Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttuu kun itken

Vierailija
01.07.2021 |

Mies syyllistyy helposti ja suuttuu kaikesta, joka aiheuttaa tätä syyllistymistä, vaikka se ei olisi puoleltani aktiivista tai edes totta.

Asioita joissa hän on toiminut jotenkin väärin tai niiden seurauksia ei saisi mainita ollenkaan tai niihin reagoida. Siis millään tavalla. Jos alan itkeä jostain mitä hän sanoo, hän tulee entistä ilkeämmäksi ja usein myös irvailee ja matkii itkemistäni. Hän pyytää nopeasti anteeksi mutta yleensä jotain minun kannaltani sekundaarista asiaa. (Siis yleensä sitä mistä hän kokee syyllisyyttä, vaikka hänen reaktionsa syyllisyyteensä on yleensä julmempi ja loukkaavampi.)

Onko kellään kokemusta tällaisesta? En itsekään varmaan toimi tilanteissa mitenkään järkevästi, kun tuntuu niin hiton kohtuuttomalta ja tämä toistuu lähes päivittäin.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ihan noin, mutta melkein. Koitan olla näyttämättä negatiivisia tunteita, suuttuu niistä.

Kai se on syyllisyys, mitä hän tuolloin tuntee. Ei myötätuntoa minua kohtaan . Tuollaisissa tilanteissa toivoisi lohdutusta ja halausta.

Mutta itseppä olen mieheni valinnut

Vierailija
2/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuntuhruiset silmät eivät ole mikään kaunis näky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän eri asia itkeä mummonsa kuolemaa kuin naapurin kaiman kissan kuolemaa. Jotkut ovat herkkiä ärsyttävyyteen saakka. Lisäksi jotkut itkevät saadakseen tahtonsa läpi ja se vasta iljettävää onkin.

Vierailija
4/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin itkettää ja kiusaa sinua?

Tapailin kerran miestä, joka alkoi huutaa ja raivota, uhkailla väkivallalla tilanteessa, jossa minulla oli suhteeseen liittymätön hankala asia.

En edes ehtinyt hänelle kertomaan mistä oli kyse. Näki kyllä että olin jostain pahoillaan ja että itkin.

Kyllä se oli suhteelle viimeinen niitti. Minulla ei ilmeisesti olisi saanut olla tunteita lainkaan.

Vierailija
5/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eihän tuo ole mikään vastavuoroinen ihmissuhde.

Vierailija
6/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itke itkusi omassa rauhassasasi äläkä ihmisten nähden. Et kai vaan käytä itkemistä muiden syyllistämiseen? Jokainen on itse vastuussa omista tunteistaan. Muut eivät aiheuta sinun tunteitasi.

Jos muut aiheuttaisivat meidän tunteemme, niin miksi silloin ihmiset reagoivat niin eri tavalla esimerkiksi elokuvaan? Elokuva pysyy samana, mutta vain osa nauraa tai itkee tietyissä kohdissa.

Vierailija
7/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itke itkusi omassa rauhassasasi äläkä ihmisten nähden. Et kai vaan käytä itkemistä muiden syyllistämiseen? Jokainen on itse vastuussa omista tunteistaan. Muut eivät aiheuta sinun tunteitasi.

Jos muut aiheuttaisivat meidän tunteemme, niin miksi silloin ihmiset reagoivat niin eri tavalla esimerkiksi elokuvaan? Elokuva pysyy samana, mutta vain osa nauraa tai itkee tietyissä kohdissa.

Mistä sait päähäsi että ap käyttää itkua jonain vallan välineenä? Onpa outo oletus.

Kyllä aika etäiseksi jää suhde jos ei pystytä toista ihmistä kohtaamaan tällaisissa tilanteissa.

Yksinhän tuossa suhteessa sitten on.

Vierailija
8/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että spontaani reaktio ilkeyteen on syyllistämistä ja sen irvailu siksi oikeutettua?

Vierailija
9/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylenmääräinen vetistely on vallankäyttöä. Aina kun ei argumenteilla pärjää, niin sitten itku-iita vain kehiin. Miehellä on täysi oikeus suuttua tuollaisesta käytöksestä.

Vierailija
10/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ap millainen tuo mies olisi isänä ja kasvattajana!

Ei siitä isäksi ole.

Jätä mies.

Vierailija
11/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se suuttuminen on ikään kuin puolustautumista, kun mies ei osaa kohdata ja käsitellä tunnereaktioita, tuskin omiansakaan. Mies joutuu epämukavuusalueelleen, tuntee epävarmuutta ja siitä seuraavaa ärsyyntymistä ja sitten suuttuu. Typerää ja keskenkasvuista.

Ei vaan se suuttumus johtuu siitä, että saadakseen tahtonsa läpi, itku-iita veti taas kerran ässän hihastaan, ja käytti vastaansanomattoman itkukortin. Puoliso joka tirauttaa tiukalla rutiinilla käyttää samoja keinoja kuin lapsi vetäessään "mä haluun" -vetistelyään. Kun sanallisesti ei enää pärjää on itku-iita aina valmiina käyttöön.

Vierailija
12/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten kamalaa käytöstä. Mieti jaksatko elää tuollaisessa ahdistavassa ympäristössä miten kauan.

Vierailija
13/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja taas tätä häiriintyneissä parisuhteissa elävien määrää. Toisen tunne-elämän ilmaisun kieltäminen on henkistä väkivaltaa ja manipulointia. Jos ei toisen itkua kestä niin sellaisilla ihmisillä on päässä vikaa. 

Vierailija
14/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinä elät sellaisen ihmisen kanssa, joka saa sinut itkemään päivittäin, suuttuu sinulle ja jonka kanssa sinulla on ikävää?

On olemassa ihmisiä, joita vaan kaikki aina itkettää. Onhan se vähän vaikea ominaisuus, mutta ei pitäisi kiusata itseään vielä sellaisen kumppanin kanssa, joka siitä suuttuu.

Vierailija
15/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodeissakin on nykyään tunnekasvatusta.

Mistähän sitä saisi aikuisille miehille?

Miten naisille saataisiin vähän kovuuta, ei jokaisesta pikkuasiasta tarvitse olla itku kurkussa.

Vierailija
16/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä se mies voisi tuossa tehdä? Nainen ei kuitenkaan saa järkevää sanaa suustaan ja itkeä vollottaa lähes päivittäin ilman mitään järkevää syytä? Yritä siinä sitten elää tasapainoista ja mukavaa yhteiselämää.

Vierailija
17/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se suuttuminen on ikään kuin puolustautumista, kun mies ei osaa kohdata ja käsitellä tunnereaktioita, tuskin omiansakaan. Mies joutuu epämukavuusalueelleen, tuntee epävarmuutta ja siitä seuraavaa ärsyyntymistä ja sitten suuttuu. Typerää ja keskenkasvuista.

Ei vaan se suuttumus johtuu siitä, että saadakseen tahtonsa läpi, itku-iita veti taas kerran ässän hihastaan, ja käytti vastaansanomattoman itkukortin. Puoliso joka tirauttaa tiukalla rutiinilla käyttää samoja keinoja kuin lapsi vetäessään "mä haluun" -vetistelyään. Kun sanallisesti ei enää pärjää on itku-iita aina valmiina käyttöön.

Sinulla saattaa olla kokemusta siitä, että joku manipuloi itkulla, mutta voitko sillä perusteella väittää, että aina kun joku itkee sosiaalisessa tilanteessa, on kyse siitä?

Vierailija
18/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mitä se mies voisi tuossa tehdä? Nainen ei kuitenkaan saa järkevää sanaa suustaan ja itkeä vollottaa lähes päivittäin ilman mitään järkevää syytä? Yritä siinä sitten elää tasapainoista ja mukavaa yhteiselämää.

Kuka on sanonut etten saa järkevää sanaa suustani? Mies menettää näissä tilanteissa tunteiden hallintansa yleensä ensin ja menee asiattomuuksiin. Siitä vasta itku.

Ap

Vierailija
19/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että spontaani reaktio ilkeyteen on syyllistämistä ja sen irvailu siksi oikeutettua?

Ei kai tuo enää mikään "spontaani reaktio" ole, kun samaa kuviota toistetaan joka päivä? Syyllistämisestä ja itkemisestä on tullut pariskunnalle jokapäiväinen mieluisa draamahetki, josta molemmat saavat virtaa päiväänsä.

Aloittaja voi tiedostavampana (?) viheltää pelin poikki ja lopettaa reagoimisen itkemällä. Hän tunistaa jo millä tavalla päätyy itse aina reagoimaan epäasianmukaisesti miehen provokaatioihin.

Vierailija
20/125 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ärsyyntyy, jos hänen mielestää itket turhasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän