Tarjoilut lapsiperheelle kyläillessä
Parin tunnin visiitti. 6 ja 3 vuotiaat lapset. Tarjolla sieni- ja katkarapupiirakat sekä fetasalaatti. Mitä teidän perhe tykkäisi?
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:02"]
Meidän lapset (4v ja 1v)söisivät, jos heillä on nälkä eikä tarjolla muuta. Eli oikein hyvät tarjottavat mielestäni!
[/quote]
Tarkoitin tällä siis sitä, että kunhan tarjolla ei ole "lapsiystävällisempää" ruokaa, niin lapsemme maistaisivat näitä ruokia varmasti ja jos olisivat nälissään, niin söisivät lautasen (lähes) tyhjiksi. Mutta jos tarjolla olisi näiden lisäksi jotain "helpompaa" tarjottavaa, niin lapsilta saattaisi piirakat jäädä syömättä. Sen takia äitinä tykkäänkin, ettei kyläpaikassa ole automaattisesti erikseen lasten ja aikuisten ruoat. Että ainakin alkuun syötäisiin samaa, sitten vasta muut mahdolliset lapsille suunnatut tarjoilut. Jos tarjolla on nauravia nakkeja, niin kaikki muu unohtuu. Jos niitä ei ole, niin hyvin maistuu muukin. :)
Kaiken varalta kalapuikot ja kaikkien äitien tekemät lihapullat tarjottaviksi, niitä ovat tottuneet syömään, kaupan pinaattiletut. Meillä ei noita syödä eikä osteta.
Söisimme tosi mielellämme, lapset 4-vuotiaat kaksospojat.
Tosi hyvältä kuulostaa! Paljon parempi kuin makeat kakut/ keksit
Meidän pojat söisivät katkarapupiirakkaa ja toinen lisäksi fetasalaattia. Eivät nuo kyllä riskittömimmät lapsiperhetarjoilut ole.
Ihan hyvät tarjoillut, kunhan lapsia varten on tarvittaessa vaikkapa jotain hedelmää tai mahdollisuus tehdä voileipä. Joku lapsi syö noita, joku toinen ei. Hyvä siis olla varalla jotain tavanomaista lasten välipalaa.
Meidän lapset söis piirakoita ja salaattia hyvällä ruokahalulla. Toivottavasti niitä on tarpeeksi :) Mutta meillä on kyllä lapset joille kelpaa lähes kaikki. Lähipiiristä tiedän monia lapsia, joille ei tunnu kelpaavan mikään.
Toinen lapsistani jättäisi sen sienipiirakan väliin, mutta ei sillä väliä koska on kahta muutakin ruokaa. Lapset 5 ja 8.
5 korjaa: nyt vasta luin, että parin tunnin visiitti. Ei ole mikään pakko olla lapsille mitään muuta. Tietty jotain hedelmää ym yleensä löytyy kotoa muutenkin.
Sitten jos ei kelpaa niin ruista ja lauantaimakkaraa päälle.
Vastasin jo että mun lapsilleni ei olisi ongelma, mutta lisään vielä että mielestäni olisi ihan kiva vaikka tarjoilut tuollaisessa kyläpaikassa olisivatkin vähän haastavia lapsilleni. Nälkään ei kuole vaikkei mistään tykkäisi, mutta kylässä pieni yllätysmomentti ja vieraskoreus voi saada lapset kokeilemaan sellaistakin ruokaa jota arkiolosuhteissa ehkä vierastavat.
Vanhemmille kelpaisi, meidän 4- ja 2-vuotiaille ei olisi noissa mitään syötävää, vaikka nuo ruoat ovat kotoakin tuttuja. Eivät kelpaa. Tiedetään, että ovat kranttuja, erityisesti vieraillessa, joten hätätapauksia varten on mukana jotain evästä (esim. leipää ilman mitään päällisiä ja hedelmiä).
Suurin osa mun tuntemistani lapsista ei syö sieniä ja yleensä noissa piirakoissa on sellaisia mausteita, ettei lapset syö. Anoppini ei noihin koskisi pitkällä tikullakaan ja mulla onkin häntä varten aina karjalanpiirakoita, oli juhlat tai ei. Ei kelpaa suolaiset piirakat, ei salaatit missän muodossa eikä voileipäkakut.
Omista pojistani toinen söisi, mutta toinen ei voi syödä mitään, missä on maitoa ja noissa taitaa olla kaikissa.
Meillä varmaan lapset söisi, mutta itse inhoan tuollaisia rasvaisia piirakoita. No fetasalaatti menisi.
meidän muksut söis noita mielellään.
Joku loppu makia? Piparia? Suklaata?
Kyl jottai makkiaa olla pitäis myös :P
Meillä lapset ei söisi mitään, äiti 34v. söisi salaattia. Sienet ja katkaravut on mun inhokkeja :)
Aika köykäiset tarjoilut minun mielestä. En ihan tuota tarjoaisi aikuisillekaan. Jotain muuta laittaisin matkaan. Moni aikuinenkaan ei pidä sienistä ja katkaravuista. Lisäksi kala-allerginen ei voi syödä katkarapuja.
Itse arvostan vieraita vähän enemmän ja teen lyhyemmällekin vierailulle paremmat eväät.
Meillä uppoisi katkispiirakka lapsille mutta muut ei. Hedelmät tosiaan ois hyvä vaihtoehto ja riskitön, en tiedä lasta joka ei viinirypäleitä syö.
Sienet ja feta on meillä lasten herkkua. Katkarapujen ulkonäkö laittaa lapset empimään jostain syystä. He syövät niitä, jos ne ei ole kokonaisia.