Miehelläni on ihan hirveä etu- ja sukunimi, häpeän niitä..
Sekä etu- että sukunimi on aivan järkyttävä, enkä liioittele yhtään. Ihan hirveän juntti ja vanhanaikainen nimi nuorella miehellä. En ikinä kehtaa kertoa edes uusille tuttaville tai kenellekään miehen nimeä, ja se hankaloittaa välillä elämää... Vanhempanikin tietävät vain miehen lempinimen, koska en ole kehdannut kertoa oikeaa nimeä. Mitä teen??? Voinko ikinä oppia sietämään sitä nimeä, kun tuskin mies aikoo sitä vaihtaakaan? Kuulostan varmaan tosi lapselliselta kun valitan jostain nimestä, mutta niin valittaisitte tekin jos kuulisitte sen nimen :( Harmittaa.
Kommentit (104)
Minusta joku Kalevi, Oiva ja tuollaiset ovat hienoja nimiä.
Onko nimi Urban Sorsselson? Muuten ei ole noloa.
Tämä nimi ei todellakaan ole mitään muotia!! En viitsi etunimeäkään kokonaan paljastaa koska se on tosi harvinainen, mutta voin kertoa sen verran että se on yhdysnimi, jonka toinen osa on Kullervo. Ja se toinen osa on vähintään yhtä kamala! -ap
Tässä keskustelussa ei ole järkeä jos et kerro nimeä
Minulla itselläni on ns. vanha nimi. Ja olen 28v. Olen kyllä saanut joskus kuittailua jonkin verran nimestäni, ja se ärsytti. Nykyään kannan nimeäni ihan ylpeänä :) Tämä mun nimi ei kyllä ole muotinimi.
Mun mies ei ikinä ole näyttänyt häpeävän nimeän. En siis tiedä onko, muttei onneks ole sitä mulle ikinä sanonut.
Säälin kyllä sun miestä, kun ajattelet noin lapsellisesti. Sorry... Ei nimi miestä pahenna :)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:42"]
Tässä keskustelussa ei ole järkeä jos et kerro nimeä
[/quote]
Kyllä on, haluan saada vinkkejä miten selvitä tästä. Jos kertoisin edes etunimen kokonaan niin mieheni löytyisi googlen avulla hetkessä, hänen työpaikkansa, puhelinnumeronsa, osoitteensa jne, joten en todellakaan aio tehdä sitä. :D ap
Paui Kullervo on aivan varmasti se etunimi! Eikö niin? Minun ukkini nimi oli Pauli Kullervo. Kuollut viisi vuotta sitten... Mutta jokatapauksessa, minun mielestä siinä nimessä ei ole mitään vikaa. Eihän nimi voi vaikuttaa elämään? Mutta mikä on sukunimi?Rouvinenko?
Ymmärrän sinua ja olen jo 36 :) Yksi nettituttavuus muuttui hetkessä mielenkiinnottomaksi kun kertoi nimekseen Keijo.
Ja onhan vanhat nimet muotia joo, mutta ei tämän hetken nuorehkoilla aikuisilla. Vähän sama kuin se, etten nimeäisi lapsiani tänä päivänä Sariksi ja Markoksi vaikka ikäisilläni ovatkin ihan kelpoja nimiä.
Siis Pauli Kullervo. Sattui pieni virhe.
Höh. Älä häpeä. Tyhmä asia hävetä. Nimimuoti vaihtuu, ei aikuinen ihminen ala tuollaisista itseensä ottamaan.
Voi, voi! Ongelmansa kullakin! Tässä sulle vanha suomalainen sananlasku pohdittavaksi:
Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä.
Kullervo nyt ainakin on perinteinen suomalainen nimi. Minusta hieman arveluttavia ovat ne, jotka on keksimällä keksittyjä ja tai ne joista ensikuulemalta tulee mieleen, joku ulkomaalainen b-luokan tv-tähti.
Esimerkiksi Ridge voi hyvin olla jenkeissä asuvan mummin siskon miehen etunimi ja hänellä sukunimi Knight tai vaikka forester, mutta jos suomessa kutsuma nimenä on Ridge-Tarzan B. Metsänen, niin ainakin minulle tulee mieleen, muutama ikävä ennakkoluulo...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:46"]
Minulla itselläni on ns. vanha nimi. Ja olen 28v. Olen kyllä saanut joskus kuittailua jonkin verran nimestäni, ja se ärsytti. Nykyään kannan nimeäni ihan ylpeänä :) Tämä mun nimi ei kyllä ole muotinimi.
Mun mies ei ikinä ole näyttänyt häpeävän nimeän. En siis tiedä onko, muttei onneks ole sitä mulle ikinä sanonut.
Säälin kyllä sun miestä, kun ajattelet noin lapsellisesti. Sorry... Ei nimi miestä pahenna :)
[/quote]
No, pääasia että itse tykkäät nimestäsi ja miehesikin kai sietää sitä. Mutta en voi ajatuksilleni yhtään mitään, tiedän että kuulostaa lapselliselta mutta joudun kuitenkin olemaan miehen nimen kanssa tekemisissä paljon (esim. kun puhun hänestä kavereiden kanssa, kun joudun lausumaan hänen nimensä välillä puhuessani hänelle jne), joten mielestäni ihan ymmärrettävää. ap
Nykyajan ongelma teinin tasolle jääneet aikuiset.
Sehän on vaan hyvä että on erikoinen nimi. Jannea ja Jania on ihan tarpeeks monta jo..