Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään yrittäneet

01.07.2021 |

Heippa!
Etsin kohtalontovereita, jotka ovat yrittäneet raskautua jo pidemmän aikaa tuloksetta. Minkälaisia tunteita on matkalle mahtunut? Onko jotakin vippaskonsteja yritetty? Kuinka kestää jatkuvat pettymykset mutta pysyä toiveikkaana? Tuntuuko yrittäminen välillä väkinäiseltä?
Oma projektini alkoi 11/2020 plussalla, joka meni joulukuussa kesken. Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään ja taas alkoi uusi kierto. Jatkuvat pettymykset nakertaa, ja välillä tuntuu epäreilulta kun tuttavapiiri täyttyy vauvauutisista kuin sormia napsauttamalla. Viime kiertoon tilasin ovistikkuja, mutta ne saapuivat niin myöhään etten ehtinyt niillä vielä leikkiä, mutta tässä kierrossa ehdin. Onko oviksen tikuttamisesta ollut hyötyä? Kumppanini on enemmän jalat maassa tämän asian kanssa ja on onneksi ollut tukena kun oon ollut maassa menkkapäivinä. Ollaan 32v ja 34v ensiyrittäjät.
Jos on samanlaista taustaa, tulkaahan kertomaan kokemuksianne :)

Kommentit (789)

521/789 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussasta Stash, Chard ja NouNou! Ihana lukea tällaisia uutisia!

Paljon tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille. Toivon, että tämä on meidän kaikkien vuosi!

522/789 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että tänään voisi olla jo dpo 2. Oireet viittaisi vahvasti siihen että ovis on ollut jo. Ainut vain että alavatsaa särkee aika huolella, mitä ei useinkaan oviksen jälkeen ole tai ainakaan kestä näin kauan. Nyt kun on tuntemuksia niin olo on niin varma että jotain tapahtuu. 🤭 Vauvahuuruissa katselin jo milloin jäisin äitiysvapaalle. 😄 Ja uusi äitiyspakkaus oli tänä vuonna kivempi kuin mikä esikoiselle olisi tullut. Nyt kun saisi ajatukset vaikka kymmeneksi päiväksi jonnekin muualle! Piinapäivät, tervetuloa 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
523/789 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta vuotta ihan jokaiselle! ❤️ Ihanaa nähdä täällä näin monen plussanneen, suuret onnittelut!

Tsemppiä myös kaikille, jotka ovat uuteen kiertoon joutuneet ja piinailijoille 🤞

Kikkakolmosista, maca-jauhetta on kehuttu jossain parantavan hedelmällisyyttä tms. Täällä tuo satunnaisesti käytössä (aina kun muistan 😁). Gelee royale myös joissain kierrossa käytössä, sekä vitamiineista foolihappo, d, rauta.

On: aiemmin sanoin jotenkin huolimattomasti, että oikea tapa saada vauva on luomuna. En tarkoita sitä kyllä ihan noin! Taustalla on oma ajatus, että kuinka sen itse mielessään ajattelee jos vauva ei ala luomuna, osaako rakastaa jo raskausaikana, jääkö se jotenkin vaivaamaan, vai onko se ihan sama.. Enemmänkin siis omalle kohdalle ajattelen tätä. En missään nimessä ole hoitoja vastaan, enkä mieti ikinä kenenkään vauvasta, että onkohan luomu 😂😂

Ovis oli viime viikolla ja ens viikolla meillä on eka käynti naistentautien polille, jännittää. Miehen SN analyysin kirjallinen lappu saapui ja mies vähän säikähti, kun siittiöiden rakenteessa on niin paljon "vikaa", 2% vain oli normaaleja. Mutta asiaa googlattua, Who on linjannut että jos siittiöistä 4% on normaaleja, kaikki on hyvin. Eli tuossa oli se alenema, muuta vikaa miehen näytteessä ei ollut.

N33+M36
Esikoinen 12/15 (yritystä 7/13 alkaen)
Kuopus haave 09/19 +1/22

524/789 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopushaaveena: kerroit miehen SN analyysin tuloksista missä oikean muotoisia oli 2%. Meille klinikan lääkäri sanoi, että normaali on 4% mutta ettei tuo ole niin oleellinen asia jos muuten tulos oli normaali. Eli en hätääntyisi vielä siitä ☺️

NouNou: joo progesteronissa voi olla hyvinkin häikkää, koska yhden kierron käytin lugeja ja ne piti tiputtelun poissa. Mullahan ei tosiaan sitä klinikan lääkäri mittauttanut sitä (vaikka kerroin näistä vuoto-ongelmista) enkä sitten itse viittinyt sellaiseen mennä omin päin. Lähinnä siis itseäni mietityttää, että voiko keltarauhashormonin puutteesta johtuva tiputtelu alkaa jo heti ovulaation jälkeen. Lähes joka paikassa lukee vaan, että se aiheuttaa tiputtelua muutamia päiviä ennen kuukautisia. Mulla nyt taas tiputtelu tässä kierrossa kestänyt jo 6 päivää eikä menkkojen pitäisi alkaa kuin aikaisintaan viikonlopun lopussa tai ensi viikolla.

Itse enemmin mietin, että tässä iässä kyse lienee (valitettavasti) siitä, että munasolujen laatu on vain niin huono. Tai vaihdevuodet lähenee. Edelleen ihmettelen miksi mulla ei klinikan lääkäri mittauttanut lh ja fsh hormoneja. Onko amh mittaus yksistään muka niin paljon parempi ja luotettavampi?

ON muuten: täällä tosiaan kp20 menossa ja ärsyttää vaan tän tiputtelun takia. Ihan kuin ei jo ilman raskauden yritystä olisi tarpeeksi ärsyttävää se, että kuukaudessa on ns täysin vuodotonta aikaa vain noin VIIKKO(!) niin saati silloin kun yrittää raskautta, kun tietää ettei siitä mitään hyvää voi seurata ja ei voi edes piinailka ja jänittää onko tärpännyt. Eli sekin ilo viedään, joten tässä kierrossa ns hyvän fiiliksen aikaa oli vain n. Viikko menkkojen loppumisesta ovulaatioon 😅 (yleensähän hyvä fiilis jatkuu siihen asti kunnes menkat alkaa).

Ei ole helppoa mun miehelläkään kestää näitä mun olotiloja. Täytyy arvostaa miten hyvin hän on jaksanut ja tsempannut. Mietin välillä olenko liian itsekäs kun tuijotan vaan omaa napaa ja omia olotiloja ja fiiliksiä enkä osaa ottaa häntä tarpeeksi huomioon tai olla reippaampi ja positiivisempi.

Varasin uuden ajan klinikalle ja meen keskustelemaan jatkosta, koska näin tästä ei näytä tulevan mitään 😔 Mitä kauemmin tätä uutta yritystä km jälkeen on ollut (nyt joku yk9 tai yk10 menossa) niin sitä epätoivoisempi olotila tulee ja suru siitä, että jos viime raskaus olisi jatkunut edes muutaman viikon kauemmin niin meillä saattaisi olla pienokainen nyt 💔

525/789 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopushaaveena, meillä myös miehellä oli 3% normaaleja, eli alle tuon 4%. Meillekin lääkäri sanoi että 4% normaalin alaraja mutta koska miehellä muuten normaali/hyvä näyte niin ei pitänyt tuota merkittävänä. Ainakin kaikkien papereiden mukaan meidän tilannetta tutkitaan naisesta johtuvana lapsettomuutena…

Nuunulainen, onpas ikävä tuo vuoto! Ei siis pelkästään tämän hankkeen vuoksi vaan ymmärrettävästi muutenkin! Mutta hienoa että olet varannut uuden ajan, toivottavasti saat pian apua! ❤️

Täällä kp26, menkat ollut tuntemusten mukaan tuloillaan jo muutaman päivän. Huomenna ehkä alkaa tai viim. pe/vklp. Ainakin se tarkoittaa normaalin pituista kiertoa (pelkään aina liian lyhyttä kiertoa kun on ollut välillä joku 25 pvä vain vaikka välillä myös 27 pvä tai jopa se täysin normaali 28 pvä - kai siis 25 on myös normaali mutta lyhyt kai ei kauhean hyvä juttu kuitenkaan). Jos siis jotain positiivista jaksaa taas hakea..

526/789 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hongatar, tsemppiä haastavaan tilanteeseen. Toivottavasti saatte tauolla puitua asiaa ja kaikki kääntyy parhain päin, oli lopputulema mikä tahansa ❤️

Kuopushaaveena, kiva kuulla että miehen tuloksissa ei ollut mitään sen kummempaa ja pääsette jo ensi viikolla eteenpäin 😊 jännä näkökulma tuo että mietit olisiko ajatukset lapsesta erilaiset raskausaikana jos alkaa luomuna vs. hoidoilla, itse en ollut tuommoisia miettinyt muutakuin siinä tapauksessa jos tulisi eteen tilanne että pitää ottaa käyttöön lahjoitetut sukusolut. Ainakin itse ajattelen että ihan yhtä rakas ja toivottu on vaikka ei tavallisen ”aktin” kautta saanutkaan alkuaan, mutta olisiko sillä merkitystä ettei lapsi olisi biologisesti oma/miehen oma. Kyllä varmasti siltikin ❤️

Nuunuulainen, ei pätkääkään tietoa mutta miksipä tiputtelu ei voisi johtua progesteronin puutteesta. Puhjenneesta munarakkulasta tulee ovulaation jälkeen corpus luteneum mikä alkaa tuottaa progesteronia —> jos siinä corpus luteneumissa on häikkää niin miksipä ei. Mutta nyt ollaan ihan veikkailuissa ja omissa spekulaatioissa!

En osaa valitettavasti noista muista mittauksista sanoa kun mulle ei itselle ole mitään muita kuin S-Prog tehty.

Tsemppiä ikävien fiilisten ja vuotojen kanssa painiskeluun ❤️ Varmasti oikea ratkaisu oman mielenrauhan vuoksi mennä uudelleen vastaanotolle.

Tsemppiä Bluna, tammikuuta tavallaan enää 3 kokonaista viikkoa jäljellä! Ei kai se 25 päivän kierto ole sen hullumpi, voihan ovis olla silloin jo aiemmin kp11 milloin jää se 14 päivää luteaalivaihetta, nekin kun vaihtelee niin paljon 😊

527/789 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista Toffi ja tsemppiä kuopushaaveena, Bluna ja Nuunulainen! On kurjaa aina se uuden kierron alku.. mutta toivoa on ja seuraava kierto voi kun voikin olla se oikea, etenkin oikeilla (lääketieteellisillä) apukeinoilla.

NouNou, mietin, että olisiko sulla halua vaihtaa raskauskuulumisia yksityisesti? Mulla ei oikein ole vielä odottajakavereita ja vain pari ystävää + äiti tietävät tilanteesta. Kaipaisi ns. vertaista ja ei tekisi täällä mieli hehkuttaa raskausoireita, kun se ei ehkä tunnu niin kivalta vielä yrittäville 😊

528/789 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika matelee.. Kp 20 dpo 7. Oviksen jälkeen oli enemmän oireita ja nyt ollut melko oireetonta. Tässä kierrossa on käytössä kaikki mahdollinen ja tallettelut osui juuri oikeille päiville mikäli ovis tapahtui. Kyllä tulee harmittamaan ihan älyttömästi jos tästä ei tärppää, sen verran korkealla on toiveet!

Olen sortunut netistä lukemaan vanhoja "oireet ennen plussaa" ketjuja. 🤭 Tavallaan en kestä yhtään näitä piinapäiviä mutta kuitenkin tämä on aina tosi jännää.

Tilasin läjän one stepejä jotta voin testata liian aikaisin enkä näin ollen tuhlaa kalliimpia puikkotestejä. Tilasin myös ekaa kertaan kokeiluun First response testejä. Kalliita ovat mutta olen aina halunnut kokeilla sellaista. 😂 Harmi vaan että mun testit ei tulleet viikossa, joten pääsen testailemaan vasta aikaisintaan maanantaina jos posti vaikka kulkisi. Silloin olis vasta dpo 9, joten one stepit pääsee laannuttamaan mun testaushimoja. 😂

529/789 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stash, periaatteessa kiinnostaa mutta toisaalta olen jakanut täällä anonymiteetin takana todella yksityisiä ja arkoja asioita itsestäni ja puolisostani niin en tiedä haluanko/pystynkö tulemaan julki missään foorumissa missä oikea henkilöllisyyteni ja täten puolisonikin kävisi ilmi 😬😅 mutta täällä vauva.fi voin jakaa kokemuksia, tuolla Raskaus ja synnytys-puolella esim ryhmässä Kaikki plussanneet 😊

530/789 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NouNou, ymmärrän hyvin 😊 Ajattelinkin ehkä esim. Kik Messengerin välityksellä, jossa ei tarvitse antaa numeroaan tai henkilöllisyyttään vaan voi nicknamella viestitellä (mun nick siellä on nutonnefais). Oon myös terveydenhuoltoalalla ja sama että oon jakanut yksityisiä tietoja, joten tajuan hyvin tuon tarpeen pitää nämä itsellään. Oon käynyt itse siellä kaikki plussanneet -ketjussa, mutta keskustelu siellä ei ehkä ole ihan sitä mitä haen. Nyt kirjauduin myös seuraamaan facessa Vauva 2022 -ryhmää, johon aika kivasti pystyy laittamaan myös anonyyminä viestejä. Vinkiksi ehkä muillekin: ryhmässä on myös yrittäjiä ja lapsettomuuskeskusteluakin, vaikka jälkimmäistä teemaa ajatellen ne Simpukan ryhmät onkin parempia.

531/789 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille yrittäjille tämän hetkisiin vaiheisiinne ja ihanaa, että jo plussanneilla tilanne on ilmeisesti jatkunut hyvänä ❤️

Vähän ON-pohdintaa taas… Täällä dpo15-16 jos ovistesteihin voi luottaa (niiden mukaan plussa 23.12. eli ovis 24.12. tai 25.12. joten toivottavasti laskin oikein). Menkkoja ei ole vielä kuulunut, mutta menkkamaista oloa (ei huono olo vaan sellainen perusmenkkatunne alavatsalla, pieni polttelu yms) on ollut jo viikon ajan, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tässä kohtaa ehkä joku jo tekisi testin, mutta mä en vaan uskalla, pelkään niin paljon sitä pettymystä jos/kun tulee nega. Tämä on kuitenkin yk12 tms ja ei oikein ole uskoa luomuna onnistumiseen. Onko kenelläkään muulla ollut luteaalivaihe (vaihe ovulaation ja menkkojen alkamisen välissä) pidempi? Pelkään että nyt ne menkat loppui kokonaan ihan jostain muusta syystä, tyyliin kun lääkärissä on peloteltu ennakollisilla vaihdevuosilla matalahkon AMHn johdosta… Vaikka tuskin nekään nyt tulleen ihan yhtäkkiä kierto kun kierto kuitenkin ollut tätä ennen normaali. No, menkat voivat varmaan alkaa tässä vielä tänään tai parin päivän sisään jolloin vielä ehkä menisi normaalin puitteisiin…

532/789 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluna, voisko olla mahdollista että ovis ollutkin vähän myöhemmin? Tikutitko vielä ovisplussan jälkeen, haaleniko viiva? Yleensä menkat alkaa viimeistään dpo 17. Eli luteaali on maksimissaan 16 päivää. Onko tullut mitään tuhrua tms?

533/789 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro, kiitos kommentista ja pohdinnoista. Kai sekin on mahdollista, että ovis olisikin ollut eri aikaan kuin luulen tai jäänyt pois vaikka luulin, että ovistestit aika luotettavia mutta kai se niin on että se LH-piikki ei takaa ovista vaan vain sen hormonipiikin? Ovisplussapäivästä (23.12.) kolmen päivän kuluttua (26.12.) tein varmuuden vuoksi vielä tarkistuksena ovistestin ja siinä viivatestissä viiva oli jo selvästi testiviivaa haaleampi vaikka selkeä silti eli minusta negatiivinen ja digitesti oli negatiivinen. Mutta joo, jos se luteaalivaihe voi olla tuon dpo17 saakka tms niin ainakin siis huomenna menkat ilmeisesti voivat sitten vielä alkaa ”normaalisti” vaikka ovis olisi ollutkin siihen aikaan kun luulin eli vähän ovisplussan jälkeen…

534/789 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän hyvin ettet halua testata. Pienessä jännityksessä voi olla mukavampi olla. Mikäli ovis kuitenkin oli silloin kun testit sitä ennusti, niin kannattaa viimeistään viikon päästä testata ellei menkat ehdi alkaa. Pitelen sulle peukkuja 👍

Mä täällä piinailen ja olo on hyvä! Närästää ja väsyttää ja nälättää. Mutta siis, ei vituta, mikä on hyvä merkki. Todella toiveikas olo. Alavatsassa ei tuntemuksia. Ajattelin että voisin viikon päästä laittaa tänne oireet tai oireettomuudet oviksen jälkeen, nyt kun on niitä kirjannut tarkkaan ylös. Jännittää mikä on lopputulos 😄 huomenna ehkä saapuu testit postissa. Jee, pääsee uittaa tikkua!

535/789 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro, toivottavasti testit saapuvat ajoissa ja ennen kaikkea toivottavasti tulos olisi mieleinen. Täällä elelen edelleen testaamattomassa olotilassa (ilman oireita menkkojen tai sen toivotun tuloksen suuntaan kumpaakaan). Ihan naurettavaahan tämä on, ja lapsellista, mutta jotenkin olen paremmalla tuulellakin kun on ”pientä toivoa”, aika helmikuun hoitojensuunnittelua kohden tuntuu menevän mukavammin.. sitten kun joskus testaan ja jos tulos on negatiivinen ja tulee taas paha mieli ja pettymys niin onpa aika ainakin jo lähempänä ”seuraavaa askelta”. Aika hölmöltä logiikalta kuulostaa näin kuin se sanoiksi kirjoitan, mutta olen niin väsynyt siihen jatkuvaan odotteluun ja pettymykseen 😊

536/789 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapuivat tänään ja aamupissasta testasin ja negaa näyttää. Ei tuo yhden viivan tuijottaminen mukavaa ole. Nyt se perus kadutus et miksi testasin jo nyt. 😄 Minkä itselleen voi.. 😄

537/789 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro, tosi harmi, että tuli nega - mutta jos testaus oli sinulle aikaista, tilanne voi vielä muuttua. ❤️

Omassa tilanteessa nyt muutos (ja tulin tietty heti raportoimaan tänne vaikka ymmärrän realiteetit, että tilanne voi muuttua vaikka heti huomenna). Tein nyt illalla testin (2 eri merkkistä viivatestiä, digitaalista ei ollut) ja siinä oli kyllä selkeästi kaksi viivaa, joten pitänee uskoa, että kumma kyllä olen kai ainakin tänään raskaana. Nyt on dpo17 (jos ovistestiin luottamista) ja aiemmin tässä kierrossa en ollut testannut. Mulle tänään alkuillasta tuli niin paha mieli siitä, kun rupesin ajattelemaan, että nega se kuitenkin on ja kohta ne menkat alkaa jne. että oli lopulta pakko selvittää asia, etenkin kun mies painosti kun ei varmaan jaksanut enää katsoa sitä mun surumielistä olemusta ja itkeskelyä mitä koko alkuillan oli.

Miehen reaktio tulokseen oli vähän laimea, onnitteli kyllä ja hymyilikin vähän mutta meni sitten saunaan ja jatkamaan käynnissä olevaa kokkaamista. Ehkä sekin vaikuttaa kun kotona oli niin ikävä fiilis tossa aiemmin. Ei siis ollut mikään leffoista tai instavideoista tuttu ihana yllätys vaan vähän nihkeä meininki rumissa verkkareissa silmät punaisina kotona. Mutta eiköhän se siitä, tärkeintä on että nyt ainakin pitkähkön yrityksen jälkeen näytti käyneen tuuri ja mikäli tämä ei nyt jatkuisikaan, niin ainakin hedelmöittyminen näyttäisi olevan nyt mahdollista luonnonmukaisesti, vaikka toki lähes vuoden aktiiviyrityksen jälkeen.

Hyvin epätodellinen on kyllä oma olo. Että luinkohan testit väärin, onkohan tämä joku kuvitelma jne. Googlailu pitää ainakin nyt alkuunsa kieltää itseltäni, muuten en pysty keskittyä mihinkään muuhun kuin ongelmien etsimiseen ja pessimismiin 😊

538/789 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Bluna!

Meillä myös esikoisen plussa ei ollut mitään sellaista mitä instassa näkee. Heitin tikun sille ja karkasin toiseen huoneeseen. Meillä oli ollut riitaa juuri, mutta saatiin nopeasti sovittua. Mies ei puhunut muistaakseni muuta kuin että tarkoittaa tuo että...? Ei edes sanonut lausetta loppuun. 😂 Että ei se aina niin glamouria ole mitä on ehkä etukäteen kuvitellut. Enemmän yhden kaverin kanssa fiilisteltiin. Toki pari päivää sulateltuaan asiaa mieskin alkoi kyselemään ja puhumaan asiasta, aivan kuin olisi vasta tajunnut koko homman. Plussauksen jälkeen sovittiin että ei kerrota ennen ultraa kellekään. Minä en kertonut (paitsi sille yhdelle kaverille joka tiesi myös meidän yrityksestä) kenellekään, mutta mies oli kertonut lähimmille ystävilleen ihan intopiukeana että meille tulee vauva. :D Annoin anteeksi tämän. Reppana oli sitten kuitenkin ollut niin innoissaan ettei saanut suutaan pidettyä kiinni. 😄

Joo en tänään odottanutkaan muuta kuin negaa, jos torstaina ei tule haamua niin sitten tästä ei tärpännyt. Tänään vasta dpo 9 tai mahdollisesti dpo 8.

539/789 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa kurkkaamassa mitä teille kuuluu. Ihanaa kun on plussia tällekin palstalle tullut! Onnea kaikille.😍

Pidän peukkuja, että plussatuuli jatkuu!

Mulla maha senkun paisuu ja kohta onkin jo rakenneultran aika. Alkuviikkojen jälkeen aika onkin mennyt yllättävän nopeasti. Silti välillä vaikea uskoa, että tässä raskaana ollaan ja vauva on tulossa. Potkut kyllä jo tuntuu, että kai se olis uskottava 😅🥰

540/789 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä yksi jo pari kuukautta taustalta seurannut yrittäjä. Ensin luin koko ketjun alusta saakka, kun siihen vahingossa törmäsin jonkun googlailun kautta ja vaikka siihen meni aikaa, niin oli mukava huomata ettei olla yksin tässä tilanteessa ja samoja juttuja on käynyt ja käy muutkin läpi. Ollaan reilu vuosi yritetty puolison kanssa ja nyt menossa jo 15. kierto. Itse olen 36 ja kumppani pari vuotta vanhempi. Minulla on jo yksi teini-ikäinen, mutta miehelläni ei ole lapsia eli ensimmäistä yhteistä lasta yritetään. Kuukausi sitten kävin ensin omalla gynellä ja sen jälkeen otimme yhteyttä yksityiselle puolelle, kun tuntuu ettei ihan omin voimin päästä asiassa eteenpäin. Mulla kierto normaali ja oviksetkin saan kiinni tikuttelulla ja tuntuu ne kyllä muutenkin. Amh oli mulla vähän alhainen 1.16 ja miehen näyte oli lääkärin mukaan ok, vaikka ensin kauhisteltiin sitä yhdessä kotona. Munanjohtimet oli auki ja sieltä löytyi kasvavia munarakkuloitakin riittävästi, enemmänkin olisi voinut olla. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei olla liian aikaisin liikkeellä, koska mun amh-arvo olisi voinut olla parempi. Nyt ensimmäistä kertaa tässä kierrossa ovulaation jälkeen aloitettu Terolut ja jos ei tästä nappaa, niin sitten seuraavissa kahdessa kierrossa vuorossa Letrozol, jonka jälkeen aloitetaan inseminaatiot.

Ihanan paljon olen täällä saanut teiltä jo taustalla ollessa vertaistukea ja ihanan paljon on ihmiset jo plussailleetkin. Sitä täälläkin toivotaan sormet ja varpaat ristissä.