Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei koronan sairastanut!

Vierailija
30.06.2021 |

Liikkeellä on koko ajan niin paljon ristiriitaista tietoa, vähättelyä ja pelottelua ja tutkimuksia jotka väittävät yhdessä hetkessä toista ja toisessa hetkessä toista, että en tiedä mitä ajatella koko vitsauksesta enää. Kysytään siis niiltä, joilla on asiasta omakohtaista tietoa!

Millainen tautisi oli, koska sen sairastit ja kuinka voit nyt?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tuplarokotettu ja sairastuin viikko sitten. Alkuun kurkkukipu ja nuha ja perus flunssanen olo. Pari tuntia oireiden alusta olin jo aivan petikunnossa ja oon maannu nyt viikon. Alkuun en jaksanu muuta kun syödä ja käydä vessassa. Nyt jaksan jopa laittaa ehkä pyykkikoneen päälle, tosin sit oon jo ihan hiessä ja poikki. Kuumetta oli ekat 4 päivää. Henkeä ahdistaa pienessäkin liikkeessä ja kuivaa yskää nukkuessa ja vähänkin liikkuessa. Mun hengen pelasti rokotteet aivan varmasti. Näin kipee en oo ollu ikinä. Ja ikää 40.

Kannattiko ottaa rokotteet? Ihan yhtä kipeänä ovat ihmiset olleet ilman rokotuksia.

Vakavimmin sairastuneet joutuvat teho-osastolle. Jos ei joudu teho-osastolle tai edes sairaalahoitoon, ei ole sairastunut pahinta laatua olevaa koronaa.

Eiköhän se heikko yleiskunto ole se syy. Miksi sinne sairaalaan päädytään.

Monisairas keuhkoahtaumapotilas on jo pikku yskän takia lisähapen tarpeessa.

Vierailija
62/106 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ennen vai jälkeen rokotteen ottaneet sairastuneet koronaan?

kyllä. Mutta se on silloin oireeton tai huomattavasti kevytoireisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan n 2kk sitten. Sain tartunnan puolisoltani. Puolison oireina oli kuiva yskä, limaneritys ja ensimmäisenä päivänä ns hakattu olo, joka paikkaa särki ja lievää kuumetta, myös maku- ja hajuaisti lähtivät hänellä pariksi päiväksi pois.

Itsellä oli flunssainen olo, kahtena päivänä lämpöä korkeimmillaan 37,8 ja haju- ja makuaistit lähtivät ja ovat edelleen osittain pois.

Mielestäni ihan iisi tauti, vertaisin todellakin flunssaan tai korkeintaan influenssaan mieheni kohdalla, maku- ja hajuaistien puuttuminen ei ole omalla kohdalla ollut mitenkään päätä rassaavaa, kyllä ne sieltä palautuu jos palautuu. Voipahan olla ns jätemylly ja syödä kaikkea :D

Vierailija
64/106 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastimme loka-marraskuussa 2020. Minulla oli normiflunssaa kovempi. Heikoin olo kesti vain neljä päivää ja sen jälkeen tein vähän jo etätöitä. Paikkoja särki, kuumetta, veto pois. Haju- ja makuaisti katosi. Ei tehnyt mieli syödä yhtään mitään. Nuhaa, yskää tai hengenahdistusta ei lainkaan, eli sen puoleen selvisin tosi helpolla. Miehelläni oli samanlainen tauti, mutta hänelllä ei kadonnut aistit. Minun haju- ja makuaisti ei ole vieläkään normaali. Ei tee mieli syödä muuta kuinsokeria, koska se lähes ainut maku, jonka kunnolla maistan.

Vierailija
65/106 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin viime keväänä. Alkoi järkyttävällä päänsäryllä. Tuntui kuin koko pää räjähtäisi ja silmät ja hampaat tulisivat ulos paikoiltaan. Kuumeilin pidemmän aikaan ja sain haukkuvan yskän, vatsa oli löysällä. Nukuin suurimman osan ajasta. Sain myös hajuvääristymiä, en siis kadottanut hajuaistiani, vaan monet tutut hajut rupesivat haisemaan yököttävän pahoilta. Siinä vaiheessa, kun viimein kuvittelin olevani parantumassa taudista, soitin itselleni ambulanssin ja kävin sairaalassa tarkkailtavana yhden illan, kun tuntui, etten saa ilmaa. Kuvattiin ja otettiin monenmoisia verikokeita ja olin piuhoissa kiinni, kun seurattiin hapettumista ja sykettä.  Mistään ei sitten löytynyt mitään hälyttävää, joten pääsin kotiin, verenohennuspiikit mukana. Muitakin pääsi samoin eväin kotiin, mutta meni siellä porukkaa niin teholle kuin osastohoitoonkin. Oli ollut siihen astisin kiireisin koronatapausten päivä sairaalassa.

Olin varmaan vaan "rehkinyt" liikaa eli ollut pystyssä ja laitellut jopa ruokaakin, enkä vaan lämmitellyt jotain valmista tai tilannut ruokaa oven taakse. Ensimmäistä rokotettakin olisi tarjottu kohta sairastumisen jälkeen. Mitään tietoa ei ole, mistä sain, kaikesta varovaisuudesta huolimatta.

Vierailija
66/106 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen n. 30-vuotias, hyväkuntoinen nainen ja sairastin koron 1. rokotteen jälkeen. Kotitesti positiivinen, en hakeutunut viralliseen testiin, olimme epävirallisesti karanteenissa. Hoitovapaalla niin ei tullut ongelmia. Yhtenä iltana oli lämpöä vähän 38+ ja seuraavana päivänä alkoi nuha, joka kesti 2-3 viikkoa, ei kovin paha. Ei oikeastaan muuta. Lapsista toisella oli pari päivää kuumetta ja oli räkäinen 2-3 viikkoa, toisella vain nuha. Saattoi olla vatsatkin löysällä jonkun kerran, mutta niillä aina välillä on muutenkin. Miehellä ei tainnut olla oireita, 2 rokotetta. En ole vielä saanut toista rokotetta ja mietin saisinko siitä nyt vapautuksen eli voinko perua? Mielipiteitä?

Vierailija
67/106 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen n. 30-vuotias, hyväkuntoinen nainen ja sairastin koron 1. rokotteen jälkeen. Kotitesti positiivinen, en hakeutunut viralliseen testiin, olimme epävirallisesti karanteenissa. Hoitovapaalla niin ei tullut ongelmia. Yhtenä iltana oli lämpöä vähän 38+ ja seuraavana päivänä alkoi nuha, joka kesti 2-3 viikkoa, ei kovin paha. Ei oikeastaan muuta. Lapsista toisella oli pari päivää kuumetta ja oli räkäinen 2-3 viikkoa, toisella vain nuha. Saattoi olla vatsatkin löysällä jonkun kerran, mutta niillä aina välillä on muutenkin. Miehellä ei tainnut olla oireita, 2 rokotetta. En ole vielä saanut toista rokotetta ja mietin saisinko siitä nyt vapautuksen eli voinko perua? Mielipiteitä?

Hajuvääristymät unohtuivat multa. Suudellessa miehen suu maistui oksennukselta. Siis ihan tosissaan siltä, että olisi oksennusta sillä suussa. Muita en oikein muista, ei mitään niin outoa... sama

Vierailija
68/106 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko monella sairastuneella ollut rokote? Miten vaikuttanut? Onko tullut oireita? Itselläni on tullut,koviakin mutta miten muilla?

Vierailija
69/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten sairastin ja vielä on jäljellä joitain oireita. Aluksi oli kuin vähän kovempi flunssa. Muutaman viikon luulin parantuneeni kokonaan. Sitten alkoi pikkuhiljaa koveneva yskä ja tuli keuhkokuume, joka kesti pari kuukautta, kotona sairastin, antibiootit eivät auttaneet. Kun se parani, jäi yskä, joka jatkuu yhä, sain astmalääkkeitä, eivät auta. On myös sydämeen tullut ikäänkuin rytmihäiriöitä, pulssi heittelee. Tuli nivelkipuja, välillä koviakin, pääsin reumatutkimuksiin, mutta mitään syytä ei löytynyt. Tuli myös kovia päänsärkykohtauksia ja yhdessä raajassa tuntohäiriöitä. Veritulppa-arvot nousivat ja ovat yhä koholla, mutten ole kuitenkaan saanut mitään estolääkitystä, en tiedä miksi, kun lehtien mukaan se on yleistä nykyään. Puolen vuoden kohdalla alkoi pysyvä kurkkukipu, menee pois pariksi päiväksi ja tulee taas, antibiootit eivät auta.

Tällaista. Voi olla että unohdin jotain oireita. Ainiin, muistini on selvästi erheenjäsenistä muut eivät saaneet mitään.

Rokotteen jälkeen nuo ja paljon muuta alkoi 1vk rokotteen jälkeen nyt 8kk siitä oireita pahoja edelleen tuskin paranen koskaan muisti jotenkin parempi ivailuvähättely hoitoa oireisiin saanut pääsääntöisesti suomessahan longoireistoa ole esiintynyt ps.oletko hakenut rokotukset hm..

Vierailija
70/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin vuoden alkupuolella, tarkemmin maaliskuussa. Huomasin asian illalla, kun en maistanut pizzaa, tunsin ainoastaan tulisuuden. Hajuaisti katosi myös. Varasin ajan seuraavaksi päiväksi testiin ja se tuli positiivisena takaisin. Mies ja lapset karanteeniin, itse eristykseen (tosin kotona olin ihan normaalisti niin kuin aiemminkin). Haju- ja makuaisti olivat poissa noin viikon. Nokkosihottuma myös paheni hiukan. Ei muuta. Ja jos mietit, sairastuiko mies ja lapset niin eivät sairastuneet eivätkä ole vieläkään saaneet positiivista tulosta. Ollaan kaikki rokottamattomia eikä haluja ole rokotetta myöskään ottaa.

Vierailija
71/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan reilu vuosi sitten. Olen 38-vuotias perusterve nainen.

Oireet alkoivat 4 päivää altistumisesta eli tartunnan saamisesta. Alkoi yhtäkkiä väsyttää niin paljon että en meinannut pysyä mitenkään hereillä. Aloin palella todella paljon ja kuume nousi nopeasti 38 asteeseen.

Kuumetta oli yhtenä päivänä ja ripuli vaivasi pari päivää. Kolme vuorokautta nukuin melkein yhtä soittoa, ja siinä se sitten olikin.

Pääsin siis todella helpolla, sillä mitään muita oireita kuumeen, väsymyksen ja ripulin lisäksi ei ollut ja tauti oli ohi 3-4 päivässä.

En ole ottanut r*kotetta enkä aio ottaa.

Vierailija
72/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohlo kirjoitti:

Onko monella sairastuneella ollut rokote? Miten vaikuttanut? Onko tullut oireita? Itselläni on tullut,koviakin mutta miten muilla?

8kk rokotuksesta voimakkaat oireet edelleen tuskin paranen koskaan ivailuvähättely hoitoa pääsääntöisesti alkusyksyn jälkeen silloinhan ei longcovidia suomessa ole esiintynyt muualla maailmassa kyllä lisäksi ihmissuhteet uhkailulinjalle syksyn jälkeen liittyen ed.mainittuun oon ajatellut kun 3-4rokotekierros nämäkin liittyvät oireineen kesään mennessä seuraamme tervetuloa!!

Vierailija
73/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan viime joulukuussa. Tauti oli lievä, muutaman päivän nuhaa ja vatsaoireita. Voin hyvin, enkä ole huomannut mitään jälkiseurauksia. Olen viisikymppinen nainen.

Vierailija
74/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tuplarokotettu ja sairastuin viikko sitten. Alkuun kurkkukipu ja nuha ja perus flunssanen olo. Pari tuntia oireiden alusta olin jo aivan petikunnossa ja oon maannu nyt viikon. Alkuun en jaksanu muuta kun syödä ja käydä vessassa. Nyt jaksan jopa laittaa ehkä pyykkikoneen päälle, tosin sit oon jo ihan hiessä ja poikki. Kuumetta oli ekat 4 päivää. Henkeä ahdistaa pienessäkin liikkeessä ja kuivaa yskää nukkuessa ja vähänkin liikkuessa. Mun hengen pelasti rokotteet aivan varmasti. Näin kipee en oo ollu ikinä. Ja ikää 40.

Kannattiko ottaa rokotteet? Ihan yhtä kipeänä ovat ihmiset olleet ilman rokotuksia.

Vakavimmin sairastuneet joutuvat teho-osastolle. Jos ei joudu teho-osastolle tai edes sairaalahoitoon, ei ole sairastunut pahinta laatua olevaa koronaa.

Eiköhän se heikko yleiskunto ole se syy. Miksi sinne sairaalaan päädytään.

Nyt 8kk rokotteesta ens.kuukaudet niin kauheita ei paljon muistikuvia totaali ihmisraunio nyt viimekuukausina meneeeri kohtia ihan selkeästi kaikki aikaisemmat sairastetut virussairaudet sekä uus päälle tulee aaltoinajne.muistiongelmat sekavuus ovat kaikkein pelottavimmat kuoleman pelkoa ei ole mutta tilanne päällä edelleen vuosi sitten olin kunnossa ikävä sitä aikaa

Monisairas keuhkoahtaumapotilas on jo pikku yskän takia lisähapen tarpeessa.

Vierailija
75/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin vuoden alkupuolella, tarkemmin maaliskuussa. Huomasin asian illalla, kun en maistanut pizzaa, tunsin ainoastaan tulisuuden. Hajuaisti katosi myös. Varasin ajan seuraavaksi päiväksi testiin ja se tuli positiivisena takaisin. Mies ja lapset karanteeniin, itse eristykseen (tosin kotona olin ihan normaalisti niin kuin aiemminkin). Haju- ja makuaisti olivat poissa noin viikon. Nokkosihottuma myös paheni hiukan. Ei muuta. Ja jos mietit, sairastuiko mies ja lapset niin eivät sairastuneet eivätkä ole vieläkään saaneet positiivista tulosta. Ollaan kaikki rokottamattomia eikä haluja ole rokotetta myöskään ottaa.

Oot osuutes kärsinyt rokotteet eivät lisä etua anna perheen jäsenet hm. .päätöksenne mikä onkin on oikea!!

Vierailija
76/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin koronan viime joulukuussa. Tauti oli lievä, muutaman päivän nuhaa ja vatsaoireita. Voin hyvin, enkä ole huomannut mitään jälkiseurauksia. Olen viisikymppinen nainen.

Haetko rokotuksen?

Vierailija
77/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin koronan, en virusvarianttia. Yleisesti virusvariantti tarttuu helpommin, mutta on lievempi oireinen.

Korona oli tosi ikävä. Oireet alkoivat ja kehittyivät nopeasti. Sain lukuisia oireita. Aluksi oli flunssainen olo. Sitten tuli hengenahdistus, jollaista en ole koskaan kokenut. Vatsakipu kramppeineen ja ripulointeineen kesti 6 päivää. Makasin sängyssä ja vessassa ja itkin. Pahoinvointia, en pystynyt syömään moneen päivään. Maku- ja hajuaisti lähtivät, se oli outo tunne.

Kokonaisuutenaan tauti oli pelottava. Erilainen kuin mikään muu, ei flunssaa voi verrata koronaan. Korona kulkeutuu hermoihin ja siksi oireet ovat moninaisia neurologisine oireineen. Jalat olivat myös kuin "hyytelöä'.

Väsymys oli kovaa ja pitkäkestoista. Painajaisunia näin paljon. Oli outoa, että väsytti, mutta ei pystynyt nukkumaan kuin pätkittäin. Syvästä unesta heräsi yhtäkkiä. Oli outoa.

En enää haluaisi koskaan tuota tautia!

"Sairastin koronan, en virusvarianttia."

Jo tuo ensimmäinen lause paljastaa sinut. Paljon sulle maksetaan ja minkälaisestä sisällöstä?

Vierailija
78/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajuvääristymät unohtuivat multa. Suudellessa miehen suu maistui oksennukselta. Siis ihan tosissaan siltä, että olisi oksennusta sillä suussa. Muita en oikein muista, ei mitään niin outoa... sama

Oletko pakkorokote töissä silloin pitää varmaan ottaa useita vielä jos kehosi kestää mutta muuten onko sitten pakko ottaa koska ei näytä auttavan taudin estossa k-passille jos tarvetta hm..Itse en sillä mitään tee enkä sairaalaan ole ollut menossakaan vaikka kuolemankielissä oon välillä..

Vierailija
79/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mun hengen pelasti rokotteet aivan varmasti."

Kun usko on vahva niin ei sitä mikään muuta.

Vierailija
80/106 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin vuosi sitten eli ilman rokotusta silloin vielä. Flunssainen olo kaksi päivää ja se siitä. Iisi tauti, vaikka olenkin nykyään kookkaassa kunnossa. Nuorempana olin hyvässä kunnossa ja influenssa vei minut sairaalaan. Silloin oli kuolema aika lähellä ja kokemus oli sellainen että nyt kuolisin tunnissa. Mutta se oli täysin erilainen tauti kuin muut, ihan erilainen. Sen jälkeen on influenssarokotus kelvannut. Koronarokotus on ottamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi