Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei koronan sairastanut!

Vierailija
30.06.2021 |

Liikkeellä on koko ajan niin paljon ristiriitaista tietoa, vähättelyä ja pelottelua ja tutkimuksia jotka väittävät yhdessä hetkessä toista ja toisessa hetkessä toista, että en tiedä mitä ajatella koko vitsauksesta enää. Kysytään siis niiltä, joilla on asiasta omakohtaista tietoa!

Millainen tautisi oli, koska sen sairastit ja kuinka voit nyt?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastin koronan, en virusvarianttia. Yleisesti virusvariantti tarttuu helpommin, mutta on lievempi oireinen.

Korona oli tosi ikävä. Oireet alkoivat ja kehittyivät nopeasti. Sain lukuisia oireita. Aluksi oli flunssainen olo. Sitten tuli hengenahdistus, jollaista en ole koskaan kokenut. Vatsakipu kramppeineen ja ripulointeineen kesti 6 päivää. Makasin sängyssä ja vessassa ja itkin. Pahoinvointia, en pystynyt syömään moneen päivään. Maku- ja hajuaisti lähtivät, se oli outo tunne.

Kokonaisuutenaan tauti oli pelottava. Erilainen kuin mikään muu, ei flunssaa voi verrata koronaan. Korona kulkeutuu hermoihin ja siksi oireet ovat moninaisia neurologisine oireineen. Jalat olivat myös kuin "hyytelöä'.

Väsymys oli kovaa ja pitkäkestoista. Painajaisunia näin paljon. Oli outoa, että väsytti, mutta ei pystynyt nukkumaan kuin pätkittäin. Syvästä unesta heräsi yhtäkkiä. Oli outoa.

En enää haluaisi koskaan tuota tautia!

"Sairastin koronan, en virusvarianttia."

Jo tuo ensimmäinen lause paljastaa sinut. Paljon sulle maksetaan ja minkälaisestä sisällöstä?

Tarkenna tuota siis oli sairastanut ennen rokotuksia ja mainostaa että ny kaikki10xrokotuksille heti?ymmärsinkö oikein siis lobbari? Jos niin allekirjoitan huomiosi!

Vierailija
82/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastin koronan viime joulukuussa. Tauti oli lievä, muutaman päivän nuhaa ja vatsaoireita. Voin hyvin, enkä ole huomannut mitään jälkiseurauksia. Olen viisikymppinen nainen.

Haetko rokotuksen?

En ole hakemassa rokotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, lisäksi mulla oli outoa ihottumaa rintakehällä. https://www.news-medical.net/amp/news/20200713/Skin-rash-may-be-a-sympt… tällaista kuin kuvassa.

Ja mulla oli tuollaista kun meille tuli 5G.

Vierailija
84/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan kesällä, olen vajaa kolmekymppinen urheilullinen ja terve. Oireet olivat perus flunssaa, pääkipu, kuume ja tukkoisuus. Kesti n. viikon. Kahden viikon jälkeen olin jo ihan normaali ja terve. Hajuaisti edelleen hieman kateissa, makuaisti toimii normaalisti. Tauti ei tarttunut minusta kehenkään, ei edes avopuolisolle.

Vierailija
85/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin vuosi sitten eli ilman rokotusta silloin vielä. Flunssainen olo kaksi päivää ja se siitä. Iisi tauti, vaikka olenkin nykyään kookkaassa kunnossa. Nuorempana olin hyvässä kunnossa ja influenssa vei minut sairaalaan. Silloin oli kuolema aika lähellä ja kokemus oli sellainen että nyt kuolisin tunnissa. Mutta se oli täysin erilainen tauti kuin muut, ihan erilainen. Sen jälkeen on influenssarokotus kelvannut. Koronarokotus on ottamatta.

Osasi olet kärsinyt rokote ei varmaan lisä apua tuo järkeä käyttää kuitenkin suojaukset tahalliset altistuspaikat pois tilanne paha suomessa en olisi vienyt lapsiani esim.viroon hm..

Vierailija
86/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalat lihassäryt, kuume, nielemisvaikeudet, kurkkukipu, ripuli,pelottavat ja rajut hengitysvaikeudet, jäätävä tukkoisuus ja tuntu et poskiontelot tai pää räjähtää pian, haju ja makuaisti oli hetken pois. Tauti sahas huonompaan ja parempaan, meni noin 2vk et olin suht ok, sen jälkeen olin ihan tajuttoman väsynyt noin 3vk, muuta olis tehnytkään kun nukkunu. Nyt oon oon ihan normaalivointinen ja sairastin maaliskuussa, olen alle 30-vuotias enkä tupakoi.

Kuulostaa tismalleen samanlaiselta kuin unohtumaton influenssa, jonka sairastin kakskymppisenä, sillä erotuksella, että makuaisti oli täysin poissa useita viikkoja parantumisen jälkeen. Muistan kun yritin nuuhkia hajuvesipulloja, enkä haistanut mitään. Pelotti kovasti, että hajuaistin menetys jäisi pysyväksi, mutta kyllä se palautui. :) Näin siis pairkymmentä vuotta sitten.

Vierailija
87/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin loppukesästä. Olen kolmekymppinen ja perusterve, normaalipainoinen.

Oireina kuume, hengenahdistus, sykkeen epävakaus, huimaus, kovat lihas- ja nivelkivut sekä hajuaistin menetys viikoiksi.

Lisäksi oli outoja sähköiskuja päässä ja heitehuimausta. Sellaisia oireita, jota tulee SSRI-lääkkeen lopetusoireina.

Sairastamisen jälkeen tukka alkoi lähteä, eikä tilanne ole vieläkään korjaantunut, vaan sulkasato jatkuu. :(

Vierailija
88/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin nyt syksyllä. Rokottamaton. Yhden päivän kuume 38,5 sitten meni nenä tukkoon. En ollut missään vaiheessa oikeestaan kipeä.

Vierailija
89/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin helmikuussa -20, eli kyseessä oli se aito alkuperäinen virus ilman mutatoitumisia. Kaksi viikkoa sängyn pohjalla, sahaava kuume, joka kävi korkealla 39 asteessa useamman kerran päivässä laskeakseen taas 37 asteeseen. Ripuli, yöhikoilu, paha olo, hengenahdistus ja vaikeus hengittää varsinkin makuuasennossa. Hakkaava yskä ja heikotus jatkui pari viikkoa kuumeen laskettua ja sängystä päästyäni. Haju- ja makuaisti palautuivat kesällä -20. 

Influenssa oli pahempi sairaus, mutta olenkin hyväkuntoinen ja alle 30-vuotias. En silti haluaisi sairaistaa mitään näistä varianteista, kun jo peruskorona oli riittävän tympeä tauti. Nyt on molemmat rokotteet otettu ja otan kolmannenkin, jos sellaisen saan. 

Vierailija
90/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin koronan, en virusvarianttia. Yleisesti virusvariantti tarttuu helpommin, mutta on lievempi oireinen.

Korona oli tosi ikävä. Oireet alkoivat ja kehittyivät nopeasti. Sain lukuisia oireita. Aluksi oli flunssainen olo. Sitten tuli hengenahdistus, jollaista en ole koskaan kokenut. Vatsakipu kramppeineen ja ripulointeineen kesti 6 päivää. Makasin sängyssä ja vessassa ja itkin. Pahoinvointia, en pystynyt syömään moneen päivään. Maku- ja hajuaisti lähtivät, se oli outo tunne.

Kokonaisuutenaan tauti oli pelottava. Erilainen kuin mikään muu, ei flunssaa voi verrata koronaan. Korona kulkeutuu hermoihin ja siksi oireet ovat moninaisia neurologisine oireineen. Jalat olivat myös kuin "hyytelöä'.

Väsymys oli kovaa ja pitkäkestoista. Painajaisunia näin paljon. Oli outoa, että väsytti, mutta ei pystynyt nukkumaan kuin pätkittäin. Syvästä unesta heräsi yhtäkkiä. Oli outoa.

En enää haluaisi koskaan tuota tautia!

Mulla puuttui flunssamaisuus oikeastaan kokonaan eikä hengityksenkään kanssa ollut ongelmaa, mutta kurkkua "kuristi" ja koko kaulaa/rintakehää särki ja jomotti. Samoin särki selkää lapaluiden alla. Ja särki päätä ja silmiä, jotka oli oikeasti jotenkin jo täysin elottoman näköiset, sellaiset sameat eli kirkkaus puuttui niin ulkonäöllisesti kuin näöllisestikin eli tuntui kuin näkö lähtisi ja tulisi sokeaksi..

Väsymys oli ihan kamalaa ja tuntui kuin sänky keikkaisi pitkittäissuunnassa nurinpäin. Muutenkin huimasi ja heikotti ja etenkin jalat oli niin kipeät ja jumissa että vessaan kävelykin oli tuskaa. Ja siis unet oli niin outoja ja pelottavia, ettei mitään rajaa eikä aina oikein tiennyt onko unessa vai hereillä tai herääkö sitä edes enää kun nyt nukahtaa. Olo oli epätodellinen ja yksinasuvana se oli tosi pelottavaa.

Lisäksi multa lähti hajuaisti eikä se oikein ole palannut kokonaan vieläkään vaikka tartunnasta on jo pian puoli vuotta aikaa. Hajuaisti on nykyään outo, koska kaikkea en tosiaan haista mutta sitten "korvaukseksi" haistan röökinhajun vaikka sen ei tosiaan pitäisi mistään haista.

Nyt sitten mietin, että otanko rokotuksen kun sen kohta saan ottaa.

Vierailija
91/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oireina kuume, hengenahdistus, sykkeen epävakaus, huimaus, kovat lihas- ja nivelkivut sekä hajuaistin menetys viikoiksi.

Lisäksi oli outoja sähköiskuja päässä ja heitehuimausta. Sellaisia oireita, jota tulee SSRI-lääkkeen lopetusoireina.

Sairastamisen jälkeen tukka alkoi lähteä, eikä tilanne ole vieläkään korjaantunut, vaan sulkasato jatkuu. :(

Millaisia nuo kuvailemasi "sähköiskut" on? Itsellä on just tuollaista satunnaista huimausta ja sitten välillä tulee päähän outo tunne, mutta se on ennemmin kuin joku katkaisisi sähköt päästä vähäksi aikaa (siis tyyliin sekunnin sadasosaksi) ja sitten on hetken aikaa todella kummallinen olo.

Multa ei lähde hiukset, mutta sen sijaan mulle jäi sellainen kiertävä nivelkipu tuon huimauksen lisäksi eli ensin jomottaa ja vihloo vasenta pikkurillin niveltä ja hetken päästä oikeaa lonkkaa ja pian vasenta nilkkaa ja sitten oikeaa rannetta. Tuo menee siis ihan randomilla ja alkaa aina tosi yllättäen eikä mitenkään hiljaa voimistuen vaan se kipu viiltää heti oikein kunnolla.

Vierailija
92/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, ettö pari kommentoijaa nostaa esiin sen, että onneksi oli yksi rokote sastu ja tauti tuli lievempänä. Eihän se yksi rokote anna mitään suojaa.

Teho alkaa mRNA-rokotteilla noin 12 vrk ensimmäisen rokotuksen jälkeen.  (Terveyskirjasto/Koronavirusrokotteiden teho). Sitä ennen  sairastuva rekisteröidään rokottamattomana. Asia selviää tiedotteita lukemalla.

Vastauksistakin voi päätellä sen, mitä THL:n ja muut tutkijat  ovat jatkuvasti tiedotteissaan toistaneet: Koronan voi sairastaa lievänänä tai jopa tappavana. Etukäteen ei voi tietää, minkälaisena taudin itsekukin sairastaa. Myös täysin perusterveet ja nuoret voivat saada vakavan muodon.  

Vierailija
93/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsytti pari päivää. Ei edes kuumetta, vetämätön olo vain. Ei jälkioireita. Flunssa tai noro olisi ollut pahempi.

Vierailija
94/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin nyt syksyllä. Rokottamaton. Yhden päivän kuume 38,5 sitten meni nenä tukkoon. En ollut missään vaiheessa oikeestaan kipeä.

Voit varautua lisätauteihin usean kuukauden sisällä.

Erilaisia vertulppia on riski saada.

Vierailija
95/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttujen perusteella hyvin vaihtelevaa. Toisilla vakavampi tai ikävämpi, mutta useammalla eristäyminen ja perheen vaiva on tuottanut enemmän kärsimystä.

Voi olla sitä tai voi olla tätä, eli ap:lla on ihan oikea mielikuva taudista. Pelottelu ja rauhottelu on molemmat paikallaan tiettynä päivänä... siis niinku suhteessa tartuntaan.

Vierailija
96/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin maaliskuussa 2020. Olin tuolloin 23 vuotias, perusterve, urheilija.

Kamala kuume, hengitysvaikeudet ja verenpaineen romahtaminen veivät sairaalaan. Haju- ja makuaisti meni noin puoleksi vuodeksi. Niin hirveät lihaskivut ettei voinut kuin itkeä, kunnes ei jaksanut sitäkään. Kaikki mitä söin, tuli samantien vesiripulina ulos. Laihduin valtavasti vaikka olin jo ennestään hoikka.

En pystynyt moneen kuukauteen edes nostamaan lastani syliin, kävelemään portaita tms koska en saanut happea sen jälkeen enää. Nykytilanne on se, etten pysty enää harrastamaan rakastamaani lajia ja olen kuntoutuksessa.

Vierailija
97/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastin vuosi sitten eli ilman rokotusta silloin vielä. Flunssainen olo kaksi päivää ja se siitä. Iisi tauti, vaikka olenkin nykyään kookkaassa kunnossa. Nuorempana olin hyvässä kunnossa ja influenssa vei minut sairaalaan. Silloin oli kuolema aika lähellä ja kokemus oli sellainen että nyt kuolisin tunnissa. Mutta se oli täysin erilainen tauti kuin muut, ihan erilainen. Sen jälkeen on influenssarokotus kelvannut. Koronarokotus on ottamatta.

Osasi olet kärsinyt rokote ei varmaan lisä apua tuo järkeä käyttää kuitenkin suojaukset tahalliset altistuspaikat pois tilanne paha suomessa en olisi vienyt lapsiani esim.viroon hm..

Tässä ketjussa ei kysytty rokotuksista. En ole samaa mieltä, mutta en perustele tässä ketjussa.

Vierailija
98/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
99/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia nuo kuvailemasi "sähköiskut" on? Itsellä on just tuollaista satunnaista huimausta ja sitten välillä tulee päähän outo tunne, mutta se on ennemmin kuin joku katkaisisi sähköt päästä vähäksi aikaa (siis tyyliin sekunnin sadasosaksi) ja sitten on hetken aikaa todella kummallinen olo.

Multa ei lähde hiukset, mutta sen sijaan mulle jäi sellainen kiertävä nivelkipu tuon huimauksen lisäksi eli ensin jomottaa ja vihloo vasenta pikkurillin niveltä ja hetken päästä oikeaa lonkkaa ja pian vasenta nilkkaa ja sitten oikeaa rannetta. Tuo menee siis ihan randomilla ja alkaa aina tosi yllättäen eikä mitenkään hiljaa voimistuen vaan se kipu viiltää heti oikein kunnolla.

Voisin itsekin kuvailla sähköiskuja tuollaisia sähkökatkoksina. Sellaisia säpsähdyksiä, joista jää hetkeksi heikko ja sekava olo.

Vierailija
100/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen matkustus kielto joka maahan,eikä ottaa myöskään ketään vastaan.Jos olisi kolmas maailmansota.Tuskin silloin,tehtäis minkään laisia matkoja.Tämä Korona on jo yhtä sotaa,emme vain näe,vihollista.Jos näkisimme virukset,ois han se yhtä väistelyä.Niin,kuin luoti sade,sodassa.Nämä kaikki vitsaukset tulevat tapahtumaan.Näin on kirjoitettu Raamatussa.Me ihmiset olemme heikkoja näille viruksille.Tuskin tämä Korona loppuu ikinään.Siunausta kaikille potilaille.Rukouksella on suuri merkitys Jeesuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän