Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö tuo seksuaalinen ahdistuneisuus ole mennyt jo liian pitkälle? Me toot ym

Vierailija
01.07.2021 |

Monesti mietin että eikö ihmisillä ole mennyt vähän liian pitkälle kun kaikki on nykyään seksuaalista ahdistelua. Olen lueskellut täälläkin ja somessa kun niin ahdistutaan ja saadaan traumoja joka asiasta.

Katseet, kehut, tai vaikka hipaisu baaritiskillä tai tanssilattialla joltakin vieraalta niin heti ollaan niin ahdistelun uhreja. Eikö se vain kerro siitä että olet vain Ok näköinen ja vastapuoli on sinusta kiinnostunut. Jos itseä ei kiinnosta niin senhän voi ilmaista sitten vaan, ei sen kummempaa.

Minua on ainakin yritetty iskeä ja on jopa lähenneltykin diskoissa, baareissa, kaupassa ihan missä vain teini-ikäisestä tähän keski-ikään asti, enkä koe sitä mitenkään traumaattisena. Aina on riittänyt selvä ei, minua ei kiinnosta.

Eikö se ole vähän kaksinaismoralistista kävellä tuolla tissit tiskillä ja persposket vilkkuen mikroshortseilla ja sitten uhriutua jos joku huomaa?

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kokenut ahdistelua, joten kukaan muukaan ei ole voinut sitä kokea.

Terveisin, Ap

(Miten nämä tällaisista avautuvat ap:t on aina keski-ikäisiä tai vanhempia naisia?)

Vierailija
22/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen toisen ulkonäön kommentointi, puhumattakaan koskemisesta on oltava täysin kiellettyä. Ap:ta harmittaa kun ihmiset tuomitsevat hänen rakkaan harrastuksensa.

Kaikenlaisen? - Tarkoitatko, etä jos huomaan vaikka, että yökaverini on käynyt luullakseni kampaajalla ja hänellä on sen myötä kauniisti leikatut hiukset, niin en saisi sanoa siiä, jotain kaunista/ huomaavaista; kuten ylsästi, että pidän hänen uudesta lookistaan... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kokenut ahdistelua, joten kukaan muukaan ei ole voinut sitä kokea.

Terveisin, Ap

(Miten nämä tällaisista avautuvat ap:t on aina keski-ikäisiä tai vanhempia naisia?)

Niinpä. useimmille tekisi ihan hyvää miettiä, mitä vastaisivat esimerkiksi omalle tyttärelleen, jos tämä tulisi sanomaan, että joku ällötys juuri kävi vähän sipaisemassa hänen hiuksiaan. Sanoisitteko hänellekin, että älä nyt jaksa aina nillittää tuollaisista pikkuasioista? 

Vierailija
24/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua näitä "Saan katseita kun menen kaupungille lyhyessä hameessa/napapaidassa!! MIKSI??? ;((("

Olen nainen ja tiedän, että jos laitan minihameen ja korkkarit niin tottakai miehet katsoo! Ja mitä sitten?  Huutelu, koskettelu yms on tietysti asia erikseen. Mutta mikä siinä katseessa on niin kamalaa? Harva kuitenkaan jää ahdistavasti tuijottamaan. Kyllähän naisetkin katsoo komeaa miestä? 

Voisiko olla ihan niinkin yksinkertaista, että ne tavalliset katseet eivät olekaan ongelma vaan juuri ne huutelut, koskettelut ja tuijottamiset. 

No siis tuntuu, että nykyään ei saisi edes katsoa ketään. Itsekin katson miehiä, miksi he eivät saisi katsoa minua?

se edellinen

Ehkä voit kysyä itseltäsi, miksi sinusta ”tuntuu” tuolta?

Vierailija
25/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on sairaampi ja huonompi kuin itse ymmärtääkään.

"Tissit tiskillä"? Ei niitä poiskaan saa.

Eikä kukaan hipaise limaisesti vahingossa, vaikka pyrkimys normalisoida väärät teot onkin tässä vahva.

Mikään ei oikeuta loukkaamaan toisen itsemääräämisoikeutta.

Vierailija
26/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua näitä "Saan katseita kun menen kaupungille lyhyessä hameessa/napapaidassa!! MIKSI??? ;((("

Olen nainen ja tiedän, että jos laitan minihameen ja korkkarit niin tottakai miehet katsoo! Ja mitä sitten?  Huutelu, koskettelu yms on tietysti asia erikseen. Mutta mikä siinä katseessa on niin kamalaa? Harva kuitenkaan jää ahdistavasti tuijottamaan. Kyllähän naisetkin katsoo komeaa miestä? 

Voisiko olla ihan niinkin yksinkertaista, että ne tavalliset katseet eivät olekaan ongelma vaan juuri ne huutelut, koskettelut ja tuijottamiset. 

No siis tuntuu, että nykyään ei saisi edes katsoa ketään. Itsekin katson miehiä, miksi he eivät saisi katsoa minua?

se edellinen

Koska joka paikassa ollaan sillen "OMG HYIII TOI KATTO MUA!!!" 

Siis katsoi. Ei kommentoinut, huudellut, koskenut. Katsoi. En ymmärrä miten katseesta voi loukkaantua.

Vierailija
27/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksissä herkimmät ovat vaarassa.

minun käden päällä on istuttu niin että

selvästi osuu hänen sukuelimiin

verikoetta ottaessa.

En kuitenkaan tehnyt asiasta rikosilmotusta.

jos olisi tilanne toisinpäin, tehtäisiin

siitä automaattisesti ilmoitus.

miksi ko aiheeseen pitää suhtautua

kirkuen?

Vierailija
28/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein eniten minua naisena ja äitinä pistää vihaksi näissä kampanjoissa ja ties missä se, miten tietyt ahdistelijat jätetään mainitsematta ja puhe kiinnittyy ainoastaan suomalaiseen pottunokkaan.

Tytärtäni on ahdisteltu kaupungilla, suudeltu väkisin, lähdetty seuraamaan, mutta näistä ei saa puhua.

Mitä se kertoo lapselleni? Ei saa, eikä pidä välittää, opi sietämään? Ole vaiti ahdistelusta?

Ketju ja sivukaupalla valitetaan, miten ketäkin on ahdisteltu, some laulaa meetoota ja aina kyseessä vain suomalaiset rasvanäpit.

Kuvottaa, tämä naisten hyveposeeraaminen ja kaksinaamaisuus, pitäkää tunkkinne!

Juuri näin, ensimmäisenä miinuspeukku, seuraavaksi poistatat viestini?

Vierailija
29/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisten ahdistuminen sinua niin kovasti häiritsee? Ahdistujien itsensä ongelmahan se on, jos ahdistuvat "turhasta". Sinä voit vapaasti

Toki ymmärrän kunnon ahdistelun, tässä aloituksessa en tarkoittanut olenkaan sellaista! Vaan juurikin sellaista "ahdistelua" että joku vaikkapa kehaisee baaritiskillä kauniiksi, tai sipaisee hiuksista, huikkaa kaupungilla perään jotakin. Sellaista johon riittää, Hei mua ei kiinnosta tai Olen varattu tms. Niistä sellaista ihmiset nykyään tuntuvat ahdistuvan niin kovin paljon.

"Sipaisee hiuksista"?? Kuka sipaisee vieraan ihmisen hiuksia? Hyvä ettei vielä nuuhkase.

"huikkaa kaupungilla perään jotakin"? Riippuen mitä huikkaa ja millä asenteella, mutta tuskin sinusta katuhäirintä on hyväksyttävää?

Jos riittäisi pelkkä ei, kaikki ok mutta monesti ei näytä riittävän. Siinä se ongelma. Sinkun ei pitäisi valehdella olevansa varattu, koska sitä saa olla sinkku ja silti aina kieltäytyä.

Vierailija
30/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Jos ei halua huomiota, miksi kerjätä sitä puolialastomana? Kummallista kaksinaismoralismia. Pukeutuminen on aina viesti. Mahtavatko persposkiaan ja paljasta napaansa esittelevät miehet ahdistua katseista yhtä lailla? :D

Vierailija
31/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisten ahdistuminen sinua niin kovasti häiritsee? Ahdistujien itsensä ongelmahan se on, jos ahdistuvat "turhasta". Sinä voit vapaasti nauttia vieraiden lähentelystä jos sellaista huomiota kerran kaipaat.

Koska siitä ns terveetkin ihmiset kärsii, kun tällasia rajoitteita keksitään.

Vierailija
32/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saanko kiinnostua sinusta seksuaalisesti?"

Vierailija
33/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se edellinen

Koska joka paikassa ollaan sillen "OMG HYIII TOI KATTO MUA!!!" 

Siis katsoi. Ei kommentoinut, huudellut, koskenut. Katsoi. En ymmärrä miten katseesta voi loukkaantua.

Missä on tämä "joka paikka", koska en ole kuullut koskaan tuollaista julkisella paikalla.

Uskokaa jo, ettei tuntemattomia ihmisiä saa kosketella tai heidän ulkonäköään kommentoida julkisella paikalla. Kaikilla on aina itsemääräämisoikeus kehoonsa.

Kaltaisesi yrittävät häivyttää seksuaalisen ahdistelun rajat ahdistumalla muka jostain muiden katseista ahdistumisista, jotta voisivat jatkaa kommentointia ja koskettelua, koska "muut ovat vaan liian herkkiä".

Vierailija
34/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa FB-kavereissa eniten miituuta huutavat on sellaisia, että varmaan unelmoivat, että heitä olisi ahdisteltu. Toinen ollut superlihava lapsesta saakka, eikä välitä ulkonäöstä. Toisella tavallinen ulkonäkö, mutta huumorintajuton tiukkapipo. Just sellainen, jota työpaikan miehet vältteli, koska pitivät niin ikävänä tyyppinä. Nämä kaksi lähes 150 naispuolisesta Face-kaverista jaksoi huutaa ahdistelusta. Melkein alkoi jo naurattamaan. Ehkä halusivat kääntää huonon menekkinsä sellaiseksi, että he ovat joutuneet ihan hätistelemään yli-innokkaita ja ahdisteltelevia miehiä pois niskasta.

Vierailija
35/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on sairaampi ja huonompi kuin itse ymmärtääkään.

"Tissit tiskillä"? Ei niitä poiskaan saa.

Eikä kukaan hipaise limaisesti vahingossa, vaikka pyrkimys normalisoida väärät teot onkin tässä vahva.

Mikään ei oikeuta loukkaamaan toisen itsemääräämisoikeutta.

Ei tietenkään, silti meillä on maailman sivu tapahtunut ja tapahtuu edelleen ryöstöjä, pahoinpitelyitä ym. vaikka se ei ole oikeutettua ja loukkaa toisen itsemääräämisoikeutta.

Reaalimaailma on pahempi kuin se, mitä itse haluaisi.

-ohis

Vierailija
36/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa edes yksi päivä ettei miehiä olisi ollenkaan niin voisin hetken nauttia siitä tunteesta kun kadulla pystyisi kävelemään ilman että tarvitsee pelätä!

Vierailija
37/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kuvasi osuvasti, että metoon jälkeen kivat ja fiksut lähestymiset ovat loppuneet mutta ahdisteleva käytös on pysynyt samana. En tiedä menikö tämä nyt ihan nappiin.

Vierailija
38/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa edes yksi päivä ettei miehiä olisi ollenkaan niin voisin hetken nauttia siitä tunteesta kun kadulla pystyisi kävelemään ilman että tarvitsee pelätä!

Ai kaikki miehet on hävitettävä SINUN pelkotilasi takia?

Vierailija
39/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne viisi pelottavaa kirjainta...!

Vierailija
40/113 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten sitten nykyään lähestytään vierasta ihmistä niin että se on soveliasta eikä haluta vastapuolen ahdistumista?

Olet vaikka baarissa ja näet kauniin/komean naisen tai miehen. Ajattelet itsekseen että "tuon minä nappaan" Miten toimit, ja missä vaiheessa sitten saa kehua ulkonäköä? Tässä on nyt monet sanoneet että ulkonäköä ei saa kommentoida ilman lupaa, niin pitääkö kysyä sitten että "saanko kehua sinua kauniiksi?" (Ehkä tuo voisikin olla ihan kiva iskurepliikki 🤔) onneksi olen parisuhteessa niin ei tarvitse tällaisista ottaa paineita. Minua ollaan isketty yleensä just niin että on kehuttu ulkonäköä ja sillä haluttu päästä puheille. Enkä ole kokenut sitä mitenkään ahdistavana.