Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei koronan sairastanut!

Vierailija
30.06.2021 |

Liikkeellä on koko ajan niin paljon ristiriitaista tietoa, vähättelyä ja pelottelua ja tutkimuksia jotka väittävät yhdessä hetkessä toista ja toisessa hetkessä toista, että en tiedä mitä ajatella koko vitsauksesta enää. Kysytään siis niiltä, joilla on asiasta omakohtaista tietoa!

Millainen tautisi oli, koska sen sairastit ja kuinka voit nyt?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto! Minäkin haluan tietää.

Vierailija
2/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssainen olo muutaman päivän, puolisolla oireeton ja lapsia ei testattu. Lievimmästä päästä mitä flunssat ovat mulla.

Influenssaan tarvitsin sairaalahoitoa mutta se oli jo alusta täysin eri juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin koronan tässä kuussa. Tuntui perusflunssalta, ehkä päänsärkyä oli vähän enemmän. Kuumetta pari päivää. Nyt olo on ihan normaali.

Vierailija
4/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan, en virusvarianttia. Yleisesti virusvariantti tarttuu helpommin, mutta on lievempi oireinen.

Korona oli tosi ikävä. Oireet alkoivat ja kehittyivät nopeasti. Sain lukuisia oireita. Aluksi oli flunssainen olo. Sitten tuli hengenahdistus, jollaista en ole koskaan kokenut. Vatsakipu kramppeineen ja ripulointeineen kesti 6 päivää. Makasin sängyssä ja vessassa ja itkin. Pahoinvointia, en pystynyt syömään moneen päivään. Maku- ja hajuaisti lähtivät, se oli outo tunne.

Kokonaisuutenaan tauti oli pelottava. Erilainen kuin mikään muu, ei flunssaa voi verrata koronaan. Korona kulkeutuu hermoihin ja siksi oireet ovat moninaisia neurologisine oireineen. Jalat olivat myös kuin "hyytelöä'.

Väsymys oli kovaa ja pitkäkestoista. Painajaisunia näin paljon. Oli outoa, että väsytti, mutta ei pystynyt nukkumaan kuin pätkittäin. Syvästä unesta heräsi yhtäkkiä. Oli outoa.

En enää haluaisi koskaan tuota tautia!

Vierailija
5/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö tutkimuksen tekemistä ja sitä miksi näin uudesta asiasta tulee uutta tieteellistä tietoa koko ajan? Ilmeisestikään et. Lue kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia, jos haluat oikeaa tietoa. Vauva-palstalta et sitä saa.

Vierailija
6/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin joulukuussa. Minä en saanut paljon perusflunssaa kummempaa , mutta mieheni oli kovassa kuumeessa toista viikkoa, ja välillä joutui käymään ulko-ovella hengittelemässä, kun tuntui , että happi loppuu.

Myös ystäväpariskuntamme sairastui, ystäväni oli raskaana tuolloin. Heilläkään ei ollut kuumetta kummempaa. 

Mutta kaikilla meillä oli makuaisti tuolloin poissa ja niin minulla kuin naispuolisella ystävälläni on edelleen näin puolivuotta sellaisia entisiä herkkujamme, jotka eivät vieläkään maistu hyvältä ( vaikka makuaisti palautui suunnilleen muuten n. kolme viikkoa taudin jälkeen )

Ja ystäväni raskaus eteni hyvin, ja pieni tytär on nyt kolme kk.

Vierailija
7/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö tutkimuksen tekemistä ja sitä miksi näin uudesta asiasta tulee uutta tieteellistä tietoa koko ajan? Ilmeisestikään et. Lue kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia, jos haluat oikeaa tietoa. Vauva-palstalta et sitä saa.

Haluan siis kuulla ihmisten omakohtaisia kokemuksia paljon puhuttaneesta aiheesta, josta tulee jatkuvasti ristiriitaista informaatiota. Mikä tässä pahoitti mielesi noin hirveästi?

Sinä voit toki halutessasi koska tahansa lopettaa KESKUSTELUpalstalla roikkumisen ja mennä selailemaan niitä tutkimuksiasi.

Kiitos vastanneille, kertokaa lisää!

ap

Vierailija
8/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusflunssa. Lievä sellainen. Vähän kurkkukipua, nuhaa. Ei mennyt makuaistit eikä hajuaistit eikä makuaistit eikä muutakaan dramaattista. Kesti viikon verran eikä jäänyt mitään oireita. Sama juttu miehelläni sekä kahdella tutullani.

Minun näkökulmastani paljon melua tyhjästä.

Vierailija
9/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusflunssa. Lievä sellainen. Vähän kurkkukipua, nuhaa. Ei mennyt makuaistit eikä hajuaistit eikä makuaistit eikä muutakaan dramaattista. Kesti viikon verran eikä jäänyt mitään oireita. Sama juttu miehelläni sekä kahdella tutullani.

Pahoittelut sekavasta tekstistä, kiireessä näpyttelin. 😅

Vierailija
10/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalat lihassäryt, kuume, nielemisvaikeudet, kurkkukipu, ripuli,pelottavat ja rajut hengitysvaikeudet, jäätävä tukkoisuus ja tuntu et poskiontelot tai pää räjähtää pian, haju ja makuaisti oli hetken pois. Tauti sahas huonompaan ja parempaan, meni noin 2vk et olin suht ok, sen jälkeen olin ihan tajuttoman väsynyt noin 3vk, muuta olis tehnytkään kun nukkunu. Nyt oon oon ihan normaalivointinen ja sairastin maaliskuussa, olen alle 30-vuotias enkä tupakoi.

Vierailija
11/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä fiksumpaa olisi sanoa, että minun näkökulmastani, että meillä onnea, selvisimme vähällä. Tuo paljon melua tyhjästä oli ihan pakko laittaa? Ei ehkä ihan tyhjästä meluamista niille todella monelle kuolleelle sekä teho-osastolle joutuneelle.

Vierailija
12/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kuume, todella huono ja vetämtön olo, hengästyminen, yskä, päänsärky ja jostain syystä matala verenpaine. Yläpaine oli 53.

Jälkioireena hengästyminen todella helposti.

Vierailija
13/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suu oli kuiva kuin Sahara kokoajan ja joku jo mainitsikin niin jalat tuntu makaroneilta.

Vierailija
14/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ja kenen luulet pelottelevan?

Onko varoittaminen sinusta pelottelua?

Tämän raskaan asenteellisuuden takia en viitsi kirjata tarinaani. Olkoon.

Käytän mieluummin voimani siihen että jaksan itse.

Onhan koronapotilaiden kuvauksia mediassa, ihmiset esiintyvät omalla nimellään ja kasvoillaan.

Vierailija
15/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin ja mitä väliä? Muisteletko itse kaikkia flunssiasi? Minulla oli 2019 vatsatauti ja se haittaa elämääni yhä. Koronasta toipuminen ei poikennut mitenkään keuhkoputkentulehduksista tai angiinasta toipumisesta, tosin kesti pidempään, niin tauti kuin toipuminenkin.

Vierailija
16/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten sairastin ja vielä on jäljellä joitain oireita. Aluksi oli kuin vähän kovempi flunssa. Muutaman viikon luulin parantuneeni kokonaan. Sitten alkoi pikkuhiljaa koveneva yskä ja tuli keuhkokuume, joka kesti pari kuukautta, kotona sairastin, antibiootit eivät auttaneet. Kun se parani, jäi yskä, joka jatkuu yhä, sain astmalääkkeitä, eivät auta. On myös sydämeen tullut ikäänkuin rytmihäiriöitä, pulssi heittelee. Tuli nivelkipuja, välillä koviakin, pääsin reumatutkimuksiin, mutta mitään syytä ei löytynyt. Tuli myös kovia päänsärkykohtauksia ja yhdessä raajassa tuntohäiriöitä. Veritulppa-arvot nousivat ja ovat yhä koholla, mutten ole kuitenkaan saanut mitään estolääkitystä, en tiedä miksi, kun lehtien mukaan se on yleistä nykyään. Puolen vuoden kohdalla alkoi pysyvä kurkkukipu, menee pois pariksi päiväksi ja tulee taas, antibiootit eivät auta.

Tällaista. Voi olla että unohdin jotain oireita. Ainiin, muistini on selvästi heikentynyt. Perheenjäsenistä muut eivät saaneet mitään.

Vierailija
17/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin helmikuussa muun perheen kanssa (vanhemmat, sisarukset). Minulla alkoi oudolla alaselkäkivulla illalla, aamulla kun nousin niin oksensin. Siitä lähtien kuumetta, raajojen ja pään särkyä, haju- ja makuaisti meni, nukuin noin 3-4 kertaa päikkärit. Plus tavalliset flunssan oireet. Kesti about pari viikkoa kokonaisuudessaan.

Äitini oli sairaalassa viikon sairastamisen jälkeen, kuume ei laskenut ja vointi huononi koko ajan. Osastolla lisähappea pari viikkoa ja oli jo sen verran voimissaan, että kotiin pääsi. Vuoteen omana oli sen jälkeen pitkään :(

Nyt kaikki ok kaikilla, onneksi.

Vierailija
18/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tietäisi, että korona on "flunssa" jos muilla se ei olisi ollut sellainen ja yleisesti. Musta tuntui kun olisin mädäntynyt sisältäpäin ja selkärangasta, tai joku kaatanut akkuhappoa sisuskaluihin. Jäätävät keskivartalon kivut ja ripuli. Kesti melkein kuukauden kokonaisuudessaan ja jossain vaiheessa uloste muuttui oljenvalkoiseksi tai sellaseksi betonimassan näköiseksi. Hermosto meni ihan sekaisin, jalat liikku itestään ja kieli nyki suussa. Hyi helvetti se oli pelottavaa, väsynyt olin kuukausitolkulla, en vaan pysynyt tolpillani. Onneksi minnekään ei edes voinut mennä. 

Vuosi jälkikäteen mulla unohtuu välillä sanat tai sanon vaikka kukkaruukku kun pitäs sanoa peruna. Onneks tosi harvoin mutta tulee kyllä ihan wtf fiilis kun suusta vaan tulee jotain mitä ei ole edes ajatellut. Oon 30v. 

Vierailija
19/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini sairasti niin että nousi äkillinen kuume ja yskä, pari viikkoa sairasti kotona ja kolmantena viikkona joutui sairaalaan kolmeksi päiväksi. Jälkitautina niveltulehdus sekä useita muita omituisia oireita, joita ei ennen ollut. Taudista on 9kk eikä voi edelleenkään urheilla. 

Toinen kaveri sai vain lieviä flunssan oireita, mutta makuaisti on muuttunut, esimerkiksi kahvi ja jotkut hedelmät kuten ananas maistuvat paskalta. Taudista 5kk. 

Ja vielä yksi työkaveri ei saanut mitään oireita, positiivinen tulos tuli matkaa varten otetusta testistä. 

Vierailija
20/106 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hyvin lievät oireet. Väsytti ja hengästytti. Tietämättään voi perusterve ihminen sairastaa ja tartuttaa muita. Altistamani eivät sairastuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme