Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehelläni on ihan hirveä etu- ja sukunimi, häpeän niitä..

Vierailija
02.07.2014 |

Sekä etu- että sukunimi on aivan järkyttävä, enkä liioittele yhtään. Ihan hirveän juntti ja vanhanaikainen nimi nuorella miehellä. En ikinä kehtaa kertoa edes uusille tuttaville tai kenellekään miehen nimeä, ja se hankaloittaa välillä elämää... Vanhempanikin tietävät vain miehen lempinimen, koska en ole kehdannut kertoa oikeaa nimeä. Mitä teen??? Voinko ikinä oppia sietämään sitä nimeä, kun tuskin mies aikoo sitä vaihtaakaan? Kuulostan varmaan tosi lapselliselta kun valitan jostain nimestä, mutta niin valittaisitte tekin jos kuulisitte sen nimen :( Harmittaa.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:46"]

Minulla itselläni on ns. vanha nimi. Ja olen 28v. Olen kyllä saanut joskus kuittailua jonkin verran nimestäni, ja se ärsytti. Nykyään kannan nimeäni ihan ylpeänä :) Tämä mun nimi ei kyllä ole muotinimi.

Mun mies ei ikinä ole näyttänyt häpeävän nimeän. En siis tiedä onko, muttei onneks ole sitä mulle ikinä sanonut.

Säälin kyllä sun miestä, kun ajattelet noin lapsellisesti. Sorry... Ei nimi miestä pahenna :)

[/quote]

No, pääasia että itse tykkäät nimestäsi ja miehesikin kai sietää sitä. Mutta en voi ajatuksilleni yhtään mitään, tiedän että kuulostaa lapselliselta mutta joudun kuitenkin olemaan miehen nimen kanssa tekemisissä paljon (esim. kun puhun hänestä kavereiden kanssa, kun joudun lausumaan hänen nimensä välillä puhuessani hänelle jne), joten mielestäni ihan ymmärrettävää. ap

[/quote]

Etkö voi keksiä lempinimeä. ?

Vierailija
62/104 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:46"]

Paui Kullervo on aivan varmasti se etunimi! Eikö niin? Minun ukkini nimi oli Pauli Kullervo. Kuollut viisi vuotta sitten... Mutta jokatapauksessa, minun mielestä siinä nimessä ei ole mitään vikaa. Eihän nimi voi vaikuttaa elämään? Mutta mikä on sukunimi?Rouvinenko?

[/quote]

Ukkisikin nimi on paljon hienompi kuin mieheni nimi... Ei siis ole Pauli se toinen osa yhdysnimestä. Kyllä se voi, näkyy juuri siinä kun en kehtaa kertoa kaikille oikeaa nimeä, joudun välttelemään itsekin sen ääneen lausumista miehenkin edessä kun kuvottaa se jne... Ja olisikin Rouvinen, se on vielä paljon kamalampi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:54"]

Nykyajan ongelma teinin tasolle jääneet aikuiset.

[/quote]

En todellakaan ole teinin tasolla, mistä niin päättelit? Siitäkö, että luulet tämän olevan suurin ongelmani? Siinä tapauksessa olet väärässä, en vain viitsi vuodattaa suurimpia ja henkilökohtaisimpia juttujani tänne. Vai siitä, että jaksan ylipäätään valittaa nimestä? Siinä tapauksessa sinä et varmaan ole ikinä seurustellut aivan kamalan nimen omaavan ihmisen kanssa. ap

Vierailija
64/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:47"]

Ymmärrän sinua ja olen jo 36 :) Yksi nettituttavuus muuttui hetkessä mielenkiinnottomaksi kun kertoi nimekseen Keijo.

Ja onhan vanhat nimet muotia joo, mutta ei tämän hetken nuorehkoilla aikuisilla. Vähän sama kuin se, etten nimeäisi lapsiani tänä päivänä Sariksi ja Markoksi vaikka ikäisilläni ovatkin ihan kelpoja nimiä.

[/quote]

Kiva kun löytyy edes yksi, joka ymmärtää! Keijokin on kieltämättä aika hirveä nimi. Ainakin minulle nimet ovat aina olleet tosi tärkeitä ja merkityksellisiä, ne herättää minussa vahvoja mielikuvia ihmisestä jne.

Ja kun joku kysyi lempinimestä, olen jo kehitellyt sellaisen lempinimen jota käytän vanhempieni seurassa. Mieheni ei kuitenkaan siitä pidä eikä oikeastaan muistakaan lempinimestä, joten joudun kutsumaan häntä sillä oikealla nimellä :( ap

Vierailija
65/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimen pakko olla joku Nännimäinen, Mälli tai Sikiö. Etunimi ehkä Jorma, Kullervo tai Antero.

Vierailija
66/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap samaa mieltä, aika hirveältä tuo kaksiosainen etunimi vaikuttaa, otan osaa :D Mutta ehkä sen voi kääntää voitoksi. Ihanan harvinainen nimi, jota ei ole muilla. Vanhanaikainen nimi on trendikäs. Tällainen "kamala" nimi olisi varmasti tosi siisti juttu itseironisten hipsterien keskuudessa.

Vierailija
67/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Börje-Kullervo Finnilä?

Vierailija
68/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintikka, vähäkylä, mursu, rönkkö, ruhanen?

Vierailija
69/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos nimi on joku Yrjö Pällinen. ,mutta eikö sitä voi ottaa huumorilla. ?

Vierailija
70/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT, mutta onko Keijon naispuolinen vastine Keija?

Vrt. Reijo - Reija, Teijo - Teija

Vierailija
71/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleeni, että kuten kaikki tai no suurin osa tietää, että kalenterista löytyvät nimet ei ole ainoita ns. hyväksyttyjä ja osa niistä kuullostaa omaan korvaan vähän vanhanaikaisilta ja etten sanoisi ennakkoluuloja herättäviltä, mutta jos miehen molemmat etunimet -toinen ainakin ilm. löytyy- niin silloi miehesi etunimien voi kuvitella ja ajatella saaneen "virallisen hyväkysynnän ja kelpoisuuden nimeksi"

t. "20"

PS: toivottavasti tätä keskustelua lukee, joku joka on harkitsemassa, että antaa omalle rakkaalle, puolustuskyvyttömälle lapselleen sen maailman kummallisimman ja ihmetystä heräätävän etunimen ja/ tai etunimet.

Vierailija
72/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma kullervo hintikka. Pakko olla!

Vierailija
73/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:09"]Tuli vielä mieleeni, että kuten kaikki tai no suurin osa tietää, että kalenterista löytyvät nimet ei ole ainoita ns. hyväksyttyjä ja osa niistä kuullostaa omaan korvaan vähän vanhanaikaisilta ja etten sanoisi ennakkoluuloja herättäviltä, mutta jos miehen molemmat etunimet -toinen ainakin ilm. löytyy- niin silloi miehesi etunimien voi kuvitella ja ajatella saaneen "virallisen hyväkysynnän ja kelpoisuuden nimeksi"

t. "20"

PS: toivottavasti tätä keskustelua lukee, joku joka on harkitsemassa, että antaa omalle rakkaalle, puolustuskyvyttömälle lapselleen sen maailman kummallisimman ja ihmetystä heräätävän etunimen ja/ tai etunimet.

[/quote]

Mutta ettekö tajua ne nimet jotka nyt ovat niitä tavallisia ovat joskus vanhanaikaisia ja sitten taas muodissa.

Vierailija
74/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:03"]

Sukunimen pakko olla joku Nännimäinen, Mälli tai Sikiö. Etunimi ehkä Jorma, Kullervo tai Antero.

[/quote]

Kerroinkin jossain aiemmassa viestissä, että miehen etunimi on yhdysnimi ja toinen osa siitä on tosiaan tuo Kullervo... :D Ja sukunimikin tuota tasoa mitä sinä ja muutama muu on arvellut. ap

Vierailija
75/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap samaa mieltä, aika hirveältä tuo kaksiosainen etunimi vaikuttaa, otan osaa :D Mutta ehkä sen voi kääntää voitoksi. Ihanan harvinainen nimi, jota ei ole muilla. Vanhanaikainen nimi on trendikäs. Tällainen "kamala" nimi olisi varmasti tosi siisti juttu itseironisten hipsterien keskuudessa.

[/quote]

Kiitos osanotosta. :D Ja toivoisinkin että oppisin ajattelemaan juuri noin, mutta vaikeaa se on... ap

Vierailija
76/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske miestä vaihtamaan nimensä. Jos ei suostu, niin jätät hänet.

Vierailija
77/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli Pertti. Ja kai se on vieläkin, erosta aikaa yli 10v enkä ole seurannut. Mutta ymmärrän Ap:ta, oli ihan järkkyä parikymppisenä puhua poikaystävästään Pertistä. Eikä sille kelvannut edes mikään lempinimi. Lisäksi mies oli hintelä ja sukunimi oli tyyliä "Naru". 

Opinpahan mäkin puhumaan kultana, miehenä, rakkaana.... Nimeä käytin vasta pakon edessä :D

Vierailija
78/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullervo on Kalevalasta joten ainakin se nimi aina välillä tulee uudestaan.

Vierailija
79/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ridge-Tarzan on pahempi, mutten itkisi Kullervoa tai edes Pauli Kullervoa jos etunimni olisi Urvelo. Tiedän meinaan yhden sen nimisen miehen. Eräs tuttavani kertoa myös suomalaisesta Oranki-nimisestä pojasta. Hmm. En sano muuta.

Vierailija
80/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:14"]

[/quote]

Kerroinkin jossain aiemmassa viestissä, että miehen etunimi on yhdysnimi ja toinen osa siitä on tosiaan tuo Kullervo... :D Ja sukunimikin tuota tasoa mitä sinä ja muutama muu on arvellut. ap

[/quote]

Mut ihan hyvin noiden sun antamien vinkkien perusteella joku voi sen tunnistaa. Nuori mies, jonka hassun/hyvin omalaatuisen nimen kaksiosaisen nimen toinen nimi on Kullervo.. Ja sukunimikin jotenkin outo... Ja tyttöystävä häpeää nimeä.

Hauskat nimet kiertää pitkin Suomea, niistä puhutaan kyllä. Joku tuttu bongaa kohta, odota vain!