Rintaliivien pesu. Voiko pestä kuudessakympissä vai meneekö ne täysin pilalle?
Hikoan paljon tissien alta ja neljänkympin pesu tuntuu riittämättömältä. Tuntuu että liiveistä leijuu ällö haju kun vähän lämpiävät päällä. Voikohan siis pestä kuumassa jotta puhdistuvat kunnolla?
Kommentit (67)
Mun rintsikat alkaa haista pahalle. Siks pesen ne kiehuvassa vedessä. Vähän ne siitä kutistuu mutta kun tarpeeksi kiskoo niin saahan ne hakaset kiinni. Iltasella joutuu tosin kaivelemaan liivit aika syvältä ihosta ja tekee vähän kipeetä. Kyl se purana auttaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmoset antaa alapeukkua meille, jotka pesee liivit muiden vaatteiden mukana 60:ssa asteessa emmekä ole huomanneet mitään eroa. Ei minun liiveistäni ole elastisuus hävinnyt mihinkään, kuten ei muistakaan alusvaatteistani tai urheiluvaatteistani. Olen pessyt kaikki vaatteet kuudessakympissä jo lähes kymmenen vuotta eivätkä vaatteet tai rintsikat ole menneet miksikään. Mutta jos ette usko, niin fine 🤷♀️
Sulla on pesukoneessa vikaa ettei se lämmitä 60 asteeseen tai sitten peset niin harvoin tai sitten ostat niin kalliita merkkivaatteita että ne kestävät isältä pojalle.
Hyvät rintaliivit suositellaan pestäviksi käsi. Ei kenenkään käpälät kestä 60:piä Tiedäpäsitten miten niille pöpöille hienhajille käy!
Hei kannattaisi pestä sitä omaa ihoa paremmin, ettei ala liivit haisemaan käytössä! Jos päivittäin käyt suihkussa ja peset tuon tissialueen ja tissien aluset vaikka Lactacydillä, ei ole mitään syytä siihen, että liivit alkaisivat haista! Likaisesta ihosta/ ihollaolevasta bakteeritoiminnasta se haju syntyy. Ja kun kertaalleen se lika imeytyy keinokuituisiin liiveihin, niin ellei pyykkietikka sitä hävitä, voit heittää liiveillä vesilintua.
Pesen liivit vähintään 60 asteessa, ei ne puhdistu muuten. Ja hyvin ovat kestäneet tähän asti, eivät mene miksikään paitsi tietenkin ajan kanssa kaikki kulahtaa. En tarvitse mitään erikoisliivejä, joten kestävät minkä kestävät. Pääasia, etteivät haise.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmoset antaa alapeukkua meille, jotka pesee liivit muiden vaatteiden mukana 60:ssa asteessa emmekä ole huomanneet mitään eroa. Ei minun liiveistäni ole elastisuus hävinnyt mihinkään, kuten ei muistakaan alusvaatteistani tai urheiluvaatteistani. Olen pessyt kaikki vaatteet kuudessakympissä jo lähes kymmenen vuotta eivätkä vaatteet tai rintsikat ole menneet miksikään. Mutta jos ette usko, niin fine 🤷♀️
Sama juttu, pesen myös kaikki vaatteet vähintään 60 asteessa. Urheiluvaatteet kestävät hyvin, vuosikausia on samat paidat ja leggingsit olleet käytössä, ja aivan käyttökelpoisia vieläkin. Eikä vaatteisiin jää koskaan hienhajua pesun jälkeen.
Ihmisillä on kummallinen käsitys, että pyykit pitää pestä 40 asteessa. Ja sitten ihmetellään, kun hiki pinttyy vaatteisiin. Puuvilla varsinkaan ei puhdistu näin alhaisessa lämpötilassa.
Joitain kalliita liivejä ei kannata käyttää kuin juhlatilaisuuksissa tms. Hankkisin halpoja halpoja kaarituettomia liivejä kotikäyttöön joita kestää pestä joka käytön jälkeen. Kaarituellisia liivejä ei saa laittaa ollenkaan pesukoneeseen vaan pestä ne käsin sillä olen rikkonut pesukoneen niillä tai ne liivit kun ne raudat ovat tulleet ulos niistä liiveistä vaikka ovat olleet pesupussissa.