Missä painossa 170cm nainen kauneimmillaan?
Kommentit (224)
Olen 170cm pitkä ja painan 68kg, mikä on jo liikaa, vaikka treenaan salilla säännöllisesti. Ylimääräistä löytyy alleista, alavatsasta, reisistä, pakaroista. Optimi olisi viisi kiloa pois eli 63kg. Oma ihannevartaloni on naisellinen ja treenattu, rasvaprosentti ~20 hujakoilla.
No esim didem joka suurinpiirtein noin pitkä painaa jotain päälle 40. Eli siihen n. 15kg pääle niin avot.
Olen 171-senttinen parikymppinen, omalle kohdalleni sanon että nyt olen parhaimmillani 61-kiloisena. Tässä samassa pituudessa painoa on ollut 54 ja 78 välillä ja nyt on varsin optimaalinen luku.
Toki joku muu tämän mittainen näyttäisi ihan erilaiselta ja joku muu paino sopisi paremmin.
Ei voi sanoa tiettyä painoa, koska ihmiset ovat erimallisia ruumiinrakenteeltaan.
Mä olen 170cm ja 58 kiloa. Urheilullinen, ehkä vois olla pari kiloa jopa lisääkin..
Olen 44v nainen ja 171cm pitkä. Rypyt korostuivat, kun laihdutin 95kg->65kg. Tämän vähemmän jos painaisin, olisin todella paljon vanhemman ja ryppyisemmän näköinen. Kasvoissa voisi olla rasvaa ja sitä pyöreyttä enemmän, mutta sitä ei oikein luonnollisin keinoin enää saa, paitsi lihottamalla:) Nyt on hyvä näin :D
170cm ja 59kg täällä. Muutama vuosi sitten 64 oli kyllä pullukka, kyllä tämä 59 myös vähän liikaa on. Sellua reisissä, käsissä ja maha löllö. Toki kiinteyttää voi ilman, että paino laskee. Kuitenkin viime kesäinen 52-54kg oli pirun hyvä, kaikki vaatteet sopi ja oli hyvä olla. Siihen yritän päästä takasin, tai edes 55kg.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 09:33"]170cm ja 59kg täällä. Muutama vuosi sitten 64 oli kyllä pullukka, kyllä tämä 59 myös vähän liikaa on. Sellua reisissä, käsissä ja maha löllö. Toki kiinteyttää voi ilman, että paino laskee. Kuitenkin viime kesäinen 52-54kg oli pirun hyvä, kaikki vaatteet sopi ja oli hyvä olla. Siihen yritän päästä takasin, tai edes 55kg.
[/quote]
No ei se sellu tai läski pelkästään laihduttamalla lähde. On todella hoikkia ihnisiä, joita vaivaa selluliitti.
Mä näytin hyvältä 78 kiloisena, harrastin myös paljon liikuntaa, esim uinti kiinteytti kroppaa hyvin. Nyt olen 94 kiloinen, painoa pudottelen, uinnin aloitan taas syksyllä :)
Se paino mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle. Pelkkä pituus kun ei kerro ruumiinrakenteesta vielä paljon. Sillä on aika paljon merkitystä onko luustoltaan siro vai raamikas, onko luontaisen kurvikas vai vähemmän kurvikas ja paljon on lihasmassaa. 170cm sopiva paino lienee jotain 50-70 kilon väliltä.
Itse olen viisi senttiä sen alle ja aaveen mittapuun mukaan hillitön läski. Painan 61kg. Se on vain ikävä, että jos laihduttaisin aaveen kuumiin mittoihin eli pituiselleni se lienee noin 50kg niin näyttäisin karmealta. Siinä painossa minulta aletaan kysymään syönkö mitään kun rintalastat ja kaikki luut paistaa. Kaikki pätkät kun eivät ole siroja. Toki jos jonkun mielestä leveä rintakehä josta näkee kylkiluut ja rintalastan luut, mutta ei juurikaan tissejä on seksikäs niin ei kai siinä mitään sitten.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:24"]
Naiset valehtelevat usein painonsa 10 kiloa alaspäïn jopa itselleen. 60 kiloa on ihan hoikka tuon pituiselle jos on kolmekymppinen. Alle kolmekymppinen voi mennä alle tuon ja olla ihan ok. Suurin osa painaa kuitenkin yli 60. Aina kun joku sanoo painonsa niin lasken siihen sen 10 kiloa lisää jolloin ulkonäkö ja totuus matsaavat.
[/quote]
No turhaan laskisit ainakaan kohdallani. Ihme oletus.
