Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias käyttää kaupassa kaikki keinot manipuloinnista uhkailuun saadakseen karkkia, olen ihan loppu

Vierailija
01.07.2021 |

Olen yh ja tukiverkkoja ei ole joten lapset on otettava kauppaan.

Poika tosiaan käyttää kaikki keinot kauppareissulla. Ensin yrittää nätisti, äiti, mä meen kiltisti ajoissa nukkumaan koko viikon jos saan tän. No, kiellän ja sanon että ei ole karkkipäivä. Sitten kirkuu kuin syötävä, niin kauan että on ihan punainen ja hikinen. No, kirkukoot, en osta karkkia. Menee makaamaan karkkihyllyn eteen "mä en nouse tästä jos en saa tätä" noukin kärryyn sellaiset tavarat jotka pystyn niin, että lapsi on näköetäisyydellä. Ei muutakun kädestä kiinni ja itkevä poika + vauva ulos kaupasta.

Nyt on alkanut manipuloida ihan uudella keinolla mikä karmii minua. Nimittäin jo kotona lähtiessä sanoo "jos et sä osta mulle karkkia, lyön pikkusiskoa" Ja vaikka minulla on silmät selässä ja vauva 6kk koko ajan silmän alla, onnistui tämän tekemään. Kumarruin nostamaan tippunutta kynää ja poika löi vauvaa mahaan. En meinannut saada itkua millään loppumaan.

Onko lapsestani kasvamassa jonkin sortin psykopaatti? Joskus olen kertakaikkiaan niin poikki, että olen antanut jonkun tikkarin tai pienen suklaapötkön ottaa. Silloin käyttäytyy kuin enkeli.

Kommentit (377)

Vierailija
321/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa katsoa peiliin, kyllä on jossain pahasti vikaa jos vauva on vasta 6kk ja nyt jo yh.

Vierailija
322/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö niin että loppuu vikurointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että huostaanotto olisi aiheellinen. Saapa nähdä, millaiselle uralle lapsukaisesi vielä ehtii. Mutta joo, nuorena se on vitsa väännettävä.

Vierailija
324/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Meillä jää autoon tuollaiset. Ja vaikkei olisi autoa, niin niskaperseotteella vaikka ulos kaupasta.

Änkyröitkö itse samalla tavalla kun et saa lottovoittoa?

Vierailija
325/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä aika epäonnistunut kasvattajana mä en esim suosi ollenkaan karkkipäivää vaan kaupassa kun lapsi kysyy otetaanko karkkia niin sanon kyllä ja kysyy oikeastaan ehkä 2-3 kertaa viikossa joilloin annan valita tyyliin tikkarin yms

Vierailija
326/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä provo, kun näin pitkä ketju on saatu aikaiseksi. 

En usko tähän.

Ei kukaan voi olla noin kädetön lapsensa kanssa.

Vierailija
327/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli aika lepsu noissa karkkiåivissä, eli ostin lapsilleni karkkia muulloinkin, uin karkkipäivänä. Ihan täysipäisiä nuoria aikuisia heistä on kehittynyt, eivätkä nykyään syö karkkia, kuin harvakseltaan. Hampaatkin pysyneet ehjinä. Ei se haittaa, jos syö karkkia vaikka joku päivä, kunah syö päivän aikaan kohtuudella, ja huolellinen hampaiden pesu. Ihan turhaa vallan käyttöä lapsia kohtaan tuo karkkipäivä tyrannisointi. Kaikestahan sitä voi lapsien kanssa vääntää, mutta onko sitten onnellinen olo, ja hyvä mieli, kun lapsi on taas kerran pistetty matalaksi?

Vierailija
328/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oli aika lepsu noissa karkkiåivissä, eli ostin lapsilleni karkkia muulloinkin, uin karkkipäivänä. Ihan täysipäisiä nuoria aikuisia heistä on kehittynyt, eivätkä nykyään syö karkkia, kuin harvakseltaan. Hampaatkin pysyneet ehjinä. Ei se haittaa, jos syö karkkia vaikka joku päivä, kunah syö päivän aikaan kohtuudella, ja huolellinen hampaiden pesu. Ihan turhaa vallan käyttöä lapsia kohtaan tuo karkkipäivä tyrannisointi. Kaikestahan sitä voi lapsien kanssa vääntää, mutta onko sitten onnellinen olo, ja hyvä mieli, kun lapsi on taas kerran pistetty matalaksi?

... sorry virheitä.

Vierailija
329/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso löytyykö päänahasta numero 666.

Lapsesi on Damien!

Vierailija
330/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen vanhaan selkäsauna pelasti monet äidit mutta nyt ei saa edes nipata..meidänkin pojan lapset haistattaa vanhemmilleen ja meille isovanhemmille mutta sehän on vapaankasvatuksen tulos, ei mitään kunnioitusta vanhempia kohtaan

Vierailija
331/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kaupoissa on ulkona semmoinen häkki mihin voi laittaa koiran kauppareissun ajaksi. Laita se pikku paskiainen sinne. Miten joku voi antaa kersan pompottaa itseään? Aina pystyy keksimään jotain julmempaa jos pikkupaska alkaa kukkoilemaan

Vierailija
332/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet vauvapalstalta hakusanalla anoppi. Teet top10 listan niiden edesottamuksista j alat toimia samoin aloittaen kympistä edeten kohti ykköstä. Ja ennenvanhaan vanhemmat saattoivat heittää lapsen pois kotoa, kai se toimii nykyäänkin. Yksi tuttu punkkasi kavereiden nurkissa kun isänsä heitti pois kotoa.

Vierailija
333/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota v*ttumaista viisivuotiasta enää mukaan kauppaan. Ikinä. Yritä kasvattaa siitä yhteiskuntakelpoinen.

Ei tuommosia karsisteja voi jättää kotiin valvomatta. Polttaa vielä koko rakennuksen.

Vierailija
334/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoita jotain lihavaa ja sano sille että tulee tuollaiseksi jos karkin kerjääminen ei lopu.

Vierailija
335/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raju tukistaminen on aliarvioitu kasvatusmenetelmä.

Vierailija
336/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otahan neuvolassa puheeksi, kyseessä vauvan pahoinpitely.

Epäilen vahvasti provoksi, mutta mistä näistä nykyajan kädettömistä äideistä tietää.

Isäthän eivät osaa kasvattaa eikä mitään muutakaan. Siittää ruiskauttavat ja juoksevat karkuun. Liittyisiköhän tämä siihen, että pojista tulee häiriköitä? Pitäisikö poikasikiöt alkaa selektiivisesti abortoida tämän ketjun katkaisemiseksi?

Äiti tekee parhaansa, eikä useimmilla äideillä ole mitään aiempaa kokemusta kasvattamisesta. Koeta sitten yksin ja kylmiltään sinnitellä.

Ap:lle tämä: mä jätin potkuitkuraivarikersani kaupan lattialle huutamaan ja lähdin kassan kautta pois. Koko ajan toki silmäkulmasta seurasin hänen tekemisiään. Tenava rauhoittui hetkessä, juoksi perääni ja otti kädestä kiinni. Näköyhteys säilyi koko ajan hänelläkin, se on tärkeää.

Ehkä hän pelkäsi hylkäämistä, ehkä vain tajusi käyttäytyvänsä sietämättömästi, mutta tuo ei koskaan toistunut. En usko pysyvää sielullista vammaa tuottaneeni, koskapa käsi kädessä turvallisesti lähdimme pois, eikä asiaan enää palattu.

Kaupassa näkee todella usein, jopa päivittäin näitä - yleensä äitejä, jotka heti jättävät itkevän lapsen niille sijoilleen, ja marssivat pois sanoen heihei, nyt äiti lähtee. Joskus tekisi mieli tempaista se mamma käsivarresta takaisin, ja karjua, että nyt **tu ne valot päälle. Lapselle voi tulla yhdestäkin tällaisesta kerrasta käsitys, että äiti voi lähteä ja hylätä milloin vain, jos lapsi on tehnyt jotain. Turvattomuuden tunteen syntymiseen ei paljoa tarvita.

Lopettakaa tuollainen toiminta! Terveisin myyjä.

Osittain samaa mieltä, lapsen kuuluu oppia että rikoksesta seuraa ankara rangaistus, mutta tuo pois käveleminen ei ole riittävä rangaistus. Äidin pitäisi pieksää siinä julkisella paikalla ympäri korvia niin, että päässä soi kaikkien asiakkaiden katsellessa eli se olisi lapselle samalla häpeärangaistus. 

Oma äitinikin uhkasi pieksää minut kauppareissun jälkeen kotona jos en lopeta tuntemattomille ihmisille hävyttömyyksien huutelua pulkastani talvella.

Vierailija
337/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika. Oliko ihan pakko synnyttää?

Vierailija
338/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennen vanhaan selkäsauna pelasti monet äidit mutta nyt ei saa edes nipata..meidänkin pojan lapset haistattaa vanhemmilleen ja meille isovanhemmille mutta sehän on vapaankasvatuksen tulos, ei mitään kunnioitusta vanhempia kohtaan

Totta. Suora seuraus siitä kun vanha viisaus eli kuka vitsaa säästää se lastaan vihaa, on unohdettu. Ei mitään kunnioitusta vanhempia eikä muita ihmisiä kohtaan tuolla kadulla.

Kakara tarvitsee kasvaakseen kuria ja tuntuvia selkäsaunoja.

Vierailija
339/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo vielä mitään, odota muutama vuosi vielä lisää.

Vierailija
340/377 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierase sen päälle ja sano: tässä sulle karkkia:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi