Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KENELLÄ PARAS PULLATAIKINA OHJE?! Anoppi tulossa kylään.....

Vierailija
01.07.2014 |

APUA! NYT ON KIIRE!!!!! Anoppi tulee huomenna kylään ja vaatii saada pullaa! Hän on mieheni, itsensä ja apen mielestä kaikkein paras pullanleipoja ja VAATII saada maistaa miniän leipomaa pullaa.

Eli nyt kaikki kotileipurit, laittaa pullareseptejänne ja kertokaa parhaat niksit! Ajattelin tänään jo tehdä koesatsin ja tehdä niin maan perkeleen hyvää pullaa, ettei paremmasta väliä! Laitan sille anopille jauhot suuhun

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkelis kokkelis

Vierailija
62/66 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä oikeeta voita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no neuvosi on suuntaa antavana oikea mutta tärkein vaihe pullan valmistamisessa on edelleen vaivaaminen

ja jos fuskaa taikinan vaivaamisessa ,näet sen heti loppu tuloksessa.

käytä aina tuoreita raaka  aineita ja hiivaa ei tarvitse koko pakettia 5dl nesteeseen(tämä on kokeiltu ja huomattu että toimii pienemälläkin määrällä ja hitaasti kohova on parempi lopputuloksena pullan rakenteessa) ja tee aina esitaikina ja vaivaa kunnolla.Itse mottona on että kun valmis pulla on hieman jäähtynyt ja lähden hitaasti  repimään auki ei katkea heti vaan suikaleittain repeää,eli sitko on tuolloin todella hyvä, vaivattu kunnolla. toinen tapani on että puristan hellästi sormet yhteen(pulla välisssä) ja jos painautuma palautuu on tulos täydellinen..... pullaa ei voi tehdä kiireessä sen valmistus kestää tunteja jos haluaa hyvän loppu tuloksen.

jauhoissa käytän  ns: omaa sekoitetta . jauhoja lisäessäni lissään aina vähän vettä ja jauhoja eli minulla on sumute pullo jolla sumutan pari kertaa ennen kuin lisään vaivattavaan taikinaan jauhoja. vaivaan hitamalla nopeudella noin 20 minuuttia ja kohotan pitkään ja onnistuu koska käytän niin vähän hiivaa.....

ja suolan lisän vasta vaivaamisen lopussa kuten rasvankin joka on pehmennyt huoneen lämmössä .sulatettu  voi tai margariini pilaa taikinan rakennetta ja tulee helposti kovia. kokeile ja ylläty

kaikki tekee tavallan mutta minulle tärkeintä on kuohkeus keveys ja lähes suussa sulvanana pullaa purtaessa. olen todennut että liikaa hivaa on pahasta sillä silloin ei voi kohottaa pitkään

Vierailija
64/66 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai huippu ohje. valitettavasti olen kanssasi eri mieltä. tehkää hyvät ihimset esitaikna jota kohotatte  noin 1 h ennen varsinaisen atikinan aloittamista.  lisää neste hiivaa(älä köytä liikaa hiivaa) ja jauhoja niin että syntyy paksu velli  ja lisää kardemumma. anna kohota ja kuplia 1  -  1   1/2 h. tee taikin aloppuun normaaliin tapaan lisäen muuta ineet .vaivaa pitkään  20 min vähintään ja hitaimalla teholla  ja loppu vaiheessa lisäät vasta suolan 1 - 2 tl ja huoneen lämmössä pehmennyt voi tai margariini. älä ikinä lissä sulatettua voita ati margariiniä,pullasta tulee silloin kova. paistettu pulla tulee apinaessaan sormella palautua jolloin on vaivattu hyvin ja kohotettu hyvin.

minun motto on pehme' se pulla tulee olla elis suussa lähes sulavaa.......

Vierailija
65/66 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa pullaohjeissa on aina munia. Olen onnistunut löytämään vain pari joissa ei ole, eli niillä mennään. Kananmuna kuivattaa pullaa.

Vierailija
66/66 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kokeilkaapa korvapuustien täytteeseen ruotsalaisten tapaan kardemummaa kanelin sijaan(+voita ja sokeria). Tulee ihan hemmetin hyviä!