[/quote]
Niin. Niinhän sitä aina sanoataan mutta totuus on toinen:) Olen itse 168cm ja painan 56 kiloa. Viimeisten parin vuoden aikana olen tavannut naisia jotka arvioivat olevansa saman kokoisia tai että painavat jopa pari kiloa vähemmän. "et sä ole mitenkään erityisen pieni" Saan kuulla usein vaikken sellaista ole edes väíttänyt. Sitten katsotaan vaa'alta ja se paino on aika tasan 10 kiloa tai jopa ENEMMÄN suurempi kuin ilmoitettu. Olen ollut sellaisessa ryhmässä jossa paino mitataan, olin alussa pari vuotta sitten 62,5 kiloa itse mutta olo tuntui painavammalta, ei ollut ylikiloja mutta en liikkunut tarpeeksi. sanotaanko vielä että 56 kiloa on yleinen paino 160 cm. Kyse ei ole painonhallintaryhmästä vaan muusta terveyteen ja hyvinvointiin liittyvästä. Näkee sen tuolla kaupungilla kävellessä että aika harvassa on ne naiset joilla bmi on alle 25 tai vain hieman alle. Laihat ja hoikat pistävät silmään, nykyään sen verran harvinainen laji Suomessa.
Selluliitti on rasvaa. Se tarkoittaa sitä että et ole ollut tarpeeksi liikunnallinen ja istut paljon. Sillä ei ole MITÄÄN tekemistä ylipainon kanssa.
Paino ei kerro ulkonäöstä oikeastaan mitään. Riippuu aivan täysin naisesta: ruumiinrakenteesta, luustosta, lihasmassan määrästä.
Itse olen sitä mieltä, että treenattu kroppa on kaunein, joten todennäköisesti sellainen 60-70 kiloa, ehkä 65. Mutta tämä on hyvin, hyvin yksilöllistä.[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:03"]
50kg, 60kg, 70kg, 80kg, 100 kg tai yli?
[/quote]
Turha sinun on tuota painoa miettiä. Tuota treeniä pitää tarkistaa tuollaisen kropan haluat.
Minä olen 166 senttiä ja 62 kiloa, ja rasvaprosentti siellä 20 hujakoilla :) Kun kehon koostumus on hyvä, ovat muodot kohdallaan eikä painolla ole mitään väliä.[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:43"]
Olen 170cm pitkä ja painan 68kg, mikä on jo liikaa, vaikka treenaan salilla säännöllisesti. Ylimääräistä löytyy alleista, alavatsasta, reisistä, pakaroista. Optimi olisi viisi kiloa pois eli 63kg. Oma ihannevartaloni on naisellinen ja treenattu, rasvaprosentti ~20 hujakoilla.
[/quote]
Itse olen 170cm ja painanut aikuisiällä 50-62kg.
62 kiloisena (lihoin loukkaantumisen seurauksena parissa vuodessa 10kg) olin OIKEASTI turvonneen ja pyöreän näköinen, johtuen varmaan sitten suuresta rasvaprosentista. Esim. vanhempani kuittailivat pyöreydestäni ja naama oli ihan huomattavasti leveämpi kuin nyt. Eli on todella vartalokohtaista, joku toinen näyttää siinä painossa hyvältä ja timmiltä!
Mulle paras paino tässä pituudessa noin 52kg - kuulostaa vähältä, mutta olen silloin hoikan ja urheilullisen näköinen ja silloin saan eniten kehujakin ulkonäöstä sekä voin parhaiten omissa nahkoissani.
Riippuu täysin ruumiinrakenteesta.
olemme siskoni kanssa molemmat 171 cm ja eri painoisina parhaimmillaan.
siskoni on kapea lanteinen ns.putki vartalo, hänellä 60-65kg näyttää todella hyvältä.
minulla jolla on kurveja, ns.tiimalasi vartalo, paras paino on noin 54-56 kg.
kaverillani on painoa reilusti, en tiedä kuinka paljon mutta vaatekoko xl.
hän kantaa itseään niin ylpeästi, että hoikemmat kalpenee rinnalla näkymättömäksi.
itsetunto on kaunista, ei ne vaa'an numerot niinkään.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 10:21"]
Turha sinun on tuota painoa miettiä. Tuota treeniä pitää tarkistaa tuollaisen kropan haluat.
Minä olen 166 senttiä ja 62 kiloa, ja rasvaprosentti siellä 20 hujakoilla :) Kun kehon koostumus on hyvä, ovat muodot kohdallaan eikä painolla ole mitään väliä.[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:43"]
[/quote]
[/quote]
No helpoin tapa päästä tavoitteeseen on pudottaa viisi kiloa pois, jolloin rasvaprosenttini laskee tuonne 20% hujakoille. Massaa en halua yhtään rasvan muodossa. Treeni on kunnossa ja kovaa, ongelmat on syömispuolella ;) Toki kroppa on muokkautunut aivan eri näköiseksi vuosien saatossa salitreenin myötä, mutta vaatimustaso nousee koko ajan...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 09:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:24"]
Naiset valehtelevat usein painonsa 10 kiloa alaspäïn jopa itselleen. 60 kiloa on ihan hoikka tuon pituiselle jos on kolmekymppinen. Alle kolmekymppinen voi mennä alle tuon ja olla ihan ok. Suurin osa painaa kuitenkin yli 60. Aina kun joku sanoo painonsa niin lasken siihen sen 10 kiloa lisää jolloin ulkonäkö ja totuus matsaavat.
[/quote]
No turhaan laskisit ainakaan kohdallani. Ihme oletus.
[/quote]
Niin. Niinhän sitä aina sanoataan mutta totuus on toinen:) Olen itse 168cm ja painan 56 kiloa. Viimeisten parin vuoden aikana olen tavannut naisia jotka arvioivat olevansa saman kokoisia tai että painavat jopa pari kiloa vähemmän. "et sä ole mitenkään erityisen pieni" Saan kuulla usein vaikken sellaista ole edes väíttänyt. Sitten katsotaan vaa'alta ja se paino on aika tasan 10 kiloa tai jopa ENEMMÄN suurempi kuin ilmoitettu. Olen ollut sellaisessa ryhmässä jossa paino mitataan, olin alussa pari vuotta sitten 62,5 kiloa itse mutta olo tuntui painavammalta, ei ollut ylikiloja mutta en liikkunut tarpeeksi. sanotaanko vielä että 56 kiloa on yleinen paino 160 cm. Kyse ei ole painonhallintaryhmästä vaan muusta terveyteen ja hyvinvointiin liittyvästä. Näkee sen tuolla kaupungilla kävellessä että aika harvassa on ne naiset joilla bmi on alle 25 tai vain hieman alle. Laihat ja hoikat pistävät silmään, nykyään sen verran harvinainen laji Suomessa.
[/quote]
No käyn joka aamu vaa,alla (ei jaksa etsiä heittomerkkiä) ja se vaaka on tarkka. Tapa käydä, ja myös seuranta ettei paino ainakaan laskisi. BMI noin 20.5. Koska en ole ihan nuori tyttö, toivoisin BMI.n olevan noin 22, paremman näköinen. Oma painoni arvioidaan nyt jopa 15kg alemmaksi. Joten, ei minulla ainakaan ole mitään vaikeuksia kertoa rehellisesti painoani, ja usein sen kerronkin, koska tosiaan kuulen usein laihuudestani.
Jos olisin reilusti ylipainoinen, tuskin mielelläni vastaisin. Valehtelemaan en alkaisi.
Mutta miten tyhmä voi olla ihminen, joka kuvittelee tietävänsä jokaisen valehtelevan? Minullekin vastasit "totuus on toinen."
Hienoa että maastamme löytyy yksi joka rehellisesti vastaa, sinä :)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:03"]
50kg, 60kg, 70kg, 80kg, 100 kg tai yli?
[/quote]
65 - 70 kg, mutta paino ei ratkaise kokonaisuutta
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 08:32"]Haha! Mahtavia kommentteja!
Ei sillä ole mitään merkitystä, jos painaa 50kg ja on 170cm pitkä, jos se 50kg koostuu kaikesta musta paitsi lihaksesta!! Jos minä painaisin alle 60, alkaisin olla kisakunnossa=rasvat pois.
Vaa'an tuijottaminen on todella typerää, keskittyisitte ennemmin siihen, mistä se paino koostuu.
[/quote]
Ja ennenkuin alatta kiekumaan niin oma painoni pyörii tällä hetkellä 64-tietämillä. Että ei, en ole suuri nytkään. Olen käyttänyt samankokoisia vaatteita 59-kiloisena ja lähes 70-kiloisena, eli kehon koostumus vaikuttaa kokoon ja muotoon aika oleellisesti. Nyt mulla on jotkut vaatteet jo isoja, joita käytin alle 30 vuotiaana 59-kiloisena. Ja silloin kehonkoostumus oli todellakin jotain muuta kuin lihasta. En oikeasti tiennyt että tämä vaa'an tuijottaminen olisi enää muodissa näin vahvasti kun puhutaan normaalipainoisista ihmisistä.