Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään yrittäneet

01.07.2021 |

Heippa!
Etsin kohtalontovereita, jotka ovat yrittäneet raskautua jo pidemmän aikaa tuloksetta. Minkälaisia tunteita on matkalle mahtunut? Onko jotakin vippaskonsteja yritetty? Kuinka kestää jatkuvat pettymykset mutta pysyä toiveikkaana? Tuntuuko yrittäminen välillä väkinäiseltä?
Oma projektini alkoi 11/2020 plussalla, joka meni joulukuussa kesken. Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään ja taas alkoi uusi kierto. Jatkuvat pettymykset nakertaa, ja välillä tuntuu epäreilulta kun tuttavapiiri täyttyy vauvauutisista kuin sormia napsauttamalla. Viime kiertoon tilasin ovistikkuja, mutta ne saapuivat niin myöhään etten ehtinyt niillä vielä leikkiä, mutta tässä kierrossa ehdin. Onko oviksen tikuttamisesta ollut hyötyä? Kumppanini on enemmän jalat maassa tämän asian kanssa ja on onneksi ollut tukena kun oon ollut maassa menkkapäivinä. Ollaan 32v ja 34v ensiyrittäjät.
Jos on samanlaista taustaa, tulkaahan kertomaan kokemuksianne :)

Kommentit (789)

421/789 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Niinhän se uusi kierto sitten alkoi tänään eli kp 1 😢

Tuntuu tosi pahalle kun seuraavat menkat osuu ennen joulua samoin kun viime jouluna 😔Viime jouluna toivoin niin kovin että meillä olisi jo vauva tai olisin edes raskaana mutta samassa pisteessä ollaan edelleen 😢

Toivon todella että ensi viikon gyne käynti toisi toivoa tähän toivottomuuteen. Toivon saavani edes lähetteet verikokeisiin, jos sieltä löytyisi joku jonka voisi korjata.

<3 <3 tsemppiä, tiedän mieltä tuntuu ! Minulla alkoi myös tänään uusi kierto, ja pahaltahan se tuntuu joka kerta. Itsellä oli onneksi vähän muuta ajalteltavaa (onneksi!) tässä kierrossa, joten en onneksi ehtinyt surra kauheasti menkkojen alkamista. Se on välillä niin uuvuttavaa.  Olen itse toivonut raskautta jo yli kaksi vuotta (mies lämpeni vähän hitaammin ajatukselle), ja tuo joulu on juuri jotenkin raskasta aikaa. Tai ihanaa aikaa, mutta itse olen kans jo kahtena vuotena toivonut olevani raskaana ennen joulua.... Ja tosiaan minäin olen samassa pisteessä kuin kaksi vuotta sitten. Kaksi vuotta siten jouluna siskoni ilmoitti olevansa raskaana. 

Pitäisi yrittää vain  elää päivä kerrallaan  <3 

422/789 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä uuteen kiertoon!

Täällä tuntuu nyt suunta menevän taaksepäin. Meillä on aika 14.12. sinne naistentautien polille ja sinne pitäis viedä siemennesteanalyysi tulokset mukana. Mun mies ei oo saanut aikaseksi käydä siinä, eikä varmaan menekään, vaikka alunperin lupasi. En tiiä mitä teen. Tuntuu niin pahalle, kun oon oottanut näitä tutkimuksia keväästä saakka!

N33+M36
Esikoinen 12/15 (yritystä 7/13 alkaen)
Kuopus haave 09/19 +1/22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
423/789 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou, tuttu fiilis tosiaan, ikuinen optimismi elää siellä jossain. Never say never ja ainakin teillä on jo onneksi tosi lähellä se apu ja mahdollinen hyöty jo siitä tai sitten seuraavista kierroksista - jos ei siis vielä tärppää tässä kierrossa! 😊 Ikävä kuulla myös ystävästäsi ja keskenmenosta. Vaikka itsekin olen rehellisesti sanottuna TOSI kateellinen muille niin heti tuli jotenkin huono mieli henkilön puolesta vaikken tietenkään edes tunne tätä! Mutta keskenmenot kai alkuraskaudessa on aika yleisiä ja eihän se ymmärrettävä kateus niihin vaikuta millään tavoin, joten ei mitään syytä huonoon omaantuntoon. ❤️

Sibu, voimia uuteen kiertoon. Voi kun onnistaisi seuraavassa tai ainakin pian… Tuttu tunne tuo paha mieli ja etenkin vielä joulunaika. Hyvä, että on muutakin ajateltavaa kuitenkin. Ja jospa kävis niin hyvin, että jouluna saisi vetää kaikki herkut ja sen jälkeen heti tärppäisi.

Kuopushaaveilija, nuo miehet - huoh! Toivottavasti nyt menisi. Tiedätkö mikä miestä siitä epäilyttää - ei vaan vitsi vai jännittää tms? Oliko miehellä kuitenkin lapsia ennestään myös? Tämä ainakin hyvä merkki vaikkei toki tietenkään takaa mitään jos nesteen laatu voi muuttua. Minun mies köhi tuossa kesällä, kuulemma vain ”minun mieltäni parantamaan” eli motivaatiota ei hänelläkään ollut suuresti itsellään, mutta sen ainakin kertoi siellä käytyään, että homma oli nopea ja helppo eikä millään tavalla ns. nolo tai epämukava vaan suhtautuminen täysin asiallista joten ainakin sen voit miehellesi kertoa jos olisi siitä kiinni. Jos siis olisi yhtään tällaisesta kiinni, kun jollain miehillä tuntuu olevan…

424/789 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, mä kirjotin tänne viikko sitten mut kommentti on näköjään jäänyt lähettämättä tms.?!

Toffille onnittelut hyvästä varhaisultrasta! Teidän pikkusella sydän läpättää, aivan ihania uutisia <3

Mites muuten Haaveissa21, miten teidän raskaus on sujunut?

Nounou, kyllä sinäkin vielä pääset äitiyslomalle <3 äläs turhaan maalaile piruja seinille tai parjaa itseään huonoista fiiliksistä kuten kateudesta, ne on inhimillisiä varsinkin tällaisen aihepiirin ympärillä.

Kuopushaaveena,  kivaa että löysit tänne palstalle! Ootte olleet kärsivällisiä esikoisen esikoisen yrittämisen kanssa, ymmärrettävää ettei toistamiseen jaksaisi olla :D Toivottavasti sun kumppani menis sinne analyysiin, niin saisitte hommat etenemään! Vaikka raskaus onkin suurimmaksi osaksi naisen vastuulla, sen alkuunsaamiseksi tarvitsee molemmilta saman verran panostusta. Mun kumppani on kans harannut vastaan koko tän taipaleen, koska hänen mielestään raskauden pitäisi alkaa luonnollisesti. Vasta kun ymmärsi että mussa on 'vikaa' (pcos) niin suostui etenemään hoidoissa.... Näitä juttuja lueskelleena tuntuu että miehiltä on jäänyt bilsan tunnit kuuntelematta :D

Bluna, harmi että tuli huonoja uutisia :/ mutta se on hyvä ettei tilanne ole mahdoton, ja on ihailtavaa kuinka positiivisena jaksat pysyä tutkimusten keskellä! Ja ihanaa lukea että sun mies on yhä mukana ja tukena teidän yhteisessä projektissa :) kumppanin tuki on super tärkeetä!

ON: Me käytiin antamassa siemennestenäyte tällä viikolla. Olin tukena, mutten toimenpidehuoneessa :D Oli kuulema ollut pelkistetty tila, mutta eipä siihen puuhaan mitään kattokruunuja tarviikkaan! Huomasin ilmeestä että oli awkward ojentaa näytekuppi infon henkilölle, mut oon super ylpeä että hän teki tän meidän yhteiden tavoitteen puolesta. Toivon että muidenkin kumppanit suostuu siihen, vaikka onhan se varmasti mukavuusalueen ulkopuolella. Nyt jännäillään niitä tuloksia, koska ne vaikuttaa jatkohoitoihin. Yritän olla ajattelematta, toivottavasti tulis nopee ne tulokset...

425/789 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huvittavaa miten naisena gynekologilla nuoresta asti ravanneena mitkään alapään ronkkimiset yms ei juurikaan tunnu enää missään eikä sitä tutkimista mieti, niin miten meilläkin miehellä KOTONA näytteen antaminen purkkiin oli kuulemma kamalaa ja epäkiihottavinta ikinä 😂 että voi miesraukkoja mitä kaikkea joutuvat kokemaan ❤️ (🙄) olen siksi yrittänyt vähän selittää enemmän omista tutkimuksista ja mahdollisesti tulevista minulle tehtävistä toimenpiteistä enemmän, että loisi edes vähän perspektiiviä. En halua vähätellä miehen roolia tällä matkalla ja tutkimusten mahdollista kolausta miehisyydelle, mutta välillä sitä miettii että voi luoja.

426/789 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopushaaveena, oletko muistuttanut miestäsi 14.12 ajasta ja siitä että näytteen pitää olla hyvissä ajoin sitä ennen toimitettu että tulokset ehtivät tulla? Onko mahdollista että hän olisi vain unohtanut? Toivottavasti hän pienellä kehotuksella hoitaisi kuitenkin oman osuutensa yhteisestä projektista :/

Kiitos kaikille empatiasta, tietäähän sen ettei mikään ”paha” ajatus toiselle keskenmenoa aiheuta mutta kyllä tuli tosiaan hölmö olo ja muistutti siitä ettei se plussa testissä vielä varmaksi takaa mitään, niin ei paranisi kadehtia. Eikä toki muutenkaan mutta minkäs itselleen mahtaa, helpottaa tietää ettei ole näiden ajatusten kanssa yksin ❤️

Hongatar, kiva että asiat on teilläkin edenneet! Tiedätkö yhtään koska saatte tuloksia & mitä niiden jälkeen tapahtuu, millä aikataululla? :)

427/789 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou, en tiiä tulosten aikatauluista ja ne varmaan soittelee kumppanilleni niistä. Koska oon ollut tuhma, oon ite googlaillu monirakkulaisten munasarjojen hoidoista, niin on vissiin kaksi mahdollista polkua; 1. jos sperma on asiallista, niin munarakkuloiden kypsytys- ja irrotushoidot 2. jos sperma on heikkoa niin inseminaatio tai IVF. Kieltämättä kuumottaa ne tulokset, kun tietty haluis mahdollisimman 'vähällä' päästä. Mutta olen toiveikas, kun jo kerran tultiin spontaanisti raskaaksi.

Mites nounou teidän tuleva inseminaatio? Onko teillä jo päivämäärää sovittuna? Tehdäänkö se jäädytetyllä spermalla? Liittyikö se sun kumppanin KOTONA antama näyte just tähän inssiin? :D Jäi mietityttämään toi kotioloissa tehty toimitus että pitikö se toimittaa labraan jonkun tietyn ajan puitteissa?

Hyvää joulukuun alkua kaikille! 

428/789 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hongatar, uskon että pcos:sta huolimatta on mahkut kevyisiinkin hoitoihin (toki spermasta riippuen), kun olet jo kerran raskautunut ja koska omassakin tuttavapiirissä luomusti raskautuneita sekä just vähän ovulaatioinduktiolla avustetusti raskautuneita pcos-tapauksia. Oletko kokeillut myo-inositolia? Sen avulla myös yksi pcos tuttava tuli raskaaksi (muistaakseni Inocaps-niminen valmiste). Toivottavasti saatte hyviä tuloksia ja asiat etenevät hyvällä tahdilla toivotuin tuloksin 🤞🏻

Ei ole päivämäärää sovittuna kun tehdään mun luomukiertoon, mutta luultavasti tapahtuu 20.-22.12 eli jos tärppää niin on kyllä todellinen joulun ihme 👶🏼🎄 ja tehdään ihan tuoreella (:D) spermalla, mies joutuu sen antamaan paikanpäällä klinikalla koska hällä niitä vasta-aineita spermassa niin tavara pitää saada suoraan liuokseen mikä estää vasta-aineita syntymästä ja nopeasti pesuun samasta syystä. Siemennesteanalyysi-näytteen antoi kesällä kotona purkkiin ja se piti 2h sisään toimittaa klinikalle :)

429/789 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Meillä menossa yk21. Nyt uskaltauduin syksyllä aukiolotutkimukseen ja oli kyllä hirvee kokemus. Tuubat auki ja lääkäri vaan sano et munarakkulat on pienet. Lääkäri määräs letrozol 2.5mg ja nyt eka kierto sitä syöty. Menossa kp24, menkat pitäisi tulla ensi viikolla. Kp13 oli ultra, ja siellä yks follikkeli oli hyvin valikoitunut, tästä seuraavana päivänä olikii jo ovisplussa. Yleensä kierto miulla on joku 34-38päivää mut nyt todnäk lyhentyny lääkkeen takia, ihanaa. ♡

430/789 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou, en oo kokeillu vielä mitään kapseleita tai muutakaan lääkärin määräämiä avusteita :D mullekin jäi käsitys että pcosista huolimatta raskaus on hyvinkin mahdollista. Saas nähä millanen taival on edessä ens vuonna.

Niin toivon että saisitte joulun ihmeen ♥️ ja kiitos inseminaatio-tarkennuksista. Eli käytännössä meettekö molemmat oviksen aikaan klinikalle ja sit vastaanotat pestyt siemenet? Onneks ette enää kauaa joudu toimenpidettä venailemaan 😊

N21, kivaa kuulla että follikkeli on bongattu! Toivottavasti tärppää 🤩 mua kiinnostaa et mikä aukkarissa oli kamalaa? Tekikö kipeää?

431/789 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hongatar, juurikin noin ☝🏻 tikuttelen ovisplussaa ja sinä päivänä kun sen saan, niin soitto klinikalle. Inseminaatio tapahtuu ovisplussasta seuraavana päivänä. Nyt tässä jännäilen ettei ovisplussa tulevassa kierrossa vaan mene lauantaille, koska klinikka viikonlopun kiinni - jos ovis+ pe niin inseminaatio voidaan tehdä samanakin päivänä, jos su niin normaalisti seuraavana eli ma. Lauantai ovis+ on siis ainut, milloin inseminaatio menee sivu suun 😑 ja toki myös ettei veny joulun pyhiin asti myöskään kun silloin pidemmän pätkän kiinni!

Okei, niitä Inocapseja tosiaan useampi suositellut jos kiinnostaa vippaskonstina vielä 🙈

N21 ikävä kuulla, mutta kiinnostaisi myös miksi koit sen hirveänä? Itsekin kävin samaisessa tutkimuksessa syksyllä, ja mun kokemus oli ettei ollut tavallista sisätutkimusta hirveämpi. Gyne huomasi kyllä että minua jännitti ja sanoi että oot varmaan lukenut kaikki keskustelupalstojen kauhukokemukset ja kerroin että kyllä :D paineentunnetta tuntui vähän molemmin puolin alavatsaa vuorollaan kun täyttivät ballongin, jolla katetri saadaan pysymään oikeassa paikassa ruiskutuksen ajan, mutta muuten omalla kohdalla ei mitään sen ihmeempää. Ohjeistuksessa oli että ibuprofeiinia ja paracetamolia ennalta ja sellaisen coctailin otin kotoa klinikalle lähtiessäni.

Toivottavasti letrot auttavat ja pääsette eteenpäin, vaikuttaa lupaavalta 🤞🏻

432/789 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou ja hongatar, vastaan uudestaan, kommenttini hävis johonkii... mutta siis oli todella kipeä kokemus, kipulääkkeet ja esilääke oli alla. En tiiä onks ne anatomisia syitä et jotkut ei tunne mitään ja jotkut hirveitä kipuja.

433/789 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou, jos ovis tulee kuin ennustelet niin se olis alkuviikkoa, toivottavasti ei tuu aikasemmin eikä myöhemmin! Olis kyllä kurja tuuri jos just lauantaille tai aatolle napsahtais :o mut aina olis seuraava kierto, onneks teillä ei oo vielä 'kiire' :) Ja kiitos inocaps-vinkistä, googlasin niin taitaa olla ihan käsikaupan ravintolisä eikä reseptivalmiste :)

434/789 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou, tsemppiä inseminaatioon! Sehän on ihan pian, mahtavaa 😀 Toivottavasti päivä osuu sopivaksi, todennäköisyydet ainakin sen puolella (ja jos huono tuuri kävisi niin ei nyt ainakaan joka kk voi osua lauantaille, eli uusi tilaisuus tulisi pian).

Hongatar, hienoa myös että teillä edistystä ja mies skarpannut.

N21, toivottavasti letrot auttavat! Minullakaan ei muuten tuo aukkari kesällä sattunut ollenkaan, mutta riippuu varmaan tosiaan niin monesta asiasta eli on ihan yksilöllistä..

Ihmeellistä ja ärsyttävää muuten tuo

kommenttien katoaminen lähettäessä. Mullekin muutaman kerran käynyt niin. Nykyään jos kirjoitan pidemmän tekstin tallennan sen varmuuden vuoksi itselleni ensiksi 😅

Itselläni menossa dpo7 tai 8. Ei mitään mihinkään suuntaan, eli ehkä sama kuin aina. Ens viikolla yksi lääkäri ja tammikuussa toivottavasti hoidonsuunnittelu, eli yritän pitää ne mielessä ja tsempata kun vaikeaa. Huomenna olis ystävän lapsen 1 v. juhlat ja viime viikolla taas tuli työkavereilta yms raskausuutisia, aina ne vaan kadehdittaa mutta ehkä se kaikkien meidänkin aika vielä tulee 😊

435/789 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluna, voimia kadehtimisen keskelle ja 1v juhliin <3 Onneksi kateus on vain ohimenevä tunne. Jonain päivänä sinäkin saat kertoa raskausuutisesi ja pitää 1v synttärit teidän hartaasi toivotulle pikkaselle<3

436/789 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Tsemppiä nounou! Joulun ihmeitä tapahtuu 😇

Tsempit kaikille muillekin omaan tilanteeseen. On taas ollut niin aktiivista keskustelua! Ihanaa, kun miehet on mukana ja tukena❤️

Meillä myös mies siis on ihan sitä mieltä, että kyllä me luomusti raskaudutaan ja siksi ei ole testiin innokkaana mennyt. Toisaalta ei halua tietää/pelottaa tietää, jos onkin tosi huonot siittiöt. Ei siis ole unohtanut, mutta jätti niin viimetippaan ajanvarauksen, että ei saanut enää aikaa, niin että se näyte olisi valmistunut ensi viikkoon mennessä. Meillä on yksi yhteinen lapsi ennestään ja tänä vuonna yksi kemiallinen raskaus suurella todennäköisyydellä, eli ei se tulos nyt ihan huonoin mahdollinen voi olla. Toki luomuna voi onnistua, koska mitään tutkimuksia ei olla päästy aloittamaan tämän puuttuvan näytteen takia. Se vaan, että en jaksaisi odottaa :D Oon suunnitellut kaikkea muutenkin jo raskautta ajatellen (äitiyslomalla alan opiskella taas ja ajatus oli, että voisin olla kotona kun esikoinen lähtee kouluun), mutta jotenkin nekin suunnitelmat/haaveet alkaa hälvenemään. Lääkäri aika on nyt peruttu ja varaan uuden, mikäli mies sen näytteen käy antamassa. En halua painostaa, koska minun aloitteesta on tutkimukset aloitettu (toki miehen suostumuksella ja sillä olettamuksella, että molemmat on mukana).

N33+M36
Kuopus haave 09/19 +1/22

437/789 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille 🙂

Kävin siellä gynekologilla ja kaikki näytti olevan kunnossa, munasarjat edelleen normaalit. Aikaa yrittämiseen voi kuulemma tässä iässä mennä useampikin vuosi jonka tiesinkin, no meillä tulee keväällä jo 2- vuotta 😔 Kilpirauhas kokeissa kävin, ne normaalit 👍Olen käynyt akupunktiossa tässä kierrossa ensimmäistä kertaa ikinä 😁

Aiemmin jo kirjoitin kuinka luo paineita tämä vuoden viimeinen yritys kierto 🤔 Edelleen stressaa vaikka pitkästä aikaa toiveet on korkealla.Toiveet on ehkä liiankin korkealla ja jouluna tullaan varmaan alas korkealta ja kovaa.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

438/789 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä, hyviltä uutisilta kuulostaa kuitenkin 😊 Kerro akupunktiosta enemmän! Jonkin verran olen kuullutkin jo, mutta esim oliko siellä tekijällä tietoa onko ollut apua, sattuiko? Missä vaiheessa kiertoa olisi paras, vai onko väliä? Mielellään kuulisin kokemuksia jos muillakin on! Itsellä myös jotenkin paineita tästä kierrosta, vaikka tuskin tärppäs. Viimeinen mahdollisuus saada pieni alulle, jos aion olla äippälomalla elokuussa kun koulut alkaa (kesäloma+äploma).

Mun kaveri sai viime yönä vauvan ❤️ tuli niin onnellinen olo hänen puolestaan. 10 vuotta sitten sai lapsettomuusdiagnoosin ja nyt jo toinen pieni ihme ❤️

N33+M36
Kuopus haave 09/19 +1/22

439/789 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hongatar & Bluna, ootte kyllä ihan oikeassa ettei se ole mikään maailmanloppu jos ovulaatio nyt sattuisi osumaan huonoon saumaan kun uusi kierto sieltä sitten perästä tulee :) sitä vaan odottaa nyt tätä niin innolla sormet ja varpaat ristissä. Pääasia että viimeistään helmikuussa päästään alkamaan eka inseminaatio, muuten täytyy otattaa kalliit infektiolabrat uusiksi kun ne ovat voimassa vain 3kk tai siis ekan hoidon pitää alkaa 3kk sisään niiden ottamisesta, sitten kun hoidot alkaneet niin olivat muistaakseni voimassa 2v.

Hongatar, juu Inocapsia saa tosiaan ihan ilman reseptiä (ja muita vastaavia valmisteita)!

Bluna juurikin noin, pitää yrittää löytää ne omat auringon säteet mitkä loistaa risupuskaan :D kaikki mikä vie eteenpäin lähemmäs ”maalia” vaan mielessä ❤️

Kuopushaaveena, kiitos ❤️ Ja ymmärrän toki miestäsi että miksi ei luomuna onnistuisi kun on jo kerran onnistunut, täysin loogista ajatella niin ja toisaalta ehkä tsempata sinua ja koittaa lievittää stressiä. Minkä ikäisiä olittekaan ja kuinka kauan olette nyt yrittäneet toista? Kyllä miehet tuntuvat muutenkin osaavan ottaa nämä asiat rauhallisemmin 😅

Itsekin olen sortunut taas äitiyslomahaaveiluun, tajusin juuri tänään että JOS tästä tulevasta kierrosta tärppäisi niin voisin olla melkein koko kesän poissa töistä :D la olisi n. 14.9, äitiysloma alkaisi siis elokuussa niin sitä ennen voisi olla kesälomalla ja todnäk saikulla (olen alalla jossa harvoin pystyy työn fyysisyydestä johtuen olemaan äitiyslomaan asti töissä).

Lohdullista kuulla lapsettomuudesta kärsineen ystäväsi vauvauutisista ❤️

Kiva kuulla Neiti Kesäheinä että kaikki oli kunnossa! Samoja tilastoja sitä itsekin yrittää pitää mielessä että vaikka oman ikäisistä 80% raskautuu vuodessa, niin kahdessa vuodessa sitten suurinosa lopuistakin 20%:sta. Se vaan on niin vaikeaa pitää mielessä kun odottaa plussaa niin kovin.

Akupunktiosta, kävin keväällä useamman kierron ajan akupunktiossa ja ainakin minua neuvottiin että olisi hyvä ehtiä käymään vähintään 3 kertaa kierron aikana ja mielellään pari kertaa ennen ovulaatiota. Tehostaa verenkiertoa ja kai vaikuttaa hormoonitoimintaankin. Minulla ei valitettavasti vaikuttanut positiivisesti, mutta meillä toki ongelmana miehen sperman vasta-aineet (joka ei ollut tuolloin vielä tiedossa). Ei ollut minusta kyllä mukavaa puuhaa enkä nauttinut, mutta pitihän se kokeilla :D jotkut pisteet esim alaselässä, nilkoissa, alavatsalla ja ohimoilla/korvissa ihan ok, mutta akillesjänteissä ja ”nuuskakuopissa” aiheuttivat ikävää kivuliasta sähkötystä. Mutta samoihin aikoihin 34v ystäväni kävi samasta syystä akupunktiossa ja heillä onkin toisen lapsen laskettuaika tammikuun alussa.

440/789 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Oon tosiaan pitänyt täältä taukoa niin kuin viimeksi kirjoittelin. Oon välillä kuitenkin käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia. Sen verran paljon ollut keskustelua, että pahoittelen etten nyt kommentoi jokaiselle erikseen 😬

Tsemppiä kuitenkin kaikille omaan yritysvaiheeseen ja kohta alkamassa oleviin hoitoihin. Ja niille, jotka on onnellisesti raskaana niin pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin loppuun asti.

Akupunktiosta piti kommentoida, että oon itse käynyt jo vuosia, jo ennen kuin alettiin yrittää lasta. Mä pidän siitä ja ei siitä ainakaan haittaa ole. Ennen viime raskautta olin juuri ehtinyt käydä akupunktiossa samaisessa kierrossa mistä tärppäsi. En tosin tiedä oliko vaan sattumaa, koska nytkin olen käynyt muutaman kerran enkä ole vielä raskaana. Tiedän, että moni on siitä ilmeisesti kuitenkin saanut apuja.

ON: en muista tarkkaan missä vaiheessa viimeksi kirjoittelin mutta se kierto ei tosiaan tuottanut tulosta missä käytin sen progesteroni tuen. Ne luget sopi mulle ihan hyvin mutta onhan se vähän työlästä hommaa kun niitä pitää laittaa aamun illoin kymmenen päivän ajan.

Nyt meneillään olevassa kierrossa en ole mittaillut edes ovista. Näin sovittiin miehen kanssa jo aiemmin, että otetaan tää loppuvuosi ns taukoa aktiivisesta yrityksestä. Tällä hetkellä menossa suurin piirtein ovis ajankohta. Mitään kovin selkeitä limoja en ole tosin vielä ainakaan huomannut mutta ollaan enemmän huvin vuoksi sekstailtu. Käytettiin jopa normi liukkaria (vaikka niitä ei suositella raskautta yrittäessä käytettävän) muutaman kerran, kun oletettavasti ovis ei juuri siihen aikaan vielä ollut. Muutoin menty ilman sitä nyt viime päivinä vaikka mulla on jonkin asteinen kuivuus ja liman puute aina ongelmana. Ceridal öljyä yleensä muutoin käytetään vaikkei toimikaan optimaalisesti. Aina voi silti toivoa, että tää ”tauko aktiivisesta yrittämisestä” tuottaisi tulosta, kun ei kuitenkaan ehkäisy ole käytössä 😅

Ainut ikävä homma on se, että tässä kierrossa mulla on tullu uusi ongelma. Muutaman sekstailu kerran jälkeen oon nimittäin vuotanut vähän verta joko seuraavana päivänä tai saman päivänä. Ei mitenkään lorisemalla mutta paperiin jäänyt useammalla kerralla useamman seksikerran jälkeen. Toisen kerran jälkeen tuli päivän verran rusehtavaa ja nyt toisen kerran jälkeen tullut päivän verran ihan punaista. Huolestuin tietenkin, että onko jotain vakavampaa. Vaikka ilmeisesti voi olla ihan normaali harmitonkin syy. Kuivat limakalvot, liian vähäinen kostuminen tai muu vastaava. Itse aloin tietenkin pelätä pahinta vaikka mut on juuri vähän aikaa sitten tutkittu ja ultrattu siellä klinikalla ja papakin otettu syksyllä joka oli ok. Joten oletettavasti ei varmaan pitäisi mitään vakavaa olla.

Ei kellään sattuisi olemaan vastaavasta mitään kokemusta?

Harmittaa, että aina kun on parempi fiilis muutoin tän yrittämisen suhteen ja elämä sujuu suht hyvin niin tulee aina uusi harmi tai huoli kuvioihin. Eiks joskus voisi asiat vaan mennä mukavasti ilman mitään ylimääräisiä ongelmia 😔