Mies suuttuu kun itken
Mies syyllistyy helposti ja suuttuu kaikesta, joka aiheuttaa tätä syyllistymistä, vaikka se ei olisi puoleltani aktiivista tai edes totta.
Asioita joissa hän on toiminut jotenkin väärin tai niiden seurauksia ei saisi mainita ollenkaan tai niihin reagoida. Siis millään tavalla. Jos alan itkeä jostain mitä hän sanoo, hän tulee entistä ilkeämmäksi ja usein myös irvailee ja matkii itkemistäni. Hän pyytää nopeasti anteeksi mutta yleensä jotain minun kannaltani sekundaarista asiaa. (Siis yleensä sitä mistä hän kokee syyllisyyttä, vaikka hänen reaktionsa syyllisyyteensä on yleensä julmempi ja loukkaavampi.)
Onko kellään kokemusta tällaisesta? En itsekään varmaan toimi tilanteissa mitenkään järkevästi, kun tuntuu niin hiton kohtuuttomalta ja tämä toistuu lähes päivittäin.
Kommentit (125)
On kokemusta. Hän ei suostunut keskustelemaan asiasta, joten en tiedä, mistä tämä kumpusi. Suuttui, matki itkuani ja sanoi, että itken vain manipuloidakseni ja syyttääkseni häntä. Mietin, että onko kenties hänen äidillään tai muulla läheisellään ollut tapana manipuloida itkulla, tai ainakin hänen isällään syyttää äitiä tällaisesta - ei aavistustakaan. Tai ehkä hänen itkustaan on lapsuudessa suututtu. No, onneksi ex.
Persoonallisuushäiriöinen ihminen manipuloi muitamm. itkulla. Hän ei tunne normaalejatunteita, vaan ne tunneilmaisut ovat teeskenneltyjä ja manipulaatiota.
Se takia sellainen empatiakyvytön,
persoonallisuushäiriöinen ärsyyntyy, kun joku itkee. Hän kuvittelee automaattisesti, että se itku on manipulointia häntä itseään vastaan.
Ap, eroa
Minäkin olen haukut ja moitteet saanut: "ei näitä asioita kuule itkemällä hoideta". Itku ja asioiden hoito voi olla 2 eri asiaa. Saakeli rt mua jurppii noi tunteenkieltäjämiehet.
Joopa joo. Näitä narsisti pas kojia riittää täällä maan päällä. Oksettaa ihan ajatella ssuhdetta , jossa joskus olin. Hän oli vielpä armeijan miehiä, koulutti muita. Minkälaisia sotilaita meillä onkaan tuolla armeijassakin, kun ne noin naisia alistaa ja nöyryyttää??
Mikä siinä itkemisessä miehiä niin pelottaa? Jopa niin, et kieltää sen toisilta ja tietenkin myös itseltään. Kovaa kuorta vaan ihaillaan, vaikka vois miten huonosti.