Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehelläni on ihan hirveä etu- ja sukunimi, häpeän niitä..

Vierailija
02.07.2014 |

Sekä etu- että sukunimi on aivan järkyttävä, enkä liioittele yhtään. Ihan hirveän juntti ja vanhanaikainen nimi nuorella miehellä. En ikinä kehtaa kertoa edes uusille tuttaville tai kenellekään miehen nimeä, ja se hankaloittaa välillä elämää... Vanhempanikin tietävät vain miehen lempinimen, koska en ole kehdannut kertoa oikeaa nimeä. Mitä teen??? Voinko ikinä oppia sietämään sitä nimeä, kun tuskin mies aikoo sitä vaihtaakaan? Kuulostan varmaan tosi lapselliselta kun valitan jostain nimestä, mutta niin valittaisitte tekin jos kuulisitte sen nimen :( Harmittaa.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 10:02"]

Kuvitelkaa, jos vaikkapa Cheekin nimi olisi Uolevi tai presidentti Niinistö olisi ristitty Jareksi. Nimet luovat tiettyjä mielikuvia. Henkilön ja nimen yhteensopimattomuus on häiritsevää, enkä ainakaan minä voi asialle mitään.

[/quote]

Jokin aika sitten tv:ssä pyöri sisustusohjelma, jossa oli Lola Wallinkoski juontajana ja Teuvo Loman sisustussuunnittelijana. Teuvoa sisustustöissä auttoi nuorehko, KOMEA puuseppämies Uolevi. Tosi hyvännäköinen mies (niin kasvot, hiukset kuin vartalokin. luonteeltaan oli huumorintajuinen ja rento, oikeastaan täys kymppi), eikä ainakaan minua häirinnyt tuo etunimi yhtään. Kiinnitin siihen kyllä aluksi huomiota, mutta tulin siihen tulokseen, että se sopii tälle raamikkaalle urokselle paremmin kuin hyvin ja tuollainen vanhanaikainen nimi on oikeasti plussaa erikoisuutensa vuoksi. Harmi, että puuseppä-Uolevin korvasi seuraavalla tuotantokaudella joku toinen puuseppä.

Vierailija
2/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli lukea teidän viestejä, joista moni oli jopa lohduttava. Mukavaa tietää, että muutkin ovat seurustelleet Pertti Narujen, Jesus Limojen ja muiden nimihirviömiesten kanssa enkä ole yksin. :D

Te jotka väitätte, että en rakasta miestäni, olen kypsymätön, neuroottinen jne: ei pidä paikkansa. Kaikista nimistä ei yksinkertaisesti voi pitää, ja mieheni nimi on minun kohdallani sellainen, eikä se liity rakkauteen tai sen puuttumiseen mitenkään. Kypsymättömäksi kutsumisen ymmärtäisin silloin, jos olisin suunnilleen eroamassa nimen takia tai jos huomauttelisin nimestä miehelle, mutta niinhän asia ei ole.

Nro 78, kutsun tietysti välillä miestä vain nimen ensimmäisellä osalla. Mies on kuitenkin käyttänyt kaksiosaista nimeään koko elämänsä ajan. Ihan pienestä pitäen kotona ja koulussa muut ovat kutsuneet häntä koko etunimellä, ja hän haluaisi edelleen muiden käyttävän koko etunimeä, ei vain toista osaa. Onhan se välillä epäkäytännöllistä kun etunimi on niin pitkä, mutta mies ilmeisesti pitää siitä ja kokee sen enemmän omakseen kuin jos se olisi vain yksiosainen. Vilkaisinkin sitä keskusteluasi silloin, myös miehesi ja miehen siskon nimet kuulostavat kuvailusi perusteella hirveiltä ja kieltämättä siltä, että ne herättävät vahvojakin mielikuvia. Ikävää, kun jotkut vanhemmat eivät tajua miten se lasten elämään voi vaikuttaa, jos nimet ovat ihan naurettavat ja esim. aikuiselle ihmiselle epäsopivat, vaikka ne lapsella kivalta kuulostaisivatkin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää miehesi :(

Vierailija
4/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 08:45"]Tämä keskusteluhan alkaa lähestyä mun miehen nimeä...  Joo, kyllä aluksi hävetti, kun kaikkien kavereiden nimet olivat suurin piirtein aateisia. Mutta koska miestä ei nimi niinkään haittaa, niin olen päättänyt, että olisi todella noloa alkaa puolisona sitä haukkumaan. Kaveripiirissäkin Kullervoon liittyvät "hauskat" jutut ovat jo vuosia sitten loppuneet ja oikeastaan alkaa jo munkin mielestä olla ihan hienoa, että on annettu vähän omaperäisempi nimi (vs. Jani Petteri). Olen pitänyt oman nimeni ja annan miehen pitää oman. Thats it.   

[/quote]

Sympatiat ap:lle! Tähän kommenttiin liittyen, teiniaikaista kauhealla sukunimellä varustettua deittiä lukuunottamatta täytyy kyllä sanoa, että pahinta omalle kohdalle sattunutta on se, että olen seurustellut juurikin Jani Petterin kanssa. Eikä edes yhden, vaan peräti kahden! :)

Vierailija
5/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpesin lapsena ja teininä vanhempieni nimiä. Mutta jos aikuisena vielä häpeää nimiä on minusta teinin tasolle jäänyt.

Vierailija
6/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukunimi alkaa S-kirjaimella, tiedän kuka on kyseessä. En tunne sen kummemmin. Paljastit jo tarpeeksi. 

Vierailija
7/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nimi, joka esim. silloin kun olin ala-asteella, oli tyypillinen keski-ikäisen naisen nimi. Ja sama edelleen parikymppisenä. En muista kuitenkaan koskaan hävenneeni nimeä, nimi on ihan nätti sinällään.

Eipä ole samanikäisiä kaimoja tullut vastaan, paitsi hulluinta on se, että aiemmalla asuinpaikkakunnallani oli kaima (suht harvinaista) sukunimeä myöten.

En ymmärrä miten voi esimerkiksi dumpata jonkun miehen pelkän etunimen takia... Herranjumala, eihän se nimi kerro henkilön itsensä mausta mitään, eikä varsinkaan luonteesta.

Ps. Mun mielestä Sauli on aivan hemmetin huono nimi presidentille...

Vierailija
8/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 08:45"]

Tämä keskusteluhan alkaa lähestyä mun miehen nimeä...  Joo, kyllä aluksi hävetti, kun kaikkien kavereiden nimet olivat suurin piirtein aateisia. Mutta koska miestä ei nimi niinkään haittaa, niin olen päättänyt, että olisi todella noloa alkaa puolisona sitä haukkumaan. Kaveripiirissäkin Kullervoon liittyvät "hauskat" jutut ovat jo vuosia sitten loppuneet ja oikeastaan alkaa jo munkin mielestä olla ihan hienoa, että on annettu vähän omaperäisempi nimi (vs. Jani Petteri). Olen pitänyt oman nimeni ja annan miehen pitää oman. Thats it.   

[/quote]

Aatelisista puheen ollen; mun kaverin suvussa kulkee rasitteena nimi Gregorius. Silti se oli pakko antaa kaverin lapsellekin vaikka kaveria itseäänkin hävetti. Kummaa touhua.

[/quote]

No mitähän vikaa tuossakin on, aika tyylikäs, jopa paavillinen :D

Vierailija
9/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi nimistä on pakko pitää aikuisenkaan? Mun tyttönimeni on ruma ja se on ainoa syy, miksi otin mieheni nimen. Kolmesta nimestä keskimmäinen on ruma. Saan minä sanoa rumia sääriänikin rumiksi, miksen sitten nimeä? 

Vierailija
10/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. selasin fesessä Kullervoja ja meniköhän mulla vahingossa jollekulle kaveripyyntö.

Vierailija
11/104 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen seurustellut miehen kanssa, jolla oli aivan ihana sukunimi ja mielelläni olisin nimen ottanut, mutta se oli lopulta ainoa hyvä juttu koko tyypissä. Mä rakastan näitä kaksiosaisia luontonimiä ja sellainen se oli. 

Vierailija
12/104 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullervo on miehekäs nimi, varmaan se etunimen toinenkin osa on.

Vierailija
13/104 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauno-Kullervo Kuningas

Vierailija
14/104 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalin kuulemani sukunimi on Terskamaa. Jos herra Terskamaan etunimi olisi Jorma niin kyllä mäkin häpeäisin.

Vierailija
15/104 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulda Hilppa Philippa tai Pirkko Peppiina kuulunevat samaan kastiin. Niiden poikaystävät sitten joskus kirjoittelevat tänne kuten ap.:D

Vierailija
16/104 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pahinta on minusta antaa lapselle huoran nimi, siis nimi josta tulee välittömästi mieleen joku ilolintunen.

Vierailija
17/104 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etunimi ei ole Yrjö eikä sukunimi Sikiö, sulla ei ole mitään hätää.

Vierailija
18/104 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä, facebookista löytyi Fabio Terskamaa :D

Vierailija
19/104 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran rakastunut Kerkkoon. Se oli mulle kauhea nimi nieltäväksi, mutta kun Kerkko oli niiiiiiiiiin ihana :) valitettavasti en ollut kuitenkaan Kerkon makuun....

Vierailija
20/104 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän nimi oli Yrjö, ja mieheni on Jorma :) tykkään molemmista nimistä