Miehelläni on ihan hirveä etu- ja sukunimi, häpeän niitä..
Sekä etu- että sukunimi on aivan järkyttävä, enkä liioittele yhtään. Ihan hirveän juntti ja vanhanaikainen nimi nuorella miehellä. En ikinä kehtaa kertoa edes uusille tuttaville tai kenellekään miehen nimeä, ja se hankaloittaa välillä elämää... Vanhempanikin tietävät vain miehen lempinimen, koska en ole kehdannut kertoa oikeaa nimeä. Mitä teen??? Voinko ikinä oppia sietämään sitä nimeä, kun tuskin mies aikoo sitä vaihtaakaan? Kuulostan varmaan tosi lapselliselta kun valitan jostain nimestä, mutta niin valittaisitte tekin jos kuulisitte sen nimen :( Harmittaa.
Kommentit (104)
Kullervo on oikeastaan tosi hieno nimi.. Mun veli on Jorma ja naureskelee nimelleen, joskus sanottiin, että ko. veljen tyttö on ihan isänsä näköinen, ni tämä naureskelee, että joopajooo, isänsä, Jorman näköinen.. :)
Ap, et rakasta miestäsi. Jos rakastat miestä, rakastat myös nimeä, se on osa häntä. Sen lisäksi olet uskomattoman kypsymätön tapaus, jollet ole enää teini-ikäinen.
Minunkin miehelläni on harvinainen ja "vanhanaikainen" nimi ja se sopii hänelle. Jos joku sitä ihmettelee niin siinähän ihmettelee :p
Taidan olla omituinen kun mielestäni nimi on vain nimi :) Ihan sama sille kunhan mies on ihana :)
Tauno-Kullervo Sikanen
Tahvo-Kullevo Tahvanainen
Urpo-Kullervo Yrjölä
Taavetti-Kullervo Tahvonen
Eino-Kullervo Junttila
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 07:18"]
Ap, et rakasta miestäsi. Jos rakastat miestä, rakastat myös nimeä, se on osa häntä. Sen lisäksi olet uskomattoman kypsymätön tapaus, jollet ole enää teini-ikäinen.
Minunkin miehelläni on harvinainen ja "vanhanaikainen" nimi ja se sopii hänelle. Jos joku sitä ihmettelee niin siinähän ihmettelee :p
[/quote]Vai ei rakasta miestä, jos ei pidä nimestä :D
Aattele, mun veli ei tykännyt omasta nimestään, ei siis vissiin rakastanut itseään, ku vielä jopa vaihtoi nimensä xD
Jumaliste, aina vaan näyttää löytyvän pinnallisuuden uusi taso. Vai ei teini? Mitähän AP seuraavaksi keksii hävettäväkseen? Häpeän lapseni silmiä ? Jos et "nimiasiasta" pääse yli, niin ennuste jonkin parisuhteen todellakin ison vastuksen voittamiseksi on huono. Neuroottista!!
Jätä se sika jos ei oo muuta ongelmaa kun nimi.
Tämä keskusteluhan alkaa lähestyä mun miehen nimeä... Joo, kyllä aluksi hävetti, kun kaikkien kavereiden nimet olivat suurin piirtein aateisia. Mutta koska miestä ei nimi niinkään haittaa, niin olen päättänyt, että olisi todella noloa alkaa puolisona sitä haukkumaan. Kaveripiirissäkin Kullervoon liittyvät "hauskat" jutut ovat jo vuosia sitten loppuneet ja oikeastaan alkaa jo munkin mielestä olla ihan hienoa, että on annettu vähän omaperäisempi nimi (vs. Jani Petteri). Olen pitänyt oman nimeni ja annan miehen pitää oman. Thats it.
Avaapas tämä keskustelu 10 vuoden kuluttua kun olet kasvanut ulos lasten kengistä!!!
Tämä kuulostaa aidosti huvittavan turhalta ja typerältä- sun osalta.
Kelpo mies kaiketi. Hyvä sinulle ja muuta? Mutta sinä murehdit nimeä. Et ole kauaa tätä miestäsi tuntenut kaikesta päätellen ja toivon hänelle parempaa naista rinnalleen kun tuollaista turhaketta.
Kyllä kaikki tietää mitä tarkoitat, mutta se ymmärrys empatian kera onkin sitten vaikempaa ja kunhan hieman kasvat ja kehityt ihmisenä niin ymmärrät sen toki itsekin miksi näin.
Ei Kullervo tokana nimenä nyt kovin paha ole (vaikka olis yhdysviivalla).
Nykynimistä inhoan eniten Kaappoa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 08:45"]
Tämä keskusteluhan alkaa lähestyä mun miehen nimeä... Joo, kyllä aluksi hävetti, kun kaikkien kavereiden nimet olivat suurin piirtein aateisia. Mutta koska miestä ei nimi niinkään haittaa, niin olen päättänyt, että olisi todella noloa alkaa puolisona sitä haukkumaan. Kaveripiirissäkin Kullervoon liittyvät "hauskat" jutut ovat jo vuosia sitten loppuneet ja oikeastaan alkaa jo munkin mielestä olla ihan hienoa, että on annettu vähän omaperäisempi nimi (vs. Jani Petteri). Olen pitänyt oman nimeni ja annan miehen pitää oman. Thats it.
[/quote]
Aatelisista puheen ollen; mun kaverin suvussa kulkee rasitteena nimi Gregorius. Silti se oli pakko antaa kaverin lapsellekin vaikka kaveria itseäänkin hävetti. Kummaa touhua.
Pistäkää fb hakuun Kullervo, niin sieltä voi löytää ap:n miehen. Onkohan ruma!
Ap, ihan tosiaanko kutsut miestäsi kaksiosaisella nimellä, jossa jo yksikin osa on noin pitkä? Ei kuulosta uskottavalta. En itse tiedä ketään noin pitkällä nimellä siunattua, jonka nimi ei olisi käytössä lyhentynyt esim. vain toisen osan mittaiseksi. Jos siis miehesi on vaikkapa Jorma-Kullervo, olettaisin ilman muuta että häntä kutsutaan Jormaksi.
Itse tein tänne vain muutama päivä sitten avauksen, jossa surin oman mieheni ja tämän siskon nimiä. Ne ovat mielestäni pahempia kuin perinnenimet, joiden antamisen voi sentään jotenkin perustella. Mieheni ja siskonsa on nimetty siten, että kuulostaa siltä kuin nimien keksijä olisi leikki-ikäinen, prinsessoihin hullaantunut tyttölapsi. Olemme mieheni kanssa persoonallisuudeltamme juuri päinvastaisia ja siksi hänen nimensä sopii hänelle erityisen huonosti.
Kuvitelkaa, jos vaikkapa Cheekin nimi olisi Uolevi tai presidentti Niinistö olisi ristitty Jareksi. Nimet luovat tiettyjä mielikuvia. Henkilön ja nimen yhteensopimattomuus on häiritsevää, enkä ainakaan minä voi asialle mitään.
Ajatelkaa nyt jos nimi olisi esim Unto-Kalervo Tissinen... Upeeta, mun Mies Unski <3<3<3 ymmärrän aloittajaa
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 21:30"]
Hui. selasin fesessä Kullervoja ja meniköhän mulla vahingossa jollekulle kaveripyyntö.
[/quote]
:DD Varo vaan, kohta sullakin on Kullervo poikaystävänä!
Ymmärrän ap:tä. Minulla on maalta kotoisin oleva puoliso (hieman vanhempi), jotta on ihan ok väliviivallinen nimi (tyyliin Arvi-Matti). En ollut aiemmin törmännyt tälläisiin vähän tehdynoloisiin viivanimiin, eivät sopineet mielestäni meidän ikäpolvemme nimiksi ja olivat (anteeksi nyt vaan) tosi maalaisia. Varsinkin kun puolisoni halusi hänkin itseään kutsuttavan sillä koko litannialla.
Mutta olen tottunut. Kahden epäsopivan kimen yhdistäminen viivalla on edelleen minusta iso virhe nimenantamisessa, mutta en osaa kuvitella rakasta puolisoani muun nimisenä. Hänen sukunimeäänkään en kyllä ottanut (eli niin hyväksyväksi en muuttunut sentään ;).
Pasi-Kullervo - Kusi-Paller(v)o... Tai Kullervo Pelli - Pellervo Kulli?