Hei koronan sairastanut!
Liikkeellä on koko ajan niin paljon ristiriitaista tietoa, vähättelyä ja pelottelua ja tutkimuksia jotka väittävät yhdessä hetkessä toista ja toisessa hetkessä toista, että en tiedä mitä ajatella koko vitsauksesta enää. Kysytään siis niiltä, joilla on asiasta omakohtaista tietoa!
Millainen tautisi oli, koska sen sairastit ja kuinka voit nyt?
Kommentit (106)
Olen koronassa tällä hetkellä. Pari päivää ollut kuumetta ja oksettaa kun päässä ns. huippaa. Ensioireina oli aivan järjetön pääkipu, joka talttui lääkkeillä nopeasti (onneksi). Nyt ollaan jo paranemassa ja ensi viikolla takasi työelämään. Ei onneksi ollut paha tautimuoto.
Mä nyt kirjottelen tähän ketjuun, kun sattui tulemaan vastaan. Sairastan oletettavasti tätä uusinta omikron muunnosta. Töissä sairastunut n. puolet työntekijöistä, eli vajaa 20kpl reilussa viikossa. Itse sairastuin oletettavasri viimeisten joukossa koska mun jälkeen ei ole tullut uusia. Tiesin jo siis että sitä on meillä töissä liikkeellä ja tätä varten mulla oli kotona kotitestejä odottamassa.
Tein maanantaina aamulla ennen töitä kotitestin, kun heräsin jäätävään päänsärkyyn. Mulla ei siis normaaliolossa ole päänsärkyä. Testi näytti negatiivista ja menin töihin ja kysyin vielä siellä erikseen että riittääkö itselle harvinainen oire siihen että jää varuiksi kotiin, kun todistetusti sitä tautia oli liikkeellä. Ei riittänyt. Olin puolen päivää töissä ja lähdin sitte kesken päivän kun jossain kohtaa alkoi sykkeet (urheilukello) huitelemaan istuessakin 110 paikkeilla. Myös silmät alkoivat särkeä. Sain virallisen testiajan vielä samalle päivälle, koska olen raskaana vko 17. Tulos tuli seuraavana iltana positiivisena takaisin.
Oireet alkoivat ma aamulla, eli ensin oli se päänsärky ja sitten sykkeen nousu ja särkevät ja valonarat silmät. Ajoin kotiin ja hain lapsen hoidosta, autoa ajaessa hassu tunne. Kun auton pysäytti, tuntui kun se olisi liukunut kokoajan johonkin suuntaan, vaikka tiesin sen olevan paikallaan. Iltaa kohden alkoi kurkku kutisemaan.
Tiistaina samat oireet, pää särki, silmät arat, syke korkea varsinkin jos teki jotain. Yölläkään ei nukkuessa laske alle 80. Normaalioloissa kuitenkin lenkkeilen ja liikun paljon vapaa-ajalla, niin näin korkea yösyke ei varsinkaan ole tyypillinen. Tässä kohtaa alkoi kurkku tuntua karhealta ja kutittavalta ja yskitti. Illalla alkoi nenä vuotaa.
Keskiviikkona oli niistopäivä. Ei enää päänsärkyä ja silmät alkoi olla paremmat. Syke korkea. Yskä aika ärsyttävä ja tuntui kun keuhkot ois täynnä räkää. Ei kuitenkaan mitään hengitysoireita muuten.
Nyt eletään torstaita. Aamulla kurkku ekan kerran vähän kipeä, mut olin varmaa nukkunut suu auki ja kuolannut ja kurkku kuiva, koska se meni puolessa tunnissa heräämisen jälkeen ohi. Nyt vaan yskittää ja välillä saa vähän niistää. Vähän pää edelleen sumuisen olonen mut muuten alkaa olla normaali fiilis. Syke on edelleen korkea, mutta ainakin terveyskekuksen mukaan siitä voidaan olla huolissaan jollei se ala pari viikkoa taudin jälkeen laskea.
Saa nähdä mihin etenee. Kirjotan nyt kun vielä muistan miten oireet meni. Laittelen jatkoa ellei nyt mene tällä ohi.
Äskeisen kirjoittajan jatko kunnei mahtunut samaan omien oireiden kanssa:
Ja täällä kun selkeesti on ollut paikalla muutama rokotevastainen huutelija, niin kerrotaan niistä rokotteista. Itsellä on molemmat. Tokapiikistä just 4kk aikaa ja piti mennä hakemaan kolmas, mutta en sit ehtinyt ennen tautia. Meillä töissä yllätysyllätys, tauti lähti meidän (ainakin koronavastaisten facebookpäivitysten mukaan) rokottamattomasta kansanosasta eli auktoriteettivastaisista latvialaisista. Tiedän ainakin 10 positiivisen kotitestin ensimmäisten joukossa tehnyttä henkilöä, joista vain 2 oli saanut rokotteet. Näiden lisäksi ainakin 5 poissa sen takia että ovat kipeenä, mutta heidän rokotestatuksestaan tai sairaudesta ei ole tietoa. Yksi näistä ei suotu edes testiin niin oletan että tuskin on piikkiäkään saanut. Töissä vielä olevat ovat kaikki käsitykseni mukaan rokotettuja. Eli tässä tapauksessa firmassa n. 40 työntekijää joista puolet sairaana. Näistä sairastuneista (n.20 poissaolijaa miinus parit lusmut ja muut poissaolot ja yksi on pekkasilla koska ei halunnut tartuntaa) kolme varmaa rokotettua, 3kpl ehkä rokotettua. Muista sairastuneista vahva oletus ettei ole ainootakaan piikkiä. Yhdestä vielä töissä olevasta en ole myöskään varma.
Tällä otannalla sanoisin että vaikka mentäisiin sillä oletuksella että kaikki 6kpl oli rokotettuja eli myös ne kolme josta en ole varma, niin rokotetuista 6/28 sairastui. Ja rokottamattomista 11/12 sairastui. Koska tosiaa siitä yhdestä vielä työkykyisestä en osaa sanoa onko piikkiä vai ei. Jos hänkin on rokotettu, niin sitten kaikki rokottamattomat sairastuivat. Mun matikalla sanoisin tällä otannalla että rokotteista on hyötyä. Myös siihen tarttumiseen. Taudinkuvasta en sitten tiedä, koska kukaan ei voi tietää millainen tauti olisi itsellä ollut ennen rokotteita.
Toinen kierros menossa ja alkoi eilen ja testi positiivi. Miksei muuten koronan nykytilanteesta ja vasta muuntuneista virustyypeistä puhuta enää lehdissä ja uutisissa?? Oireet: alilämpöä,jäätävä pääkipu kuin pää olisi ruuvipenkissä,oksentelu,ripuli,paineen tunne rintakehällä kuin hiekkasäkki olisi päällä,ja hengenahdistus. Pahoinvointi on se kauhein oire tässä. Oksentanut 50 kertaa ja olo juuri sellainen että haluaisin mielummin olla tajuton tai anestesiassa kuin hereillä kun ei pysty nukkumaankaan mitenkään päin. Täällä 30v suht terve mies ja pohjalla 2 rokotetta joten se niistä " tehokkaista rokotteista"
tuttu oli juuri saanut koronan,saa nähdä koska sattuu itelle kohdalle
En muista