahtuu ja odotti nillä sijoillaan. Niin odotti lääkärikin ovensuussa toisessa päässä pitkää käytävää, useita minuutteja.

Lopulta perhe pääsi kävelemään huonetta kohti. Kolmivuotiaalla oli naama ihan jäätelössä (äiti ei pyyhkinyt), kädet ja paita samoin.

Tuollaistako se lapsiperhe-elämä sitten on? Itse odotan esikoistamme ja toivon todella, etten itse muutu tuollaiseksi välinpitämättömäksi ja epäkohteliaaksi naishirviöksi.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh.. puolet vastauksista on ihan hirveetä selittelyä.

Ei se tuommosta tarvii olla.

T. Neljän äiti

Vierailija
62/66 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Paras vanhempi on lapseton*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:07"]

Odotustilaan saapui kauhealla tohinalla raskaana oleva äiti jolla mukana lapset noin 6-v ja 3-v. Kovalla äänellä etsiskeli leluja/leikkipaikkaa sitä löytämättä. Kun tajusi ettei sellaista ole, kiroili kovaan ääneen lastensa kuullen. Istui odottamaan, kaivoi 3-v:lle jäätelötötterön käteen ja päästi lapset "irti".

Lapset eivät olleet suurimman osan aikaa äidin näköpiirissä vaan jossain kulman takana melko lähellä ulko-ovea. Väillä 6-v tuli kertomaan että jätski on maassa mutta onneksi nyt taas kädessä. (Suuremmassa aulatilassa missä lapset varmaankin olivat on jonkinlainen akustomatto, johon taisi jäädä tahra.) Äitiä ei kiinostanut, tuskin vastasi lapselle mitään.

Sitten huudettiin nimeltä tätä perhettä. Isonmpi laosi tuli, pienempi ei. Äiti ei mene lasta hakemaan vaan karjuu ja äkseeraa lasta tulemaan. Lopulta 6-v käy hakemassa sisaruksensa, äiti ensin karjahti tälle lapselle ettei hänkin karkaisi. Sitten tajusi mitä tapahtuu ja odotti nillä sijoillaan. Niin odotti lääkärikin ovensuussa toisessa päässä pitkää käytävää, useita minuutteja.

Lopulta perhe pääsi kävelemään huonetta kohti. Kolmivuotiaalla oli naama ihan jäätelössä (äiti ei pyyhkinyt), kädet ja paita samoin.

Tuollaistako se lapsiperhe-elämä sitten on? Itse odotan esikoistamme ja toivon todella, etten itse muutu tuollaiseksi välinpitämättömäksi ja epäkohteliaaksi naishirviöksi.

[/quote]

En usko, että muutut. Meille on kolmas tulossa ja ihan mukavaa elämää on. Ei ole vielä tarvinnut karjua lapsilleni, enkä päästä heitä "irti" julkisella paikalla ja jos jotain äkseeraavat niin tiukasti puutun, mutta en huuda. Kuulostaa kyllä aika elämäänsä kyllästyneeltä tapaukselta tuo "terveyskeskusäiti".

Vierailija
64/66 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
65/66 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käskee vääntään niitä mukuloita enemmän kuin hermot antaa myöden? Ja tarpeeksi suuri ikäerokin auttais varmaan myös. Kiroilu lasten kuullen on myös aika törkeetä.

Vierailija
66/66 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:26"]Katsellaan sitten, jaksatko juosta lasten perässä ja olla aina korrekti ja puhua vain miellyttävällä, harmonisella äänellä ja olla aina kaikille mieliksi. 

[/quote]

On siinä harmonisen ja kiroilemisen välillä muutakin. Kyllä minullakin meni hermot kolmatta odottaessani kahteen riekkuvaan lapsen ja ihan yleisellä paikalla. Komensin mutta en karjunut tai kiroillut. Miksi se väsymys on aina jokin tekosyy heittäytyä ihan holtittomaksi? Eikö se ole vanhemman velvollisuus huolehtia siitä että asiat eivät kärjisty siihen pisteeseen että kaikki väsyttää ja vituttaa ja lapset saavat sitten kärsiä? Nykyään neuvolat/kunnatkin järjestävät hoito-apua. Ainahan sen puoleen kääntymistä tälläkin palstalla suositellaan kun tulee niitä avauksia missä ollaan uupuneita lapsi-arkeen.

Kyllä minä väsymyksen ymmärrän siinä missä moni muukin äiti mutta sille asialle voi myös tehdä jotain.

[/quote]

tätä olin tulossa kans kirjottamaan, mutta mun ei tartte, komppaan sun tekstiäs!!!!