Odotan sitä päivää kun turha matkustelu kielletään
Ja turistit saadaan pois pilaamasta arvokkaita luontokohteita.
Kommentit (95)
Ap pysy sinä siellä neukkukuutiossa!
Entäs me, jotka ei haluta lapsia, lemmikkejä tai kesämökkejä, mitäs me tehdään elämällämme? Matkustelu on mun elämän suola.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako kun itselläsi ei ole rahaa tai muuten mahdollisuutta mstkustaa?
On mulla rahaa. Sinä et taida älytä minkä mittaluokan ongelmasta on kyse? Jotkut osaavat ajatella muutakin kuin omia mielihalujaan.
Ap
Toisaalta se tekisi maapallo hyvää jos etenkin lentomatkustus vähenisi, mutta aika marginaalisesti, kun silti lentäen ja laivalla tuodaan päivittäin järjetön määrä rahtia, mitä ihmiset tilaavat netin kautta koteihinsa ympäri maapallon.
Ja aika monessa maassa menisi talous uusiksi jos turismi tyssäisi kuin seinään.
Mutta puolensa ja puolensa. Kyllähän koronan aikaan nähtiin sitä, että eläimet valtasivat takaisin paikkoja, missä ihmiset olivat ennen, kun yhtäkkiä kaikki pysyivät kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vihervassari. Kun itsellä ei ole rahaa, ei muutkaan saa. :) Matkailu työllistää, ja antaa ihmisille elämyksiä. (Vihervassarit itse tosin saavat mennä joogaretriitille Intiaan. Se on eri asia.)
Kaikki muu on turhaa paitsi matkustelu.
Vierailija kirjoitti:
Entäs me, jotka ei haluta lapsia, lemmikkejä tai kesämökkejä, mitäs me tehdään elämällämme? Matkustelu on mun elämän suola.
En ymmärrä kysymystä. Mene vaikka lähimetsään kävelemään tai kirkkokuoroon laulamaan. Olet itsekäs.
Ap
Voihan sitä matkustaa junalla, pyörällä tai vaikka kävellen. Lisäksi sivistyneet turistit arvostavat paikallisia.
Mä rakastan matkustelua. Vien rahaa kohteeseen ja parannan heidän talouttaan. Lentokoneet lentävät, olin kyydissä tai en, joten en koe minkäänlaista ilmasto-ahdistusta siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan matkustelua. Vien rahaa kohteeseen ja parannan heidän talouttaan. Lentokoneet lentävät, olin kyydissä tai en, joten en koe minkäänlaista ilmasto-ahdistusta siitä.
Eli et tajua minkälaisia vaikutuksia massaturismilla on? Kyse ei ole pelkästään lentämisen aiheuttamista päästöistä vaan turismi aiheuttaa liudan muitakin ongelmia paikalliselle väestölle ja luonnolle. Mutta vapaasti voit selitellä itsellesi olevasi joku hyväntekijä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Matkailu nyt ei ole mikään perusasia kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan Älytöntä sikailijaa ahdista. Minä, minä, minä...
Vierailija kirjoitti:
Opettelet lukemaan kirjoja 👍
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta se tekisi maapallo hyvää jos etenkin lentomatkustus vähenisi, mutta aika marginaalisesti, kun silti lentäen ja laivalla tuodaan päivittäin järjetön määrä rahtia, mitä ihmiset tilaavat netin kautta koteihinsa ympäri maapallon.
Mutta puolensa ja puolensa. Kyllähän koronan aikaan nähtiin sitä, että eläimet valtasivat takaisin paikkoja, missä ihmiset olivat ennen, kun yhtäkkiä kaikki pysyivät kotona.
Eurooppaan ympäri voitaisiin saada kivan kattava junaverkosto, toki näissä taitaa olla omat ongelmamatkustajat häiriköimässä muiden rauhallista matkantekoa.
Siinähän sun elämäsi kuluukin mukavasti. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä. Mene vaikka lähimetsään kävelemään tai kirkkokuoroon laulamaan. Olet itsekäs.
Ap
Ap on täysin oikeassa. Ei tämä maailma kestä tällaista matkustelua. Miettikääpä, jos kaikki intialaiset ja afrikkalaiset matkustaisivat yhtä paljon kuin suomalaiset?
Vai onko tosiaan niin, että suomalaisena minulla on SUUREMPI OIKEUS matkustaa kuin intialaisilla?
Odotan sitä päivää kun määritellään mikä on "turhaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurooppaan ympäri voitaisiin saada kivan kattava junaverkosto, toki näissä taitaa olla omat ongelmamatkustajat häiriköimässä muiden rauhallista matkantekoa.
Onpa kiva istua puolet lomasta junassa.