Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei yläkerran lapsiperhe!!

Vierailija
03.07.2014 |

Haluaisin muistuttaa, että asutte kerrostalossa ja kerrostalossa melutason tulisi olla aamuisin hieman matalampi kuin teillä. Herään lähes joka aamu teiltä kuuluvaan huutoon, paukkumiseen, mopolla ajoon ja riehumiseen. Ymmärrän normaalin lapsiperheen melun, mutta nyt tulee huomioida, että asutte kerrostalossa JA täällä asuu muitakin ihmisiä, jotka yrittävät elää omaa elämäänsä. Lasten huuto ei ole tämä pahin ongelma. Tämä taitaa unohtua, koska asutte ylimmässä kerroksessa. KAIKKI kuuluu alakertaa, jossette satu tietämään. Meidän asunnossa tehdään viikottain yövuoroja ja teiltä kuuluvan melun vuoksi emme saa ikinä muutenkaan nukkua! Korvatulppia ei voi käyttää joka yö, koska niitä pitäisi käyttää koko helvetin ajan. Olen niin kyllästynyt ja puhki tähän tilanteeseen (KOSKA EN SAA NUKKUA) Itse olin viime vuonna pitkällä sairaslomalla ja heräsin joka helvetin aamu itkien TEIDÄN takia. Taaskaan en saanut nukkua aamulla vaikka olin koko yön paininut kipujeni kanssa ja viimein saanut nukuttua. NYTKIN SIELLÄ HUUDETAAN PÄÄ PUNAISENA PUOLIN JA TOISIN. Tai nyt saa jo huutaa, mutta klo 7 ei ole oikea aika aloittaa huutokarjukonserttia. Eipä se ole mukavaa päivälläkään kuunnella, mutta sen kestämme kyllä.

Kirjoitan lapsellisesti lapun, koska olen niin tuohtunut asiasta, etten kykenisi keskustelemaan asiasta varmaankaan loukkaamatta tai alkamatta itkemään. Etsimme kuumeisesti uutta asuntoa sellaisesta talosta, jossa meidän kotirauhaa ei rikota päivittäin. NIIN PALJON TE HÄIRITSETTE MEIDÄN KOTIRAUHAA LAPSIPERHE!!!!

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 11:37"]

Oletko varma, että yläkerran perhe lukee tämän, mitä jos menisit ja kertoist vaivasi heille.

[/quote]

Ja mielellään aikuismaisesti. 

Vierailija
2/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh?!? Aamullahan hiljaisuus loppuu klo 7? Eikös? Mä teen joka aamu ihan älyttömästi töitä että klo 5 heräävät kultamussukkani olisivat hiljaa edes klo 7 asti. Klo 8 mennessä ylernsä jo imuroidaan, tiskikone päällä jne. Jos ei osata arvostaa sitä että ollaan edes 7 asti hiljaa niin annanpa tästä lähtien penskojen paukutella pattereita sit ihan rauhassa klo 5.

Ap, mitä jos muuttaisit maalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että et saa nukutuksi ja rauhaa kun lapsiperhe metelöi. Toivottavasti saat asunnon rauhallisemmasta talosta .

Vierailija
4/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 12:03"]

Ovatko ihmisen oikeasti sitä mieltä, että lapsiperheillä on oikeus riehua päivästä toiseen kuritta? Vain, koska ovat lapsiperhe??? Muilla ihmisilläkö ei ole oikeus minkäänlaiseen omaan rauhaan? Okei, hienoa tietää! Ja kenelläkään ei ole oikeutta pahoittaa mieltään asiasta? Jaahas

[/quote]

t. ap. Kävin kiukkulenkillä purkamassa tuntojani, joten ap unohtui perästä. Olen ollut sata kertaa menossa mainitsemaan asiasta, mutta kuten täältäkin huomaa, osa ihmisistä on selvästikin sitä mieltä, että lapsiperheen tulee saada riehua kuinka haluaa. Ymmärrän, että tästä asiasta loukkaantuu vaikka kuinka nätisti asiasta mainitsee kun omalle kohdalle sattuu. Ymmärrän normaalin lapsiperheen melun, eikä se minua haittaa. Liika on silti liikaa. Ymmärrän, että lapsia ei saa hiljennettyä, mutta perheen äidin riehuminen on melkein suurinosa melusta.

Talo on vanha betonitalo ja täällä todellakin kuuluu kaikki. Korvatulppia ei edelleenkään pysty pitämään joka yö. Korvat kipeytyvät jo yhden yön käytöstä. Kaupungissa asuminen ei ole tämä melun syy vaan, vain tämä kyseinen perhe. Normaalin elämän äänet eivät ole ongelma. Muutamme kyllä heti, kunhan löydämme asunnon. Asunnon löytäminen ei vain ole niin helppoa.

ap

[/quote]

Ap:lle vinkki korvatulppien käyttöön: Niitä on olemassa erikokoisia. Hanki pienimmät, niin eivät paina, eivätkä pullahda ulos korvista. Lisäksi kannattaa sipaista vähän rasvaa siihen tulppaan ennen kun työntää korvaan. Ei hankaa ja tulppa tuntuu miellyttävämmältä

T. 13 vuotta joka yö tulpat korvissa

Vierailija
5/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 13:15"]

Tässäkin tapauksessa ja monissa muissa joita tiedän, suurin haitta ovat nämä vanhemma. Jos lapsi kiukuttelee niin monet vanhemmat huutavat pää punaisena takaisin. Ja joo kyllä siitä melua syntyy.

Minun seinänaapurinani asuu 7 henkinen perhe. Lapset eivät niinkään aiheuta meteliä, mutta heräävät aamulla ennen kuutta. Väsyneet vanhemmat huutavat lapsilleen mm.

- turpa kiinni, me nukutaan vielä

- painukaa vittuun siitä pyörimästä yms...

Enemmän se häiritsee kuin lasten kolistelu ja puhe.

Vessan seinien läpi kuulee turhan selvästi kaiken ja usein pieni lapsi huutaa PYYYHKIMÄÄÄN noin. 50kertaa jonka jälkeen lasten äiti karjuu lapselle taas että pitäisi turpansa kiinni.

Käytävässä esitetään niin iloisia ja hyviä vanhempia jotka puhuvat lapsilleen aina käyttäen sanaa kulta ja voi pieni äläpäs nyt.

Meillä on pieni vauva. Ei itke öisin, mutta herää usein tähän huutoon heti aamusta.

Kerrostaloissa tulee osata käyttäytyä. Ilman turhaa karjumista, hiljaisuus aikana tulee olla hiljaa! Lapsiperheillä ei ole mitään erikoisoikeuksia kerrostaloissa

[/quote]

Juu, näin mäkin olin kaikkitietävä vauvan äiti, jossain vaiheessa jopa kahden pienen lapsen äiti, joka aina hallitsi ja hillitsi tilanteen ku tilanteen kuin buddha ikään..

Sitten tuli vaikeudet (ei niistä sen enempää) ja yritämme näissä olosuhteissa parhaamme. Tuo kirjoitettu oli kyllä kamalaa käytöstä vanhemmilta, mutta nykyään meidän perheessäkin on huutoa ja kaaostakin. Ei sentään tuollaista käytöstä. Parhaamme yritämme, mutta joskus on todella rankkaa tää elämä. Asennoituminen muuttunut. Jos jollain on vaikeuksia pyrin olemaan avuksi.

Tuo on kyllä tosi kurja tilanne ap:lla, oikeesti. Toivottavasti löydätte rauhallisen paikan asua. Me lapsiperheet ollaan kyllä sellainen riesa kerrostalossa. Ei sitö lapsen huutoa voi aina hallita. Ainakaan moraalisesti ja laillisesti hyväksyttävänä tavalla. Suosittelisin keskustelua asiasta, voi olla että ovat kovinkin häpeissään aiheuttaessaan häiriötä.

Vierailija
6/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta metsään!

Vierailija
7/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, ongelma on yleensä vanhemmat jotka antavat lastensa riehua, kun eivät viitsi viedä ulos tai tehdä mitään lasten kanssa. Sitten kun hermo pettää, karjutaan kuin hullut. Onko se oikein? Onko se mukava kasvuympäristö lapselle? Kyllä tollaset metelöijä ongelmaperheet pitäs saada hiljaiseksi. Ja kyllä minulla on kolme lasta ja en itsekään tykkää huudosta ja metelistä joten opetan heitä normaaliin äänenkäyttöön. Välillä tulee itkua ja huutoa, mutta vain välillä on ymmärrettävää eikä haittaa.

Vierailija
8/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 13:19"]

Asuttiin ennen talossa, jossa paljon vanhuksia. Meillä kaksi alle 2v lasta. Muuttopäivänä kuultiin mummojen juoruavan käytävässä siitä kuka muuttaa. Toinen sanoi, että harmi kun muuttavat, olivat mukavia ja lapset tuo eloa taloon. Toinen alkoi valittaa, että jooo harmi, mutta se niiden vauva itkee ihan koko ajan! Siis siihen sävyyn, että oli tyytyväinen kun muutetaan.

Joo meillä on tosi ikuinen vauva, anteeksi vaan nyt nykyisetkin naapurit.. Joillekin äänillle vaan ei voi mitään, ja jos ei kestä, on itse muutettava jonnekin metsän keskelle. Mehän itse niin nautitaan tuosta vauvan itkusta, että tahallaan huudatetaan.

[/quote]

Toivottavasti teidän tilalle muut joku kovaääninen sekakäyttäjä kavereineen (bileet 24/7), jotta mummoilla riittää vastaisuudessakin elämäniloa kytätessään naapureita.

Vierailija
9/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kontrastia juttuun: asumme Ruotsissa ja täällä naapurit valittaa pienistäkin asioista: ekassa kämpässä mies alakerrasta tuli aivan raivona ovellemme kun iso koiramme pudotti suustaan ison puruluun lattialle, toisen kerran sama mies tuli taaskin raivona valittamaan,että emmekö tajua,että jokainen askeleemme kuuluu hänen kämppäänsä. Myöhemmin muutimme toiseen asuntoon ja nyt raskaana ollessani käyn vessassa monta kertaa yössä, avaan samalla makkarin oven monta kertaa, no meidän yläkerran naapuri tuli ovellemme yhtenä iltana ja toi saranarasvaa,kun eivät saa nukutuksi oveni takia. Että silleen täällä. Myös vuokrafirma valitti meille kerran metelöivistä koirista,oikein sakon uhalla,silloin meillä ei ollut yhtään koiraa,seinänaapurilla oli,mutta en koskaan kuullut mitään heiltä(kuten koiria vihaava alakerran naapuri oli kuullut). Pian naapurit koirineen muuttivat pois.

Vierailija
10/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia me muutettiin rivitaloon, jossa vähän parempi äänieristys. Me ollaan se meluperhe. Olin hermoraunio, kun yritin pitää melua aisoissa ja murehdin naapureiden reaktioita. Ei oltaisi koskaan ostettu kyseistä asuntoa, jos olematon äänieristys olisi ollut tiedossa. 70-luvun halvalla ja nopeasti rakennetussa talossa meille kuului naapurin aivastuksetkin. Meiltä kuului sitten vähän muutakin. Rivitalossa olen saanut mielenrauhani ja hermoni takaisin. Ihanaa, kun ei tarvitse valittaa lapsille joka asiasta.

Suuri osa ongelmaa on huonosti rakennetut elementtitalot, joissa äänieristys ei ole ollut olennaista rakennusvaiheessa. Näihin 60-70- luvun taloihin ei lapsiperheet oikein sovi.

Vierailija
11/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 13:10"]

Suosittelen aloittelijalle oman korvakäytävän muotoon teetettyjä korvatulppia. Yötyö ja kerrostalo on vaikea yhtälö, jos äänieristeet ovat huonot. Omien mittojen mukaan tehdyt korvatulpat ovat mukavat, ei ihan halvat, mutta uskoisin että tässä tapauksessa ehdottomasti satsauksen arvoiset. 

http://www.elacin.fi/tuotteet/kuulosuojaimet

[/quote]

Sivustolla ei ole minkäänlaisia hinta-arvioita, missähän hintaluokassa nuo mahtavat liikkua?

Ja onko nukkumiseen sopivia korvatulppia paremmin vaimentavina kuin tavalliset vaahtomuovitulpat? Käytän vaahtomuovitulppia joka yö ihan vain varalta JOS on yöllä jotain kolahduksia, koska minun on hyvin vaikea nukahtaa uudelleen jos herään. Vaahtomuovitulpat eivät kuitenkaan ole riittävästi vaimentavat silloin jos on oikeasti (jatkuvaa) meteliä. Laivalla nukkuessani olen laittanut vaahtomuovitulppien päälle vielä silikonikitin, ja se toimii aika hyvin mutta aamulla on korvat todella kipeät. Tarvitsisin korvatulpat jotka sopivat nukkumiseen ja oikeasti vaimentavat niin paljon että edes naapurin kotibileet eivät haittaisi.

Vierailija
12/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmetyttää miksi tietynlaiset ihmiset muuttavat kerrostaloon. Jos ap on hyvin kipuinen (silloin kaikki tuntuu helposti pahemmalta kuin onkaan) eikä saa nukuttua yöllä "metelin" takia, niin suosittelen muuttamaan esim. omakotitaloon tai rivitaloon.

Joissakin kerrostaloissa on mielettömän huonot äänieristykset. Siitä ei saa syyttää lapsiperheitä. Lapsista lähtee ääntä. Musiikin kuuntelusta lähtee ääntä. Joissakin taloissa kuuluu vessassakäynnit, askeleet tai television katselut naapuriin. Ei yhdelläkään naapurilla silti ole oikeutta vaatia ihmisiä istumaan koko päivää ja yötä paikoillaan!

Jatkuvat bileet tai tappelut on erikseen, mutta jos joka päivä muiden elämisen äänet koetaan häiritseviksi -- olisiko aika muuttaa?

Kuulostaa siltä ap että kyseinen äiti tiedostaa itsekin asian. Jos lapset eivät ole rauhallista sorttia, vaan jatkuvasta vahtimisesta ja komentelusta huolimatta heistä lähtee sitä ääntä. Naapuri vaan istuu kotonaan kuuntelemassa ja rustailemassa valituslappuja... Ei mahda olla mukavaa heilläkään...

Vierailija
13/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmissa on eroja. Toiset opettavat pienestä pitäen, että eläimellinen metelöinti (varsinkin kerrostalossa) ei ole suotavaa mihinkään aikaan. Nämä lapset ovat erittäin hyväkäytöksisiä jo melko pienestä pitäen. Sitten on vanhempia, joiden mielestä Markku-Liisan ja Marjatta-Eemelin pitää saada vapaasti "toteuttaa" itseään esimerkiksi heittelemällä leluja ikkunaan, seinään, patteriin jne. ja karjumalla jatkuvasti täydellä volyymillä. Nämä lapset ovat sietämätöntä seuraa ulkopuolisille, usein myös vanhemmalla iällä.

[/quote]

Joo se on jännä miten toiset osaavat oikeasti kasvattaa lapsistaan hyvätapaisia ja toiset ei. Lapsiperheitä muutenkin tuntuu koskevan aina vähän eri säännöt, möykätä saa kyllä kuin hullut aamusta iltaan... Kerrostalossa pitäisi asua vain ihmisten jotka osaavat käyttäytyä normaalisti ja ottaa muita huomioon, jos ei sellaiseen kykene niin kannattaisi asua jossain maalla omassa mökissä. Esimerkiksi meidän kerrostalossa on ollut kauan rauhallista vaikka on lapsiperheitäkin, mutta tähän muutti joku lapsiperhe vasta ja kauhea huuto kuuluu lähes päivittäin rappukäytävästä, hakkaavat kaiteita niin että koko talo kaikuu ja leikkivät ja juoksevat rappusissa, rämisyttävät postiluukkuja yms. Miten laiska pitää jonkun äidin olla, että lapset ei voi leikkiä sisällä tai voi viedä niitä edes ulos, kun leikkipuistokin sadan metrin päässä? Ja lapsia laitetaan jäähylle rappukäytävään huutamaan kun kiukuttelevat. Kerran meinasin jo mennä katsomaan kun joku lapsi huusi suoraa huutoa rappukäytävässä ja hakkasi kaidetta, juuri kun sain oven auki kuulin miten yläkerrassa tämän äiti avasi oven ja kyseli että joko rauhoituit ja nyt voit tulla sisälle yms.

Luulisi ihmisiä hävettävän jos lapsensa käyttäytyvät kuin heikkopäiset, kyllä normaalit ihmiset esimerkiksi jostain kaupasta vievät lapsen pois jos se alkaa järjettömästi riehumaan ja huutamaan, ei muita häiritä siten ja lapset opetetaan käyttäytymään julkisillakin paikoilla. Saati sitten miten jotkut lapset osaavat puhua normaalilla äänellä suurimmaksi osaksi (toisilla on joku tapa huutaa ihan kaikki asiat), leikkiä nätisti ja syödä ravintoloissa nätisti. Sellaisia ilo katsella, sen sijaan nuo raivomuksut kyllä aiheuttaa lähinnä ärsytystä. Mutta yleensä tämän näkee kyllä jo päällepäin vanhemmista, monesti kun näkee jonkun huutavan raivoavan lapsen niin sanotaanko että ei yllätä aina kun näkee millaiset vanhemmat tällä on. Näyttää menevän usein se ulkoinen habituskin vähän käsikädessä kasvatuksen kanssa. Lapsiparat kun ei edes vanhemmat jaksa tavoille opettaa, siitä kärsii niin lapset, lapsen vanhemmat kuin ne naapuritkin.

Aloittajalle vinkiksi, että kannattaa laittaa se lappu vain ja ilmoittaa vaikka isännöitsijällekin. Kyllä kerrostalossakin on joku kohtuus meluamisessa eikä tarpeetonta sellaista tarvitse tuntikausia sietää päivässä. Jokuhan on vialla jos lapset tunteja päivässä mekastavat, voit myös valittaa sen äidin huudosta koska on kuitenkin aikuinen. Myös jos äänet kantautuvat erityisen paljon, voi mittauttaa desibelit ja vaatia varmaankin parempaa äänieristystä (ainakin omistusasujat, varmaan jotkut oikeudet vuokralaisellakin). Ymmärrän ärsytyksen, normaalit elämisen äänet kestää lähes kaikki mutta sietämätön melu naapurista on todellinen haitta asumiseen, jokaisella pitäisi olla kotirauha. Kyllä se herkästi alkaa itkettämäänkin jos ei saa nukuttua kunnolla, itselläni ainakin hermot kireämmällä joskus sen takia. Tsemppiä.

Vierailija
14/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 13:23"]

Siis täh?!? Aamullahan hiljaisuus loppuu klo 7? Eikös? Mä teen joka aamu ihan älyttömästi töitä että klo 5 heräävät kultamussukkani olisivat hiljaa edes klo 7 asti. Klo 8 mennessä ylernsä jo imuroidaan, tiskikone päällä jne. Jos ei osata arvostaa sitä että ollaan edes 7 asti hiljaa niin annanpa tästä lähtien penskojen paukutella pattereita sit ihan rauhassa klo 5.

Ap, mitä jos muuttaisit maalle.

[/quote]

Penskojen ei kuulu paukutella pattereita mihinkään aikaan.

Vierailija
15/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

41/41 tuskin äiti tiedostaa meteliä jos vituvitunvittua huudetaan lapselle!! Kyllä silloin asiat eri tavalla ratkaistaan jos oman perheen möly hävettää.

Vierailija
16/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa ja monissa muissa joita tiedän, suurin haitta ovat nämä vanhemma. Jos lapsi kiukuttelee niin monet vanhemmat huutavat pää punaisena takaisin. Ja joo kyllä siitä melua syntyy.

Minun seinänaapurinani asuu 7 henkinen perhe. Lapset eivät niinkään aiheuta meteliä, mutta heräävät aamulla ennen kuutta. Väsyneet vanhemmat huutavat lapsilleen mm.

- turpa kiinni, me nukutaan vielä

- painukaa vittuun siitä pyörimästä yms...

Enemmän se häiritsee kuin lasten kolistelu ja puhe.

Vessan seinien läpi kuulee turhan selvästi kaiken ja usein pieni lapsi huutaa PYYYHKIMÄÄÄN noin. 50kertaa jonka jälkeen lasten äiti karjuu lapselle taas että pitäisi turpansa kiinni.

Käytävässä esitetään niin iloisia ja hyviä vanhempia jotka puhuvat lapsilleen aina käyttäen sanaa kulta ja voi pieni äläpäs nyt.

Meillä on pieni vauva. Ei itke öisin, mutta herää usein tähän huutoon heti aamusta.

Kerrostaloissa tulee osata käyttäytyä. Ilman turhaa karjumista, hiljaisuus aikana tulee olla hiljaa! Lapsiperheillä ei ole mitään erikoisoikeuksia kerrostaloissa

[/quote]

Kannattaisi varmaan ilmoittaa jo isännöitsijälle, kuulostaa myös jo joltain lastensuojeluasialta... Sääli lapsia, kasvaa varmaan tosi tasapainoisiksi.

Vierailija
17/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on aina niin päin, että äänekkäiden pitäisi huomioida muut? Eikö häiriintyvienkin pitäisi ymmärtää asuvansa kerrostalossa äänten keskellä?

Mun mielestä suurin ongelma on huonot rakenteet. Olen asunut monessa kerrostalossa, toisissa ei kuulu juuri mitään ja toisissa taas kaikki naapurin pieruista lähtien.

Vierailija
18/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä komppaan ap sinua! mulla seinänaapuriksi muutti just lapsiperhe. no, kyllä maailmaan ääntä mahtuu, mutta mun naapurin kersat juoksee myös rapussa kirkumassa ja jollain kepillä paukuttaa rappujen kaiteita ym. kivaa.

kyllä varmaa olen huono ihminen, enkä tajua mistään mitään (lapseton), mutta jotenkin tuntuu ettei lapsia kasvateta yhtään jos ne saa kirkua ja terrorisoida saman rapun asukkaita.  olen asunut tässä 9v, he 2kk. mitään ei uskalla sanoa, äitinsä tulee silmille.

onneksi olen syksyllä muuttamassa pois.

mun sukulaislapset ei kyllä riehu tuohon tahtiin paitsi mökillä ehkä.

kyllä mä ymmärrän, että lapset ovat niin ihania, mutta ei kai heitäkään normi käytöstavat pilaisi? vauvan itkun ymmärtäisin ja sietäisin. sekin sentään loppuu joskus?

Vierailija
19/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin ennen talossa, jossa paljon vanhuksia. Meillä kaksi alle 2v lasta. Muuttopäivänä kuultiin mummojen juoruavan käytävässä siitä kuka muuttaa. Toinen sanoi, että harmi kun muuttavat, olivat mukavia ja lapset tuo eloa taloon. Toinen alkoi valittaa, että jooo harmi, mutta se niiden vauva itkee ihan koko ajan! Siis siihen sävyyn, että oli tyytyväinen kun muutetaan.

Joo meillä on tosi ikuinen vauva, anteeksi vaan nyt nykyisetkin naapurit.. Joillekin äänillle vaan ei voi mitään, ja jos ei kestä, on itse muutettava jonnekin metsän keskelle. Mehän itse niin nautitaan tuosta vauvan itkusta, että tahallaan huudatetaan.

[/quote]

No teidän valinta se lapsi on ollut, että te sitä saatte kuunnellakin mutta muiden ei onneksi tarvitse haluta sitä kuunnella. Toki sitä valitettavasti joutuu kestämään, se onkin ainoa paha kun pienet vauvat ja lapset voi pitää mitä ääntä tahansa, vanhemmat lapset sitten taas pitäisi jo osata käyttäytyä eli olla hiljempaa tai vanhemmat vastaavat sitten jos tulee valituksia. Mikäs ihme se oli että mummo oli tyytyväinen kun meluaja muuttaa, niin itsekin olisin, on se melun aiheuttaja sitten kuka vain.

Tuli vain tuosta mieleen se Hesarin juttu aikanaan näistä lapsettomista hotelleista, missä kirjoittaja kirjoitti että antaisivat lapsien meuhkata, he vanhemmathan siitä kärsivät ja kadehtivat muiden rauhaa. Monet äidit eivät tunnu ymmärtävän, että toiset tosiaan nauttivat rauhasta ja normaalista elämästä, eivätkä jaksa kuunnella lasten huutoa tai halua altistua sille jos ei ole pakko.  

Vierailija
20/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:02"]

[/quote]

No teidän valinta se lapsi on ollut, että te sitä saatte kuunnellakin mutta muiden ei onneksi tarvitse haluta sitä kuunnella. Toki sitä valitettavasti joutuu kestämään, se onkin ainoa paha kun pienet vauvat ja lapset voi pitää mitä ääntä tahansa, vanhemmat lapset sitten taas pitäisi jo osata käyttäytyä eli olla hiljempaa tai vanhemmat vastaavat sitten jos tulee valituksia. Mikäs ihme se oli että mummo oli tyytyväinen kun meluaja muuttaa, niin itsekin olisin, on se melun aiheuttaja sitten kuka vain.

Tuli vain tuosta mieleen se Hesarin juttu aikanaan näistä lapsettomista hotelleista, missä kirjoittaja kirjoitti että antaisivat lapsien meuhkata, he vanhemmathan siitä kärsivät ja kadehtivat muiden rauhaa. Monet äidit eivät tunnu ymmärtävän, että toiset tosiaan nauttivat rauhasta ja normaalista elämästä, eivätkä jaksa kuunnella lasten huutoa tai halua altistua sille jos ei ole pakko.  

[/quote]

Niin ja tässä vielä syy sille, miksi niitä lapsettomia hotelleja on. Ennen ei sellaisia tarvinnut, mutta koska nykyään ei osata lapsia kasvattaa niin lasten pääsyä eri paikkoihin on pakko rajoittaa. Tuskin ketään ihmisiä haittaa hyvin käyttäytyvät lapset. Sama pätee päiväkoteihin joissa lastenhoitajat saavat tuskailla miten lapsille ei opeteta enää käytöstapoja ja ovat jo pienestä pitäen kurittomia ja huonosti käyttäytyviä. Aiheen vierestä, mutta voisi sitä moni vanhempi vähän panostaakin siihen lapsen kasvatukseen, luulisi että sitä haluaisi tehdä parhaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän