Eikö tuo seksuaalinen ahdistuneisuus ole mennyt jo liian pitkälle? Me toot ym
Monesti mietin että eikö ihmisillä ole mennyt vähän liian pitkälle kun kaikki on nykyään seksuaalista ahdistelua. Olen lueskellut täälläkin ja somessa kun niin ahdistutaan ja saadaan traumoja joka asiasta.
Katseet, kehut, tai vaikka hipaisu baaritiskillä tai tanssilattialla joltakin vieraalta niin heti ollaan niin ahdistelun uhreja. Eikö se vain kerro siitä että olet vain Ok näköinen ja vastapuoli on sinusta kiinnostunut. Jos itseä ei kiinnosta niin senhän voi ilmaista sitten vaan, ei sen kummempaa.
Minua on ainakin yritetty iskeä ja on jopa lähenneltykin diskoissa, baareissa, kaupassa ihan missä vain teini-ikäisestä tähän keski-ikään asti, enkä koe sitä mitenkään traumaattisena. Aina on riittänyt selvä ei, minua ei kiinnosta.
Eikö se ole vähän kaksinaismoralistista kävellä tuolla tissit tiskillä ja persposket vilkkuen mikroshortseilla ja sitten uhriutua jos joku huomaa?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten sitten nykyään lähestytään vierasta ihmistä niin että se on soveliasta eikä haluta vastapuolen ahdistumista?
Olet vaikka baarissa ja näet kauniin/komean naisen tai miehen. Ajattelet itsekseen että "tuon minä nappaan" Miten toimit, ja missä vaiheessa sitten saa kehua ulkonäköä? Tässä on nyt monet sanoneet että ulkonäköä ei saa kommentoida ilman lupaa, niin pitääkö kysyä sitten että "saanko kehua sinua kauniiksi?" (Ehkä tuo voisikin olla ihan kiva iskurepliikki 🤔) onneksi olen parisuhteessa niin ei tarvitse tällaisista ottaa paineita. Minua ollaan isketty yleensä just niin että on kehuttu ulkonäköä ja sillä haluttu päästä puheille. Enkä ole kokenut sitä mitenkään ahdistavana.
Suurin osa näistä kommentoijista onkin näitä neuroottisia "mua ahdistaa kaikki" -tyyppejä
Eivät ihmiset ole sitä varten baarissa tai julkisilla paikoilla, että heitä arvostellaan kuin lihaa, jota aiotaan panna.
Baarissa voi käydä tanssimassa tai tapaamassa kavereita.
Henkilö, jonka sinä koet seksuaalisena voi olla aseksuaali. Sinä vain omassa päässäsi käytät häntä oman seksuaalisuutesi välineenä. Sellainen on törkeää. Sama jos kysymyksessä on henkilö, joka ei muista syistä halua olla lihakimpaleesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa edes yksi päivä ettei miehiä olisi ollenkaan niin voisin hetken nauttia siitä tunteesta kun kadulla pystyisi kävelemään ilman että tarvitsee pelätä!
Ai kaikki miehet on hävitettävä SINUN pelkotilasi takia?
Aina monella naisella on sama pelkotila.. Etenkin teineillä, joita kuppaiset ukot kuolaavat.
Seksuaalinen ahdistelu on tosiaan mennyt liian pitkälle. Jos vaikka voisitte lopettaa ilman vinkumisia.
Fyysinen kosketus vieraalta mieheltä ilman lupaa tuosta noin vaan = hyi. Ja et ilmeisesti ole kokenut noita tilanteita tarpeeksi, kun pystyt ne olankohautuksella käsittelemään. Minua, keskivertoa kauniimpaa, lähennellään joka paikassa aina. Ja ihan sama mitä on päällä. Olisi kivaa, että saisi elää elämäänsä rauhassa. Ja olisi kivaa myös, että kesällä voisi käyttää kesämekkoa ilman että miehiltä tippuu kuola suusta.
Fyysinen koskettelu on ehdoton ei. Ei edes nämä olalle taputtelut yms. ”harmittomat” koskettelut. Seuratkaapa huvikseen, ei ne miehet koskettele toisia miehiä, joten joku taka-ajatus noissakin on. Katseesta en jaksa ahdistua, jos nyt ei ihan tuijottamalla tuijoteta.
Olen myös ehdottomasti vastaan ahdistelua, mutta ihmetyttää nämä instagram-tähdet, jotka poseeraavat pylly vilkkuen. Ja sitten jos joku laittaa härskin kommentin, loukkannutaan. Miksi aikuisen naisen pitää esitellä tuolla tavalla vartaloaan?
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen koskettelu on ehdoton ei. Ei edes nämä olalle taputtelut yms. ”harmittomat” koskettelut. Seuratkaapa huvikseen, ei ne miehet koskettele toisia miehiä, joten joku taka-ajatus noissakin on. Katseesta en jaksa ahdistua, jos nyt ei ihan tuijottamalla tuijoteta.
Juuri näin. Oikeasti mikään kosketus ei ole harmiton, vaan taka-ajatus löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa edes yksi päivä ettei miehiä olisi ollenkaan niin voisin hetken nauttia siitä tunteesta kun kadulla pystyisi kävelemään ilman että tarvitsee pelätä!
Olisiko "pientä" liioittelun makua tässä, ellei tämä ole vitsi siis? Huumorintajuni on vähän ruosteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko "pientä" liioittelun makua tässä, ellei tämä ole vitsi siis? Huumorintajuni on vähän ruosteessa.
Vitsi tai ei mutta valitettavasti joidenkin osalta se ei ole. Aina saavat jotain osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen kosketus vieraalta mieheltä ilman lupaa tuosta noin vaan = hyi. Ja et ilmeisesti ole kokenut noita tilanteita tarpeeksi, kun pystyt ne olankohautuksella käsittelemään. Minua, keskivertoa kauniimpaa, lähennellään joka paikassa aina. Ja ihan sama mitä on päällä. Olisi kivaa, että saisi elää elämäänsä rauhassa. Ja olisi kivaa myös, että kesällä voisi käyttää kesämekkoa ilman että miehiltä tippuu kuola suusta.
Ai kauheaa, mikä kohtalo olla niin hirveän kaunis! Missä oikein pyörit/asut, kun koko ajan ahdistellaan? Omaa ulkonäköäni olen jäävi arvostelemaan, mutta tavanomaista paljon kauniimpia ystäviäni ei kyllä ahdistella yhtään sen enempää kuin muitakaan.
Sitä paitsi vanhuus tekee kyllä tehtävänsä. Voit olla varma, että kun ikää tulee lisää, niin miehet eivät enää halua sinua ja saat elellä aivan rauhassa. Eli jos jotain hyvää haluaa löytää, niin ainakin tulevaisuudessa on odotettavissa paremmat ajat tämän suhteen mitä vanhemmaksi tulet.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuneisuus koskee vain tavallisia heteroita, koska he ovat niin etu-oikeutettuja ja väärässä nykyään aivan kaikessa. Nyt on jokaisen aika silpoa sukupuolensa ja lähteä pride-karnevaaliin voimaantumaan! Ai että miten ihanaa! Vielä kun saadaan muutkin seksuaaliset vähemmistöt normalisoitumisen ja ihannoinnin parrasvaloihin (pedofiilit, nekrofiilit, itsensäpaljastajat ja muut muusulaiset) niin kaikki on todella hyvin!
Täytyyhän LGBT-muusujen saada nyt jollain tavalla huomiota, koska seksuaalisesti eivät saa sitä kuin toisiltaan ja varmaan todenneet sen olevan jotain ihan muuta, kuin mitä tämä jenkki-ideologiaan pohjautuva kultti on heille myynyt. Täytyy olla vihainen normaalia elämää kohtaan ja kieltää se muilta syöttämällä ideologiaansa muillekin vähemmistö -korttia heilutellen ja muita canceloiden.
Väitän, että tämä ahdistuneisuus on hetkellinen trendi ja menee woke-voimaantumisen alle. Kyllä nuoremmat naiset/miehet jossain vaiheessa huomaavat miten vaikeaa on pariutua, jos toista ei saa edes katsoa tai lähentyä muuten.
Tuota woke-termiä käyttävät vain sekopäisimmät kansallismieliset, eivät koskaan ”wokeiksi” nimitellyt.
Älä viitsi vähätellä, ahdistelua tapahtuu sateenkaaristatukseen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
. Minua, keskivertoa kauniimpaa, lähennellään joka paikassa aina. Ja ihan sama mitä on päällä.
Häpeä, häpeä syvästi. Tiesitkö, että esimerkiksi seksuaalisin motiivein valitut kidnappauksen naisuhrit valitaan ujouden, ei ulkonäön perusteella. Miestekijä arvioi sitä kuinka kovasti uhri tulee pistämään vastaan. Tkijä haluaa HELPON kohteen, ei kaunista kohdetta. Ällöttävä olet kun tällaisen vakavan asian äärellä tärkeintä sinulle on kehuskella kuinka kaunis olet.. Voi luoja teitä itsekkäitä omahyväisiä peiliintuijottajia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liioittelua, vaan teineille tyypillistä. Ensin koulussa pojat ja kauppamatkalla ukot.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ehdottomasti vastaan ahdistelua, mutta ihmetyttää nämä instagram-tähdet, jotka poseeraavat pylly vilkkuen. Ja sitten jos joku laittaa härskin kommentin, loukkannutaan. Miksi aikuisen naisen pitää esitellä tuolla tavalla vartaloaan?
Ymmärrätkö eron ihailun ja seksuaalisen härskiyden välillä?
Nainen saa esittää vartaloaan, ilman että ihmiset alkavat idiooteiksi häntä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua näitä "Saan katseita kun menen kaupungille lyhyessä hameessa/napapaidassa!! MIKSI??? ;((("
Olen nainen ja tiedän, että jos laitan minihameen ja korkkarit niin tottakai miehet katsoo! Ja mitä sitten? Huutelu, koskettelu yms on tietysti asia erikseen. Mutta mikä siinä katseessa on niin kamalaa? Harva kuitenkaan jää ahdistavasti tuijottamaan. Kyllähän naisetkin katsoo komeaa miestä?
Voisiko olla ihan niinkin yksinkertaista, että ne tavalliset katseet eivät olekaan ongelma vaan juuri ne huutelut, koskettelut ja tuijottamiset.
No siis tuntuu, että nykyään ei saisi edes katsoa ketään. Itsekin katson miehiä, miksi he eivät saisi katsoa minua?
se edellinen
Ehkä voit kysyä itseltäsi, miksi sinusta ”tuntuu” tuolta?
Koska joka paikassa ollaan sillen "OMG HYIII TOI KATTO MUA!!!"
Siis katsoi. Ei kommentoinut, huudellut, koskenut. Katsoi. En ymmärrä miten katseesta voi loukkaantua.
En minä ainakaan ole koskaan kuullut mitään iikhyi-juttuja, kun olen katsonut ihmisiä ihan normaalisti.
Ehkäpä tämäkin on sellainen trendi, että jopa normaali kiinnostus ja kanssakäyminen koetaan ahdisteluna, jotta voidaan osallistua keskusteluun. Joku joka ei ole kokenut oikeaa ahdistelua, haluaa nähdä vaikka drinkkitarjouksen ahdisteluna. Toinen jota on kähmitty, ottaa sen vain kiinnostuksen eleenä, johon voi sanoa no thanks.
Voi hyvänen aika.
Vaikka ahdistelu vaikuttaisi kuinka mitättömältä, on siinä aina kyse siitä että mies kokee olevansa oikeutettu arvostelemaan naista ja tekemään tälle mitä huvittaa. Se että tunnustelee toisen takamusta tai kommentoi rintavarustusta kertoo siitä, että naista pidetään jonain hedelmätiskin mandariinina, jota ollaan valitsemassa ostettavaksi. Tällaiselle käytökselle on oltava nollatolernassi, koska mitä enemmän sallitaan kaikkea pientä, sitä enemmän annamme tietä niille kaikista vakavimmille seksuaalirikoksille.
Paljastava pukeutuminen voi yllyttää ahdisteluun taipuvaisia miehiä, mutta se ei todellakaan ole uhrin vika. Naisen tehtävä ei ole olla ei-haluttava pysyäkseen turvassa, vaan miehen tehtävä on hyväksyä nainen tuntevana ja ajattelevana ihmisenä.
Miten hemmetissä kukaan järkevä ihminen voi pitää me too -liikettä jotenkin turhana?
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisten ahdistuminen sinua niin kovasti häiritsee? Ahdistujien itsensä ongelmahan se on, jos ahdistuvat "turhasta". Sinä voit vapaasti nauttia vieraiden lähentelystä jos sellaista huomiota kerran kaipaat.
Kunpa se vain olisikin ahdistujien henkilökohtainen ongelma, vaan kun ei ole.
Nämä ahdistujat koittavat valaa tuohon kapeaan elämänmuottiinsa kaikki muutkin, vähän samaan tapaan kuin hurmokselliset uskovaisetkin koittavat pakottaa kaikki ihmiset elämään yhtä paatoksellista elämää kuin heidän psyykkinen ongelmansa heitä pakottaa.
Tjaa. Minusta on kyllä erinomaisen harmillista ja ikävää, mikäli on yleistäkin, jos ei tavanomaisen fiksu ihminen (mies tai nainen) pystyisi (lähes) poikkeuksetta erottamaan ja huomaamaan myos itse aina sen, milloin hänen oma käytöksensä on sellaista, että sitä voidaan pitää loukkaavana seksuaalista häirintänä ja milloin hänen käytöksensä on yleisesti hyväksyttävää.
Sinkkumies