Miehelläni on ihan hirveä etu- ja sukunimi, häpeän niitä..
Sekä etu- että sukunimi on aivan järkyttävä, enkä liioittele yhtään. Ihan hirveän juntti ja vanhanaikainen nimi nuorella miehellä. En ikinä kehtaa kertoa edes uusille tuttaville tai kenellekään miehen nimeä, ja se hankaloittaa välillä elämää... Vanhempanikin tietävät vain miehen lempinimen, koska en ole kehdannut kertoa oikeaa nimeä. Mitä teen??? Voinko ikinä oppia sietämään sitä nimeä, kun tuskin mies aikoo sitä vaihtaakaan? Kuulostan varmaan tosi lapselliselta kun valitan jostain nimestä, mutta niin valittaisitte tekin jos kuulisitte sen nimen :( Harmittaa.
Kommentit (104)
"Mutta ettekö tajua ne nimet jotka nyt ovat niitä tavallisia ovat joskus vanhanaikaisia ja sitten taas muodissa."
Minä ainakin tajuan. Odotan tulevatko omana aikanani takaisin muotiin sellaiset miehen nimet kuin vaikka Yrjö, Jorma ja Aatu Tai sitten sellaiset kuin Kosto, Varma tai Pietari n.n:n poika ...
Viittamalla edellä nimipäiväkalenterisssa oleviin nimiin lähinnä kai hain ajatusta, että jos tai kun sieltä mahd löytyy ao. nimi tai nimet niin on olemassa todennäköisyys, että on olemassa toinen tai useampi, jolla on ainakin sama tai samat etunimet. Ja sukunimeksihän voi ap:n mies ottaa vaikka sitten tulevan vaimonsa nimen. - Tai (piruuttaan) kaksiosaisen nimen, ts. niin että pitää oman nimensä ja tämän jatkeeksi ottaa puolsonsa nimen.
Siihen "omituiseen" nimeen tottuu ajan myötä! :) Aikanaan nimi saattaa alkaa tuntua jopa enempikin mieluisalta kuten itselleni kävi. Tottumiskysymys.
"Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä" sanoisin minäkin tähän.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:03"]
Olen ap samaa mieltä, aika hirveältä tuo kaksiosainen etunimi vaikuttaa, otan osaa :D Mutta ehkä sen voi kääntää voitoksi. Ihanan harvinainen nimi, jota ei ole muilla. Vanhanaikainen nimi on trendikäs. Tällainen "kamala" nimi olisi varmasti tosi siisti juttu itseironisten hipsterien keskuudessa.
[/quote]
Juurikin näin, tuossa nimessä, mikä sitten ikinä onkaan, on selkeästi hipsteriainesta :)
Kyllä minunkin nimeni joistakin teineistä on kamala, mutta se on luonnonlaki. Kun olen vanhus nimeni on suurinta muotia. Tunnen Jorma nimisiä, mutta en ajattele mitään nimestä. Kaikkiin nimiin tottuu kun oikea ihminen niitä kantaa. Ne alkavat tuntua tavallisilta. Joku Kullervo voi ensin ottaa korvaan, mutta siihen tottuu nopeasti eikä enää ajattele mitään.
Koita kestää, hyvä puoli näyttää olevan se että mies on ite sinut nimensä kanssa, totut ja et pian ole moksiskaan. Ota iisisti ja voitte itse vitsailla stupidoille, jos heihin osuu.
Ite seurustelin joskus upeannäköisen kundin kanssa jonka tapasin kouluun liittyvällä työharjoittelujaksolla. Pitkään nimeen mahtui Jesus ja Lima, olkoon Hesus mutta kuittailua tuli; Jeesus tulee oletko valmis...Limanen Jeesus tulee käymään, huh:D Ei kyllä suhde sit kestänyt, mutta tiedän tunteen! Et ole yksin:D EIKÄ voi olla pahempi...
Mä kyllä ymmärrän ap:tä. Kyllä minuakin "hävettäisi" jos mieheni nimi olisi esim.
Jorma-Kullervo Hikipää
Pentti Hirvonen
Torsti-Kullervo Terska
Ja turha nyt vinkua mitään ei nimi miestä -soopaa. On olemassa myös noloja ja typeriä nimiä tai nimien yhdistelmiä.
Voi Ap, ymmärrän kyllä sinua. Meidän suvussa on aivan kamalia nimiä ja häpesin valtavasti parikymppisenä niitä, ihmetellen miksi vain meidän suvussa on rumia nimiä! Oli Taunoa, Keijoa, Jormaa, Viljoa, Yrjöä, Vilhoa, Armasta, Almaa, Kyllikkiä, Aunea, Tyyneä ja vaikka mitä. Ovat nyt kaikki mullan alla ja näin vanhempana tuntuu vähän lapselliselta oma silloinen käytös.. Yritä kestää :)
Jorma-Kullervo Mälli! Siinä olis jo tyyliä:)
Sanoit, että löytyy netistä.. No laitoin Googleen. Löytyi useampiakin kummia nimiyhdistelmiä. Se vaan todistaa, että on niitä muitakin.
Jorma-Kullervo, jonka lempinimi on Kullis.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 01:22"]
Puhu tuosta miehesi kanssa.
[/quote]
Mitä se hyödyttäisi? Ap vain loukkaisi miestään, tuskin hän alkaa koko nimeään vaihtamaankaan vain siksi, ettei ap pidä siitä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:31"]
Voinko ikinä oppia sietämään sitä nimeä, kun tuskin mies aikoo sitä vaihtaakaan?
[/quote]
Kyllä se kuuluisi vaihtaa, ihan jo työnhaun puolestakin. Ja jos ajattelee asioita yhtään pidemmälle. Ei se tuosta enää helpotu. Mitä lapset ja naapuritkin aikanaan sitten ajattelee! =D
Yritäs nyt vaan kasvaa aikuiseksi tuossa asiassa. Jos mies itse on ok nimensä kanssa, sopii sunkin olla. Ja nimet todella kiertää: pienenä häpesin äitini toista nimeä, joka oli mielestäni vanhanaikainen ja ihan hirveä. No sitten opin siitä tykkäämään ja nykyään tuntuu Matilda-nimestä pitävän moni muukin.
Mun mielestä Kullervo on kiva nimi :)
tapailin joskus miestä jonka nimeä inhosin. En halua tässä sitä sanoa ettei tunnisteta :D mutta on yleinen nimi, en vaan voi sietää.
nykyisellä miehelläni on ihana nimi.
Tapailin myös joskus miestä jolla oli kauhea sukunimi ja häntä kutsuttiin aina sukunimellä. :D etunimikään ei ollut mieleinen mutta siitä olisi voinut saada kivan lempinimen väännettyä.
Ap, säälin kyllä sinua, olisi kamalaa huutaa seksiä harrastaessa jotain Kullervoa :(
Ylermi-Kullervo Raasu
Uolevi-Kullervo Suoyrjö
Kalevi-Kullervo Jortikka
Nyyrikki-Kullervo Nännimäinen
Erno-Kullervo Jöpökkä
Lyly-Kullervo Pälli
Minä tapailin alle parikymppisenä parikymppistä nuortamiestä jonka nimi oli Seppo. Ja yhden toisen eksän nimi oli Pentti. Ja tuosta mitä olet kertonut ap, miehesi nimi on vielä paljon kamalampi. Joten ymmärrän sinua erittäin hyvin.
Kai asiat voisi huonomminkin olla http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014070218457157_ul.shtml
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:03"]Sukunimen pakko olla joku Nännimäinen, Mälli tai Sikiö. Etunimi ehkä Jorma, Kullervo tai Antero.
[/quote] Mitä vikaa on Anterossa?Mälli sukunimi nyt on häiritsevä mutta teini touhua
on hihitellä Jorma nimelle.