KENELLÄ PARAS PULLATAIKINA OHJE?! Anoppi tulossa kylään.....
APUA! NYT ON KIIRE!!!!! Anoppi tulee huomenna kylään ja vaatii saada pullaa! Hän on mieheni, itsensä ja apen mielestä kaikkein paras pullanleipoja ja VAATII saada maistaa miniän leipomaa pullaa.
Eli nyt kaikki kotileipurit, laittaa pullareseptejänne ja kertokaa parhaat niksit! Ajattelin tänään jo tehdä koesatsin ja tehdä niin maan perkeleen hyvää pullaa, ettei paremmasta väliä! Laitan sille anopille jauhot suuhun
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 12:56"] KENELLÄ PARAS PULLATAIKINA OHJE?!
[/quote] Luulen, että jonkun mummolla.
Mä laitan fariinisokeria, tavallista sokeria, kanelia ja Oivariinia täytteeksi, kun teen korvapuusteja. Tulee ihan sairaan hyviä. Teen taikinan sen jauhopussin ohjeen mukaan. Ja ehdottomasti sinistä tai punaista maitoa. Toki on maussa eroa, riippuen onko taikina tehty veteen vai maitoon.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 13:56"]Mä laitan fariinisokeria, tavallista sokeria, kanelia ja Oivariinia täytteeksi, kun teen korvapuusteja. Tulee ihan sairaan hyviä. Teen taikinan sen jauhopussin ohjeen mukaan. Ja ehdottomasti sinistä tai punaista maitoa. Toki on maussa eroa, riippuen onko taikina tehty veteen vai maitoon.
[/quote]
paitsi että kukaan ei usko, etten tee pullaa maitoon
22
Mäkin annan sulle yhden neuvon, jos se pulla on anopin ylpeydenaihe, niin tee niin huonoa kuin ikinä osaat jos aiot vastakin pysyä väleissä. Toinen vinkki on sitten syanidi.
Älä mene tuohon anopin leikkiin mukaan. Hän yrittää vain voittaa sinut tässä pullakilpailussa. Älä alenna itseäsi hänen tasolleen. Tarjoile jotain ihan muuta. Joku oma bravuurisi.
32 jatkka. Oho, en huomannut kuinka vanha tämä ketju on.
Mun äiti tekee myös pullan veteen ja se on ihanaa.
Kaaremummaa ja vaivaamista riittävästi, niin eiköhän tule hyvää.
Leivothan jotain muutakin? Eli tee ihmeessä joku oma bravuurisi myös.
Mä teen suklaa tai kookospullia! Tosi hyviä ja onpahan pientä vaihtelua ;)
Hei! Mä leivoin kans kerran suklaapullia, ne oli sairaan hyviä!! :D
Niin ja joo, tee AP IHMEESSÄ OMALLA OHJEELLA!
Ostat valmiin herkullisen Truben pullapitkon ja sanot että itseleivottua!
Ja ehdottomasti mukaan sitä älyttömän kallista sahramia!
Just eilen tein tolla yhdellä ohjeella! Oli hyvää! Kiitos neuvoista :)
Minä tekisin anopille tämän ohjeen mukaan kilo suolaa, samoin sokeria ja ruisjauhoja, eiköhän suu jäis kerrankin auki ja olis hiljaa!
Ääni sille, että veteen tulee parempi pulla. Punainen maito ei ole pullassa hyvää, sanokoon mummot ja anopit mitä tahansa. jos haluaa jotain maitoa, enintään rasvatonta maitojauhetta. Älä sulata rasvaa, vaan laita pehmeä rasva lopuksi. Ei mulla kärsi anopille sanoa, etten tee pullaa maitoon. Kehut, joita usein saan loppuisivat siihen paikkaan. Muilta osin ihan pussin ohjeella. Veteen tehty pulla on kuohkeampaa. Toiset ei tykkää kaardemummasta, mutta minusta pulla vaatii sitä.
Kilo jauhoja, puoli kiloa suolaa ja pari desiä vettä. Eipä tarvii toiste stressata pullan leipomisesta, ja anoppikin saa pitää pullakuningattaren kruununsa.
Niin ja 44 lisää, että paista tarpeeksi pitkään. Itse laitan uunin 225 ja 250 asteen väliin ja annan paistua aika hyväksi, mutta varon polttamasta.
Mä teen tällä ohjeella ja oon saanu monelta taholta kehuja:
Reilu litra vettä
4tl suolaa
4 tl kaardemummaa
4 dl sokeria
2 palaa hiivaa
400 g voita
2 kg vehnäjauhoja
maito ja muna kuivattaa pullaa..
Kiehautan veden ja sulatan voin siihen, lisään sokerin, suolan ja kaardemumman. Annan jäähtyä niin, että on vielä lämpöisen tuntuista käteen, lisään hiivan ja sit jauhot 5-6 erässä, aluksi enemmän ja loppua kohti vähemmän. Vaivaan 10-15min ja siis käsin, että tuntuma taikinaan säilyy. Myös leipojan käden bakteerit vaikuttaa, samoin leivontaympäristön.. Kohotan 30-40min taikinaa, leivon pulliksi ja kohotan niitä 40+min, voitelen kananmunalla ja paistan 240-250 asteessä max 10min