Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään yrittäneet

01.07.2021 |

Heippa!
Etsin kohtalontovereita, jotka ovat yrittäneet raskautua jo pidemmän aikaa tuloksetta. Minkälaisia tunteita on matkalle mahtunut? Onko jotakin vippaskonsteja yritetty? Kuinka kestää jatkuvat pettymykset mutta pysyä toiveikkaana? Tuntuuko yrittäminen välillä väkinäiseltä?
Oma projektini alkoi 11/2020 plussalla, joka meni joulukuussa kesken. Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään ja taas alkoi uusi kierto. Jatkuvat pettymykset nakertaa, ja välillä tuntuu epäreilulta kun tuttavapiiri täyttyy vauvauutisista kuin sormia napsauttamalla. Viime kiertoon tilasin ovistikkuja, mutta ne saapuivat niin myöhään etten ehtinyt niillä vielä leikkiä, mutta tässä kierrossa ehdin. Onko oviksen tikuttamisesta ollut hyötyä? Kumppanini on enemmän jalat maassa tämän asian kanssa ja on onneksi ollut tukena kun oon ollut maassa menkkapäivinä. Ollaan 32v ja 34v ensiyrittäjät.
Jos on samanlaista taustaa, tulkaahan kertomaan kokemuksianne :)

Kommentit (789)

441/789 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou mä oon 33 ja mies on 36 ja esikoinen syntynyt vuonna 2015. Tätä yritystä on reilut 2 vuotta, aloitettiin yritys 09/2019.

Nuunulainen, on hyvä pitää välillä taukoa "täysillä yrittämisestä", niin meilläkin esikoinen sai alkunsa. Itseasiassa se kerta, kun tulin raskaaksi olin humalassa (eli varmaan suht rento!) ja käytettiin liukkaria, joka ei ollut "raskausystävällistä" :D Eli tauko yrityksestä oli silloin. Ja kiitos akupunktio kokemusten kertomisesta! Niinhän se on kaikilla yksilöllistä jokainen asia :)

Tsemppiä kaikille omaan tilanteeseen ❤️

N33+M36
Esikoinen 12/15 (yritystä 7/13 alkaen)
Kuopus haave 09/19 +1/22

442/789 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunulainen, kiva kuulla kuulumisiasi. Toivotaan, että rennosti (tai no rennommin, tuskin tässä kukaan ihan täysin voi rentoutua) ottaminen tai ihan vaikka vaan parempi tuuri auttaisi. Toivottavasti myös vuotoon löytyy syy, varmaan juuri kuivuus tms voi olla syynä (minulla joskus ollut pientä vuotoa siitä syystä, tosin ei ihan tänä vuonna), mutta tietysti kannattaa tutkituttaa jos jatkuu. PS. Ihanaa että teillä on selvästi aktiivista makkarissa muutenkin kuin tässä mielessä. Meillä yleensä kuukauden harrastelut loppuu oviksen jälkeen, mies on väsähtänyt jo siitä enkä itsekään aina jaksa ”huvikseen” vaikka toki mitään sitä vastaan minulla ei sinänsä olisi. Yleensä ehkä 1 krt tai 2 krt kuussa korkeintaan ”muuten vaan huvikseen”. No, miehellä raskas fyysinen työ ja aikaiset aamut eli ymmärrän kyllä ja muuten puuhailemme yhdessä kotona kaikenlaista melkein päivittäin 😊

Akupunktiosta josta monet puhui: mäkin harkitsin aiemmin kokeilua, mutta lääkäriltä kysyessä hän totesi jopa voivan olla pientä haittaa ”joissain tapauksissa”, muuten arvioi luontaishoitojen olevan harmittomia mutta tehottomia. En kyllä tiedä kun toisaalta monet sanoo olevan hyötyä ja esim Dextra lapsettomuusklinikka näyttää ihan kirjoittaneenkin positiivisen jutun aiheesta. Ehkä ammattilaisten näkemykset vaihtelee… No, en kuitenkaan ainakaan vielä ole päätynyt kokeilemaan, mutta en nyt suoraan sanoisi myöskään täysin ”ei” tällä perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
443/789 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunuulainen, minulla ainakin oli uoskus aikoja sitten e-pillerien ja ehkäisyrenkaan kanssa tosi pahaa kuivuutta, joka johti sitten kipuun seksin aikana ja veriseen vuotoon. Kävin gynellä ja vaihdettiin minipillereihin ja neuvoksi sain käyttää myös liukkaria ja olisinkohan saanut jotain maitohappokapseleita mitä käytin kuurina (emättimeen). Luultavasti siis sinullakin harmitonta, mutta niinkuin yllä sanottiinkin niin kannattaa tutkituttaa jos vaivaa ja jatkuu :)

444/789 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 1, yk 13. Felicitakseen laitettu viestiä että tässä kierrossa halutaan inseminaatioon ja sieltä kuitattu. Nyt sitten ovulaatiota odottelemaan ✌🏻

445/789 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou, pahoittelut menkkojen alkamisesta - mutta toisaalta, kuten on ollut puhetta, nyt on aika hyvä tilanne kun pääsette hoitoon hyvinkin pian 😊 Olis esim. varmaan ollut harmi jos menkat olis olleet myöhässä (muusta syystä kun raskaudesta johtuen) tai muuta turhaa häikkää, mutta nyt siis näyttää tilanne etenevän! Paljon tsemppiä tulevaan inseminaatioon.

Omaa tilannetta… meillä oli tänään se perinnöllisyyslääkärin konsultaatio (aiemmin mainitsin että FragileX riskiä selvitetään mun hieman poikkeuksellisen verituloksen, joka siis normaalialuetta isompi, perusteella). Lääkäri totesi, ettei pitäisi olla mitään riskiä saada sairas lapsi tai siis tätä sairautta omaava lapsi - tai tietysti joku minimaalinen riski voi olla mutta hän sanoi että käytännössä ei olisi yhtään huolissaan, ja että ihan normaalisti voi toimia eli jos ja kun hoitoja muusta syystä tarvitaan eli kun raskaus ei ala ja munasarjat hiipuu vaan lisää ja keskimääräistä nopeammin niin normaali IVF tulee kyseeseen eli ei tarvita mitään kallista alkiodiagnostiikkaa tms). Tämä oli hyvä uutinen… Toki siis ongelma yhä sama, ei raskautta ja taas menkat alkamassa tässä parin päivän sisään (tunnen ne jo hyvin ennakolta lähes aina), mutta nyt siis ainakin päästään varaamaan normaaliin tapaan se hoitosuunnitelmatapaaminen ja toivon mukaan siirtymään hoitoon lähikuukausina, minun puolestani oikeastaan niin pian kuin mahdollista. Mies oli kiltisti mukana ja piti tietoa hyvänä. Oli kyllä vähän ärsyttävä kun alkoi taas selittää sitä tyypillistä ”no niin taas stressata tätä vähän turhaan ja vois olla että tavallinen onnistuisi jos et stressaisi…”. HUOH. Kun se AMH on kuitenkin matalahko ja kiire olisi avun piiriin vaikka nyt tätä riskiä lapselle ei onneksi pitäisikään olla.. muistutin kyllä tästä ja tuntui käsittävän (vaikka edelleen epäilen että ei käsitä ihan samalla tavalla kuin minä, no lupasi kuitenkin tulla mukaan hoidonsuunnittelutapaamiseen kuten sovittu). Mutta ainakin siis huonomminkin voisi olla 😊

446/789 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla että saitte hyviä uutisia Bluna! Toivottavasti pääsisitte mahdollisimman pian etenemään IVF:ään, vaikuttaa lupaavalta kun niin paljon on jo tutkittu ennalta 🤞🏻 Toisaalta ihanaa että miehesi jaksaa vielä uskoa ja toivoa että stressistä se vain johtuu, toisaalta ymmärrän kuinka paljon turhauttaa.

Ja just näin, tämän vuoden kestäneen yrityksen aikana nämä olivat nyt toiset menkat laatuaam joita odotin alkavaksi kuin kuuta nousevaa - ekoja pillereiden lopetuksen jälkeen koska jes, kierto lähti käyntiin ja nyt näitä koska jes, sitten päästään hoitoon!

447/789 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou, tsemppiä tulevaan inseminaatioon!!

Bluna, tsemppiä teidänkin tilanteeseen !!

Miulla nyt kp30, dpo15. Viides päivä kun vatsaa juilii, menkkojen pitäisi alkaa tänään. Ensimmäinen yritys letroilla siis ja yk21 ! Mieli on tasainen tällä kierrolla, oon jo niin "tottunut" pettymään ainaisiin menkkojen alkamisiin.

448/789 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluna, onnea hyvistä uutisista 🥳

Nounou, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta, mutta hienoa että pääsette inssiin 🤩 Joulu ei ilmeisesti ehdi sotkea kuvioita tässä kohtaa? Onko luonnollinen kierto vai lääkkeillä avustettu?

Täällä on odoteltu se kkm:n tyhjennyskierto ja sen jälkeinen välikierto, joka oli heti kaikin puolin normaali niin oviksen ajankohdan kuin kierron pituuden kannalta. Tästä kierrosta aloitettiin sit PAS-hoito, lääkkeellinen. Kävin kp13 ultrassa ja kohdun limakalvo oli jo 11mm ja munasarjat levossa kuten pitääkin olla. Siirto tehdään alkuviikosta 🙏❤️ pakkasessa on kolme viisipäiväistä. Toivottavasti alkio selviää sulatuksesta.

Enemmän kuin negaa, pelkään plussaa jos siitä taas seuraa epäonnistunut raskaus tyhjennyksineen 😟 Sitä mun sydän ei varmaan enää kestä 💔

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

449/789 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard, ihanaa että teillä on pakkasessa alkioita odottamassa ja kohta pääset siirtoon. Ymmärrän hyvin tuon huolen ikävän kokemuksen jälkeen, mutta tilanne kuulostaa kuitenkin mahdollisuuksien kannalta positiiviselta. Tsemppiä siirtoon ❤️

Omaa päivitystä… taas alkoi menkat viime yönä 😞 Eli kp. 1 tänään. Tosi paha mieli tuli taas, vaikka ei sinänsä yllättänyt. Ehkä vähän lohdutusta kuitenkin tuo nyt se, että se hoidonsuunnittelutapaaminen lääkärin kanssa on saatu sovittua, vaikka se onkin vasta helmikuussa ja aika tuntuu pitkältä ja huolestuttaa jos/kun hedelmällisyyteni heikkenee joka kuukausi lisää. Tietysti sekin jo pelottaa että auttaako tähän edes hoidot, IVF ei välttämättä ole niin tehokas alentuneeseen munasarjareserviin (matala/matalahko AMH jne.). Toisaalta nettikirjoitusten perusteella vaikuttaisi siltä, että useimmat saavat avun eli sen vauvan kuitenkin lopulta kunhan hoitoja jaksaa riittävän pitkään ja oikeilla lääkkeillä ja jotkut jopa silti luomuna. No, ainakin jotain konkreettista apua kohti meno tuntuu vähän helpottavan ja kai se lääkäri sitten sanoo mikä hoitomuoto kannattaa, nyt on alustavasti vain puhunut IVF:stä… Ja onneksi nyt tosiaan ei tarvitse enää tämän kaiken ohella niin paljoa huolehtia siitä mahdollisen lapsen terveydestä kun sen osalta uutiset olivat tosiaan siltä perinnöllisyyslääkäriltä ihan hyviä. Luomuyritys alkaa kyllä tällä erää olla melkein tässä, joulun aikaan olisi vielä toivottavasti ovulaatio ja mahdollisuus vaikkei usko joulun luomuihmeeseen ole korkealla. Sitten tammikuussa mies on ulkomailla lähes koko kuun joten se jää väliin (tämäkin harmittaa, mutta miehen kanssa asia sovittu jo yli 6 kk sitten, jolloin emme osanneet varautua siihen että yhä yritys jatkuisi…). Tai tietenkin riippuu sitten siitä, pääseekö helmikuun tapaamisen jälkeen suoraan hoitoon vai pitääkö vielä odotella, ja ehtiikö siinä välissä yrittämään vielä kotona. Alan kyllä olla tosi valmis hoitoon, olen aika valmis luopumaan ”perinteisen hedelmöittymisen haaveesta” sen hyväksi, että tämä stressi ja suru asiasta loppuisi ja pääsisin siirtymään siihen odotuksen vaiheeseen, vaikka sekään ei varmasti stressitöntä ole 😊

450/789 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluna, harmi että alkoi uusi kierto. Mutta uusi kierto on uusi mahdollisuus.. Hienoa lukea että saitte hyviä uutisia! Varmasti helpottavaa tietää että perinnöllisen sairauden riski on alhainen. Tuo sun miehen logiikka stressistä on varmasti ärsyttävää, mut minusta ihan suloistakin ajatella että stressittömänä raskautuminenkin olisi helpompaa :D Vaikea varmasti miehenä asettua naisen saappaisiin tässä asiassa, kun naisen vartalossa on niin läsnä kaikki muutokset, hyvät ja huonot, joka kuukausi.  Jos teillä alkaa IVF-hoidot helmikuussa, eihän tuo sun miehen tammikuun työmatka sitä haittaa. Tietty jää yks luomumahdollisuus välistä :/ Nykylääketiede pystyy vaikka millasiin ihmeisiin, ja varmasti myös teidän kohdalla <3 Helmikuuhun on aikaa, mutta siintää jo horisontissa :)

Nounou, hassun ristiriitaista lukea että oot innoissasi uudesta kierrosta, mut ymmärrän hyvin. Hommat etenee! Bongailetko oviksen tikulla vai ultralla?

Chard, jännittäviä aikoja teillä! Milloin sitten saat tietää, onko siirto onnistunut? Ymmärrän hyvin että uusi keskenmeno pelottaa ja kummittelee taustalla, mutta yhtä suuri mahdollisuus on myös onnistuneeseen raskauteen :)

ON: Täällä itsekin oottelen menkkoja, kp31 /28-38. Tein negan testin perjantaina ku otin pari drinksua. Ollaan heilutettu peittoa tosi huonosti tässä kuussa joten menkat sieltä on tulossa. Jotenki ihan kyllästynyt tähän yrittämiseen ja ajoittamiseen, liekö kaamos vienyt vikatkin kipinät makkarista.  Siemenanalyysistä ei oo kuulunut mitään, en tiiä jos ne tulokset olis tullut Omakantaan? En oo viittinyt miestä siitä kuumotella. Naivisti aattelen että olis ne soittanut jos jokin olisi vialla ":D". Ens viikolla tulee 2 viikkoa näytteenannosta, netistä luin että yksärillä tulokset tulis jopa jo samana päivänä? Toivoisin et pääsisin tässä kierrossa jo aukkariin (kp10), tosin taitaa just mennä pyhille että kai se on sit ens vuoden murhe. Noh, vielä on pari kk mahkut saada oma nyytti ensi jouluksi <3

451/789 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N22, mikä tilanne? Alkoiko uusi kierto vai kenties…? 🤞🏻

Chard, luomukierrolla mennään ja katsotaan josko tärppäisi, kun ovulaation kanssa ei ole ollut missään kohtaa ongelmia ja on ollut helppo bongatakin. Oviksen pitäisi osua 20.-23.12 eli pyhien ei pitäisi vaikuttaa. Kun laitoin vuodon alkamisesta viestiä Felicitakseen, niin sieltä neuvottiin että jos en saa ovis+ ke 22.12 mennessä niin voin mennä to 23.12 ultraan ja inseminaatio voidaan silloin tehdä (ja varmaan irrotuspiikki) jos johtofollikkeli on tarpeeksi kypsä, ettei mene sivusuun joulun takia.

Hirveästi tsemppiä siirtoon, kaikki sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta ❤️

Olen pahoillani Bluna 💔 vaikka pettymyksen tuottaneita kiertoja kuinka kertyy, niin ei siihen silti vaan totu. Kyllähän se kerta toisensa jälkeen riipaisee. Ymmärrän tosi hyvin tuon että on valmis hoitoihin ja jotenkin ehkä ”siirtämään vastuun” jollekin muulle, vähän ajatuksella hitto minä oon jo parhaani tehnyt ja yrittänyt, nyt on teidän vuoro. Raskaana oleminen ei varmasti ole stressitöntä saati sittenkun lapsi toivottavasti syntyy, mutta silti ainakin nyt sitä ajattelee että mielummin ne murheet ottaa taakakseen jo tässä kohtaa kuin nämä harmitukset. Niillä on kuitenkin joku palkinto 😊

Hongatar, tarkoituksena bongata ovis ihan kotosalla tikuttamalla, mutta jos menee liki joulun pyhiä eikä ovista kuulu niin sitten käyn ultrassa ja katsotaan onko paikat tarpeeksi kypsät 😅

Koska teillä on seuraava vastaanotto lääkärin kanssa? Siellä varmaan käydään läpi kaikki tulokset, en varmaksi vanno mutta voi olla että laittavat Kantaan näkyviin vasta tapaamisen jälkeen. En yhtään muista kuinka kauan meillä tulosten saamisessa meni siemennesteanalyysista, ehkä viikko (yksityisellä). Samoja fiiliksiä peiton heiluttelusta, olisi ihanaa heilutella pitkästä aikaa ihan vaan muuten vaan mutta kyllä itsellä ainakin on nämä vauvajutut niin vahvasti mielessä että huhhuh. Niinpä, 4kk niin vaikka ja mitä ehtii vielä tapahtua 🤞🏻

Kivaa alkavaa viikkoa kaikille, täytyy toivoa pukin kontti täyteen 👶🏼👶🏼👶🏼❤️

452/789 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein aamulla klo 4 positiivisen raskaustestin!!!ensimmäinen ikinä, yritystä takana päälle puoltoistavuotta. Tärppäsi ekalla Letrokierrolla!!ihan uskomaton tunne huhhuh.

453/789 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea N22, ihanaa että saitte noin pikaisen avun letroista ❤️

454/789 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N22, paljon onnea! Pitkä yritys takana, ihana saada iloisia uutisia, ja vielä ilman vahvempia hoitoja! Toivoa siis aina on 😍

Saanko kysyä N22 (tai muut aihetta tuntevat) noista letroista, kun en muista tarkkaan tarinaanne ja taustaanne (jos oli jossain viestissä aiemmin mainittu): oliko sulla oviksen kanssa ongelmia vai määrättiinkö letrot vaan ns selittämättömään tilanteeseen? Mietin kun mulle lääkäri alun perin puhui letroista, mutta sitten kun ovis ja siihen liittyvät seikat oli testien mukaan OK ja ongelmana testien perusteella vain munasolujen määrä (ja mahd. laatu mitä kuitenkaan ei kuitenkaan voi oikein testata ennakolta mitenkään), niin luopui letroista kun koki ettei mulla ole niillä korjattavia asioita. Kuitenkin olen useiltakin kuullut että ne voisi silti auttaa vaikka olisi joka kk ovis ilmankin niitä, kun ne jotenkin ns tehostavat sitä. Siksi kyselen kokemuksia 😊

Hongatar, tuosta spermatestistä - mun mies kävi kesällä yksityisellä ja tulos soitettiin hänelle muistaakseni 3-5 pvän sisällä. Ihan samana päivänä ainakaan siis sielläkään ei tuloksia saatu tai ainakaan ilmoitettu. Tsemppiä (mahdolliseen) tulevaan kiertoon ja toivotaan, ettei tuota aukiolotutkimusta joudu liian kauan odottelemaan…

Nounou, olen jotenkin innoissani teidän puolesta kun se joulunaika ja inssinne lähenee, ei enää pitkä aika. Ja vähän itsenikin puolesta - itselläni pitäisi osua (mahd. viimeisen luomuyrityskierron, ellei helmikuussa vielä ehdi ennen IVF alkua) ovis juuri välille 21-24 ja mies ainakin lupaili että taas vaan yritetään ja nyt yritetään sitä ”joulun ihmevauvaa” 🎅🎄🌟 Aina sitä pitää vaan jaksaa repiä sitä tsemppiä jostain ajatuksesta vaikka tuskin taaskaan onnistaa. Mutta tuo inssi on tosiaan jo parempi mahdollisuus tai sitten vähintäänkin askel kohti seuraavia parempia mahdollisuuksiin!

455/789 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia teille!

Bluna, aukkarissa huomattiin että munarakkulat on pieniä joten ovulaatio eiole täydellisesti tapahtunu. Kierto kans aika pitkä 34-36pv ja letrot toi oviksenkin viikkoo etuajassa ns normiaikaan.

456/789 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N22 kirjoitti:

Tänään tein aamulla klo 4 positiivisen raskaustestin!!!ensimmäinen ikinä, yritystä takana päälle puoltoistavuotta. Tärppäsi ekalla Letrokierrolla!!ihan uskomaton tunne huhhuh.

Wooow, ihan loistavaa <3 Paljon onnea ! ! ! Tulee itsellekin toiveikas olo, meilläkin on 1,5v yritystä (enemmän tai vähemmän) takana.    Ja todella hienoa, että sait letroilla noinkin nopeasti apua.

Tule sitten kertomaan kuulumisia jossain vaiheessa :) 

457/789 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N22, kiitos tiedosta. Tuopa mielenkiintoista. Näyttikö sulla kuitenkin ovistestit plussaa (vai käytitkö?). Pitää ehkä itsekin kysellä vielä samaa lääkäriltä… kun mulla testit aina plussaa ja ns normaaliin aikaan tai joskus kyllä vähän turhankin aikaisin ja joskus enemmän normaaliaikaan, mutta en tiedä takaako se ”hyvää ovista”… vaikkei tietenkään välttämättä silti juri minulla tuo letrohoitotehoaisi, mutta ihan mahtavaa ainakin että sinulla se auttoi ja pitkä odotus palkittiin plussalla! ❤️

458/789 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea N22 😍❤️ aivan mahtavia uutisia, ja vielä aamun pikkutunneilla 😄 ihanaa lukea että teille auttoivat Letrot ja haave alkaa käymään toteen!

Kiitos sperma-analyysi pohdinnoista... meillä oli suunnitelmissa seuraavasta kierrosta siis verikokeet kp 3-5 ja aukkari kp10, mut näköjään kp10 ajoittuu pyhille niin taitaa siirtyä tammikuulle. Hitaasti mutta varmasti 😎

459/789 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin lukemaan teidän kuulumisia ja ihana kuulla että niin monella asiat etenee hoidoissa (koronasta huolimatta ja toki punaiset päivät sekoittaa, mutta muuten). ❤️

Meillä edelleen yrittämistä jarruttaa pari asiaa, ja vähän ristiriitaiset fiilikset just tällä hetkellä. Vahingossa mentiin oviksen aikaan ns loppuun asti. Ovis siis aikaistui ja nyt on dpo 8. Hirveästi en voi pettyä jos nega tulee koska ei ollut tässä kierrossa yhtään suunniteltu juttu. Ostin kuitenkin liuskatestin ja ajattelin tehdä sen aikaisintaan torstaina. Mitään raskauteen viittaavia oireita ei ainakaan vielä ole. Mulla yleensä plussakierrossa ollut runsasta valkovuotoa eikä nyt ole. Muutenkin tosi oireetonta.

460/789 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sibu, tsemppiä teillekkin ja tulen ! ♡♡

Bluna, joka kierrossa sain oviksen kiinni mutta se ei vaan ollut sitten täydellinen. En oikein itekkään ymmärrä sitä... ootko käyny aukkarissa ite?

Hongatar, kiitos, en vielä oikein ite ymmärrä tätä tää on ihan uskomatonta !

Kaikille yrittäville tsemppiä ja plussia!! Itse menetin toivoni monta kertaa mutta tässä sitä nyt ollaan !