Painon yli 200kiloa. Kysyttävää?
Syömiset vaihtelee laidasta laitaan päivittäin, yksinkertaista vastausta ei siis ole.
Kommentit (137)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:15"]
Sivusta, olen tuominnut feederit kunnes katsoin yhden dokkarin ja mitä teet jos kakara tai puoliso uhkaa itsemurhalla jos et tuo ruokaa...
[/quote]
Ei helvetti? Siis mitä teet? No sanot, että se on sitten sinun valintasi, minä en voi auttaa sinua tappamaan itseäsi tällä tavoin.
Veisitkö sä narkkarille heroiinia tai alkoholistille kossua, jos nekin uhkailisi muuten tappavansa itsensä?
Ok, sitten liikkumattomuus on tekosyy. Välillä se on oikea syy ja välillä tekosyy, ei tässä pysy enää mukana.
Ja jos ihminen ei paljoa ulkona liiku ja kohtaa ihmisiä, niin sitä eristäytyy. Ja kun eristäytyy, niin alkaa ulkomaailma tuntumaan pelottavalta paikalta. Näihin viittasin kun sanoin että liikkumattomuuteen on myös joitakin syitä. Mutta toki nämäkin ovat jonkun mielestä vain niitä tekosyitä.
Asun keski-suomessa, en sano tarkemmin :) Jeesiä voisi kaivatakin, mutta mutta... :)En tiedä onko tämä oikea paikka sen hakemiseen. Onnea omaan pudotukseesi, kyllä se siitä lähtee kunhan pääsee vauhtiin :)
-ap
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:26"]
Minä en usko että 200 kg elopainoa pysyisi noilla ruoilla. Ei todellakaan.
Valehtelet itsellesi ja meille muille tai sinulla on joku sairaus.
[/quote]
Uskokaa pois, itsekin olen tämän huomannut. Mä painan "vain" n 110kg, mutta huomaan, että nyt kun ikääkin on jo 36v, niin ei tässä tarvitse kummoisia syödä, että paino PYSYY. En siis liho saati laihdu. Ei se läskeys itsessään niitä kaloreita kuluta ihmeesti, miksi kuluttaisi?
Kyllä mullakin paino lähtee tosi sähäkästi laskuun, jos alan sen eteen kunnolla tehdä töitä, mutta kuten ap:lla, motivaatio puuttuu.
Nahkani on revennyt kyllä, eli ns raskausarpian on ilman raskauksia. Vatsassa ja olkapäissä eniten.
-ap
Toivon sinulle Ap paljon voimia! En lukenut kaikkia kommentteja, mutta tunnen voimakasta sympatiaa sinua kohtaan. Kamppailen painoni kanssa ja välillä se on tuskallisen vaikeaa. Rakkautta sinulle!
Älä yritä liian isoja muutoksia. Pienillä pääsee jo paljon eteenpäin. Jos veden juominen on vaikeaa, osta sokeritonta, makeutusaineilla makeutettua mehutiivistettä tai maustettua kivennäisvettä.
Syö hieman useammin kuin nyt ja vähemmän kerrallaan. Ehkä se vähentäisi karkinnapostelua. Jos napostelusta on vaikea päästä irti, mieti terveellisempiä vaihtoehtoja: vihanneksia, pähkinöitä, hedelmiä, nyt kesällä mansikoita, vesimelonia yms.
Laita osa ruokapakkausten sisällöstä heti kaupasta tultuasi pakkaseen. Nyt tuntuu, että syöt osittain sen mukaan, kuinka paljon pakkauksessa sattuu olemaan: 3 kanankoipea, 10 kalapuikkoa yms. Avaa pakkaus heti kotona ja pakasta osa pakastepusseissa. Sama leivälle. Syö vain täysrukiista leipää.
Varmista, ettei nälkä pääse järjettömäksi, jolloin sorrut ahmimaan. Ateriatiheys siis tiheämmäksi. Aloita ateria vaikkapa niillä keitetyillä porkkanoilla, ja kun olet syönyt ne, odota 15 min ennen kuin syöt muuta. Nälkä ehtii pienentyä kummasti.
Sitruunaviipaleiden lisäksi vettä voi maustaa kurkkuviipaleilla, vesimelonilla, sitruunamelissalla, mintulla... myös itse tehty jäätee (jos haluaa makeutta niin makeutusainetta) on kiva janojuoma.
Minä olen painanut pahimmillani noin 145 kg (pituutta 170 cm), paino tippui pikku hiljaa; välillä jollain ihmedieetillä, välillä se junnasi pitkään paikallaan, nyt on kuitenkin poissa 50 kg ja 10 vuotta siihen meni.
Minä laihduin soppaa syömällä; erilaiset kasvissosekeitot ovat herkkua, sekaan kevytjuustoa tuomaan "kermaisuutta" niin nälkä pysyy paremmin poissa.
Kaikkea hyvää aloittajalle :)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 20:18"]
Toivon sinulle Ap paljon voimia! En lukenut kaikkia kommentteja, mutta tunnen voimakasta sympatiaa sinua kohtaan. Kamppailen painoni kanssa ja välillä se on tuskallisen vaikeaa. Rakkautta sinulle!
[/quote]
Kiitos! Paljon voimia ja tsemppiä myös sinulle :)
-ap
Mä juon funlight nimistä mehutiivistettä, tuossa 1kalori/100m. Mutta toki se vesi olisi parempi vaihtoehto.
Jos syön hedelmiä, niin ei silloin ede tee mieli karkkia. Mun uusin tuttavuus on tuo minivesimeloni, se on todella hyvää. Mutta kai sitä kaipaa jotain purupintaa lisää, vesimeloni kun niin vetistä. Mutta vois oikeesti siirtyä pikkuhiljaa pois karkeista ja ostaa hedelmiä tilalle. Ei tarvi syödä kun yksi hedelmä, niin makeanhimo on poissa. Jostain syystä kuitenkin aina päädyn siihen karkkipussiin kaupassa enkä hedelmiin.
Se on totta, syön niin monta kun pakkaksessa on. Jos jätän vaikka yhden kanankoiven paistamatta tai syömättä niin alan himoita sitä niin paljon että on pakko syödä se. Siksi pakastus voisi ollakkin hyvä juttu. Leipää jo pakastankin, otan sulamaan sen määrän mitä tarvitsen eli yleensä 2 sämpylää tai 2-4 viipaletta. Täytyy vaan tehdä niitä valintoja ja hiukan miettiä että mitä suuhunsa työntää ja minkä verran. Se olis vaan pakko opetella!
Hyvä idea tuo että syö ensin sitä porkkanaa yms ja sitten odottelun jälkeen vasta muuta. Siten ei tule hotkittua liikaa, kun nälkä jo kova ruoka-aikana ja silloin tulee syötyä liikaa. Kiitos vinkistä :)
-ap
Vesimelonia vesikannuun, tuo olikin mielenkiintoista :) Sirtuunaa kokeilen ehdottomasti ja ehkä kurkkuakin. Miksei sitä vesimeloniakin :D
Onnea 50kiloan pudotuksesta, huikea suoritus. Ja kun lähti hitaasti, niin ainakin pysyy poissa! :)
Täytyy kokeilla kasvissosekeittoa. En ole sellaista ikinä syönyt, ajatellut että hyi pahaa, mutta ehkä nyt voisi kokeilla :) Jos vielä on täyttävää, niin täydellistä.
Kiitos, kaikkea hyvää sinullekkin! :)
-ap
Kokeile kukkakaalimuussia perunamuussin tilalla. Terveellistä ja hyvää! :)
Aamupalaksi söisin sokerijogurtin sijaan esim turkkilaista tai Lidlin kreikkalaista jogurttia sekoitettuna rasvattoman maitorahkan kanssa sekä makeutukseksi loraus mehukeittoa tai marjoja. Lisäksi joku hedelmä, esim omena. Mainitsemassani jogurtissa on proteiinia muttei sokeria, se pitää kylläisempänä.
Siis n. 50% maitorahkaa ja 50% turkkilaista/kreikkalaista jogurttia. On hyvää ja kermaisen makuista, opit rakastamaan sitä.
Salaateista saat herkullisia ja täyttävämpiä lisäämällä niihin esim. hiukan pähkinöitä ja feta- tai esim. raejuustoa (lidlin rasvaisemmasta pyöreässä purkissa olevasta on hyvä aloittaa, voit hyvin valita ns. Normaalirasvaisia vaihtoehtoja etenkin alkuun, ne ovat joka tapauksessa kevyempiä ja terveellisempiä kuin nykyinen ruokavaliosi).
Pitää kokeilla kukkakaalimuusia :)
Kreikkalainen jogurtti on hyvää, voin kokeilla tuota mainitsemaasi sekoitusta. Varmaan kestää hetken tottua siihen kun ei ole makeaa :) Sokerijogurtti on pahasta, muu ei mene aamulla alas kuin jogurtti. Voisi lisätä vaikka mustikoita tuon jogurtti/rahkan joukkoon. Jotkut laittaa kai hunajaa jos haluavat makeutta, mut itse en niin hunajasta pidä.
Kiitos, kokeillaan tätäkin :) Mahtavaa saada ruokaideoita, alkaa ihan innostumaan kun pääsee testailemaan kaikkea uutta. :)
-ap
Enpä ole salaatteihin pähkinää ikinä laittanut. Mun lempparisalaattiin tulee jäävuosisalaattia, kurkkua, raejuustoa ja keittokinkkua. On siis ruokasampi salaatti jota syön ihan sinällään iltapalaksikin. Feta on myös hyvää, yleensä huuhtelen suolaa pois kun on niin suolasta. :)
-ap
Itse painan nyt n. 140 kg ja olen raskaana, en malta odottaa että pääsen laihduttamaan näitä kiloja pois raskauden jälkeen...
Suosittelen ainakin kokeilemaan karppaamista. Usein se sopii todella hyvin juuri pahasti ylipainoisille. Sinun ei tarvitsisi luopua kanankoivista yms. rasvaisesta lihasta. Makeanhimo talttuu oman kokemukseni mukaan karppaamalla parhaiten. Kuulostaa ehkä uskomattomalta, mutta paljon rasvaa ja proteiinia, niin ei tee niin paljon mieli makeaa! Ja tarkoitan nyt ihan terveellisiä rasvoja kuten oliiviöljyä salaatinkastikkeeksi!
Karppaus.infon foorumilta saat apua ja vinkkejä + reseptiohjeita.
91, oletko nyt kovinkin ylpeä itsestäsi? Ja en ole ap.