Tarjoilut lapsiperheelle kyläillessä
Parin tunnin visiitti. 6 ja 3 vuotiaat lapset. Tarjolla sieni- ja katkarapupiirakat sekä fetasalaatti. Mitä teidän perhe tykkäisi?
Kommentit (82)
Kolmevuotiaalle saattaisi maistua kaikki (riippuu päivästä, yleensä kaikkiruokainen), itse tyytyisin salaattiin.
Meidän perheelle ei kelpaisi mikään noista tarjottavista, paitsi jos saisi salaatin ilman fetaa. Mieluummin söisin tonnikalapiirakkaa. Kukaan meistä ei syö katkarapuja, sieniä ja fetaa. Ja mitäköhän muuta noissa piirakoissa on kuin sieniä ja katkarapuja? Ja jos on jotain tuorejuustoa, niin alas ei menisi. Mutta yleensä jos menen kylään pariksi tunniksi, niin ei tarjota tuommoisia, vaan ihan pullaa ja keksejä. Jokainen syököön kotona.
Sisarukset ei vois syyä mitään, koska on kananmuna ja maitoallergia. Eikä ne tykkäis fetasta eikä katkaravuista eikä sienistä. Ite en tykkää niistä kans mistään joten kaivelisin vaan niitä piirakoiden pohjia eli söisin taikinaa :D Vanhemmat söis sitte ainoastaan
Me söisimme kaikki kaikkea (paitsi vauvalle maito kulkee mukana tisseissä), lapset 2v 4kk ja vauva 4kk.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:49"]
Meidän perheelle ei kelpaisi mikään noista tarjottavista, paitsi jos saisi salaatin ilman fetaa. Mieluummin söisin tonnikalapiirakkaa. Kukaan meistä ei syö katkarapuja, sieniä ja fetaa. Ja mitäköhän muuta noissa piirakoissa on kuin sieniä ja katkarapuja? Ja jos on jotain tuorejuustoa, niin alas ei menisi. Mutta yleensä jos menen kylään pariksi tunniksi, niin ei tarjota tuommoisia, vaan ihan pullaa ja keksejä. Jokainen syököön kotona.
[/quote]
Minäkin ihmettelen, ettei ole mitään kahvileipää, siis makeaa tarjolla. Minä en viitsi itse kovin useasti leipoa, joten kotitekoiset korvapuustit olisi herkkua.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:49"]
[/quote]
yläpeukutin vahingossa, piti lainata. Eikö elämä ole ihan hirveän hankalaa, kun on noin nirso?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:42"]
Meillä takuuvarma tarjottava tortillat asiaankuuluvine kasviksineen. Juustoraastetta, raejuustoa ja vaikka sitä fetaa. Jauhelihatäytettä ja soijarouhetäytettä. Kastikkeet.
Siitä voi jokainen poimia haluamansa/olla ottamatta. Juomaksi raikasta kivennäisvettä.
Jälkkäriksi jätskiä,keksejä, kahvit/teet.
Lopuista saa kotiväelle iltapalan tai seuraavan päivän lounassalaatin/quesilladan.
[/quote]
Kuulostaa ihan loistavalta, mutta oikeasti? Jos joku tulee pariksi tunniksi käväisemään..? Meillä keitetään silloin kahvit ja lapset voivat ottaa jätskit pakkasesta. Lämmin ruoka jälkkäreineen sitten pidemmillä vierailuilla ja illanistujaisissa :)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:53"]
Meillä takuuvarma tarjottava tortillat asiaankuuluvine kasviksineen. Juustoraastetta, raejuustoa ja vaikka sitä fetaa. Jauhelihatäytettä ja soijarouhetäytettä. Kastikkeet.
Siitä voi jokainen poimia haluamansa/olla ottamatta. Juomaksi raikasta kivennäisvettä.
Lopuista saa kotiväelle iltapalan tai seuraavan päivän lounassalaatin/quesilladan.
[/quote]
Kuulostaa ihan loistavalta, mutta oikeasti? Jos joku tulee pariksi tunniksi käväisemään..? Meillä keitetään silloin kahvit ja lapset voivat ottaa jätskit pakkasesta. Lämmin ruoka jälkkäreineen sitten pidemmillä vierailuilla ja illanistujaisissa :)
[/quote]
Se riippuu, miten arvostaa vieraitaan. Joku pakastetaikinasta pikaisesti väsätty sienipiirakka, mihin on kumottu ruokakerma päälle, ei kovin himottava tarjottava ole
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:55"]
[/quote]
[/quote]
Se riippuu, miten arvostaa vieraitaan. Joku pakastetaikinasta pikaisesti väsätty sienipiirakka, mihin on kumottu ruokakerma päälle, ei kovin himottava tarjottava ole
[/quote]
mistä päättelet, että ko. piirakka on valmistettu noin?
Hyvältä kuulostaa, vaikka meidän 4-vuotias siitä tuskin muuta söisi kuin salaatista fetat! :D Mutta omapa on häpeänsä.
Kuulostaa todella hyvältä, mutta itsekin olen tavannut sellaisia junttivanhempia, jotka pyytävät lapsilleen leipää, vaikka mitä olisi tarjolla, eikä isäntäväen tarjoiluja tarvitse lasten edes maistaa. Omat lapset syövät mielellään kaikkea, ja ovat lisäksi sen verran hyväkäytösisiä, etteivät nirsoile, vaikka joku olisi vähän oudompaakin.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hienoa, että tortillat kertovat kunnioituksen määrästä vieraita kohtaan XD
Mielestäni ap:n tarjoilut olisivat loistavat, jos olisin menossa itse vaikkapa töiden jälkeen ystävälle teelle. Koska tulee lapsiperhe, ajattelisin näin: jos teet piirakan, tee vain yksi ja sen lisäksi vähän jotain suolaista, voi olla vaikka ihan patonkia. Lapset eivät välttämättä syö piirakkaa ja aikuiset taas eivät välttämättä syö täytettä. Säästäisi myös vaivaa. Fetasalaatin jättäisin pois, jos kyseessä on lyhyt päiväkahvittelu. Suolaisen lisäksi laittaisin ainakin jotain pientä makeaa. Jos on innokas leipoja, toisen piirakan voisi korvata makealla piirakalla. Koska ap on mitä ilmeisimmin valmis näkemään vaivaa tarjoilujen eteen, kannattaa pelata varman päälle jos ei tarkalleen tunne vieraita. Mutkattomat tarjoilut kiinnittävät huomion oleelliseen eli mukavaan seurusteluun.
Ei lapset syö feta ja sienisalaatteja. Harva voi syödä. Varatkaa karjalanpiirakoita ja jos ei nekään kelpaa niin ruisleipää, sekaleipää, juustoa päälle, kurkkua. Kaikille ei kelpaa tomaattiakaan tai ovat allergisia.
Sieniä ei syö mutta muuten jees :) paitsi missä makea? Jotain pullaa/keksiä/jädeä? Siis ihan jotain valmista makeaa :)! Kyllähän nyt yleensä on sekä suolaista että makeaa tarjolla!
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:01"]
Kuulostaa todella hyvältä, mutta itsekin olen tavannut sellaisia junttivanhempia, jotka pyytävät lapsilleen leipää, vaikka mitä olisi tarjolla, eikä isäntäväen tarjoiluja tarvitse lasten edes maistaa. Omat lapset syövät mielellään kaikkea, ja ovat lisäksi sen verran hyväkäytösisiä, etteivät nirsoile, vaikka joku olisi vähän oudompaakin.
[/quote]
Ai, sinusta on junttia pyytää leipää, jos jotkut piirakat eivät maistu lapselle. Kun ne nyt eivät maistu oikein aina aikuisillekaan. Toki asia on niin, että aina kannattaa ennen vierailua syödä maha täyteen, koska nykyään vierailut ovat niin vaikeita ja on niin ihmeellisiä sääntöjä ja kutsujat haluavat testata ihan tahallaan erikoisilla tarjoiluilla, miten vieraat käyttäytyy.
Minusta pelkät piirakat ja salaatti aikuisvieraillekin olisi aika erikoinen ratkaisu. Jos haluaa testata "kun mun junttiystävien kakarat on kuitenkin nirsoja ja haluan näpäyttää niitä", ei ehkä kannata vieraita kutsua lainkaan.
Olen itse tottunut siihen, että kun kutsun vieraita, tarjoan monenlaista ja otan huomioon tarjoilussa myös sen, että pienillä saattaa olla allergioita. Joten kursailematonta ja yksinkertaista voi laittaa aivan hyvin lisäksi. Mutta toki voi lähteä sillä asenteella, että pannaanpas sieniä ja oliiveja ja katsotaan, onko ne kakarat junttikakaroita.
Mies ei söisi, kuin ehkä salaattia, minä ja 1,5v syöitäis kaikkea. 4v söisi sienipiirakkaa vain jos ei tietäisi siinä olevan sieniä (hyvin uppoo monissa ruoissa, kunnes joku mainitsee sisältävän sieniä, kiitos anopin joka on toitottanut ettei lapset syö sieniä).
Olen monesti kuullut hämmästelyä, että ihanko oikeasti meidän lapset syö sieniä ja katkarapuja. Koska olen sitä kuullut monesta suunnasta en ole ikinä uskaltanut laittaa tarjolle mitään niistä tehtyä lapsiperheille. :/ Ehkä voisin jotain tehdä sienistä tai katkaravuista, mutta lisäksi olisi jotain lapsille melko varmasti kelpaavaa.
Mulle parin tunnin kyläily tarkoittaa yleensä kahvihetkeä ja kahvin kanssa syömme kyllä ainoastaan makeaa. Suolaiset eli lounaan tai välipalan tai päivällisen olemme syöneet jo kotona. Eli kakku tai marjapiirakka tai keksit kahvin kanssa. Lapsille limsan kanssa. Muuten noissa tarjottavissa ei ole mitään vikaa, mutta mitään kahvikutsujuttuja ne ei ole.
Todella hyvät tarjoilut, mun 6&10 v pojat söis hyvällä ruokahalulla kuten me aikuisetkin. Tuttavapiiriin mahtuu kyllä perheitä joiden lapsille ei kelpaa mikään muu kun just tyyliin keksitvja nakit
Ei kiitos, meillä ei syödä fetaa, katkarapuja eikä sieniä koska suutuntumaltaan kaikki ovat kuin pyyhekumia pureskelisi.