Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"SAAKO SUN KOIRAA SILITTÄÄ?"

Vierailija
03.07.2014 |

Terve!

Mietin vain, että kun olette lenkillä koiranne kanssa, ja joku kysyy että saako koiraa silittää, mitä vastaatte?

Ja voitteko ilmoittaa rodun, ja sen jos ette anna silittää , miksi?

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa silittaa, ei tuo noutaja siita kulu :) koira on todella sosiaalinen, mutta saattaa puskea itseaan silittajan jalkoja vasten tai alkaa pyorimaan maassa. Pentuna varasteli pikkulasten hattuja, nyt kymmenvuotiaana on jo hieman rauhoittunut... :)

Kyseessa siis kultainennoutaja. Harvemmin on silittajia tullut vastaan, viime silittaja taisi olla parivuotias tytto joka rupesi halailemaan koiran muhkeaa karvakaulusta. Taisivat molemmat saada mita halusivat.

Vierailija
102/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi tosi kiltti 7 vuotias pitbull, ja tykkää lapsista tosi paljon. Haluais aina vaan rapsutuksia, muttei niitä oo lapsilta koskaan lenkillä saanut. Kun mennään lapsiperheen ohi, lapset haluais silittää kovasti mutta vanhemmat yleensä sanovat että "tuo on vihainen rotu, ei koskaan saa silittää."

Kiitos kuuluu vaan medialle ja huonoille koirankasvattajille. Pitbull on hyvä perhekoira, mutta pentuna on tärkeintä sosiaalistaminen ja totuttelu uusiin asioihin, koulutus ja rakkaus. Koira tarvitsee aikuisena paljon aktiviteetteja:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta, vanhempaa koiraa saa silittää kuka vain milloin vain (rakastaa kaikkia).
Nuoremman kanssa vähän katselen millä mielellä se on, arkailee hihnassa varsinkin miehiä ja lähestymistavasta riippuen valitsee joko ylitsevuotavan innostuksen ja riemun rapsutuksista tai pelokkaan räksytyksen.

yleensä jos joku kysyy, niin sanon että saa ainakin toista ja lasken vanhemman hihnaa pidemmälle, nuoremman pidän vierellä ensin katselemassa ja arvioimassa tilannetta ja pästän senkin mikäli se haluaa ja on rauhallinen.

Vanhempi on vehnäterriei poika ja nuorempi seropi tyttö

Vierailija
104/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira on pieni ja valtavan söpö pikku otus, hieman vallaton vielä kuitenkin. Rakastaa kaikkia olentoja, heppoja, lapsia ja ihan jopa vihaisia mummoja. Kova hinku tutustua kaikkiin maailmassa. Utelias ja sosiaalinen. Saa ehdottomasti silittää ja paijata. Kysymistä pidän kuitenkin tärkeänä, ihan jo turvallisuus - ja kohteliaisuussyistä.

Vierailija
105/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:10"]

Ei saa, pelkäävät lapsia kun eivät ole tottuneet. Perheessä, suvussa eikä lähipiirissä ole lapsia, ja tuskin tulee koirien elämässä koskaan olemaankaan, joten en ole lähtenyt puistoihin toteuttamaan ventovieraisiin lapsiin. Saavat mun puolesta olla pitämättä lapsista. Eivät hauku eivätkä pure, mutta selvästi pelkäävät jos lapsi tulee koskemaan, joten ihan koiria ajatellen ei ole mukavaa.

Kiinanharjakoiria on ja 5kpl

[/quote]

Olisiko hyväksi totuttaa koirat sitten lapsiin, kun niitä kuitenkin kylillä näkyy koko ajan? Turha pitää koiria sivistymättöminä ja pelossa, stressitaso nousee ja sairastuvat. Älkää pitäkö koiria leluina, huolehtikaa niiden henkisistä tarpeista myös.

Vierailija
106/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:15"]Mulla on tosi tosi kiltti 7 vuotias pitbull, ja tykkää lapsista tosi paljon. Haluais aina vaan rapsutuksia, muttei niitä oo lapsilta koskaan lenkillä saanut. Kun mennään lapsiperheen ohi, lapset haluais silittää kovasti mutta vanhemmat yleensä sanovat että "tuo on vihainen rotu, ei koskaan saa silittää."

Kiitos kuuluu vaan medialle ja huonoille koirankasvattajille. Pitbull on hyvä perhekoira, mutta pentuna on tärkeintä sosiaalistaminen ja totuttelu uusiin asioihin, koulutus ja rakkaus. Koira tarvitsee aikuisena paljon aktiviteetteja:)

[/quote]

Mä olen kerran saanut tutustua aivan mahtavaan pitbulliin. Herttainen luonne ja hölmö sohvanvaltaaja. :D

Sen vaan haluaisin tietää, että miksi koira otti suuhunsa ranteeni. Siis piti hellästi hampaitaan ranteessani, ei purrut tai aiheuttanut vammoja. Katseli ruskeilla nappisilmillään ja piti ranteestani kiinni. Sanoin monesti ettei saa niin tehdä ja otin ranteeni suusta pois, mutta aina sen jostain suuhunsa sai.

Jäin vaa miettimään tätä, että miksi koira näin toimi. Osaisitkohan sinä ko rodun omistajan kertoa tähän vastausta? :)

-se joka pelkää tuttunsa isoja paimenkoiria

Vierailija
107/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:15"]Mulla on tosi tosi kiltti 7 vuotias pitbull, ja tykkää lapsista tosi paljon. Haluais aina vaan rapsutuksia, muttei niitä oo lapsilta koskaan lenkillä saanut. Kun mennään lapsiperheen ohi, lapset haluais silittää kovasti mutta vanhemmat yleensä sanovat että "tuo on vihainen rotu, ei koskaan saa silittää."

[/quote]

Mä olen kerran saanut tutustua aivan mahtavaan pitbulliin. Herttainen luonne ja hölmö sohvanvaltaaja. :D

Sen vaan haluaisin tietää, että miksi koira otti suuhunsa ranteeni. Siis piti hellästi hampaitaan ranteessani, ei purrut tai aiheuttanut vammoja. Katseli ruskeilla nappisilmillään ja piti ranteestani kiinni. Sanoin monesti ettei saa niin tehdä ja otin ranteeni suusta pois, mutta aina sen jostain suuhunsa sai.

Jäin vaa miettimään tätä, että miksi koira näin toimi. Osaisitkohan sinä ko rodun omistajan kertoa tähän vastausta? :)

[/quote]

Hahah, ihana:) Koira luultavasti leikkii, tai jotain mutta pahaa ei varmasti tarkoita:). Oma pittbullini leikkii niin että välillä laittaa käteni suuhunsa, ei pure eikä satuta , Se kestää vain sekunnin ja sitten jatkaa pehmolelun puremista. En tiedä, ehkä pitbulleilla on oma tapansa osoittaa rakkautta tai leikkiä. Tai sitten nämä kaksi yksilöä ovat erityisiä:)

Se pitin omistaja

Vierailija
108/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa silittää, kiltti cavalier on koirani....

Vierailija
109/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:15"]Mulla on tosi tosi kiltti 7 vuotias pitbull, ja tykkää lapsista tosi paljon. Haluais aina vaan rapsutuksia, muttei niitä oo lapsilta koskaan lenkillä saanut. Kun mennään lapsiperheen ohi, lapset haluais silittää kovasti mutta vanhemmat yleensä sanovat että "tuo on vihainen rotu, ei koskaan saa silittää."

[/quote]

[/quote]

Hahah, ihana:) Koira luultavasti leikkii, tai jotain mutta pahaa ei varmasti tarkoita:). Oma pittbullini leikkii niin että välillä laittaa käteni suuhunsa, ei pure eikä satuta , Se kestää vain sekunnin ja sitten jatkaa pehmolelun puremista. En tiedä, ehkä pitbulleilla on oma tapansa osoittaa rakkautta tai leikkiä. Tai sitten nämä kaksi yksilöä ovat erityisiä:)

Se pitin omistaja

[/quote]

Mua tämä hömppä seuras joka paikkaan ja piti rannettani suussaan. Se kutitti ja toi hassun tunteen koirasta josta saanu kuulla pelkkiä pelottavia tarinoita. :D

Vaikka ko rotuun edelleen varauksella suhtaudunkin, niin tiedän ettei kaikki ole pahoja. Vaan sieltä löytyy myös näitä hassuja sohvan valtaajia jotka ei anna tilaa sängyssäkään nukkua. Tää kyseinen otus kun tiputti mut sängystä eräs yö. :D

Mut ihana huomata, että muillakin pitit tekee siis samaa. Hassuja ja ihania koiria! :)

- samainen pelokas

Vierailija
110/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:15"]Mulla on tosi tosi kiltti 7 vuotias pitbull, ja tykkää lapsista tosi paljon. Haluais aina vaan rapsutuksia, muttei niitä oo lapsilta koskaan lenkillä saanut. Kun mennään lapsiperheen ohi, lapset haluais silittää kovasti mutta vanhemmat yleensä sanovat että "tuo on vihainen rotu, ei koskaan saa silittää."

[/quote]

[/quote]

Se pitin omistaja

[/quote]

Mua tämä hömppä seuras joka paikkaan ja piti rannettani suussaan. Se kutitti ja toi hassun tunteen koirasta josta saanu kuulla pelkkiä pelottavia tarinoita. :D

Vaikka ko rotuun edelleen varauksella suhtaudunkin, niin tiedän ettei kaikki ole pahoja. Vaan sieltä löytyy myös näitä hassuja sohvan valtaajia jotka ei anna tilaa sängyssäkään nukkua. Tää kyseinen otus kun tiputti mut sängystä eräs yö. :D

Mut ihana huomata, että muillakin pitit tekee siis samaa. Hassuja ja ihania koiria! :)

- samainen pelokas

[/quote]

Dobermannini tekee samaa. Ottaa käden tai reiden hampaidensa väliin ja pitää siinä. Olen itse ajatellut, että se on vähän kuin pitäisi käsi kädessä. 

Ei tee tätä muuta kuin hyville ystäville.

Vierailija
111/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:28"]

[/quote]

[/quote]

Se pitin omistaja

[/quote]

- samainen pelokas

[/quote]

Dobermannini tekee samaa. Ottaa käden tai reiden hampaidensa väliin ja pitää siinä. Olen itse ajatellut, että se on vähän kuin pitäisi käsi kädessä. 

Ei tee tätä muuta kuin hyville ystäville.

[/quote]

Niin, sen ymmärrän kyllä, et koira tuon tekee tutuilleen ja näin. Mutta tämä pitti teki sen minulle jonka tapasi ekaa kertaa eläissään. Tätä itsekin ihmettelen vielä vuosienkin jälkeen. :)

Jäi vaan jotenkin hassu fiilis ko koirasta, mutta ei suinkaan yhtään huono. :)

-pelokas

Vierailija
112/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea että aika monia koiria saa ilmeisesti pynöstä silittää. Olen luullut, että nykyään kaikki kouluttuavat koiransa ihan roboteiksi, jotka vain kulkevat vierellä ja että silittäminen sotkee koko pakan. Kulmilla, joilla liikun on paljon koiria, mutta ne ei saa edes katsoa sivullekun ovat niin koulutettuja, joten en ole yrittänyt tehdä tuttavuutta ettei treeni mene hukkaan.

Tykkään ihan hirveästi koirista, mutta allergian takia en voi koskaan sellaista ottaa, joten mielelläni silittelisin vastaantulevia koiria.

Vierailija
113/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuntematon, en anna silittää, mutta jos on koiralle ennestään tuttu kasvo ja silittänyt aiemminkin, sitten ok.

Koirani on jo vanha collie, eikä enää pidä vieraiden ihmisten silittämisesta. Varsinkin kun jotkut käyttäytyvät niin innokkaasti, että se saa koiran hermostumaan. Nuoruusvuosina koiralle oli ihan ok, jos vieraat silittivät.

Vierailija
114/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa silittää, ihan pienet lapsetkin, kunhan huomioi, että nuorempi on yli-innokas ja saattaa kaataa kovin pienen lapsen. Kaksi uros-cockeria. Iät 5 ja 7kk. Meidän koirat on sellaisia kaikkien kavereita. Häntä heiluen ja riemulla tervehditään kaikki ihmiset.

Vierailija
115/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sekarotuinen rescuekoirani myös tekee välillä niin, että ottaa käteni suuhunsa, mutta ei pure. Olen ajatellut, että saattaisi olla jonkunlainen leikkiinkutsu, koska mitä nyt olen noita koiriani tarkkaillut niin tämä koira hakee myös toista koiraani leikkiin niin, että ottaa tän jalan suuhunsa sellanen velmu ilme naamallansa ja häntä heiluen.

Vierailija
116/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:36"]Ei saa silittää, eikä siihen ole mitään sen kummempaa syytä.

Coton de tulear

[/quote]

Miksi alapeukutetaan, jos en anna ventovieraiden ihmisten silittää koiraani. Ihan kuin koirien silittäminen olisi kaikkien ihmisten oikeus, ja koiran kanssa ulkoillessasi olet velvollinen antamaan koirasi jokaisen tahmatassun kourittavaksi tai vähintään perustelemaan miksi ei saa silittää. Ainoa hyväksyttävä syy kieltäytymiselle on koiran vihaisuus.

Minä olen hankkinut koiran omaksi ilokseni. Jos sinä, lapsesi tai naapurin mummo tahtoo silittää koiraa, sellaisen voi hankkia ihan omaksi. En minäkään tule kysymään saanko silittää lastasi tai lääppiä autoasi.

[/quote] KERRANKIN FIKSU IHMINEN!!!

[/quote]

No en nyt kehuisi. Jokainen ei voisi hankkia koiraa, koska maapallolla ei riittäisi sitten enää ruokaa. Niitä on nytkin liikaa maailmassa, jossa ruoka ei riitä. Koirista on myös harmia muille ihmisille. Nimenomaan olisi aiheellista sekä eläinten että ihmisten kannalta, että lemmikkejä osattaisiin jakaa hiukan paremmin ja niitä pidettäisiin vähemmän. Niin, että koirattomat voisivat käydä koiraperheen lemmikkiä lenkittämässä, koira voisi viettää vaikka työpäivän ajan naapurin mummon ilona, ja kaikkien lapset oppisivat lukemaan eläintä.

Jos itsekeskeinen koiranomistaja suhtautuu tylysti silityspyyntöihin, hän myös herättää pahaa verta koiranomistajia kohtaan.

[/quote]Mulla ei ole autoa. Maaiolmassa on ihan liikaa autoja ja mitä siitä tulisi, jos kaikki hankkisivat auton?  Mistä voin tulla hakemaan sinun autosi?

Vierailija
117/195 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:36"]Ei saa silittää, eikä siihen ole mitään sen kummempaa syytä.

Coton de tulear

[/quote]

Miksi alapeukutetaan, jos en anna ventovieraiden ihmisten silittää koiraani. Ihan kuin koirien silittäminen olisi kaikkien ihmisten oikeus, ja koiran kanssa ulkoillessasi olet velvollinen antamaan koirasi jokaisen tahmatassun kourittavaksi tai vähintään perustelemaan miksi ei saa silittää. Ainoa hyväksyttävä syy kieltäytymiselle on koiran vihaisuus.

Minä olen hankkinut koiran omaksi ilokseni. Jos sinä, lapsesi tai naapurin mummo tahtoo silittää koiraa, sellaisen voi hankkia ihan omaksi. En minäkään tule kysymään saanko silittää lastasi tai lääppiä autoasi.

[/quote] KERRANKIN FIKSU IHMINEN!!!

[/quote]

No en nyt kehuisi. Jokainen ei voisi hankkia koiraa, koska maapallolla ei riittäisi sitten enää ruokaa. Niitä on nytkin liikaa maailmassa, jossa ruoka ei riitä. Koirista on myös harmia muille ihmisille. Nimenomaan olisi aiheellista sekä eläinten että ihmisten kannalta, että lemmikkejä osattaisiin jakaa hiukan paremmin ja niitä pidettäisiin vähemmän. Niin, että koirattomat voisivat käydä koiraperheen lemmikkiä lenkittämässä, koira voisi viettää vaikka työpäivän ajan naapurin mummon ilona, ja kaikkien lapset oppisivat lukemaan eläintä.

Jos itsekeskeinen koiranomistaja suhtautuu tylysti silityspyyntöihin, hän myös herättää pahaa verta koiranomistajia kohtaan.

[/quote]

Ei mene jakeluun niin ei mene jakeluun, eikä tässä taida riittää edes ratakisko.

Tämäkin muuten taitaa jossain määrin olla myös introvertti-ekstroverttikeskustelu.

Vierailija
118/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on surkeasti suojelukoulutettu koira jos "saattaa käydä päälle". Hyvin koulutettu suojelukoira on omistajansa hallinnassa, eikä "pimahda" yhtäkkiä tuntemattomien lähestyessä. Suojelukoiran tulisi saada lupa suojeluun lauman johtajalta, eikä käydä tuntemattomien päälle miten sattuu. 

Juuri tällaiset ihmiset pilaavat "suojelukoirien" maineen.

Vierailija
119/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:59"]

Silloin kun vielä oli koira (saksanpaimenkoira), se oli aina mukanani kun kävin kaupassa kävellen ja jätin sen aina kauaksi kaupan ovelta, jonnekin piha-alueen ulkopuolella olevaan puuhun tai lipputankoon kiinni. Monet kerrat kun tulin kaupasta ulos, oli lapsia koiran lähellä ja sitten kysyttiin aina, että saako sitä silittää, tottakai sai. Eikä ollut ihan yksi eikä kaksi kertaa kun joku lapsonen halaili koraa kun sain näköyhteyden, joskuskin joku muksu oli makuulla koiran vieressä lumihangessa kädet koiran ympärillä, nauratti niin pirusti.

Vanhemmilta odottaisi sen verran opetusta lapsille, ettei vieraita koiria saisi mennä ihan niin vaan halailemaan ja silittelemään, koskaan kun ei voi olla varma millaisesta koirasta on kyse. Omani oli kyllä erittäin ihmis- ja lapsirakas, mutta ei siltikään kun on vieras koira. Tässäkin ketjussa mainitut rescue-piskit jotka ovat poikkeuksetta sekopäisiä eläimiä, saattavat olla lapsille hyvinkin kohtalokkaita.

[/quote]

Rescue-piskin omistaneesta, oli pihan lasten lemmikki, samaten pihan mummojen lemmikki. Ulkona ei tarvinnut hihnaa käyttää ellei menty kävelyteille, vierellä käveli vilkaisusta. Hyvin rauhallinen tapaus, mutta luonnetestit tehneenä oli tulos ainakin kouluttajan mielestä erinomainen.

Vierailija
120/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia saa silittää. Chihuahua rakastaa huomiota ja lapsia, nauttii rapsutuksista suunnattomasti. Seiskarinkoira ei niin välitä huomiosta, mutta rapsutukset aina kelpaa ja tervehtii hännänheilautuksilla. Kumpikaan ei ole koskaan ärhennellyt ihmiselle.