"SAAKO SUN KOIRAA SILITTÄÄ?"
Terve!
Mietin vain, että kun olette lenkillä koiranne kanssa, ja joku kysyy että saako koiraa silittää, mitä vastaatte?
Ja voitteko ilmoittaa rodun, ja sen jos ette anna silittää , miksi?
Kommentit (195)
Tottakai saa silittää! Asun maassa, jossa lapset eivät saa silittää koiria.. Muutama poikkeus toki löytyy , yleensä ne joiden perheillä on itse koiria. Musta olisi ihana jos pikkuset tai vaikka vanhemmatki haluis silitttää!
Ei, meillä on arka sekarotuinen koira. Koira on lähtöisin venäjän kaduilta, joten ei halua vieraita ihmisiä liian lähelle.
Saa silittää. Koirani on äärikiltti ja sitä saa halatakin.
Dobermann
Sanon: Saa, mutta tämä saattaa olla ärhäkkä. Ja kehotan lähestymään varovasti, antaen koiran ensin tunnustella. Pidän itse tiukasti kiinni lähes pannasta. Mulla on muutaman vuoden ikäinen kettuterrieri.
Antaisin silittää :) Minulla ei ole (vielä) koiraa, mutta corgista haaveilen :)
Saa silittää. Pyreneittenkoira. Tämä myös tosin saattaa huomiosta innostua ja yrittää kiivetä (aikuisen) syliin. Lasten naamat yltää nuuskimaan hyppimättäkin...
En anna, koulutus pahasti kesken, koira on rescue koira ja ei ole koulutettu ollenkaan, on hieman äkkipikainen
Belgianpaimenkoira
Nykystä saa silittää (1v11kk husky-ajokki-labbis mix).
Edellistä EI (beagle X enkkusprinkku), syy: muori oli ERITTÄIN arka koira, joka pelkäsi, jos joku vieras tuli lähelle (koira tai ihminen, ei mitään väliä). Olisi varmasta näpännyt, jos ihminen olisi tullut kielloista huolimatta suoraan iholle..
Koira oli ns. rescue koira, en tiedä mitä edellinen omistaja sille oli tehnyt :( Koira pelkäsi vähän kaikkea, mm. sateenvarjot oli hiiiiiiiiirveä mörkö :(
Jos en saa silittää koiraa, kysyn jatkokysymyksenä saanko silittää sun majavaa. Muistakaa tämä, jos Asko Vileniuksen näköinen heppu tulee kysymään teiltä koiransilittelylupaa.
Saa silittää, mutta myös sanon, että "saattaa sitten hyppiä ja kiehnätä ja riehaantua kunnolla" ...rakastaa ihmisiä ja silittämistä. Labbis.
Ootteko muut muuten huomanneet, että tämä silittäminen on vähentynyt huomattavasti? Multa ei kyllä useinkaan tuu nämä lapsoset kysymään, saako silittää. Itse muistan, että alakoululaisina kavereiden kanssa oikeen kilpaa käytiin kysymässä, saako silittää ja myös vietiin ulos naapureiden koiria. Saimme jopa joillekin avaimet, jotta pystyimme viemään koiria ulos, kun omistajan olivat töissä. Oltiin noin 10 v ja tästä 20 vuotta aikaa. Ei varmaan tuollaista enää uskaltaisia....
Saa toki silittää mutta varoitan lapsia että toinen saattaa hyppiä innostuneena ja toinen pelkää pieniä ihmisiä, haukkuu muttei pure
Partacollie ja sekarotuinen pystykorva
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:15"]Saa silittää, mutta myös sanon, että "saattaa sitten hyppiä ja kiehnätä ja riehaantua kunnolla" ...rakastaa ihmisiä ja silittämistä. Labbis.
Ootteko muut muuten huomanneet, että tämä silittäminen on vähentynyt huomattavasti? Multa ei kyllä useinkaan tuu nämä lapsoset kysymään, saako silittää. Itse muistan, että alakoululaisina kavereiden kanssa oikeen kilpaa käytiin kysymässä, saako silittää ja myös vietiin ulos naapureiden koiria. Saimme jopa joillekin avaimet, jotta pystyimme viemään koiria ulos, kun omistajan olivat töissä. Oltiin noin 10 v ja tästä 20 vuotta aikaa. Ei varmaan tuollaista enää uskaltaisia....
[/quote] sama täällä, 8 vuotta mulla on ollu koira eikä koskaan oo kukaan tullu kysymään.
Jackeusselinterrieri
Todellakin saisi silittää, kun vaan kuuntelee ohjeitani ja etenee koiran ehdoilla. Koiramme on arka aikuinen kodinvaihtaja, jonka menneisyys on hieman hämärän peitossa. Koira luikkii hermostuneesti pitkin ojanpohjia ja on epävarma melkein tilanteessa kuin tilanteessa. Olen varma, että jos saisi rauhassa tutustua vieraisiin ihmisiin ja koiriin, niin se rohkaistuisi vähän. Mutta kun kukaan ei ole vielä ollut halukas osallistumaan meidän sosiaalistamisharjoituksiin.
Meidän lapinkoiraa saa silittää.rakastaa kaikkia ihmisiä ja tykkää rapsutuksista ja haleista.
Pystykorvaa ei saa silittää. Ihan kiltti koira on eikä mitään tekisi vaikka joku yrittäisikin silittää, mutta ei vain pidä vieraista ihmisistä.
Annan mielelläni silittää. Mun lenkkikaveri ei tosin ole koira, vaan maatiaiskissa. :)
Mulla on kaukasiankoira, on kuule niiiiiin lapsirakas ettei toista oo, lapsen nähdessään häntä heiluu tuhatta ja sataa, pakko mennä nuolemaan kättä (oon kieltäny nuolemasta naamaa) ja ei millään halua lähteä lapsen luota pois.
Kotona oottaa koiruudelle kans 3 pientä lasta ja kaukkari halkeaa onnesta:)
Saa silittää, jos pyydetään. Harvoin kukaan kysyy.
Rottweiler
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:22"]Mulla on kaukasiankoira, on kuule niiiiiin lapsirakas ettei toista oo, lapsen nähdessään häntä heiluu tuhatta ja sataa, pakko mennä nuolemaan kättä (oon kieltäny nuolemasta naamaa) ja ei millään halua lähteä lapsen luota pois.
Kotona oottaa koiruudelle kans 3 pientä lasta ja kaukkari halkeaa onnesta:)
[/quote] mistä muuten johtuu joidenkin koirien lapsirakkaus?
Meille syntyy esikoinen pian, toivotaan ettö kaikki sujuu hyvin koiran kanssa.
Saa silittää. Minua ärsyttää ne aikuiset jotka ei päästä lastaan koiran lähelle vaikka haluaisivat ja koirakin tykkäisi. Monesti kun lapsi kysyy en ehdi edes vastata ennen kun vanhemmat jo kieltää :(
Koira on isokokoinen rottweiler vanhus. Omat pojat oli vielä pieniä kun koira tuli meille, nyt on jo isoja mutta koira edelleen rakastaa pikkulapsia ja voisi istua vaikka koko päivän niiden siliteltävänä.
Saa silittää, mutta koiramme on hyvin innokas ja saattaa hyppiä ja kiehnätä jaloissa. Ei ole koulutukset menneet perille.
Samojedinkoira.