Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoilut lapsiperheelle kyläillessä

Vierailija
30.06.2014 |

Parin tunnin visiitti. 6 ja 3 vuotiaat lapset. Tarjolla sieni- ja katkarapupiirakat sekä fetasalaatti. Mitä teidän perhe tykkäisi?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:53"]

Kuulostaa ihan loistavalta, mutta oikeasti? Jos joku tulee pariksi tunniksi käväisemään..? Meillä keitetään silloin kahvit ja lapset voivat ottaa jätskit pakkasesta.  

[/quote]

Riippuu tilanteesta. Jos vaikka ystäväperhe ajaa kesälomamatkallaan ohi ja sattuu olemaan lounas- tai päivällisaika (mutteivät ehdi pysähtyä kauan), niin olisi ihan mukava tarjota jotain suolaista ja täyttävääkin, ettei heidän tarvitse etsiä ravintolaa.

Vierailija
42/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meidän 2-vuotias söis pelkkää fetaa,jos vain annettaisi. Pakko rajoittaa, koska siinä on niin hirveästi suolaa. Mutta siis aina yrittää napsia salaatista kaikki fetat itselle. Katkarapuja ja sieniäkin syö mielellään. Sienitäytteiset paprikat on ihan lempparia.

Isovanhemmat muuten huolehtii aina, että onhan lapselle vaaleaa leipää tai karjalanpiirakoita, vaikka kuinka oon sanonut että lapsi tykkää ruisleivästä tosi paljon. Ja että sillä on hyvät hampaat suussa, joilla saa kyllä pureskeltua kovempaakin leipää, eikä tarvi olla mitään höttöleipää, kuten ranskanleipä.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:49"]

Meidän perheelle ei kelpaisi mikään noista tarjottavista, paitsi jos saisi salaatin ilman fetaa. Mieluummin söisin tonnikalapiirakkaa. Kukaan meistä ei syö katkarapuja, sieniä ja fetaa. Ja mitäköhän muuta noissa piirakoissa on kuin sieniä ja katkarapuja? Ja jos on jotain tuorejuustoa, niin alas ei menisi. Mutta yleensä jos menen kylään pariksi tunniksi, niin ei tarjota tuommoisia, vaan ihan pullaa ja keksejä. Jokainen syököön kotona.

[/quote]

yläpeukutin vahingossa, piti lainata. Eikö elämä ole ihan hirveän hankalaa, kun on noin nirso?

[/quote]

Ei ole yhtään hankalaa, on monia muitakin ruoka-aineita joita en syö. Onneksi ei kyläillessäni tarjota kunnon ruokaa, vaan pulla/keksi linjalla mennään. Ja osaan sanoa, jos ei jokin miellytä ja ostan täten omat ruoat. 

Vierailija
44/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tarjoilut! Meidän kohta 3 v todennäköisesti söisi piirakoita. Ja jos ei, niin entäs sitten, ei kai 2 tunnin vierailun aikana nälkään kuole kukaan. En koskaan odota, että lapsille olisi kyläpaikassa erikoistarjoiluja, lastenjuhlat ovat sitten erikseen. Ja ei meillä kotonakaan ruokalistaa suunnitella vain lasten ehdolla!

Vierailija
45/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:01"]

Kuulostaa todella hyvältä, mutta itsekin olen tavannut sellaisia junttivanhempia, jotka pyytävät lapsilleen leipää, vaikka mitä olisi tarjolla, eikä isäntäväen tarjoiluja tarvitse lasten edes maistaa. Omat lapset syövät mielellään kaikkea, ja ovat lisäksi sen verran hyväkäytösisiä, etteivät nirsoile, vaikka joku olisi vähän oudompaakin.

[/quote]

Ai, sinusta on junttia pyytää leipää, jos jotkut piirakat eivät maistu lapselle. Kun ne nyt eivät maistu oikein aina aikuisillekaan. Toki asia on niin, että aina kannattaa ennen vierailua syödä maha täyteen, koska nykyään vierailut ovat niin vaikeita ja on niin ihmeellisiä sääntöjä ja kutsujat haluavat testata ihan tahallaan erikoisilla tarjoiluilla, miten vieraat käyttäytyy.

Minusta pelkät piirakat ja salaatti aikuisvieraillekin olisi aika erikoinen ratkaisu. Jos haluaa testata "kun mun junttiystävien kakarat on kuitenkin nirsoja ja haluan näpäyttää niitä", ei ehkä kannata vieraita kutsua lainkaan.

Olen itse tottunut siihen, että kun kutsun vieraita, tarjoan monenlaista ja otan huomioon tarjoilussa myös sen, että pienillä saattaa olla allergioita. Joten kursailematonta ja yksinkertaista voi laittaa aivan hyvin lisäksi. Mutta toki voi lähteä sillä asenteella, että pannaanpas sieniä ja oliiveja ja katsotaan, onko ne kakarat junttikakaroita.

[/quote]

No se, että ei edes maista, ja vaatii muuta tarjottavaa, on minusta junttia. Enkä sellaisia ihmisiä meille toki enää kutsukaan. Parhaamme mukaan yritämme herkkuja tarjota, emme testaa ketään. Mutta jos ei monipuolisesta tarjonnasta mitään syötävää löydä, vaan vaatii muuta, niin vapaasti saa kyläillä muualla.

Vierailija
46/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä minua on aina huvittanut mammat, jotka kehuu, että MINUN lapseni sitä syövät oliiveja ja fetaa ja muiden kakarat vain nakkeja. Kyllä MINUN lapseni sitten ovat erikoisia.

Kun lapseni olivat pieniä, näitä aina näkyi. Monesti nämä erikoisesti ja niin sivistuneen eurooppalaisittan syövät lapset veti sitten jossain lastenjuhlissa kaksin kourin muumikeksejä ja oksennukseen asti karkkia ja sipsejä ja jätti kaikki heitä varten hienot oliivi-paprika-etanasalaatit syömättä.

No, omat lapset ovat kukin olleet persoonia. Yksi rakasti oliiveja ja hillosipuleita, toinen rakasta jahtimakkaraa (yök, minun inhokki), joku toinen jotain muuta. Eli minulla oli yksi hienosti syövä lapsi ja yksi junttieinari, joka rakasti jahtimakkaraa :)

Vierailija
47/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoa vierailleni mitän, enkä odota heidän tarjoavan minullekkaan mitään. Miksi pitäisi? Aivan kummallista!

Ehkä vieraasi pärjää hengissä sen pari tuntia ilman ruokaakin?!

Vierailija
48/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:19"]

Meidän perheelle ei kelpaisi mikään noista tarjottavista, paitsi jos saisi salaatin ilman fetaa. Mieluummin söisin tonnikalapiirakkaa. Kukaan meistä ei syö katkarapuja, sieniä ja fetaa. Ja mitäköhän muuta noissa piirakoissa on kuin sieniä ja katkarapuja? Ja jos on jotain tuorejuustoa, niin alas ei menisi. Mutta yleensä jos menen kylään pariksi tunniksi, niin ei tarjota tuommoisia, vaan ihan pullaa ja keksejä. Jokainen syököön kotona.

[/quote]

yläpeukutin vahingossa, piti lainata. Eikö elämä ole ihan hirveän hankalaa, kun on noin nirso?

[/quote]

Ei ole yhtään hankalaa, on monia muitakin ruoka-aineita joita en syö. Onneksi ei kyläillessäni tarjota kunnon ruokaa, vaan pulla/keksi linjalla mennään. Ja osaan sanoa, jos ei jokin miellytä ja ostan täten omat ruoat. 

[/quote]

No katsos, kun se feta ja oliivi on suomalaista niin hienoa, että oikein pitää erikseen mainita, että voi kun olet nirso, kun et niitä syö :)

Mutta jos et tykkää makaroonilaatikosta, se on niin hienoa, kun eivähän se ole nirsoutta, vaan silloin ihmisellä on hienostomakunystyrät:)

Vierailija
49/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No katsos, kun se feta ja oliivi on suomalaista niin hienoa, että oikein pitää erikseen mainita, että voi kun olet nirso, kun et niitä syö :)

Mutta jos et tykkää makaroonilaatikosta, se on niin hienoa, kun eivähän se ole nirsoutta, vaan silloin ihmisellä on hienostomakunystyrät:)

[/quote]

Feta, oliivi ja katkarapu on näköjään nykyään sama, kuin minun lapsuudessa 70-luvulla paprika. Niitä pidettiin juntteina, jotka ei tykänneet paprikasta, koska se oli niin hienoa ja uutta.

Vierailija
50/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaivaannuttava ajatus syödä kylässä ruokaa.

Onko kyseessä lounastreffit vai mikä?

Vierailija
51/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Se toki kellonajasta ja vieraiden matkasta riippuu.

Silti nuo tortillasysteemit ovat aina menneet kaupaksi, olipa päiväkahvi- tai illallisaika vierailulla :) Olipa sitten ikäihmisiä tai lapsiperhe!!

Mä koen tortilla- ja jätskitarjoilun yksinkertaisemmaksi kuin leipomisen. Etenkin kesällä tulee edullisemmaksikin kuin vaikkapa katkarapupiurakan teko. Oikein helteellä teen kannullisen juomaa jääpaloilla, esim. Louhisaaren juomaa. Jätskin lisäksi vesimelonia, nam !

t : Tortillan tarjoaja

Vierailija
52/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on jostain parin tunnin käväisystä, niin meille riittää kahvi ja vesi ilman mitään tarjoilua. Me olemme joka tapauksessa syöneet hyvin ennen lähtöä, joten oli tarjolla mitä tahansa, vastauksemme on kiitos ei. Meillä ei mennä kylään syömään. Jos matkaa on pitkästi, käydään jossain ABC:lla syömässä ennen kyläilyä. Silloin ei tarvitse arvuutella, mitä on tarjolla ja voiko sitä syödä.

Vierailija
53/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olis lapsena noita syönyt. Inhosin katkarapuja, sieniä ja fetaa. Vasta teininä opin tykkäämään kaikista kolmesta.

Vierailija
54/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:11"]Todella hyvät tarjoilut, mun 6&10 v pojat söis hyvällä ruokahalulla kuten me aikuisetkin. Tuttavapiiriin mahtuu kyllä perheitä joiden lapsille ei kelpaa mikään muu kun just tyyliin keksitvja nakit

[/quote]

No onpa hyvä, kun olette niin fiksuja ja filmaattisia! Sinusta tulee yksi työkaveri mieleen, mutta hänen poikansa ovat jo isompia. Hanhenmaksapallerot ja kateenkorva suunnilleen lempiruokia. Alentuvaan sävyyn sitten mainitaan pizzansyöjät.

Em.eväät ei oikein uppoaisi meidän perheelle. Fetasalaatti kyllä menisi ja mies söisi innolla katkarapupiirakkaakin. Miten sattuikin juuri "inhokkiruoka-aineet", sillä olemme monipuolisia ruokailijoita noin ylipäätään. Nakit ja keksitkin kyllä maistuvat.

Vierailija
55/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:40"]

Jos kyse on jostain parin tunnin käväisystä, niin meille riittää kahvi ja vesi ilman mitään tarjoilua. Me olemme joka tapauksessa syöneet hyvin ennen lähtöä, joten oli tarjolla mitä tahansa, vastauksemme on kiitos ei. Meillä ei mennä kylään syömään. Jos matkaa on pitkästi, käydään jossain ABC:lla syömässä ennen kyläilyä. Silloin ei tarvitse arvuutella, mitä on tarjolla ja voiko sitä syödä.

[/quote]

Näin todellakin kannattaa tehdä, koska nykyään ei koskaan enää tiedä, mitä ihmeen sotkuja ihmiset tarjoavat. Tai sitten tarjoavat vain jotain mariekeksejä pelkästään. 

Vierailija
56/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ap:n tarjottavat kelpaisi meidän perheelle ainakin erittäin hyvin. Mies ja lapsi söisi hyvällä ruokahalulla kaikkea. Itse en välitä katkaravuista mutta voin niitäkin syödä oikein hyvin kohteliaisuudesta. Minusta kylässä syödään sitä mitä on tarjolla. Pahat allergiat on tietenkin asia erikseen. Jos tiedän että lapselle ei joku ruoka maistu niin laitan sitä hänen lautaselle maistiaisen ja lapsi mukisematta maistaa. Sitten emännälle/isännälle voi sanoa että lapsi oli lähtiessä nälkäinen niin ehti jo syödä tai että olipa hyvä että kylässä oli lapselle vieraampaa ruokaa niin hänkin sai maistella uusia makuja.

En suoraan sanottuna ymmärrä aikuisia jotka eivät voi syödä tavallisia ruokia nirsoutensa vuoksi. Itse olen käärmeen kanssa joutunut hiukan nikottelemaan mutta erinäisten mielikuvien avulla sain senkin hymyssä suin nieltyä. Tavallisen länsimaisen ruoan ei pitäisi aiheuttaa satunnaisesti syötynä kenellekään ongelmia. Jos minä kutsun yllättäen ystävän vaikka iltakahville niin saatan tehdä vaikka ihan yhdenlaisen juustokakun tai hakea leipomosta leivokset. Vieras sitten syö jos syö. Ja aina on syönyt. Tietysti otan parhaani mukaan allergiat ja tiedossa olevat mieltymykset huomioon.

Vierailija
57/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttaja iski jälleen :)

Vierailija
58/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:46"]

No kyllä ap:n tarjottavat kelpaisi meidän perheelle ainakin erittäin hyvin. Mies ja lapsi söisi hyvällä ruokahalulla kaikkea. Itse en välitä katkaravuista mutta voin niitäkin syödä oikein hyvin kohteliaisuudesta. Minusta kylässä syödään sitä mitä on tarjolla. Pahat allergiat on tietenkin asia erikseen. Jos tiedän että lapselle ei joku ruoka maistu niin laitan sitä hänen lautaselle maistiaisen ja lapsi mukisematta maistaa. Sitten emännälle/isännälle voi sanoa että lapsi oli lähtiessä nälkäinen niin ehti jo syödä tai että olipa hyvä että kylässä oli lapselle vieraampaa ruokaa niin hänkin sai maistella uusia makuja.

En suoraan sanottuna ymmärrä aikuisia jotka eivät voi syödä tavallisia ruokia nirsoutensa vuoksi. Itse olen käärmeen kanssa joutunut hiukan nikottelemaan mutta erinäisten mielikuvien avulla sain senkin hymyssä suin nieltyä. Tavallisen länsimaisen ruoan ei pitäisi aiheuttaa satunnaisesti syötynä kenellekään ongelmia. Jos minä kutsun yllättäen ystävän vaikka iltakahville niin saatan tehdä vaikka ihan yhdenlaisen juustokakun tai hakea leipomosta leivokset. Vieras sitten syö jos syö. Ja aina on syönyt. Tietysti otan parhaani mukaan allergiat ja tiedossa olevat mieltymykset huomioon.

[/quote]

Ai hitsi, kun sinä olet hieno aaveemamma :)

Vähänkö olet HYVÄ.

Vierailija
59/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:19"]

Parin tunnin visiitti. 6 ja 3 vuotiaat lapset. Tarjolla sieni- ja katkarapupiirakat sekä fetasalaatti. Mitä teidän perhe tykkäisi?

[/quote]

Aikuiset söisi mielellään, lapsista esikoinen söisi varmaan piirakoita, keskimmäinen olisi kauhusta kankea ( just tänään hän poimi mustikkapiirakasta kokonaiset mustikat pois, kun oli vähän vaikeaa) ja kuopus söisi ainakin salaattia.

Kuten moni muukin sanonut, ei mitenkään "lapsiystävälliset" tarjoilut, mutta ei aina tarvitse ollakaan.

Vierailija
60/82 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset (4v ja 1v)söisivät, jos heillä on nälkä eikä tarjolla muuta. Eli oikein hyvät tarjottavat mielestäni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan