Pitkään yrittäneet
Heippa!
Etsin kohtalontovereita, jotka ovat yrittäneet raskautua jo pidemmän aikaa tuloksetta. Minkälaisia tunteita on matkalle mahtunut? Onko jotakin vippaskonsteja yritetty? Kuinka kestää jatkuvat pettymykset mutta pysyä toiveikkaana? Tuntuuko yrittäminen välillä väkinäiseltä?
Oma projektini alkoi 11/2020 plussalla, joka meni joulukuussa kesken. Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään ja taas alkoi uusi kierto. Jatkuvat pettymykset nakertaa, ja välillä tuntuu epäreilulta kun tuttavapiiri täyttyy vauvauutisista kuin sormia napsauttamalla. Viime kiertoon tilasin ovistikkuja, mutta ne saapuivat niin myöhään etten ehtinyt niillä vielä leikkiä, mutta tässä kierrossa ehdin. Onko oviksen tikuttamisesta ollut hyötyä? Kumppanini on enemmän jalat maassa tämän asian kanssa ja on onneksi ollut tukena kun oon ollut maassa menkkapäivinä. Ollaan 32v ja 34v ensiyrittäjät.
Jos on samanlaista taustaa, tulkaahan kertomaan kokemuksianne :)
Kommentit (789)
Tervetuloa Vanamo! Minusta on ihanaa kun me pitkään yrittäneet olemme löytäneet toisemme. Tietää, ettei ole ainut joka kamppailee näiden asioiden kanssa. Teillä onkin jo perustutkimukset tehty ja suunnitelmat valmiina ja toteutuksessa. Plussaonnea!
Täällä testi edelleen nega - mutta en harmittele vielä. Tänään vasta dpo 10 (tai 9) ja ajattelin torstaina dpo 12 korkata First responsen puikon. Jos en ole raskaana niin meinaan kyllä tihrustaa tarkkaan antaako kyseinen testi harmaata viivanpaikkaa.
Raskauskeijun one step 25 miu/ml ovat muuten muuttuneet! Eivät ole enää vahvoja viivanpaikkoja antavia. Eilinen ja tämän päiväinen nega ovat selkeitä negoja, myös kuivumisen jälkeen! Melkein voisin verrata laatua PC:n liuskaan.
Juulia, mulla myös ollut närästystä tässä kierrossa. Ihan samanlaista kuin mitä esikoisen raskausaikana oli. Jos ei kolmen tunnin välein syö niin vatsahapot nousee kurkkuun. Ei mun mielestä ole aiemmissa kierrossa tällaista ollut.
Tsemppiä uuteen kiertoon!
Jaaaa sieltä menkat tuli. Tyyliin tasan tunti siitä ku kirjotin tänne 🙈
36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.
Onnea Bluna !!! <3 Ymmärrän, että miehen reaktio hieman ihmetytti, mutta olen itse tullut siihen tulokseen, että he kokevat tämän vauvan yrittämisen jotenki ihan eri tavalla :D
Itse puhuin (taas vaihteeksi) miehelleni tutkimuksiin menosta, enkä saanut häneltä muuta kommenttia kuin tyyliin "ok, sopii". Yritin sitten vielä kalastaa jotain ja sanoin haluavani tietää jos hänestä tuntuu, että painostan liikaa tai vastaavaa. Hän totesi vain , että ei hänestä tunnu siltä, mutta hän ei vain oikein osaa kommentoida asiaa sen tarkemmin. Jaa, no pitää vain luottaa siihen, että hän avaa suunsa jos on jotain tärkeätä sanottavaa ;)
Juulia : tsemppiä sinulle <3 itse oon välillä menkkojen alettua syyttänyt itseäni siitä, että pidin toiveita yllä menkkojen lähestyessä. Mutta toisaalta, onhan se ihan luonnollista, että uskoo sen ihmeellisen asian tapahtuvan, vaikka takana olisi jo monta pettymystä.
Voi Bluna ihan valtavasti onnea! ❤️❤️❤️ Miten ihania uutisia!
Muille tsemppiä piinailuun ja uusiin kiertoihin.
Stash, Kik messenger on minulle täysin vieras niin täytyy perehtyä. Facessa en ole vielä uskaltanut tehdä mitään mistä kukaan voisi aavistaa, toki en tiedä näkyvätkö tuommoiset muille 😅 täytyy siis perehtyä siihenkin!
Onnea plussanneille❤️❤️ ihanaa lukea, et jotkut onnistuukin, se luo toivoa!
Mulla alkoi uus kierto ja tässä kierrossa onkin letrot apuna👍 onko jollain ollu ja oliko apua? Mulla aloitetaan nyt 1tbl/pvä kp 3-7. Jotenkin toiveikas olo tulee, kun saa jptain apua!
Tänään dpo 11 ja tuli korkattua jo se First response. Negaahan tuo näyttää. Ei antanut testiajalla epäselvää tulosta, selvä nega. Testin purettuani ja testiliuskaa katsoessani pystyasennossa viivanpaikan näkee kuitenkin selvästi. Se on harmaa, joten se on tosiaan vain se kohta, johon väriä kertyy JOS se olisi positiivinen.
Tänään oireina ollut lisääntynyt melko vetinen vv ja menkkafiilikset alavatsalla. Pieni toivo elää vielä, mutta en odota liikoja. 😃 Plussaonnea teille muille piinailijoille!
Tässä vielä avattuna ja kuivuneena First Response viivanpaikka.
Onnea Bluna ❤️❤️❤️ Ihania uutisia!
Mannapuurolle ja muille peukut pystyssä! Tervetuloa uudet ja kiva kuulla Haavelija21 kuulumiset!
Jännä miten eri paikkakunnilla, sekä tietenkin yksityisellä vs kunnallisella niin eri käytänteitä. Mitä nyt olen lukenut, niin suuri osa saa ensin käyttöön lääkityksen (letrot ym), mutta meillä päin saa letrot vasta siihen kiertoon, kun haluaa inseminaation.
Eli on: tänään meillä oli käynti sitten naistentautien polilla. Mut ultrattiin ja haastateltiin. Ovulaatio oli tapahtunut normaalisti. Follikkeleita on, mutta voisi olla enemmänkin. Amh mitattiin, vastaus tulee viikon sisällä tästä. Lääkäri oli sitä mieltä, että tarpeeksi on yritetty ja jo ensi kierrosta inssiä voi kokeilla jos haluaa. Kolme kertaa saadaan sitä kokeilla ja sen jälkeen koeputkihedelmöitys kokeilut. Jotenkin tosi jännä! Ajattelin tosiaan et hitaasti mentäis eteenpäin vaikka jonkun lääkkeen turvin, mutta ei. Ryminällä eteenpäin! xD Mun laskujen mukaan inssi ois kolmen viikon päästä! Jos siis halutaan. Taas jännittää!
Tässä alko sit jälkeenpäin mietityttämään koronarokote. Mä olen th alalla ja nyt, kun rokote pakko alalle tuli niin mun pitäis hakea se piikki viimeistään 31.1.. Mitenhän se sekottaa kiertoa ja muuta? Onko tyhmää ottaa lähes samaan aikaan rokote ja kokeilla inseminaatiota? Mähän tietenkin laskin jo et jos seuraavasta kierrosta jo onnistuisi, et millon vauva syntyisi ja kaikkea.. Mä soitan sinne lääkärille muutenkin, kun menkat alkaa ja kysyn asiaa, mutta jos joku tietää tai haluaa laittaa oman mielipiteen, niin mielellään kuulen. 😊
N33+M36
Esikoinen 12/15 (yritystä 7/13 alkaen)
Kuopus haave 09/19 +1/22
Kiitos paljon kaikille onnitteluista ja ennen kaikkea aiemmasta tuesta 😊 ❤️ Tässä voi nyt tosiaan etenkin tässä alkuvaiheessa käydä vielä miten vaan, se pitää hyväksyä, mutta ainakin askel oikeaan suuntaan ja hyvinkin voi tietysti käydä jos onni suosii seuraavat kuukaudet.
Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille ja onnea seuraavaan yritykseen!
Kuopushaaveilija ja Vauvahaaveilija, kiva että olette nyt pääsemässä avun piiriin- ehkä se nopeuttaa tavoitteen saavuttamista 😊
Mannapuuro, harmi että nyt ainakin vielä negaa. Voisikohan se vielä muuttua… tai jos ei niin ainakin seuraavaan kiertoon taas uusi mahdollisuus. Tilannetta tarkemmin tietenkään tuntematta, sulla varmaan voisi kuitenkin ajatella olevan ihan hyvät perusmahdollisuudet raskautua kun yksi onnistunut raskaus takana, joten eiköhän se vielä nappaa 😊
Bluna, lämpimät onnittelut ❤️
Tervetuloa uusille ✨
Hienoa, että hoidot etenevät teillä heti vauhdilla Kuopushaaveena ☺️
Mä luen taustalla ja jännitän mukana kaikissa käänteissä ❤️✨
Tänään käytiin varhaisultrassa ja tällä kertaa siellä oli kaikki niinkuin pitääkin. Helpotus, mutta monta pelottavaa steppiä vielä edessä.
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Ihana, kun täällä käyvät vielä jo plussanneetkin tsemppaamassa. Siitä tulee jotenkin tosi lämmin fiilis ja toiveikas olo.
Täällä odotellaan alkaako uusi kierto vai eikö ala. Ovulaatio tuntui tosi kouriintuntuvasti tässä kierrossa ja nyt ovulaatiosta tasan viikkoa myöhemmin tuntui kipua, jota voisi ehkä kuvailla sillä, että joku nyrkkeilisi siältäpäin. Nyt siis menossa dpo 10 ja tietysti haluaisin ajatella, että olisinko voinut tuntea jo kiinnittymiskipua. Toisaalta rinnat ei ole arat ja olokin on menkkoja enteilevä. Ei oikein uskalla uskoa enää omiin tuntemuksiin, kun alkaa kauhea toivo, samalla pelko ja kaikki mahdolliset luulotaudin oireet.
Saako Kuopushaaveena kysellä kuinka paljon follikkeleita löytyi? Itsellä tulos oli 5+6 ja siitä lääkäri sanoi, että ihan ok, paremminkin voisi olla.
Ja tämä korona-rokote on varmaan itse kullekin aika vaikea asia varsinkin mitä pidemmälle yrityksissä mennään. Itsellä ensimmäinen ei vaikuttanut mitenkään. Toinen rokoteannos aiheutti mulla välivuodon muutaman päivän päästä rokotteesta. Nyt just mietin, että koska uskaltaisi mennä kolmanteen, kun rokotusvälin puolesta se olisi kohta mahdollista. Tämän kun olisi tajunnut kysyä siellä lapsettomuusvastaanotolla lääkäriltä, kun muutenkin tuli kyseltyä. Eli jos saat jonkinlaisen vastauksen lääkäriltä, niin kiinnostuneena kuulen vastauksen :)
Hei Vanamo85!
Lääkäri ei sen kummemmin kai laskenut niitä ja sanoikin, että vähän huono ajankohta tutkia, kun oli kp 26. Kiinnostaisi kyllä tosiaan, että paljon niitä sitten oli 😁
Rokotteesta, Google kertoi, että rokotteen jälkeen pitää olla viikko väliä hoitojen kanssa. Mutta kysyn vielä tosiaan kun soitan ja tulen kertomaan vastauksen tänne. Pelottaa tosiaan, että jos jotenkin vaikuttaa näihin asioihin ja esimerkiksi inseminaatio menee "hukkaan" kun oma kierto ei toimi.. Vaikka kyllä kai ne ammattilaiset sitten näkee munarakkulasta, että kannattaako/voiko inssin tehdä.
N33+M36
Kuopus haave 09/19 +1/22
En saanut kommenttia enää muokattua, mutta Tsemppiä sulle piinailuun! Jännät päivät :)
N33+M36
Kuopus haave 09/19 +1/22
Vanamolle peukut pystyssä 👍
Täällä edelleen nega. Epäilen että ovis oli kuitenkin päivää myöhemmin kuin ensin luulin. Eli tänään dpo 12, tuhruttelu alkaa tänään tai huomenna ja menkat maanantaina. Mun ihana hehkeä olo on tiessään, nyt on pää kipeä, joka paikkaan kolottaa ja oon ihan helvetin kömpelö. Tavarat tippuilee. Ruoat räjähtää mikrossa ja vesilasi tippunut kädestä jo kaksi kertaa. Itkettää ja vituttaa. 😃 Joutuu vaan kestämään tätä oloa kunnes menkat alkaa. Aiettä, mahti viikonloppu tulossa... Tsemppiä muille! Tää on ihan perseestä!
Hei taas! Nyt oli tullut kirjaus omakantaan tuosta meidän käynnistä. Follit oli laskettu, niitä oli 4+4, amh arvo oli 0.96. Mutta diagnoosiksi oli kuitenkin kirjattu miehestä johtuva naisen hedelmättömyys. Eipä nuo minunkaan tulokset hyviltä näytä!
Tsemppiä mannapuurolle! :)
N33+M36
Kuopus haave 09/19 +1/22
Tuosta koronarokotteesta, en osaa valitettavasti neuvoa miten kannattaa toimia ja toivottavasti joku saa selkeän vastauksen hoitavalta lääkäriltä. Mutta yleisesti koronarokotteista, niin on ollut kyllä harvinaisen turhauttavaa ja epäselvää niiden kanssa toimiminen raskauden yrityksen aikana ja kunnon vastauksia ei ole saanut oikein mistään (sairaalan infektiovastaavilta eikä työterveydestä). Jätimme ehkäisyn pois 2020 joulukuun lopussa ja th-alalla olevana meillekin alettiin rokotuksia tuputtaa joulu-tammikuussa 2020-2021. Tuolloin ohje oli, että raskaaksi ei saa tulla kahteen kuukauteen, joten en 1.rokotetta kärkikahinoissa ottanut. Sitten suositusta muutettiin, niin otin ensimmäisen maalis-huhtikuussa 2021, toisen heinäkuussa ja silloin alkoi ruskea tuhruvuoto ihan ennen aikojaan ja tuhruttelin melkein 2 viikkoa ennen kunnon vuotoa. Kolmas osui tietysti tähän alkuraskauteen mutta päätin vain luottaa THL:n ohjeeseen, että voi ottaa missä vaiheessa raskautta vain. Mutta kyllä se niin hemmetisti kuumotti, on tämä jotenkin ankeaa aikaa yrittää tulla raskaaksi taikka olla raskaana tämän koronahässäkän vuoksi 😞
Hienoja kuulumisia Chard ❤❤
Korona rokote: olen saanut 2 rokotetta, emmin todella paljon kolmannen ottamista, voisin sen jo saada mutta arveluttaa 🤔
Nyt kp 26 ja monta päivää jo oireilut viitannut kuukautisten alkuun 😔 yk on jo ties monesko, yritystä takana nyt 1v ja 9kk ☹ Toivon niin kovin ,että vielä tämän vuoden vauvan saisin ❤
Plussatuulia kaikille❤❤ ja aurinkoista viikonloppua 😊
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Koronarokote pohdituttaa täälläkin, kun tämä kovasti yritetty ja odotettu raskaus nyt ainakin vielä pitäisi olla kunnossa, toki vasta 5. viikon alussa (eikä ole menkkojen puuttumisen ohella mitään oireita, kääk…). Mullekin työterveys tarjoaisi nyt 3. rokotetta. THL ja muutkin monet asiantuntijatahot ovat suositelleet ymmärtääkseni kaikissa raskauden vaiheissa, kuten Nounou mainitsi, mutta vielä en ole uskaltanut ottaa siltikään… tosin se korona voi kai olla huonompi vaihtoehto, vaikea arvioida kun edes asiantuntijat eivät tunnu läheskään varmuudella tietämään. Miehelläni on mahd. nyt korona tosin ja olen kyllä nyt jo altistunut jos olen, toivotaan siis että jos tarttuisi tai olisi jo tarttunut minuun niin ne 2. rokotetta alla riittäisivät. Nyt ei ole kyllä oireita tästäkään.
Tsemppiä kaikille eri vaiheisiinne ❤️
Hurjasti onnea kaikille plussanneille! Tuttuja nimiä taas pitkän matkan ajalta mitä itsekin täällä foorumeilla pyörinyt, tosin itse enempi lukijana ollut, se lämmittää kyllä tällaisen katkeroituneen yrittäjänkin mieltä 😅
Tänään suututtaa itseni, tässä kierrossa oli selvää että ei oo hirveästi mahkuja raskautua ja päätin jo heti että tästä tulee nyt välikierto että tammikuussa jatketaan ja onpa kiva oikeestaan kun ei tarvi nyt sitten miettiä tätä. No sitten siinä n viikko oviksen jälkeen oli kaikenmaailman närästystä ja kuvittelin muka että vähän outoja oloja, siitähän se ajatus sitten lähti ja tietty lähti lumipalloefektinä vyörymään. Kaikki tuntui muka ei-normaalilta, nyt on erikoisen kova ruokahalua, nyt on ihmeellistä päänsärkyä, väsyttääkin kauheasti, eihän mulla yleensä närästä ikinä, tukkoinen olo..sekin on joillakin alkuraskaudessa, kyljessä kainaloiden alapuolella kipua, voisiko sen tulkita sittenkin rintojen arkuudeksi. Ei tunnu siltä et menkat ois alkamassa, Ja tätä rataa 🙈
No tulin sitten kipeäksi, se kuittaa osan näistäkin oireista. Ja sen takia myös varmaan menkatki vähän myöhässä, siis oikeasti vasta päivän myöhässä. En tee yleensä testejä ja oon päättänyt et teen vasta kun oon myöhässä, no tänään tein ja ihan puhdas nega. Ja nyt jälkeenpäin niin mulla ihan selkee menkka-olo, ihan sellainen tyypillinen mikä aina, eli varmaan jo tänään tai viimeistään huomenna alkaa. Eikä silloinkaan kierron pituudeksi tule kuin 32 tai 33, eli ihan normi.
Suututtaa miksi aina pitää alkaa toivomaan 😔
36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.