Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei yläkerran lapsiperhe!!

Vierailija
03.07.2014 |

Haluaisin muistuttaa, että asutte kerrostalossa ja kerrostalossa melutason tulisi olla aamuisin hieman matalampi kuin teillä. Herään lähes joka aamu teiltä kuuluvaan huutoon, paukkumiseen, mopolla ajoon ja riehumiseen. Ymmärrän normaalin lapsiperheen melun, mutta nyt tulee huomioida, että asutte kerrostalossa JA täällä asuu muitakin ihmisiä, jotka yrittävät elää omaa elämäänsä. Lasten huuto ei ole tämä pahin ongelma. Tämä taitaa unohtua, koska asutte ylimmässä kerroksessa. KAIKKI kuuluu alakertaa, jossette satu tietämään. Meidän asunnossa tehdään viikottain yövuoroja ja teiltä kuuluvan melun vuoksi emme saa ikinä muutenkaan nukkua! Korvatulppia ei voi käyttää joka yö, koska niitä pitäisi käyttää koko helvetin ajan. Olen niin kyllästynyt ja puhki tähän tilanteeseen (KOSKA EN SAA NUKKUA) Itse olin viime vuonna pitkällä sairaslomalla ja heräsin joka helvetin aamu itkien TEIDÄN takia. Taaskaan en saanut nukkua aamulla vaikka olin koko yön paininut kipujeni kanssa ja viimein saanut nukuttua. NYTKIN SIELLÄ HUUDETAAN PÄÄ PUNAISENA PUOLIN JA TOISIN. Tai nyt saa jo huutaa, mutta klo 7 ei ole oikea aika aloittaa huutokarjukonserttia. Eipä se ole mukavaa päivälläkään kuunnella, mutta sen kestämme kyllä.

Kirjoitan lapsellisesti lapun, koska olen niin tuohtunut asiasta, etten kykenisi keskustelemaan asiasta varmaankaan loukkaamatta tai alkamatta itkemään. Etsimme kuumeisesti uutta asuntoa sellaisesta talosta, jossa meidän kotirauhaa ei rikota päivittäin. NIIN PALJON TE HÄIRITSETTE MEIDÄN KOTIRAUHAA LAPSIPERHE!!!!

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsen kuulu olla huomaamaton! Lapsien kuuluu olla vauhdikkaampia ja äänekkäämpiä kuin aikuisten! Ei lapsia saa pakottaa istumaan paikallaan hiljaa. Viitaten noihin hotelleihin. Lasten kuuluu kikattaa ja kiljahdella, hyppiä ja loiskia uima-altaalla. Eihän se ole huonotapaista, eihän?

Vierailija
22/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 12:50"]

hanki elämä. Vituttaa tollaset marisijat.

[/quote]

Koita itse herätä lähes joka aamu kukonlaulun aikaan huutoon ja pattereiden hakkaukseen. Alat itsekin marisemaan. Olen hankkinut elämän ja yritän elää sitä. Eikun ainiin, ei minulla lapsettomalla ole oikeutta sitä ole elää? Minun velvollisuuteni on mennä nukkumaan samaan aikaan yläkerran perheen kanssa ja myös herätä heidän kanssaan iloisin mielin.

ap

[/quote]

Olen samaa mieltä! Varmasti jokainen joka täällä sanoo, että "kuuluu normaalia elämisen ääntä", ei kestäisi kauaakaa valittamatta jos melu on joka päivä kauhee ja alkaa aikaisin aamusta. Mutta helppohan sitä on muita arvostella, jos itse ei ole joutunut toisten lakkaamattoman häiriköinnin "uhriksi"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 13:19"]

Asuttiin ennen talossa, jossa paljon vanhuksia. Meillä kaksi alle 2v lasta. Muuttopäivänä kuultiin mummojen juoruavan käytävässä siitä kuka muuttaa. Toinen sanoi, että harmi kun muuttavat, olivat mukavia ja lapset tuo eloa taloon. Toinen alkoi valittaa, että jooo harmi, mutta se niiden vauva itkee ihan koko ajan! Siis siihen sävyyn, että oli tyytyväinen kun muutetaan.

Joo meillä on tosi ikuinen vauva, anteeksi vaan nyt nykyisetkin naapurit.. Joillekin äänillle vaan ei voi mitään, ja jos ei kestä, on itse muutettava jonnekin metsän keskelle. Mehän itse niin nautitaan tuosta vauvan itkusta, että tahallaan huudatetaan.

[/quote]

No teidän valinta se lapsi on ollut, että te sitä saatte kuunnellakin mutta muiden ei onneksi tarvitse haluta sitä kuunnella. Toki sitä valitettavasti joutuu kestämään, se onkin ainoa paha kun pienet vauvat ja lapset voi pitää mitä ääntä tahansa, vanhemmat lapset sitten taas pitäisi jo osata käyttäytyä eli olla hiljempaa tai vanhemmat vastaavat sitten jos tulee valituksia. Mikäs ihme se oli että mummo oli tyytyväinen kun meluaja muuttaa, niin itsekin olisin, on se melun aiheuttaja sitten kuka vain.

Tuli vain tuosta mieleen se Hesarin juttu aikanaan näistä lapsettomista hotelleista, missä kirjoittaja kirjoitti että antaisivat lapsien meuhkata, he vanhemmathan siitä kärsivät ja kadehtivat muiden rauhaa. Monet äidit eivät tunnu ymmärtävän, että toiset tosiaan nauttivat rauhasta ja normaalista elämästä, eivätkä jaksa kuunnella lasten huutoa tai halua altistua sille jos ei ole pakko.  

[/quote]

Pointti oli siinä, että kerrostalossa voi olla sellaista "meluhaittaa", jolle vaan ei voi mitään. Ja se on jokaisen kerrostaloon muuttajan vaan hyväksyttävä! Jos ei hyväksy, niin itse vaan sinne korpeen asumaan.

Vierailija
24/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 11:52"]Ajavat mopolla? Wtf, sisällä?

[/quote]

varmaan tarkoitettu niitä lasten eteenpäin potkittavia mopoja...? :P

[/quote] Aaa. En tiedä sellaisia, mutta onpa tympeetä jos lapsi ei saisi sellaisella ajella !

[/quote]

semmonen saattaa pitää oikeasti ihan hirveää ääntä. Meillä oli, ja sai ajaa ainoastaan ulkona

Vierailija
25/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää perehtyä paremmin erikoiskorvatulppiin, kiitos vihjeistä! Minäkin toivon kovasti, että uusi asunto (rivitalossa) löytyy pian. 41 kommenttiin haluaisin sen verran mainita, että olin viime vuonna kovin kipuinen kyllä, eikä minulla ollut voimia mennä asiasta mainitsemaan. Ajattelin myös, että kivut juurikin pahentavat herkkyyttäni. Nyt pahimmat kivut ovat helpottaneet ja lapset kasvaneet (lapsien melu ei enää niin hirveää). Nyt asiasta mainitseminen tuntuu jo myöhäiseltä, sillä olemme sitä sietäneet jo puolitoista vuotta. 

NYT lähden sinne maalle ja hankkimaan elämää

ap

Vierailija
26/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 11:52"]Ajavat mopolla? Wtf, sisällä?

[/quote]

[/quote] Aaa. En tiedä sellaisia, mutta onpa tympeetä jos lapsi ei saisi sellaisella ajella !

[/quote]

semmonen saattaa pitää oikeasti ihan hirveää ääntä. Meillä oli, ja sai ajaa ainoastaan ulkona

[/quote]

Jep! Leikkimopo+parkettilattia+betonitalo=AIETTÄ

Vierailija
27/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin ymmärrän ap:ta... Mulla on myös yläkerrassa metelöivä lapsiperhe, ja välillä tuntuu että pää hajoaa kun aamusta iltaan kuuluu jatkuvaa huutoa, juoksemista, paiskimista ja patterin hakkausta.

Ymmärrän kyllä että naapureista kuuluu elämisen ääniä eikä niille mitään voi, olen kerrostalon valinnut ja sellaista se elämä on, kyllä meiltäkin välillä meteliä syntyy vaikkei lapsia olekaan. Ärsyttää silti,  että aina aiheesta puhuttaessa lapsettomille tiuskitaan, että no kun et sä ymmärrä, lapsista lähtee ääntä, lapset itkee, ei lapset aina tottele jne. No ei mulle tulisi mieleenkään valittaa esim. lapsen itkusta, eihän sille kukaan mitään voi! Vielä jollekin koliikkilapsen vanhemmille lisäisi vain stressiä ja pahaa mieltä. Satunnaiset leikkiälämölöt on mulle ihan ok, harvemmin niihin edes kiinnitän huomiota.

Sen sijaan tuo jatkuva metakka, eli huuto, paiskiminen, juokseminen ja sitä rataa, ei ole mikään lapsiperheen "etu" jolle ei voi mitään! Varsinkaan kun se on nonstoppina 06-00. Ei lasten tarvitse tuijottaa äänet täysillä telkkaria kuudelta aamulla tai pelata viiden kaverin kanssa futista sisällä lähempänä puolta yötä (ei toki ole lasten vika vaan vanhempien). Eikä se, että hiljaisuus on tiettyyn kellonaikaan tarkoita että muina aikoina saa pitää ihan tolkutonta ydinsodalta kuulostaa meteliä.

Turhauttaa kun asiasta sanoessa kenelle tahansa, saa kuulla vain siitä kuinka lapsiperhe sitä lapsiperhe tätä, minä lapsettomana voin vaikka muuttaa maalle jos "normaalit äänet" ärsyttävät. Silti yläkerrasta huudetaan ja hakataan patteria jos minä vuorostani lomalla kuuntelen päivällä musiikkia. Tietokoneelta, eli ei ole edes mahdollista soittaa kovalla... Menee hermo.

Enkä toki sano että kaikki lapsiperheet olisivat naapurin painajaisia tai että lapsettomat puolestaan pitävät joka viikonloppu aamun asti bileitä (hauska yleistys mistä saa myös aina kuulla asiasta sanottaessa..."kyllä teiltäkin viime kuussa kuului yksi perjantai kovaäänistä puhetta yöllä!!").

AARGH.

Vierailija
28/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muuta korpeen, jos et kestä." Ei kaikilla ole varaa omakotitaloon tai muuten kuntoa/taitoa sellaisen ylläpitämiseen.

Vierailija
29/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 11:37"]Oletko varma, että yläkerran perhe lukee tämän, mitä jos menisit ja kertoist vaivasi heille.

[/quote]

Kyllä av on paree.

Vierailija
30/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:34"]

Pointti oli siinä, että kerrostalossa voi olla sellaista "meluhaittaa", jolle vaan ei voi mitään. Ja se on jokaisen kerrostaloon muuttajan vaan hyväksyttävä! Jos ei hyväksy, niin itse vaan sinne korpeen asumaan.

[/quote]

Sen lisäksi on vielä sellaista meluhaittaa, jolle kyllä voisi jotakin jos tiettyjä vanhempia vaan kiinnostaisi kasvattaa lapsiaan.

Vierailija
31/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:38"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Me asumme kolmosessa ilman hissiä vuoden ikäisen kanssa.Kerrostalon piha täynnä rikottuja pulloja ja neuloja näkynyt.Olemme hakeneet uutta asuntoa perheystävällisemmältä alueelta.Jääköön juopot ja bilettäjät tänne.

Missä 1vuotiaan täytyisi opetella potkimaan mopoa jne? Puistoon en voi mopoa raahata.

Terv.yläkerran naapuri

Vierailija
32/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lapsena opetettiin, että kun asutaan kerrostalossa, niin pitää ottaa muutkin huomioon. Sisällä ei saanut tehdä mitä vain, meluisammat leikit piti leikkiä ulkona. Sisällä ei ollut mitään asiaa pomppia, juosta, hakata leluilla (tai millään muullakaan) lattioita, saati pattereita, kaikki palloleikit oli ulkoleikkejä. En siis jaksa mitenkään ymmärtää joidenkin lapsiperheiden kitinää siitä, että lapsista nyt vain lähtee ääntä ja kyllä meidän Nicopetteri saa hakata pattereita, pomppia, juosta, ajaa mopolla ja tehdä mitä haluaa sisällä, koska on lapsi ja lapsista lähtee ääntä ja jos muut eivät sitä hyväksy, niin muuttakoon muualle.

Vierailija
33/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin vastaavassa talossa missä yläkerran lapsiperhe möykkäsi JOKA aamu kello 06 alkaen..

Melkein vuoden kestin tätä helvettiä ja sitten ostettiin miehen kanssa omakotitalo..nyt on rauhallista. .

ei IKINÄ enää kerrostaloon..jos siellä ei möykkää kakarat niin koirat louskuttaa jatkuvasti tai naapurissa asuu joku narkki ongelmatapaus.

Lapsiperheet ei kuulu kerrostaloon..!!

Vierailija
34/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:52"]"Muuta korpeen, jos et kestä." Ei kaikilla ole varaa omakotitaloon tai muuten kuntoa/taitoa sellaisen ylläpitämiseen.

[/quote]

Ei kaikilla metelöivillä lapsiperheilläkään ole siihen mahdollisuutta.

Vierailija
35/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:38"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Me asumme kolmosessa ilman hissiä vuoden ikäisen kanssa.Kerrostalon piha täynnä rikottuja pulloja ja neuloja näkynyt.Olemme hakeneet uutta asuntoa perheystävällisemmältä alueelta.Jääköön juopot ja bilettäjät tänne.

Missä 1vuotiaan täytyisi opetella potkimaan mopoa jne? Puistoon en voi mopoa raahata.

Terv.yläkerran naapuri

[/quote]

sun sta lapsesta kasvaa varmaan ihan kelpo aikuinen, vaikka sillä ei 1-vuotiaana sitä potkumopoa ollutkaan. Odota vielä reilu vuosi, niin voi hankkia potkupyörän (Ei siis polkupyörä) Siitä on hyötyä ja iloa pitkäksi aikaa :) 

t. Se, jolla mopoa sai ajaa ulkona, mopo loppujen lopuksi hävitettiin ja hankittiin tuo potkupyörä

Vierailija
36/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:22"]

Asuttiin vastaavassa talossa missä yläkerran lapsiperhe möykkäsi JOKA aamu kello 06 alkaen..

Melkein vuoden kestin tätä helvettiä ja sitten ostettiin miehen kanssa omakotitalo..nyt on rauhallista. .

ei IKINÄ enää kerrostaloon..jos siellä ei möykkää kakarat niin koirat louskuttaa jatkuvasti tai naapurissa asuu joku narkki ongelmatapaus.

Lapsiperheet ei kuulu kerrostaloon..!!

[/quote]

me asutaan kerrostalossa, ei ole kuin hiljaisia naapureita, koiraakaan ei ole kellään ja emme asu narkkarialueella ;) ja lapsiakin on, jotka yleensä leikkivät ihan kohtuu hiljaa

mä en ikinä haluaisi asua omakotitalossa,  mutta onneksi Suomi on vapaa ja iso maa, jokaisella on edes teoreettinen mahdollisuus asua niin kuin haluaa

Vierailija
37/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kommentti: 

- Miten te osaatte paikallistaa nuo melulähteet niin hyvin, että tiedätte just tasan tarkkaan mikä ääni tulee mistäkin. Kerrostalossa äänet voi kulkeutua yllättävänkin kaukaa. Onko aina varmasti sama perhe asialla?

- "En mä voi mitään sanoa, ku aina lapsettomat saa kumpinainen kuulla sitäjatätä..." = tekoselittelyä, josta yleensä tällä palstalla tulla alapeukkuja. Ensin puhutaan ko. hlölle ja sitten on lupa tehdä johtopäätöksiä hänen reagoinnistaan. Etukäteen ei saa syyttää ihmistä asennoitumisesta, joka on mahdollisesti vain spekuloijan pään sisällä.

- täydellisessä maailmassa varmaan asiat on niin simppelisti, että hiljainen lapsi on merkki täydellisesti onnistuneesta kasvatuksesta ja äänekäs, jota ei saa kuriin johtuu vanhempien laiskuudesta/piittaamattomuutta tai muusta vastaavasta. Ihmisten ei tarvitsisi pohtia asioita sen pidemmälle ja saisi sen rauhan, että asiat on aina kiinni omasta valinnasta ja hallinnasta. "Omista lapsista ei tule tuollaisia, koska minä olen parempi vanhempi"

. Asia ei ole kuitenkaan niin yksinkertainen. Joskus vanhemmat yrittää näännyksiin asti, mutta elämässä kaikkea ei voi hallita. Älkää tehkö tuntemattomien ihmisten kasvatustaidoista johtopäätöksiä. Elämä voi joskus yllättää teidätkin ja pakottaa nöyrtymään.

Vierailija
38/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille yläkerran hirmumutsille lappu, että jos ei äidin volyymit laske ja jatkuva vitun huuto lapsille lopu niin tulee sossut kylään. 

Vierailija
39/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:22"]Ei lapsen kuulu olla huomaamaton! Lapsien kuuluu olla vauhdikkaampia ja äänekkäämpiä kuin aikuisten! Ei lapsia saa pakottaa istumaan paikallaan hiljaa. Viitaten noihin hotelleihin. Lasten kuuluu kikattaa ja kiljahdella, hyppiä ja loiskia uima-altaalla. Eihän se ole huonotapaista, eihän?

[/quote]

nimenomaan siellä uima-altaalla, eli ulkona. ei sisällä kerrostalossa/hotellissa tai käytävässä.

t. rappukäytävän kaiteita paukuttaviin lapsiin kyllästynyt

Vierailija
40/78 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Terv.yläkerran naapuri

[/quote]

sun sta lapsesta kasvaa varmaan ihan kelpo aikuinen, vaikka sillä ei 1-vuotiaana sitä potkumopoa ollutkaan. Odota vielä reilu vuosi, niin voi hankkia potkupyörän (Ei siis polkupyörä) Siitä on hyötyä ja iloa pitkäksi aikaa :) 

t. Se, jolla mopoa sai ajaa ulkona, mopo loppujen lopuksi hävitettiin ja hankittiin tuo potkupyörä

[/quote

Jos sinulla on useampi lapsi tiedät varmaan että kaikki lapset ovat erilaisia.Luulen että meidän lapsi ei potkulaudan päällä pysy kun 3veenä.Sen verran on järkeä pollassa täällä etten antaisi päälle 2 veen jyrätä sisällä mopollaan:) Meillä muuten kävi kylässä kaverin iso koira ja kun se otti pari juoksuaskelta tanner tömisi enemmän kuin mitä meidän 8 kg yksivuotiaasta lähtee :) Ja ei lapsikaan jyrää mopollaan tuntikausia 10 min ja väsyy.Muuten meillä on hiljaisuus 23-07 ja useinnon naapurilla bileet 23 asti.Miksi vain illalla saa metelöidä 23 asti muttta aamulla täytyy olla hiljaa seiskan jälkeen naapureiden takia?

Terv 35 vuotta lapseton ja 1 vuotta lapsellinen kertostaloasuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan