Helsinkiläisillä on ihan ihme kuvitelmia Suomen muista kaupungeista
Muutin kolme vuotta sitten Helsinkiin ja täytyy sanoa, että suuresti yllätyn aina uudelleen ja uudelleen siitä, kuinka omituisia mielikuvia helsinkiläisillä on muista Suomen kaupungeista. Kerätään tähän kokemuksia.
Kommentit (83)
Helsinkiläisillä on outoja kuvitelmia myös Helsingistä 😄 t. Helsinkiläinen
Pk-seudulla asuvat usein kuvittelevat, että asuntojen hinnat nousevat vain siellä ja koko muussa Suomessa laskevat. Kun esim. Tampereen hintakehitys on ollut pitkään ainakin Vantaata nopeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että lähinnä niillä kantakaupunkilaisilla ketkä aina muistavat mainostaa kuinka "eivät koskaan käy Stockmannia pohjoisempana"
Olen käynyt suurimmassa osassa Suomen kaupungeista, joten ei minulla ole niistä kovinkaan outoja käsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että lähinnä niillä kantakaupunkilaisilla ketkä aina muistavat mainostaa kuinka "eivät koskaan käy Stockmannia pohjoisempana"
Koko ikäni olen asunut H.gissä enkä kiskaan ole kuullut moista lausahdusta.
Tämä onkin taas niitä ketjuja.
Yksi nuori pissis töissä kertoi käyneensä Kuopiossa jonkun sinne muuttaneen kaverinsa luona. Kuopiossa ei kuulemma ollut mitään muuta kuin ”joku Prisma”, koko kaupunki oli ihan hirveä takapajula jossa ei ollut mitään tekemistä. Sanoi että kaikki kuopiolaiset viettää aikaa vaan Prismassa.
Oli hieman hankalaa pitää naama peruslukemilla. Ei tiennyt toki niin sanoessaan, että olen myös sieltä kotoisin. Hassua vaan että itse olen kyllä löytänyt sieltä paljon tekemistä ja näkemistä vaikken siellä ole moneen vuoteen asunutkaan. Toki voihan sen viikonlopun prismassakin viettää, onhan se aika iso Prisma.. mutta olisi kaveri voinut ehkä näyttää muitakin paikkoja 😂
Tarinan kertoja asui itse Keravalla eli sepä onkin varsinainen sivistyksen kultainen kehto. Mutta pääseehän sieltä K-junalla Helsinkiin alle tunnissa.
Ap voi nyt kertoa esimerkkejä ja mieluusti lähteitä sille, kuinka moni helsinkiläinen on niitä esittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Yksi nuori pissis töissä kertoi käyneensä Kuopiossa jonkun sinne muuttaneen kaverinsa luona. Kuopiossa ei kuulemma ollut mitään muuta kuin ”joku Prisma”, koko kaupunki oli ihan hirveä takapajula jossa ei ollut mitään tekemistä. Sanoi että kaikki kuopiolaiset viettää aikaa vaan Prismassa.
Oli hieman hankalaa pitää naama peruslukemilla. Ei tiennyt toki niin sanoessaan, että olen myös sieltä kotoisin. Hassua vaan että itse olen kyllä löytänyt sieltä paljon tekemistä ja näkemistä vaikken siellä ole moneen vuoteen asunutkaan. Toki voihan sen viikonlopun prismassakin viettää, onhan se aika iso Prisma.. mutta olisi kaveri voinut ehkä näyttää muitakin paikkoja 😂
Tarinan kertoja asui itse Keravalla eli sepä onkin varsinainen sivistyksen kultainen kehto. Mutta pääseehän sieltä K-junalla Helsinkiin alle tunnissa.
No tee ketju keravalaisista.
Aika iso osa helsinkiläisistä on asunut myös muissa kaupungeissa. Ei yleensäkään ole kovin tyypillistä asua koko elämänsä samassa kunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.llä on syviä ennakkoluuloja.
Tämä on selvästi aihe, josta ei saa puhua.
Ap.n ennakkoluuloista?
Tiedän vantaalaisen ja espoolaisen, jotka kertovat asuvansa Helsingissä "koska sinne on kuitenkin niin lyhyt matka". Miksi joidenkin mielestä on noloa asua Helsingin ulkopuolella?
Ei vaan kaupungeista vaan myös ihmisistä. Taisipa viimeksi eilen olla avaus, jossa väitettiin, että muualla tuijotetaan, mutta ei Helsingissä😁
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan toisin päin.
Kaikilla suomalaisilla on sukulaisia ja kavereita Helsingissä, kaikki ovat käyneet Helsingissä monta kertaa. Moni helsinkiläinen ei ole poistunut pääkaupunkiseudulta ja kuvitelmat ovat todella ihmeellisiä. Esim. eräs pääkaupunkiseudulta pois uskaltautunut entinen opiskelukaveri sanoi luulleensa että vain Helsingissä on liikennevaloja.
Pienellä paikkakunnalla asuessa eräs Helsingistä muuttanut rastatukkainen hippipoika, jota Helsingissä ei olisi erottanut toisista samannäköisistä, valitti, että häntä tuijotetaan. Mieli teki sanoa että ootko katsonut paikallista nuorisoa. Siellä vasta erikoisia tyyppejä näki. Nuoret selvästi yrittivät erottautua joukosta. Helsingissä mukamas erilaiset hukkuvat toisten samanlaisten joukkoon. Nää pikkupaikkakunnan erilaiset ovat niitä todellisia rohkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan toisin päin.
Kaikilla suomalaisilla on sukulaisia ja kavereita Helsingissä, kaikki ovat käyneet Helsingissä monta kertaa. Moni helsinkiläinen ei ole poistunut pääkaupunkiseudulta ja kuvitelmat ovat todella ihmeellisiä. Esim. eräs pääkaupunkiseudulta pois uskaltautunut entinen opiskelukaveri sanoi luulleensa että vain Helsingissä on liikennevaloja.
Pienellä paikkakunnalla asuessa eräs Helsingistä muuttanut rastatukkainen hippipoika, jota Helsingissä ei olisi erottanut toisista samannäköisistä, valitti, että häntä tuijotetaan. Mieli teki sanoa että ootko katsonut paikallista nuorisoa. Siellä vasta erikoisia tyyppejä näki. Nuoret selvästi yrittivät erottautua joukosta. Helsingissä mukamas erilaiset hukkuvat toisten samanlaisten joukkoon. Nää pikkupaikkakunnan erilaiset ovat niitä todellisia rohkeita.
Joo just näin ja heill myös sitä aitoa ”sydämen sivistystä” mitä ei kyllä hesalaisilta löydy!
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mä olen kohdannut omituisia oletuksia Helsingistä. Yksikin tyyppi kerran ihmetteli miten siellä Helsingissä voi asua kun on niin pienet kodit jaahdasta, kerrostaloja vierivieressä eikä luontoa lähellä. Asun rauhallisella omakotitaloalueella, jollaisia on joka ikisessä suomen kaupungissa, ja luonto alkaa takapihalta.
Asuimme Raisiossa (emme ole kotoisin sieltä) ja muutimme sieltä Helsinkiin, tutut kysyivät, että missä siellä edes voi ulkoiluttaa koiraa - Esplanadin puistossako? Joo, ei Helsingissä ole mitään muuta ulkoilutuspaikkaa. Nytkin asun maatilan vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan toisin päin.
Joo just näin ja heill myös sitä aitoa ”sydämen sivistystä” mitä ei kyllä hesalaisilta löydy!
Hesalaiset ovat junantuomia, eivät alkuperäisiä stadilaisia
Vierailija kirjoitti:
Miten ei pissiksen kaveri sitä Matkukseen tajunnut viedä?
Luetaanko tässä helsinkiläisiksi pk-seutu? Vai että helsinkiläisillä on ihme kuvitelmia esim. espoolaisista?
Suomen pohjoisimmat sisävessat löytyy kuulemma Oulusta...
Tai ylipäätään muusta Suomesta ...