40 v. miehenä melkein mahdottomuus löytää enää parisuhdetta
30-vuotiaille naisille olet setämies ja 40-vuotiaille naisille olet muistutus huonosta liitosta samanikäisen ex-kumppanin kanssa, joten hakevat seuraa 45-50-vuotiaista miehistä. Jäljelle jäävät 36-38-vuotiaat naiset ja niistä markkinoilla on 90% yh:t, 9% aseksuaaleja ja 1% sopivia. Kannattaisiko alkaa homoksi?
Kommentit (166)
Olen 40 ja kirjoitin kerran yhdelle 34-vuotiaalle. Sen jälkeen se muutti kuvaustekstiinsä: "En siis todellakaan etsi mitään limaisia vanhoja miehiä! Jos olet jo 40 niin ei kannata kirjoittaa mulle!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa yksinhuoltajissa?
Suurin osa niistä "ei hae lapselleen isää", mutta hakee sitten kuitenkin sitä elättäjää ja pitäisi olla kuin ydinperhe ja saat maksaa muksun matkat Linnanmäelle.
Minun suhteet kyllä kaatuu jatkuvasti siihen, etten halua muuttaa miehen kanssa yhteen enkä edes esittele lapsiani miehelle. Näin tekevät muutkin nelikymppiset tuttavanaiset toisella kierroksella. Haluaako miehet johonkin täysihoitoon mun palveltavaksi, vai mistä on kyse?
Sama juttu. Ja monille miehille on kynnyskysymys, että tulen exän ja hänen uuden puolisonsa kanssa loistavasti toimeen ja pystymme lapsen asiat sopimaan yhdessä. Kuulemma epätervettä pitää yhteyttä lapsen isään tai vielä olla kavereita hänen ja uuden puoliskonsa kanssa!
Ja se, etten todella ole esittelemässä lastani uudelle, ehkä joskus kun on kaikki vakaalla pohjalla, mutta yhteen en ole muuttamassa. Haluaisin nauttia siitä parisuhteesta, en ole etsimässä uusioperhettä. Joten sinkkuna mennään.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa niistä "ei hae lapselleen isää", mutta hakee sitten kuitenkin sitä elättäjää ja pitäisi olla kuin ydinperhe ja saat maksaa muksun matkat Linnanmäelle.
Asuin hetken aikaa tuollaisen naisen kanssa saman katon alla. Alussa selitti, että missään nimessä minun ei tarvitse kohdella lasta omanani, mutta kun en sitten osallistunut leirikoulumaksuihin niin alkoi huuto, että sinähän lupasit hyväksyä sen, että minulla on lapsi, valivalivali.
Me emme ole edes puhuneet asiasta vaikka saman katon alla asutaankin. En kohtele lasta kuin omanani, enkä osallistu kustannuksiin joulu- ja synttärilahjoja enempää. Tietenkin maksan ruoka- ja kotitalouskuluista puolet ja olen luotettava aikuinen, enkä kohtele huonosti. Mutta oma lapsi vain ei ole oma lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Eli et voi katsella vuottakaan vanhempia kuin itse olet?
Miksi?Mietin vaan, kun puhut vain 30-40v naisista, vaikka onhan ikäluokkasi naisia myös 40-45-vuotiaat..
40-vuotiaita naisia ei kiinnosta 40-vuotias mies. Ne on nähty jo ja nyt siirrytään sinne vanhempiin miehiin (45-50).
Vierailija kirjoitti:
Olen 40 ja kirjoitin kerran yhdelle 34-vuotiaalle. Sen jälkeen se muutti kuvaustekstiinsä: "En siis todellakaan etsi mitään limaisia vanhoja miehiä! Jos olet jo 40 niin ei kannata kirjoittaa mulle!"
Ja koitko menettäneesi jotain kyseisessä 34-vuotiaassa?
hmmm-hmmm... trallallaa... tui tui.... ähä ähä... 😘😘
Ei parisuhteessa tarvitse asua saman katon alla. Molemmat pitää oman asuntonsa ja ruokahuushollinsa. Tapaatte silloin, kun molemmat sitä haluavat.
Jos et halua tutustua naisen mahdollisiin lapsiin, sovitte että tapaatte vain silloin kun lapset ovat isällään tai muualla hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Ja se, etten todella ole esittelemässä lastani uudelle, ehkä joskus kun on kaikki vakaalla pohjalla, mutta yhteen en ole muuttamassa. Haluaisin nauttia siitä parisuhteesta, en ole etsimässä uusioperhettä. Joten sinkkuna mennään.
N45
No ehkä kuitenkin ymmärrät, mikset kiinnosta miehiä. Kyllä parisuhteesta yleensä halutaan enemmän kuin kasuaalia tapailua silloin, kun toiselle osapuolelle sattuu sopimaan.
MInä olen sinua hieman vahempi, mutta oma kumppaninetsintä kaatuu yleensä samaan kuin minkä joku muukin tuossa mainitsi - en halua muttaa yhteen ja elää uusioperhe-elämää vaan haluan elää perheenä vain lasteni kanssa. Tämä ei tunnu miehille pidemmällä tähtäimellä sopivan, vaan he haluavat ilmeisesti enneminkin apua arjen pyörittämisessä tms. Että emme me kaikki lapselliset naiset suinkaan ole varaisää ja elättäjää lapsillemme hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, jos skippaa sen "suurimman osan" ja katsoo, löytyisikö sen "suurimman osan" ulkopuolelt pienestä vähemmistöstä mukava kumppani. Kaikki yksinhuoltajat nimittäin eivät halua yhteistaloutta tai uusperhettä. Itse olen nimenomaan kirjoittanut ilmoitukseen, etten etsi lapselle isää, ja se tarkoitti juuri sitä, etten halua muuttaa yhteen, en halua uusperhettä, en halua yhteistaloutta, ja haluan pitää lapset ja suhteen vähän erillään - toki voivat tavata ja tuntea toisensa, mutta haluan seurustelulta kahden aikuisen välistä suhdetta, en mitään lapsiperhe-elämää - ja toisaalta haluan pitää oman ja lasteni elämän tällaisena kuin se on nyt, en halua sotkea niitäkään kuvioita. Itselläni vaan on tullut ongelmia siitä, kun kumppani onkin sitten toivonut sitä yhteenmuuttoa ja uusperhettä, ja sen vuoksi sitten suhde ei toiminutkaan (kun minä ehdottomasti en halunnut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?Mietin vaan, kun puhut vain 30-40v naisista, vaikka onhan ikäluokkasi naisia myös 40-45-vuotiaat..
40-vuotiaita naisia ei kiinnosta 40-vuotias mies. Ne on nähty jo ja nyt siirrytään sinne vanhempiin miehiin (45-50).
Enpä ole koskaan kyllä kuullutkaan moisesta.
Hassu ajatus kieltämättä, mutta ehkä suuremman varallisuuden perässä sitten menevät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun suhteet kyllä kaatuu jatkuvasti siihen, etten halua muuttaa miehen kanssa yhteen enkä edes esittele lapsiani miehelle. Näin tekevät muutkin nelikymppiset tuttavanaiset toisella kierroksella. Haluaako miehet johonkin täysihoitoon mun palveltavaksi, vai mistä on kyse?
No tämä kuulostaa ihan normaalilta käytökseltä, ja sinä kuulostat ihan täyspäiseltä ihmiseltä! Jos hakisin seuraa niin sun kaltaista just hakisin! Tsemii!
No miksei se 1% kelpaa? Jotkut eivät kohtaa sitä yhtä prosenttia koskaan elämänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
No ehkä kuitenkin ymmärrät, mikset kiinnosta miehiä. Kyllä parisuhteesta yleensä halutaan enemmän kuin kasuaalia tapailua silloin, kun toiselle osapuolelle sattuu sopimaan.
Kuka haluaa, kuka ei. Kyllä minä perheellisten (=lapsellisten) ihmisten muutkin prioriteetit ymmärrän ja hyväksyn. Aikuisilla ihmisillä tuppaa olemaan töitä j alapsia ja iäkkäitä vanhempia ja harrastuksia ja ystäviä ja omia kiinnostuksen kohteita. Ei minusta ainakaan olisi kovin symbioottiseen parisuhteeseen tässä elämäntilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin hetken aikaa tuollaisen naisen kanssa saman katon alla. Alussa selitti, että missään nimessä minun ei tarvitse kohdella lasta omanani, mutta kun en sitten osallistunut leirikoulumaksuihin niin alkoi huuto, että sinähän lupasit hyväksyä sen, että minulla on lapsi, valivalivali.
Me emme ole edes puhuneet asiasta vaikka saman katon alla asutaankin. En kohtele lasta kuin omanani, enkä osallistu kustannuksiin joulu- ja synttärilahjoja enempää. Tietenkin maksan ruoka- ja kotitalouskuluista puolet ja olen luotettava aikuinen, enkä kohtele huonosti. Mutta oma lapsi vain ei ole oma lapsi.
Tuohon vaikuttaa varmaan lapsen ikäkin.
Minulla on 10-vuotias lapsi ja on aika absurdi ajatus, että sen ikäistä tulisi joku ihan uusi ihminen ”kohtelemaan kuin omanaan”.
Täysin eri asia silloin, jos se uusi kumppani on ollut lapsen elämässä siitä asti kun lapsi on ollut alle kouluikäinen tms.
Isompien lasten kanssa ei enää mitään ”kuin omanaan”-tasoisia kiintymyssuhteita synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Eli jos haluaa lapsen kuvioon on ilkeä nainen joka vaatii isähahmoa. Jos ei, ei kelpaa koska ei anna kaikkea peliin? Ei lapsi tarkoita sitä, että vain toisen aikataulun mukaan mennään. Minä ainakin pystyn järjestelemään paljonkin aikaa myös toisen toiveiden mukaisesti.
Mutta kaikkihan on juurikin noin vaikeaa :)
Voihan tuota yllättäin tulla joku seinä vastaan, kun 40 jysähtää mittariin, mutta toistaiseksi (36) on riittänyt ylenmäärin kiinnostuneita 20-30-vuotiaita. En ole edes rikas, pikemminkin päin vastoin. En mallikaan, mutta ilmeisesti mystisen puhutteleva ihmisille, kun nuorista neideistä murhamiehiin kokevat tarpeelliseksi hakea jotain ihmeen hyväksyntää. Itselleni siis riittää, kun menee ihmisten ilmoille niin jotain jännää aina tapahtuu.
Naisia ei jaksa enää edes niin jahdata, kun annan kohtalon näyttää että ilmestyykö omaa jälkikasvua. Jos perhettä ei ole niin on aina optio lähteä jossakin vaiheessa erakoitumaan vuorille. Ja naiset nyt muutenkin muuttuvat alkuhuuman jälkeen käsittämättömän paljon ja huonompaan suuntaan valitettavan usein. Yksin on sillä tavalla kepoisampaa, vaikka monia entisiä vielä tavallan rakastankin.
Jos nelikymppiselle miehelle ei löydy parisuhdetta, niin vika ei kyllä yleensä ole miehen iässä. Oikeasti hyvälle miehelle on taatusti kysyntää.
Miksi?
Mietin vaan, kun puhut vain 30-40v naisista, vaikka onhan ikäluokkasi naisia myös 40-45-vuotiaat..