Kaipaatteko lahjoja esim. kylävierailta tai ystäviltä?
Sen ymmärrän, jos ottaa mielellään vastaan jonkun muistamisen esim. omalta mieheltä synttärinä, mutta itse en suorastaan halua kavereilta tai vierailta lahjoja.
Mitä mietteitä?
Kommentit (12)
Tuot Porchen tai et tuu olleskaa. Ketää ei oo näkyny vuoskymmeniin.
Yritän joka päivä opetella luopumaan turhasta tavarasta joko myymällä (arvotonta roinaani ei kukaan ostaisi), kierrättämällä tai jätteisiin heittämällä. Tavaraa on jo ennestään liikaa, enkä vieläkään osaa luopua edes sellaisista tavaroista, joita en ole käyttänyt vuosikymmeneen.
Minulle ei tarvitse tuoda lahjoja.
Juu kiitos ei mitään.
Itsekään en keksi mitään järkevää tarpeellista ostettavaa, kaikkea on.
En kaipa mutta meillä se on aina kuulunut asiaan jos mennään esim päivälliselle tai mökillä käymään.
Vähintään pullo viiniä tai kevätkesällä joku kesäkukka terassille. Itse pidän eniten kaikista ruokatarpeista ja esim käsipyyhkeet on mieluinen lahja. Niitä kuluu! Viimeksi kun ystäväni tuli etelänkotiimme vierailulle hän toi mm glukoosisiirappia mitä en ole täällä kaupoista löytänyt.
Joutais romukoppaan tuo koko tuliaisvillitys. Suurin osa tuliaisista on ei-toivottua krääsää joka pitää sitten hävittää. Ihmiset eivät myöskään usko että kaikki eivät syö makeaa eivätkä juo kahvia.
Vierailija kirjoitti:
En kaipa mutta meillä se on aina kuulunut asiaan jos mennään esim päivälliselle tai mökillä käymään.
Vähintään pullo viiniä tai kevätkesällä joku kesäkukka terassille. Itse pidän eniten kaikista ruokatarpeista ja esim käsipyyhkeet on mieluinen lahja. Niitä kuluu! Viimeksi kun ystäväni tuli etelänkotiimme vierailulle hän toi mm glukoosisiirappia mitä en ole täällä kaupoista löytänyt.
Siis et kaipaa mutta kuuluu asiaan tuoda vähintään jotain?
Pliis, älä ainakaan sitten kursaile ettei tarvitse tuoda mitään jos olet sitten naama väärinpäin ellei tuliaisia ole. Itse nimittäin vien kyllä tuliaisia esim. mökkivierailulle ja aina lahjan juhliin, mutta ensimmäisiin jotain kuluvaa tavaraa ja jälkimmäisiin lahjakortin, mutta olen todistanut vierestä tilanteita kun nämä "ei tarvitse tuoda mitään, en kaipaa lahjoja"- tyypit ovat sitten kiukkuisia kun joku keh-taa olla niin törppö että tulee tyhjin käsin kun nimenomaan niin on kehotettu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et kaipaa mutta kuuluu asiaan tuoda vähintään jotain?
Pliis, älä ainakaan sitten kursaile ettei tarvitse tuoda mitään jos olet sitten naama väärinpäin ellei tuliaisia ole. Itse nimittäin vien kyllä tuliaisia esim. mökkivierailulle ja aina lahjan juhliin, mutta ensimmäisiin jotain kuluvaa tavaraa ja jälkimmäisiin lahjakortin, mutta olen todistanut vierestä tilanteita kun nämä "ei tarvitse tuoda mitään, en kaipaa lahjoja"- tyypit ovat sitten kiukkuisia kun joku keh-taa olla niin törppö että tulee tyhjin käsin kun nimenomaan niin on kehotettu tekemään.
Miten tämä kiukkuisuus ilmenee?
Vuosikymmeniä sitten oli tapana, että kun mentiin kylään, vietiin tuliaisiksi kahvipaketti (Presidentti-kahvia) ja lapsille Pihlaja-karkkipussi, jota sanotaan kettu-karkiksi.
E kaipaa, en edes puolisolta.
Tykkään valita tavarat kotiini itse eikä ole ongelmaa maksaa niitä itse.
Vierailija kirjoitti:
E kaipaa, en edes puolisolta.
Tykkään valita tavarat kotiini itse eikä ole ongelmaa maksaa niitä itse.
Kuinka usein puoliso käy kylässä?
Inhoan sitä, että muut haluavat sisustaa kotiani. En suostu enää säilyttelemään mitä älyttömimpiä tuliaisiksi saatuja juttuja. Muutama vuosi sitten oli kätevää laittaa muka muutossa katoamaan muutama tuliaisiksi saatu tavara. Todellisuudessa vein ne kierrätykseen.
Olen iloinen, jos joku tuo, mutta en todellakaan mitenkään kaipaa tai vaadi. En myöskään ole moukka ja kiellä ketään tuomasta mitään. Ehkä sitten jos alkaisi tulla krääsää ym, mutta kyllä omassa ystäväpiirissä ihmiset tiedostaa tavarapaljouden ja tuliaiset on yleensä syötävää tms.