Voiko harrastaa seksiä jos pieni lapsii katsoo esim.elokuvaa.
Mitä ootte mieltä? ei tietenkään tarkotuksella lapsen nähden.
Kommentit (104)
Mulle ei kyllä koskaan ole ollut ongelma muiden / oma seksielämä. Jos joku on jäänyt "rysän päältä" kiinni, niin mitäs sitten? Ymmärsin jo lapsena ihmisten olevan seksuaalisia olentoja. Toki en tahallisesti toisten edessä sekstaile, mutta jos vahinko sattuu niin so what? Jokaisen seksuaalisesti itsensä kanssa sinut olevan tulisi käsittää sen olevan elämää. Ja lapsille voi kaunistellen asiaa valaista.
Kyllä meillä harrastetaan toisinaan seksiä vaikka taapero hereillä onkin. On katselemassa leffaa tai leikkimässä muuten. On kyllä tullut makkariinkin kesken kaiken toisinaan, meillä kuitenkin peitto päällä ja hommat keskeytetään siksi aikaa. Lasta voidaan halata ja kertoa että äiti ja iskä halaa ja tykkää toisistaan, ja niin sen kuuluukin olla. Aina on varmistettu ettei lapsi pelästy ja että sille jää vain sellainen olo jotta äitillä ja isällä on kaikki hyvin, sitten lähtee jatkamaan leikkejään. Seksi on ihmeellinen tabu monille vielä tänäkin päivänä, vaikka se on maailman luonnollisin asia. Meidän lapsi saa kasvaa ymmärtäen että seksi on normaalia ja jotain mitä aikuiset harrastaa.
Itse olen vasta 14 ja en edes tiedä miten tälle sivulle eksyin. Mutta ei minua haittaa jos joskus kuulen jotain ääniä vanhempien makkarista. Olen onnellinen, että heillä on ihanaa toistensa kanssa enkä todellakaan traumatisoidu siitä, päin vastoin. Olisi periaatteessa ihan kiva jos vanhempani nyt sattuisivat tietämään minun ajattelukantani tätä asiaa kohtaan. Toki on monia mielipiteitä monilla nuorilla ja teineillä. Jotkut saattavat pitää vanhempiaan siedettämättöminä jos tietävät heidän harrastelevan, mutta tosiaan omasta mielestäni olen onnellinen vanhempieni toimivasta parisuhteesta.
Ryhmä hau on lastemme mielestä niin mielenkiintoinen etteivät liiku ruudun edestä mihinkään, tulee sopivasti lauantai aamuisin:-) Puolisoni tekee pelkkää yövuoroa ja isompi ei nuku päikkäreitä joten on pakko soveltaa...
Hyi helvetti, mitä iljettäviä kiimapilluja.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 08:08"]Jätätte lapsen yksin katsomaan ja sitten ryssitte makkarissa. Odottakaa että lapsi nukkuu ja olkaa lapsen kanssa, olkaa läsnä. Lapset on vähän aikaa pieniä. Lapsi on arvokas.
[/quote]
Niin, että parisuhde ei ole arvokas vai?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 07:57"]
Ja tuosta nukkumisesta, meillä nukutaan yöt. Ei siis voida yöllä harrastaa. Eikä hellyyttä ja rakkautta tarvitse muutenkaan piilotella.
[/quote]
Lapset nukkuvat 10 tunnin yöunet, aikuiset 7-8 tuntia. Kyllä siinä jää monta tuntia naimiseen. Hellyys ja rakkaus eivät ole sama asia kuin paneminen.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 08:35"]Hyi helvetti! Älkää olko niin itsekkäitä!!' Mulla ois ainaki jäänny traumat jos oisin nähny ku äiti ja isä panee!! Tai jos oisin ees jotain ääniä kuullu :( pankaa sitte ku ne nukkuu! Tai jos ette sillon voi nii sit ku ne ei oo koton tai vaikka sit ku ne on muuttanu pois. Oksettavaa..
[/quote]
Kuinka itsekäs itse olet? Kieltäisit vanhemmiltasi yhden parisuhteen kunnossa pitävän asian. Olisiko kiva tajuta aikuisena, että vanhemmat kävi läpi koko perheen hajoittaneen eron sen takia, että eivät voineet harrastaa seksiä kotonaan? Koska mukulat olitte koko ajan jaloissa ja vaatimassa huomiota?!
Ei kiitos, en halua lapselleni sitä taakkaa. Seksi hoitaa parisuhdetta ja pitää sen läheisenä ja lämpimänä. SE on koko perheen parhaaksi, myös lasten.
[/quote]
Kyllä se miustakin näin on, että seksi kuuluu parisuhteeseen ja aamulla se on parasta :)
M39
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 07:57"]
Ja tuosta nukkumisesta, meillä nukutaan yöt. Ei siis voida yöllä harrastaa. Eikä hellyyttä ja rakkautta tarvitse muutenkaan piilotella.
[/quote]
Lapset nukkuvat 10 tunnin yöunet, aikuiset 7-8 tuntia. Kyllä siinä jää monta tuntia naimiseen. Hellyys ja rakkaus eivät ole sama asia kuin paneminen.
[/quote]
Nii, jos elämässä ei ois mitäänmuuta, mut aika monella sattuu olemaan.
M39
Ei se lapsen nukkuminenkaan ole mikään tae, ettei lapsi juuri tänään heräisi pahaan uneen ja tulisi meidän makkariin.
Isomman kanssa on jo helpompaa, kun voi ihan suoraan sanoa, että kun ollaan oven takana kahdestaan toivotaan rauhaa, mutta jos jokin tärkeä asia on, niin oveen voi koputtaa.
Ei mulle mitään traumaa jäänyt, vaikka tiesin äidin harrastavan seksiä oven takana (muutama avomies hänellä lapsuudessani/nuoruudessani oli isäni lisäksi). Eivät toki koskaan sitä mitenkään korostaneet ja parhaansa tekivät pitääkseen homman yksityisenä.
Lapsille on henkisesti paljon parempi että vanhemmat ovat tyytyväisiä/hyväntuulisia, kuin että vahnhemmat kyttäisivät ja valvoisivat lapsia 24/7 ja kärvistelisivät seksin puutteessa.
Mielestäni on parempi harrastaa seksiä kun lapsi/lapset ovat hereillä tai päiväunilla, kun myöhään illalla ylöllä. Väsyneenä ei välttämättä jaksa ja kiinnosta...
Jos lapsilla on jotain mielenkiintoista tekemistä päivällä kotona, niin tuskin tarvitsevat vanhempiaan jatkuvasti, mutta sitten myöhään illalla/yöllä voivat haluetssaan tulla vanhempien makuuhuoneeseen jos heräävät pahaan uneen etc.
41v m
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 07:57"]Kyllä voi, kunhan varustautuu ettei lapsi yllätä ja näe. Meillä laitetaan tuoli makkarin oven eteen ja koska meidän lapset on jo noin eskari-iässä, olemme kertoneet että äiti ja isi halivat hetken ihan rauhassa kahdestaan silloin, kun ovi on kiinni. Olemme vakuuttaneet,että muuten ei saa häiritä, mutta kuulemme kyllä, jos heille tulee joku ongelma tai hätä. Ts kaikki kunnossa, aikuiset vain haluavat joskus pienen hetken omaa rauhaa.
[/quote]
Uskooko teidän lapset tuon halimisen :D Meillä lapset sanoo suoraan että kyllä mä tiedä mitä te meette sinne yläkertaan tekemään.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:39"]Vain wt-perheissä paneskellaan lasten lähettyvillä
[/quote]
Lähettyvillä?
Miten voi saada trauman siitä, että näkee jotain, josta on itse saanut alkunsa? Trauma tulee todennäköisesti väärästä suhtautumisesta asiaan, huudetaan lapselle, ei kerrota, mistä oli kyse, kun äiti vinkuu kuin syötävä jne. Ennen vanhaan useat sukupolvet asuivat yhdessä tuvassa naiden ja sontien, ja noistakin henkilöistä tuli suurimmasta osasta ihan täysjärkisiä. Mielestäni traumoja saa parhaiten perheissä, joissa ei näytetä tunteita, ei puhuta kauniisti, ollaan hillittyjä ja salataan kaikki, niin riidat kuin rakkaus.
No onhan sen lapsenkin hyvä tietää miten se on tehty.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 07:45"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 07:40"]Ei.
Vasta sitten kun lapset ovat muuttaneet kotoa pois, voi harrastaa seksiä !
[/quote]
juuri näin! Mikä ihme pakkomielle siihen seksiin. Pärjäätte tovin ilmankin.
[/quote]no eiköhän toi ollu trolli.
Ei voi harrastaa. Elämässä, parisuhteessa ja perhe-elämässä on muitakin arvoja kuin seksi. SEksiä ehtii hyvin harrastamaan sitten kun lapset muuttavat pois kotoa.
Jos oven saa lukkoon, niin saa, muuten ei. Jos on mahdollisuus, että vahingossa tulee sisään, niin ei.
En kyllä näe ongelmaa, jos pitää huolta, ettei lapsi suoranaisesti pääse yllättämään eikä kuule mitään eläimellisiä karjahduksia. Ahdistaa ajatuskin lapsista, jos se tarkoittaa normaalin parisuhteen pistämistä telakalle 18 vuodeksi. Ei ihme, että parisuhteet teillä kariutuu.
Itse olen esiteininä vahingossa kerran kuullut vanhempieni harrastavan seksiä. Ei jäänyt mitään traumoja.