Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painon yli 200kiloa. Kysyttävää?

Vierailija
02.07.2014 |

Syömiset vaihtelee laidasta laitaan päivittäin, yksinkertaista vastausta ei siis ole.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos kenties pipsalle sukua?

Vierailija
22/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lääkäriin ja hoidata tuo kilpirauhasasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noin mä söin viime viikolla, tällä viikolla tiistaina söin grillattua kanaa ensin päivällä puolet ja sitten illalla loput. Lisäksi söin karkkia ehkä 200g ja 4 viipaletta leipää jonka päällä juustoa ja kurkkua. Juusto 2 viipaletta per leipä, polaria ja kurkkua 4 viipaletta per leipä. Eilen ja tänään söin taas varhaisperunaa ja makkaraa. Lisäksi sama määrä leipää ja aamulla jogurtti. Namia on tossa vieressä, varmaan taas 200g menny. Miksi valehtelisin? sipsejä syön noin pussin viikossa, viime viikolla ei ollut mut nyt kaapissa on iso sipsipussi jonka vedän vkloppuna. Noin mä syön.

-ap

Vierailija
24/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pipsalle sukua, mä en maistele ruokia vaan mä syön ;)

Mut joo. Sinä joka painat 56-kiloa, liikutko paljon? Mä kun en kuluta mitään, niin ehkä siksi paino on ja pysyy. syön reippaasti enemmän siis kuin kulutan.

Miksi olisin tehnyt tämän ketjun jos vain valehtelisin?

Mulla tosiaan on kilpirauhaslääkitys, arvot nyt on kun kävin pari kk sitten kokeissa. Lisäksi on masennuslääkitys sekä e-pillerit. Nekin voi nostaa painoa, mutta ei nyt ole ainoa syypää näin suureen painoon. En mä väitä etten mä mitään söisin, syön kyllä, mutta en kassillista ruokaa päivässä. Täyteen se munkin maha tulee :)

-ap

Vierailija
25/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu, söinhän mä maanantaina 2 arnoldsin donitsia. Oli muuten aika hyviä, voi ostaa toistekin :)

-ap

Vierailija
26/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin monesti syön enemmän kuin sinä. Minulla on myls PCOs jonka vuoksi elimistöni tuottaa liikaa insuliiniä ioka varastoituu rasvaksi.

Liikun harvakseltaan n. 1krt viikossa reilun puolen tunnin kävelylenkki.

Olen 161cm ja 80kg.

Joku siis tarinassasi on vialla.

Vierailija
27/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noilla eväillä paino voi olla yli 200kg? Itse syön välillä epäterveellisesti ja painan yli puolet vähemmän. Olen siis kuitenkin ylipainoinen.

Vierailija
28/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Noin söin viime viikolla, ja yleensä syön vain sen yhden lämpimän aterian päivässä. Herään noin klo 10, syön se jogurtin ja siinä kahden kolmen aikaan syön lämpimän ruoan. Nälkä jo silloin kova. Illalla sitten leipää ja sitä karkkia päivän mittaan jos sitä on.

Joku lääkäri joskus sanoi että jos syömisten välillä on pitkiä välenä, niin elimistö kerää kaikki rasvaksi itseensä. voisiko siinä olla yksi syy siihen miksi painoa näin paljon. En tiedä, en ole lääkäri.

Mulla ei ole rahaa syödä kassillista ruokaa päivässä, mutta hyvin kaloripitoista ruokaa syön. Esim makkara, suolakin turvottaa... Olen asiaa siis itsekin miettinyt. Lähisukulaiseni syö suunnilleen samanlailla kuin minä, painaa 150kg mutta liikkuukin paljon enemmän kuin minä.

-ap

Vierailija
29/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis saada aineenvaihdunta jotenkin käyntiin, ehkä pitäis syödä säännöllisemmin ja pienempiä aterioita...

-ap

Vierailija
30/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko siis ollenkaan noita ap:n ruokia?? Kyllähän noilla paino pysyy liikkumatta erittäiin hyvin! Siellähän oli 10 kalapuikkoa, puoli pussia ranskalaisia jne... Kuka teistä muista oikeasti syö tuollaisia aterioita???? Kyllä minä ainakin lihoisin tuolla määrällä aika nopeasti ja teen kuitenkin melko fyysistä työtä ja liikun muutenkin.

Vierailija
31/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä syöt e-pillereitä, jos et seurustele vakituisesti ja seksistäkin on vierähtänyt jo pari vuotta? E-pillerit lihottaa monia, lisäksi aiheuttaa masennusta. Plus että ne vie himot niiltäkin, jotka olisivat muuten hyvässä sekstailukunnossa. Siihenhän niiden tehokin perustuu, ettei seksikään enää maistu. 

Olen itse "vain" 100-kiloinen, mutta tunnistan nuo samat fiilikset, että ei vaan löydä sitä kipinää laihtumiseen. Minun laihdutuskuurini ovat aina alkaneet jostain ulkopuolisesta sysäyksestä, joka on osunut oikeaan saumaan ja olen saanut siitä kiinni. Ilman sellaista päässä tapahtuvaa naksausta ei tunnu tapahtuvan mitään.

Sokerikoukku on myös tuttu. Minä pääsin pahimmasta eroon karppauksella. Ja alamäki lähti myös hiilareista. Ruisleipä on minulle heikkous, karkkia ja muuta makeaa syön epäsäännöllisesti. Mutta myös nuorena olen lihottanut itseni leivällä, joten tiedän ettei siihen mitään karkkeja tarvita. Ja leipä on yhtä paha, samalla tavalla koukuttava ja nopeita hiilareita kuin karkeissakin. Peruna on samaa sarjaa.

Siitä hiilarikoukusta pääsee, kun alkaa syödä kunnollista ruokaa. Vaikka nyt olenkin aamupala- ja iltapalaruisleipäkoukussa, niin ruuan kanssa meillä ei mitään moskaa syödä, vaan ruoka on aina lihaa/kalaa/kanaa ja kasviksia. Sopivan rasvaista, että nälkä lähtee. Tuohon suuntaan minä kehottaisin sinuakin. Älä ajattele laihtumista niinkään, mutta sinun ruokavaliosta näyttäisi puuttuvan kasvikset lähes kokonaan ja olet korvannut ne perunoilla. Perunoissa ei ole mitään syömisen arvoista ja tyhjiä kaloreita senkin edestä. Kun vaihdat ne perunat kasviksiin (uunijuureksia, parsakaalimuusia, herneitä, mitä nyt vaan), sinun syömisesi on jo paljon paremmalla tolalla.

Tiedän, että tuo hiilarikoukku on paha henkisellä tasolla. Muistan itse joskus miettineeni tuota karppausta, etten voisi ikinä olla syömättä leipää. Sitten kun tuttu sopivasti psyykkasi, niin vaihdoin karpiksi kesken päivää. Aamulla olin syönyt ruisleipää aamupalaksi ja iltapäivällä olin jo karppi! Minun ei kerta kaikkiaan tehnyt mieli leipää eikä karkkeja eikä muutakaan höttöä tuon jälkeen, vaikka olin todella pahassa koukussa. Söin hyvin ja voin hyvin, olin puoli vuotta syömättä leipää ilman mitään ongelmia. Sitten ratkesin maistamaan ja vaikka en kertalaakista repsahtanut mahdottomasti, pikku hiljaa se piru vei mennessään.

Lyhyesti siis: e-pillerit hittoon ja opettele syömään kasviksia! Ne ei tarvitse olla mitään mauttomia höyrytettyjä kasviksia, vaan voit tehdä vaikka gratiinia. Ja jos keitettynä syöt, niin voita päälle, eihän ne muuten miltään maistu! Nälkä lähtee eikä tule heti tunnin päästä sellainen olo, että mitähän sitä söis. 

Vierailija
32/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:55"]

Joku lääkäri joskus sanoi että jos syömisten välillä on pitkiä välenä, niin elimistö kerää kaikki rasvaksi itseensä. voisiko siinä olla yksi syy siihen miksi painoa näin paljon. En tiedä, en ole lääkäri.

[/quote]

Tuo on ihan höpöhöpöä. Jos syöt kunnolla, niin ei sinun tarvitse syödä kuin kolme kertaa päivässä eikä välipaloja tee edes mieli. Kolme proteiinikasvisateriaa päivässä riittävällä rasvalla, niin kuuden tunnin välein syöminen riittää eikä siinä välissä tule nälkä, joka saa sinut hotkimaan. Makeanhimo pysyy poissa ja verensokeri tasaisena. Vaikka ateriaväli venyisi pidemmäksikin, niin toimintakyky ei mene eikä tule sellaista "nyt on saatava jotain suuhun ja heti" -oloa, vaan huomaat vain käyväsi hieman hitaammalla ja tiedostat sen johtuvan siitä, että edellisestä ruokailusta on 8-10 tuntia. Enkä sano tätä sillä, että ateriaväliä pitäisi tarkoituksella venyttää. Mutta jos se jostain erityistilanteesta johtuen venyy, niin se ei ole mikään katastrofi etkä sinä tilttaa siihen eikä hermot edes kiristy.

Vierailija
33/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereitä en syö ehkäsyn takia vaan kuukautisten takia. Niitä en voi lopettaa tai muuten vuoto kestää ympäri vuoden. Eli ovat enemmänkin sairauden hoitoon kuin ehkäisyyn.

Luopuisin leivästä heti jos vain keksisin jotain sen tilalle. Oikeesti, olen niin kyllästynyt leipään mutta en tiedä mitä sitten söisin.

Ostan joskus jäävuorisalaattia, mutta joo kasviksia en juurikaan syö. Paitsi tuota kana-caesarsalaattia joka uusin himoni.

Olisikin ihana syödä kanaa/kalaa/lihaa ja kasviksia, pitäisi vain rohkeasti kokeilla eikä sortua tuttuun ja turvalliseen perunaan/riisiin/pastaan.

Kiitos, sain sinulta monia hyviä vinkkejä. Tunnesyöminen on suuri ongelma. Olen sitten iloinen tai surullinen, niin jotain makeaa on saatava. Ja silloin yleensä ei riitä mikään pieni patukka tai pieni pussi. Tämä on todella ärsyttävää.

Uunijuurekset kuulostaa hyvältä, pitäis vaan kokeilla oikeesti. Keitetty porkkana on hyvää, en tiedä miksi en sitä useinkaan syö.

Pitäisi nähdä enemmän vaivaa ruokansa eteen eikä sortua siihen helppoon valmistuokaan tai niihin ranskalaisiin. Toivon todella että se sysäys oikeaan suuntaan tulisi pian, vaikka jo huomenna. En voi enää kauaa odotella vaan on pakko alkaa toimia.

-ap

Vierailija
34/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huomenna, vaan tänään. 

Tsemppiä! 

Vierailija
35/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 16:14"]

Luitteko siis ollenkaan noita ap:n ruokia?? Kyllähän noilla paino pysyy liikkumatta erittäiin hyvin! Siellähän oli 10 kalapuikkoa, puoli pussia ranskalaisia jne... Kuka teistä muista oikeasti syö tuollaisia aterioita???? Kyllä minä ainakin lihoisin tuolla määrällä aika nopeasti ja teen kuitenkin melko fyysistä työtä ja liikun muutenkin.

[/quote]

Lihavan peruskulutuskin on hoikkaa korkeampi. Eli saa mättää hirveästi kaloreita että pysyy yli 200 kilon painoisena. Toihan on ihan järjertön paino naiselle.

Vierailija
36/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaat ostamasta ranskalaisia ja makeisia.

Tilalle ostat porkkanoita, kuorit ja rouskutat menemään mielitekoihisi. Sokerikoukku on v-mäinen juttu itsekin siinä ollut. Nyt kolme viikkoa ilman makeaa ja hyvin olen pärjännyt.

Terveellinen ruoka ei tule kalliimaksi koska määrät ovat vähäisempiä.

Ruisleipää syödään ja nyt menee jo ilman levitteitä paahdettuna tai sellaisenaan. Maksimissaan neljä ruispalaviiipaletta päivässä yksi pari aamulla ja toinen iltapäivällä.

Ruokailu kerran päivässä. Kasvisten syöntiä on lisätty. Hedelmiä olen aina syönyt riittävästi.

Kolmen viikon aikana syönyt kaksi kertaa perunaa (juhannuksena), kaksi kertaa tummaa pastaa, kerran riisiä.

Broilerin rintafilettä paistettuna, lohta, possun filettä. Salaattia, kurkkua ja tomaattia joka päivä. Paistettua lohta ja salaatti, perunaa en edes kaipaa.

Suosittelen myös keittopäiviä, kasviskeitot ovat hyviä, ei kermaa vaan tomaattipohjaisia.

Opettele syömään uusia ruokia ja näe vaivaa ruoanvalmistukseen niin se on nautinnollisempaa. Ilmeisesti aika pitkälti olet elänyt makkaralla ja ranskanperunoilla ja ne unohdat nyt välittömästi.

Kalatiskiltä osta silakkafileitä ja paista niitä tai sitten muikkuja. Voi pyöräyttää ruisjauhossa ja laittaa suolaa ja ihan saat voissa paistaa.

-3,7 kg

Vierailija
37/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juttu ei voi olla totta. ei nimittäin missään määrätä 35-vuotiaalle yli 200 kg painavalle e-pillereitä. 

Vierailija
38/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks syöt niitä karkkeja ja muuta ylimäärästä paskaa? Seksi, perhe, liikunta, työ, kauniit vaatteet, harrastukset, terveys... Nää kaikki on sust huonompi juttu kuin ruoka ja karkit kun noin priorisoit elämäsi?

Vierailija
39/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain e-pillerit kun oli noin 30v ja silloin painoin alle 200kg. säännölliset kontrollit on, joten kyllä määrätään.

-ap

Vierailija
40/137 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä neuvoja, kiitos numero 70 :) Miten saa keitot pitämään nälkää? Jos teen esim nakkikeiton tai kala/kanakeiton, niin parin tunnin päästä jo nälkä enkä syö leipää keiton kanssa. Miten keitosta saisi täyttävämpää...

Kalaa pitäisi syödä enemmän, siis oikeeta kalaa eikä kalapuikkoja. Lohi yms hirmukallista, mut ehkä silakka vois olla edullista. Ja sen kanssa sitten salaattia.

Mua ei kiinnosta seksi, en halua perhettä, no kauniit vaatteet olis kivoja eikä noita telttoja. Olishan se kiva jos elämässä olis jotain sisältöä, kuten työ ja harrastukset. Ystävät ja parempi terveys. Sitä vaan kun on tässä ylipaino suossa niin vaikea koittaa täältä ponnistaa kun on niiiiiiiiiiiiin monta kertaa jo epäonnistunut. Ja tulevaisuuskin pelottaa, oli se sitten lihavana tai hiukan vähemmän lihavana. Mutta täytyy vain löytää se rohkeus elää, eikä jäädä tänne neljän seinän sisälle.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi