Eikö tuo seksuaalinen ahdistuneisuus ole mennyt jo liian pitkälle? Me toot ym
Monesti mietin että eikö ihmisillä ole mennyt vähän liian pitkälle kun kaikki on nykyään seksuaalista ahdistelua. Olen lueskellut täälläkin ja somessa kun niin ahdistutaan ja saadaan traumoja joka asiasta.
Katseet, kehut, tai vaikka hipaisu baaritiskillä tai tanssilattialla joltakin vieraalta niin heti ollaan niin ahdistelun uhreja. Eikö se vain kerro siitä että olet vain Ok näköinen ja vastapuoli on sinusta kiinnostunut. Jos itseä ei kiinnosta niin senhän voi ilmaista sitten vaan, ei sen kummempaa.
Minua on ainakin yritetty iskeä ja on jopa lähenneltykin diskoissa, baareissa, kaupassa ihan missä vain teini-ikäisestä tähän keski-ikään asti, enkä koe sitä mitenkään traumaattisena. Aina on riittänyt selvä ei, minua ei kiinnosta.
Eikö se ole vähän kaksinaismoralistista kävellä tuolla tissit tiskillä ja persposket vilkkuen mikroshortseilla ja sitten uhriutua jos joku huomaa?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika.
Vaikka ahdistelu vaikuttaisi kuinka mitättömältä, on siinä aina kyse siitä että mies kokee olevansa oikeutettu arvostelemaan naista ja tekemään tälle mitä huvittaa. Se että tunnustelee toisen takamusta tai kommentoi rintavarustusta kertoo siitä, että naista pidetään jonain hedelmätiskin mandariinina, jota ollaan valitsemassa ostettavaksi. Tällaiselle käytökselle on oltava nollatolernassi, koska mitä enemmän sallitaan kaikkea pientä, sitä enemmän annamme tietä niille kaikista vakavimmille seksuaalirikoksille.
Paljastava pukeutuminen voi yllyttää ahdisteluun taipuvaisia miehiä, mutta se ei todellakaan ole uhrin vika. Naisen tehtävä ei ole olla ei-haluttava pysyäkseen turvassa, vaan miehen tehtävä on hyväksyä nainen tuntevana ja ajattelevana ihmisenä.
Miten hemmetissä kukaan järkevä ihminen voi pitää me too -liikettä jotenkin turhana?
Mielenkiintoinen ajattelutapa, että mies kuvittelisi automaattisesti omistavansa tai ainakin voivansa tulevaisuudessa omistaa random naisen jos hän sanoo "Onpa sulla kauniit silmät tai kiva peppu". En minä ainakaan koe kenenkään yrittävän ostaa minua jos kehuvat. Ja vaikka yrittäisivätkin "ostaa" tai iskeä toivoessaan parisuhdetta tai vaikka vaan seksiä niin kyllä minä sen viimeisen sanan sanon kelpuutanko miehen siihen. Eli valta on minulla.
Luulen että minulla on varmaan niin selvä tapa ilmaista itseäni että sen takia kyllä uskovat. Enkä ikinä ole kokenut mitään kunnon ahdistelua tai pelottavaa tilannetta vaikka joillekin känniääliöille on joutunut aika painokkaastikin ilmaista että nyt Nyt riittää.Eihän se kivaa ole, mutta en nyt koe mitään ahdistustakaan asiasta.
No itse ajattelen, että toisen ihmisen ominaisuuksia ei tarvitse mennä kommentoimaan ja arvioimaan noin vain ilman kontekstia ellei jotenkin koe "omistavansa" tätä. Eli siis että kokee jotekin olevansa oikeutettu ilmaisemaan mielipiteensä jostain asiasta, mitä ei kukaan kysynyt eikä välttämättä halua edes kuulla. tätä on jotenkin vaikeaa selittää, mutta minusta on ratkaisevasti eri asia, kehutko esim ihmisen omistamaa tai tekemää asiaa kuin hänessä itsessään olevaa asiaa. Esimerkiksi takkia, autoa tai tatuointia voi kommentoida esimerkiksi siitä näkökulmasta, että kehujaa kiinnostaa sen henkilön tekemä valinta ja siitä voi syntyä pieni keskustelu. Mutta kun puhut ihmisen ulkonäöstä, esim pepusta, se on sellainen asia, josta ei oikein voi järkevästi keskustella eikä tarkastella objektiivisesti tunkeutumatta vahvasti yksityisyyteen.
eri
Kai tuo riippuu siitäkin, mitä sanoo ja missä sanoo?
Normaali kohteliaisuus edellyttää, ettei ala haukkua kenenkään ulkonäköä missään eikä koskaan, ellei toinen ole erityisesti hakeutunut katseltavaksi ja arvioitavaksi. Lähinnä missikisat tai uusien valokuvamallien rekrytointi voisivat tulla kyseeseen. Niissä voi sanoa, että kilpailija/hakija X ei ole tarpeeksi hyvän näköinen, sillä...
Kehumisessa voi jossain baarissa mennä melko pitkälle, toisin kuin bussipysäkillä.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena ja vieläkin ihan kuuma pakkaus. Minua on sitten varmaan ahdisteltu diskoissa ja baareissa, koska olen saanut miehiltä paljon huomiota ja sipaisuja. Olisi varmaan pitänyt tehdä rikosilmoitus jokaisesta sipaisusta ja katseesta. Hui hui olen nyt niiiiin ahdistunut. Mikä helvetti näitä nykyajan naisia vaivaa.......mielestäni ovat vähän sekopäitä, onko hormonit sekaisin kaikesta ympäristösaasteesta.
Nainen45
Ovat kasvaneet ympäristössä, jossa mieswihan kokeminen on lähes kansalaisvelvollisuus.
Muistakaa että väärät mielipiteet poistetaan täältä.
Sekin että miksi pukeutua horoksi jos ei sellainen halua olla..
M52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on rinnat paljaana rannalla, niin saako niitä rintoja katsoa?
Rinnathan eivät kuulemma ole seksuaaliset lainkaan.
Tee mitä teet. Etelä-Euroopassa on aivan normaalia, että naiset ovat rannalla yläosattomissa. Minä myös, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmaa.
Ja ajatelkaas, että Suomessa naku-innit ja sekasauna olivat hetken aikaa sitten ihan normaaleja ilmiöitä. Sitten nörttisukupolvi alkoi viettämään aikaansa netissä lähinnä Amerikan lain alaisuudessa olevilla palstoilla ja heistä tuli amerikanlakilaisia. Nännit, hui, tissit hui jne.
Luulisi, että suomalaiset tietäisivät, että alastomuus on , mutta ei. Meillä on suomalaista nuorisoa, jonka Amerikka on kasvattanut :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten sitten nykyään lähestytään vierasta ihmistä niin että se on soveliasta eikä haluta vastapuolen ahdistumista?
Olet vaikka baarissa ja näet kauniin/komean naisen tai miehen. Ajattelet itsekseen että "tuon minä nappaan" Miten toimit, ja missä vaiheessa sitten saa kehua ulkonäköä? Tässä on nyt monet sanoneet että ulkonäköä ei saa kommentoida ilman lupaa, niin pitääkö kysyä sitten että "saanko kehua sinua kauniiksi?" (Ehkä tuo voisikin olla ihan kiva iskurepliikki 🤔) onneksi olen parisuhteessa niin ei tarvitse tällaisista ottaa paineita. Minua ollaan isketty yleensä just niin että on kehuttu ulkonäköä ja sillä haluttu päästä puheille. Enkä ole kokenut sitä mitenkään ahdistavana.
No lähdetäänkö vaikka liikkeelle siitä, että "tuon minä nappaan" asenne kuulostaa ihan kuin olisit saalistamassa ja se olisi sinun päätettävissä lähteekö toinen mukaan vai ei. Oletan, että tuo oli sulta vain höhlä kielikuva, etkä oikeasti yritä ketään napata.
Kai niitä on muitakin keskustelunavauksia kuin toisen ulkonäön kommentointi? Juttelun edetessä sitä yleensä huomaa onko toinen osapuoli yhtään kiinnostunut EDES juttelemaan kanssasi. Jos toinen on kiinnostunut, silloin ehkä voi ulkonäköäkin kehua.
Vierailija kirjoitti:
Entäs miehet, ahdistutteko tekin jos joku nainen kehuu teidän ulkonäköä vaikka baaritiskillä, ja sillälailla ottaa kontaktia? Tai jos joku kaupungilla ohi kävellessään huikkaa, kiva haba, makee sixpack tai ihan että hyvä perse?
Onko sukupuolella eroja kuinka helposti ahdistutaan?
Eipä ole juuri kokemuksia tuollaisesta, mutta jos noin kävisi, ja kehut olisivat vilpittömän oloisia, olisin todella imarreltu.
Ainakaan en ahdistuisi.
En ihan ymmärrä tuota ulkonäön kommentoinnin tarvetta. Tuntematon mies sanoo mulle, että mulla on hyvä peppu. Öööh, ok? Siis mä synnyin sen kanssa, se ei oo mikään saavutus. Miten tuohon nyt muka tulisi reagoida. "Kiitos?". Kiitos, että mulla on tällainen ruumiinosa? Absurdia.
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä tuota ulkonäön kommentoinnin tarvetta. Tuntematon mies sanoo mulle, että mulla on hyvä peppu. Öööh, ok? Siis mä synnyin sen kanssa, se ei oo mikään saavutus. Miten tuohon nyt muka tulisi reagoida. "Kiitos?". Kiitos, että mulla on tällainen ruumiinosa? Absurdia.
Kehu takaisin! "Ai? Mutta onko kukaan koskaan sanonut, että sinulla on todella komea..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehu takaisin! "Ai? Mutta onko kukaan koskaan sanonut, että sinulla on todella komea..."
Mulle on opetettu, että muita ihmisiä ei tuijoteta eikä kenenkään tuntemattoman ulkonäköä kommentoida. Ajattelin jatkaa samalla linjalla tulevaisuudessakin. Kehun mieluummin ystävällisyydestä tai hyvistä teoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan ahdistelu vaatii kosketuksen.
Höpö höpö. Ahdistelu voi tapahtua vaikka puhelimen välityksellä tai ikkunan takaa.
Seksuaaliseen ahdisteluun syyllistyy rikoslain mukaan se, joka koskettelemalla tekee toiselle seksuaalisen teon. Jotta kyseessä olisi rangaistava teko, on teon oltava omiaan loukkaamaan henkilön seksuaalista itsemääräämisoikeutta. Seksuaalisesta ahdistelusta seuraava rangaistus voi olla joko sakkoa, tai enimmillään kuuden kuukauden mittainen vankeusrangaistus. Seksuaalinen ahdistelu on niin sanottu asianomistajarikos. Näin ollen syyttäjä ei pääsääntöisesti saa nostaa syytettä seksuaalisesta ahdistelusta, ellei asianomistaja ilmoita rikosta syytteeseen pantavaksi.
--
Pahoittelut mutta puhe ei riitä ahdisteluksi.
Arvatkaas miksi poliisi ei puutu siihen juurikaan, jollei kyseessä ole uhkailu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan ahdistelu vaatii kosketuksen.
Höpö höpö. Ahdistelu voi tapahtua vaikka puhelimen välityksellä tai ikkunan takaa.
Seksuaaliseen ahdisteluun syyllistyy rikoslain mukaan se, joka koskettelemalla tekee toiselle seksuaalisen teon. Jotta kyseessä olisi rangaistava teko, on teon oltava omiaan loukkaamaan henkilön seksuaalista itsemääräämisoikeutta. Seksuaalisesta ahdistelusta seuraava rangaistus voi olla joko sakkoa, tai enimmillään kuuden kuukauden mittainen vankeusrangaistus. Seksuaalinen ahdistelu on niin sanottu asianomistajarikos. Näin ollen syyttäjä ei pääsääntöisesti saa nostaa syytettä seksuaalisesta ahdistelusta, ellei asianomistaja ilmoita rikosta syytteeseen pantavaksi.
--
Pahoittelut mutta puhe ei riitä ahdisteluksi.
Arvatkaas miksi poliisi ei puutu siihen juurikaan, jollei kyseessä ole uhkailu?
Tuossa vielä pykälä rikoslaista:
20 luku Seksuaalirikoksista
5 a §
Seksuaalinen ahdistelu
Joka koskettelemalla tekee toiselle seksuaalisen teon, joka on omiaan loukkaamaan tämän seksuaalista itsemääräämisoikeutta, on tuomittava, jollei teosta muualla tässä luvussa säädetä rangaistusta, seksuaalisesta ahdistelusta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuneisuus koskee vain tavallisia heteroita, koska he ovat niin etu-oikeutettuja ja väärässä nykyään aivan kaikessa. Nyt on jokaisen aika silpoa sukupuolensa ja lähteä pride-karnevaaliin voimaantumaan! Ai että miten ihanaa! Vielä kun saadaan muutkin seksuaaliset vähemmistöt normalisoitumisen ja ihannoinnin parrasvaloihin (pedofiilit, nekrofiilit, itsensäpaljastajat ja muut muusulaiset) niin kaikki on todella hyvin!
Täytyyhän LGBT-muusujen saada nyt jollain tavalla huomiota, koska seksuaalisesti eivät saa sitä kuin toisiltaan ja varmaan todenneet sen olevan jotain ihan muuta, kuin mitä tämä jenkki-ideologiaan pohjautuva kultti on heille myynyt. Täytyy olla vihainen normaalia elämää kohtaan ja kieltää se muilta syöttämällä ideologiaansa muillekin vähemmistö -korttia heilutellen ja muita canceloiden.
Väitän, että tämä ahdistuneisuus on hetkellinen trendi ja menee woke-voimaantumisen alle. Kyllä nuoremmat naiset/miehet jossain vaiheessa huomaavat miten vaikeaa on pariutua, jos toista ei saa edes katsoa tai lähentyä muuten.
Jos ihmisoikeuksien kehittyminen mikä ei sinua henkilökohtaisesti koske ahdistaa noin paljon, hae apua neuroosillesi tai oksenna pahaa oloasi fiksummin. Tollasella kierolla mielellä varustetut tuovat aina esiin pedot, nekrot ja uutuutena itsensäpaljastajat, sekä ovat poikkeuksetta uteliaita seksiasioista. Lapsellista tekstiä.
Kyllä siihen pahaan oloon kannattaa hakea nimenomaan apua mielenterveyden asiantuntijoilta, ei kauneuskirurgilta, joka silpoo täysin normaalin ja hyvin toimivan vartalon. Puhumattakaan siitä, että mielenterveysasioita ihannoitaisiin ja normalisoitaisiin.
Pedot ovat vielä marginaalisempikin porukka, kuin trans/homo/lesbot. Milläs logiikalla ja oikeudella LGBT-wokettajat sulkee tämän porukan pois? Aivan, koska ei sovi omaan ideologiaan toistaiseksi. Suurin osa pedoistakin taistelee taipumuksiaan vastaan ja tietää, että tämä halu ei ole normaalia. He osaavat myös hakea apua, eivätkä tähän asti ole yrittäneet normalisoida asiaa voimaantumisen ja uhriutumisen kautta. Kai hekin voivat uljaana astella samalle muusu-klinikalle, missä trans-ihmiset käyvät? Kiristetään vähän ihoa, muokataan äänihuulia lapsenomaiseksi ja nyt sepp0 50v onkin sanna 7v? Johonkin se raja on vedettävä.
No esimerkiksi sillä, että siinä ei ole kaksi ihmistä vapaasta tahdostaan ja se itsessään loukkaa ihmisarvoa, jos sitä toteutetaan sellaisenaan. Tyhmä.
Voinee argumentoida, että suurin osa pedofiileistä toteuttaa sairaita halujaan ruudun kautta kuvia/videoita katsellen. Mitäs pahaa tässä kenellekkään aiheutetaan? Samaan tapaan instagramissa heterot heruttelevat myyrät levällään ja keräävät tykkäyksiä. Tämähän on huutava vääryys että kaikki eivät voi näin tehdä? Ala nyt hyvänen aika ajamaan pedojankin asiaa ylväänä wokettajana?
no mistäpä luulet, että ne kuvat ja videot ovat tulleet? Ne on tehty jollekin ihan oikealle lapselle. Katsomalla näitä kuvia ja videoita, tuet niiden kuvaajien ja levittäjien toimintaa ja kannustat heitä toimimaan edelleen samalla tavalla. Niin, mitähän pahaa siinä tosiaan kenellekään aiheutetaan..
Oliko lisää tyhmiä kysymyksiä?
Olin nuorena ja vieläkin ihan kuuma pakkaus. Minua on sitten varmaan ahdisteltu diskoissa ja baareissa, koska olen saanut miehiltä paljon huomiota ja sipaisuja. Olisi varmaan pitänyt tehdä rikosilmoitus jokaisesta sipaisusta ja katseesta. Hui hui olen nyt niiiiin ahdistunut. Mikä helvetti näitä nykyajan naisia vaivaa.......mielestäni ovat vähän sekopäitä, onko hormonit sekaisin kaikesta ympäristösaasteesta.
Nainen45