Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"SAAKO SUN KOIRAA SILITTÄÄ?"

Vierailija
03.07.2014 |

Terve!

Mietin vain, että kun olette lenkillä koiranne kanssa, ja joku kysyy että saako koiraa silittää, mitä vastaatte?

Ja voitteko ilmoittaa rodun, ja sen jos ette anna silittää , miksi?

Kommentit (195)

Vierailija
81/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa silittää jos uskaltaa tulla kysymään. Harvoin tosin kukaan ainakaan pikkulapsen kanssa tulee kovin lähelle vaikka meidän koira älyttömän leppoisa kaveri onkin. Tuommoinen 90kg iso musta nöffi kun on aika jykevä ilmestys. Tosin aina jos joku koirista "tietämätöm" sattuu jutulle jäämään ja meidän haukkua rapsuttelemaan niin yllätys on kova kun tämä karhu onkin niin leppoisa ja tunkee oikein päätä syliin että lisää rapsutuksia vaan.

Newfounlandinkoira ja 8v nykyään.

Vierailija
82/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi berniä ja jos joku kysyy, saako silittää, vien ilomielin vanhemman herrasmiesbernini rapsutettavaksi. Toimintatapa on sellainen, että istutan koiran alas ja seison itse siinä vieressä varmistamassa että kaikki sujuu mukavasti. Tämä meidän murre tykkää kovasti kun sitä hellitään. Nuorempi koirani on vielä sen verran höntti, ettei osaa istua rauhassa paikallaan ottamassa paijauksia kuin sekunnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa silittää, mutta varoitan että saattaa hyppiä ja olla liiankin innokas, että ei kannata pelästyä. Rakastaa lapsia ja muutenkin ihmisiä, haluais nuolla kaikkien naamat.

Lapinkoira rodultaan.

Vierailija
84/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa silittää, meillä on 4v englanninbulldoggi. Varoitan kyllä aina että hyppii innostuessaan :)  

Vierailija
85/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki silittää. Varsinkin lapsista ja naisista koira tykkää kovasti, miehistä ei aina niinkään jos ei tunne (tosin yksikään tuntematon mies ei ole koskaan halunnutkaan silittää). 

Menen itse yleensä koiran viereen maahan kyykkyyn niin, että tuntee olonsa turvallisemmaksi ja samalla katson etteivät lapset revi turkista.

Nuori vehnäterrierineiti. 

Vierailija
86/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän kysyjästä ja tilanteesta. Jos ollaan juoksulenkillä niin ei pysähdytä siliteltäviksi. Ja muutenkin vähän karsastan sitä, koska yritän opettaa koiriani siihen, ettei kaikkia ohikulkijoita tarvitse moikata ja kiehnätä. Ovat vähän liian tuttavallisia muutenkin. Mutta jos joku pieni lapsi kysyy niin en mä kehtaa kieltäytyäkkään.

Mun molemmat koirani ovat sekarotuisia, toinen 6-vuotias ja toinen 2-vuotias.

Vierailija
87/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha cairnrouva sallii itseään hipaistavan, kun jatkaa jo matkaa, kun ei vaan lapset kiinnosta. Nuori rescuekoira taas pyrkii kirjaimellisesti hyppäämään syliin ja nuolemaan suupieliä, ihan kaikilta. Saa silittää, jos kestää sen, että se just söi paskaa.

Vierailija
88/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän jokainen omistaja tunne oman koiransa tarpeeksi hyvin. Eikä anna lasten lääppiä ja halia sellaista koiraa, joka voi purra.

Oma koira ei ole moksiskaan, vaikka lapset kuinka halivat (lue makaavat päällä/roikkuvat kaulassa) ja/tai pusuttelevat. Eli uskallan todellakin antaa lasten tehdä tuota. 

Mutta muorin kohdalla tuo ei olisi missään nimessä tullut kyseeseen. Ei edes sukulaislapsilta, joita tuo tapasi suht usein ja säännöllisesti..

T. se husky mixin omistaja

Vierailija
89/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sitä nähtiin, että se pikku mussukkapussukka Fifi saa tehdä mitä huvittaa (vaikka purra) ja se ei haittaa. Mutta anti olla, jos isompi puree, niin johan siitä haloo syttyy :(

Kyllä se pikku koirakin saa pahaa jälkeä aikaiseksi, jos haluaa.. Esim. terriereillä on kunnon lukkopurenta ja ne eivät hevillä päästä irti. Samanlainen lukkopurenta on esim. piteillä ja muilla ns. taisteluroduilla.

Vierailija
90/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin antaisin silittää mutta eipä ole koskaan kysyttykään. Ja syykin taitaa olla siinä että koira on aran puoleinen remmirähjä. Pelkäsi hurjasti lapsia ennen kuin meille syntyi oma ja nyt pitää kovasti kaikista tutuista lapsista. Vieras lapsi saattaisi kuitenkin olla sille liikaa.

Arvioisin tilanteen ja koiran reaktion mukaan.

Kääpiöpinseri narttu

Vierailija
91/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 16:59"]

No saa, mutta maalla ei usein näitä silittelijöitä tule vastaan, joten tuntuisi jotenkin hassulta. :) mutta koira on kuitenkin kiltti eikä yleensä hypi muiden kuin perheenjäsenten päälle. Muistan kyllä itse että lapsena kaupungissa asuessa tuli vähän väliä kyseltyä vastaantulijoita että saako silittää heidän koiraansa :D

Baijerinvuoristovihikoira

[/quote]

sulla on maailman kaunein koirarotu! 

Vierailija
92/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mittelspitziä saa silittää, jos se itse tulee luokse (ja usein mielellään tuleekin!). Etenkin useamman lapsen laumoille saatan sanoa suoraan että ei saa, koira on vähän arka. Kerran tein sen virheen, että lupasin lasten silittää ja loppujen lopuksi pitelin pelkäävää koiraa paikallaan että pienet kätöset saivat sitä rapsutella. Ei kiva, ja täysin oma moka jota en halua toistaa.

Vierailija
93/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:25"]

Ei saa, ollaan koulutettu koira suojelijaksi ja saattaa käydä tuntemattomien kimppuun :) pitbull kyseessä siis

[/quote]

No huonostippa olette kouluttaneet koiranne :D.

Anteeks? Miten ollaan koulutettu se huonosti? Jos ollaan koulutettu se hyökkäämään ihmisten päälle, ja hän hyökkää? Hän ei ole mikään koirapuisto dogi tai pyöri esim lasten kanssa. Ja joo, ei ollakaan ihan normi perhe vaan joudutaan jatkuvasti elämään pelossa, esim jos olen yötä yksin kotona niin on ainakin joku joka suojelee. Hohhoijjaa. Muistakaa että ihmisiä on erilaisia ja eri elämäntilanteissa..

Vierailija
94/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän cairn antaa silittää ja on kiltti.tosin innostuu välillä nuuhkimaan mielummin hajuja ojasta kuin olla huomion ja rapsutusten keskipisteenä.suurinpiirtein käyttäytyy "evvk rapsutukset,tuo oravan 50vuotta vanha haisu jälki on niin houkutteleva pakko aloittaa jäljittää" :D

Vierailija
95/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Mulla on keskikokoinen sekarotuinen koira, jolle olen jo kolmas omistaja ja jota kahdessa aiemmassa perheessä lapset ovat kiusanneet. Koirani siis pelkää lapsia ja menee karkuun lapsia nähdessään. Naapurustossa on kaksi kouluikäistä poikaa, joiden olen nyt pikkuhiljaa antanut lähestyä koiraani eikä koira enää täyttä päätä ryntää kauhuissaan karkuun poikien lähestyessä. Mutta en todellakaan anna lasten "käydä koirani kimppuun" vaan kaiken lähestymisen on tapahduttava koiran ehdoilla. Ehkä jonain päivänä tuo unohtaa kokemansa ja lakkaa pelkäämästä lapsia, mutta siihen voi mennä aikaa. Aikuisista koirani pitää, joten heidän kanssaan ei ole ongelmia.

Vierailija
96/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeks? Miten ollaan koulutettu se huonosti? Jos ollaan koulutettu se hyökkäämään ihmisten päälle, ja hän hyökkää? Hän ei ole mikään koirapuisto dogi tai pyöri esim lasten kanssa. Ja joo, ei ollakaan ihan normi perhe vaan joudutaan jatkuvasti elämään pelossa, esim jos olen yötä yksin kotona niin on ainakin joku joka suojelee. Hohhoijjaa. Muistakaa että ihmisiä on erilaisia ja eri elämäntilanteissa.." kuulostaa siistiltä. Onko joutunu koira vielä käyttää hampaita? Koulutitteko itse vai onko koira käynyt suojelukoulutuksen? Haluaisin itekki suojelijakoiran...:)

Vierailija
97/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 18:51"]"Anteeks? Miten ollaan koulutettu se huonosti? Jos ollaan koulutettu se hyökkäämään ihmisten päälle, ja hän hyökkää? Hän ei ole mikään koirapuisto dogi tai pyöri esim lasten kanssa. Ja joo, ei ollakaan ihan normi perhe vaan joudutaan jatkuvasti elämään pelossa, esim jos olen yötä yksin kotona niin on ainakin joku joka suojelee. Hohhoijjaa. Muistakaa että ihmisiä on erilaisia ja eri elämäntilanteissa.." kuulostaa siistiltä. Onko joutunu koira vielä käyttää hampaita? Koulutitteko itse vai onko koira käynyt suojelukoulutuksen? Haluaisin itekki suojelijakoiran...:)

[/quote]

Itse koulutettu.. Ei ole oikeasti ketään koskaan purrut, mutta jengiläisiä on tullut kotiovelle riehumaan, olen avannut oven koiran kanssa joka on hihnassa. Ei tarvi päästää vapaaks kun jo säikähtää haukkumista yms. :)

Vierailija
98/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:25"]

Ei saa, ollaan koulutettu koira suojelijaksi ja saattaa käydä tuntemattomien kimppuun :) pitbull kyseessä siis

[/quote]

No huonostippa olette kouluttaneet koiranne :D.

Anteeks? Miten ollaan koulutettu se huonosti? Jos ollaan koulutettu se hyökkäämään ihmisten päälle, ja hän hyökkää? Hän ei ole mikään koirapuisto dogi tai pyöri esim lasten kanssa. Ja joo, ei ollakaan ihan normi perhe vaan joudutaan jatkuvasti elämään pelossa, esim jos olen yötä yksin kotona niin on ainakin joku joka suojelee. Hohhoijjaa. Muistakaa että ihmisiä on erilaisia ja eri elämäntilanteissa..

[/quote]

Tollaset omistajat pilaa muidenkin pit bull-omistajien maineen kun koiraa pidetään ns. munan jatkeena. Kuulostaa huumehörhöjen, rikollisten ja moniongelmaisten touhulta. Koiraa koulutettu omin toimin varmaan sukkahousut päässä hakkaamalla josta johtuen pelokas ja siksi agressiivinen eikä hallinnassa? Koira parka :(

T. Itsekin suojelukoulutustouhuissa ollut mukana

Vierailija
99/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän koiria saa silittää, varsinkin aikuiselle iälle ehtinyt collie rakastaa lasten huomiota ja osaa käyttäytyä tosi hienosti. Kääpiöpinseri vasta opettelee, lapset on jännä juttu edelleen ja aikuiset jännittää aluksi kanssa.

Myöskin kehotan meillä vierailevia ihmisiä huomioimaan myös koirat saapuessaan, koska kaikki eivät ymmärrä saapuvansa vieraina heidän reviirilleen. 

Vierailija
100/195 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa koiraani saa silittää, rakastaa kaikkia ihmisiä ja on ihan innoissaan huomiosta.

chihuahua.

jos ulkoilutan vanhempieni koiraa niin sanon, että koira ei tykkää vieraista enkä anna toisten silittää. koira on purrut setääni ja isäni työkaveria varoittamatta, joten on tosiaan arvaamaton vieraiden kanssa. seuraavasta menee lopetettavaksi ja sitä en halua. siksi emme päästä koiran luo vieraita kun se on kiinni. metsällä ollessaan koira on rennompi.

karjalankarhukoira