Miksi imetyksestä on tehty sellainen numero?
Nyt kun lapset on tehty ja kaikki imetykset ovat ohi, huomaan, että koko imetysVOUHOTUS on aivan älytöntä. Hormonitko siinä tekevät tepposen naisille, miksi sitten vanhemmat naiset osallistuvat hössötykseen, syyllistämiseen, neuvomiseen? Eikö se nyt ole aivan sama, että lapsi tulee tavalla tai toisella ruokittua? Ei siinä mene mikään pilalle jos saa korvikemaitoa puollosta, ei äiti-lapsisuhde, ei terveys, ei hampaat, ei talous, ei mikään. Kunhan pysyy ruoassa! Järki käteen naiset.
Kommentit (67)
Imetin 6,5 kk. Olen tehnyt kaikki vauvanruoat itse, nyt syötän välillä sormiruokaa, välillä soseita, mutta kaikki aidoista raaka-aineista ja mahdollisimman monipuolista. Mitään tetrapuuroja en anna, vaan ihan hiutalepuuroja ja niiden sekaan tuoretta hedelmää, marjoja (hieman eri prosentit aitoa tavaraa kuin valmispuuroissa).. Pidän kyllä imetystä tärkeämpänä sitä ruokaa mitä lapsi saa sen imeväisajan jälkeen. Olen lukenut eräästä blogista, että äiti antoi alle vuoden ikäiselle eineslaatikkoa. Mites se suolattomuus? Olen tehnyt vauvalle itse leivätkin, että se olisi suolatonta. Mutta siis pointtina se, että imetyksestä vouhkataan, mutta unohdetaan että sen kiinteänkin ruoan tulisi olla laadukasta (purkkiruoan laadukkuudesta en osaa sanoa, ainakaan sen säilyvyys huoneenlämmössä ei anna hyvää kuvaa).
Tiedän, alapeukkuja satelee, mutta syönhän itsekin tuoretta ruokaa joka päivä, miksei vauva ansaitsisi samaa?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 07:45"]
Mutta kun äidinmaito on parasta lapselle. Ja imetys auttaa palautumaan nopeasti raskaudesta ja synnytyksestä .
[/quote]
Totta molemmat. Jos kroppaansa yhtään arvostaa, niin sekin lisäarvo imetyksessä on, että näyttää taas nopeammin hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:01"]Mietin joskus, miten ns. pulloäidit tosi harvoin syyllistävät imettäviä ?
[/quote]
Välillä kun lukee tai kuulee näitä imetys hössöttäjiä, niin tekisi mieli haukkua pervoiksi kaikki imettäjät!
Itse olen lapseni pulloruokkinut korvikkeella ja saanut siitä suunnasta jos toisesta mielipiteitä ja äidinmaito on parasta plaa plaa. Neuvolantäti kehoitti tyhjistä tisseistä huolimatta imettämään edes tipan verran, kosk se tuo läheisyyttä vauvan kanssa. Siis anteeks, mut vaikka lapseni söi korviketta, niin miksei se siinä samalla sylissä syötettynä läheisyytä olisi saanut?? Harvempi varmaan pitää pulloruokinnassa olevaa lasta missään telineessä, irti vanhemman ihosta.
Imetysvouhkaus on naisten tapa kontrolloida toisia naisia. Kulttuurinen pakko, joka olisi hyvä murtaa, mutta ei käy ihan helposti. Vähän niin kuun naisten ympärileikkaus ja perheväkivallan sietäminen. Naisethan näitä kaikkia vahtii ja vaatii.
Ihme propagandaa mainostaa koko ajan että imetys laihduttaa. Voin sanoa 4 lapsen kokemuksella että ei välttämättä. Mulla ainakin valvominen häiritsee hormonitoimintaa niin että olen ennemmin lihonut ja vasta imetyksen loputtua olen alkanut laihtumaan
Ja tämä johtui imetyksestä? Oletko tyhmä?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 07:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 07:45"]
Mutta kun äidinmaito on parasta lapselle. Ja imetys auttaa palautumaan nopeasti raskaudesta ja synnytyksestä .
[/quote] hyvin palauduin, sektio oli, kilot lähti, ei ole ikinä tarvinnut laihduttaa, liikuin vaunujen kanssa ja ei ollut masennusta
[/quote]
Ei ne vanhemmat naiset niinkään syyllistä. Vaan imettävät äidit ! Useimmiten ne, joilla itsellään on täydellisen onnistuneet imetykset. Siis eivät he toki syytä, vaan hienovaraisesti antavat neuvoja imetykseen.
Usein näillä äideillä on täydellinen raskaus, täydellinen synnytys luomusti valot himmennettyinä, lääkkeettömänä.
Vauvaa vessahätäviestitetään ja kestoillaan.
Sormiruokaillaan luomusti.
Kantovälineitä moneen lähtöön.
Kyllä, olen ollut paikallisessa vertaistukiyhdistyksessä, epäpätevänä kun ei mulla kaikesta huolimatta sujunut kuin puoliteholla :) Onneksi tajusin lähteä tästä ns. suvaitsevaisuutta korostavasta vertaistukiporukasta. Mietin joskus, miten ns. pulloäidit tosi harvoin syyllistävät imettäviä ?