Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välit anoppiin eron jälkeen? Enkö kuulunutkaan perheeseen

Vierailija
30.06.2021 |

Ero tuli miehen aloitteesta. Luulin, että kuulun miehen perheeseen, ollaan oltu yhdessä 17 vuotta ja vietetty juhlapyhät yhdessä. Yksi lapsikin on.

Erosimme vuosi sitten. Selvästikään anoppi ei välitä olla yhteyksissä, vaikka meillä oli lapsikin (anoppi tapaa lasta tietysti isäviikoilla).

Olen järkyttynyt, miten äkkiä miehen suvusta heivattiin ”ulos”. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Luulin siis olevani anopille etenkin tärkeä. Miten muilla, onko eron jälkeen ollut välejä anoppiin, miehen sisaruksiin tms?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex on ex ja niin on exän sukukin.

Vierailija
2/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ero. En minä ainakaan välittäisi olla yhteyksissä ex-miehen sukuun, korkeintaan mieheen itseensä välttämättömissä asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Mut leikattiin ulos suvusta ja perheestä. Oltiin todella läheisiä anopin kanssa. Soiteltiin ja vietettiin aikaa yhdessä. 20 vuoden liiton jälkeen tuli ero ja kaikki yhteydenpito loppui siihen. Olen sen hyväksynyt ja se on ok. En ollutkaan ihmisenä mieleen vaan miniänä. Nyt en ole enää mitään.

Vierailija
4/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Asia ei liity välttämättä mitenkään siihen, kuinka paljon exän sukulaiset ovat sinusta pitäneet. Suvun jäsenet saattavat vain ajatella, että he kunnioittavat suvun alkuperäisen jäsenen valintaa ottaa ero ja sulkea sinut pois elämästään. He myötäilevät ja tekevät samoin. 

Vierailija
5/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää äitinä. Mieluummin valitsee oman lapsensa ja välit ehdoin tahdoin häneen. Veri on vettä sakeampaa.

Vierailija
6/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse kertonut olevasi halukas olemaan väleissä ex-anopin kanssa? Anoppi voi luulla, että halusit hänestäkin eroon.

Vierailija
7/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa ollaan hyvin muodollisissa väleissä, ei olla pariin vuoteen oltu missään yhteyksissä.

Vanhempiensa luona käväisen usein kahvilla, kun kuljen ohitse ja soitellaan ex-anopin kanssa viikottain suuntaan ja toiseen. Muiden sukulaistensa kanssa en ole yhtään missään tekemisissä

Vierailija
8/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Olen tosi hyvissä väleissä veljeni eksään. 

Vierailija
9/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kyllä anopille että harmittaa, kun ei voida aikaa viettää yhdessä samalla tavalla jne.. mitään kovin dramaattista välillämme ei miehen kanssa tapahtunut, ei pahoja riitoja tai muuta. Miehelle olisi varmaan ihan ok, jos minuun oltaisiin yhteyksissä. Ja olen yrittänyt muutaman kerran ottanut yhteyttä, mutta vastauksesta on tullut ilmi, ettei minun kanssa haluta ylimääräistä jaaritella

Naiivisti ajattelin, että näinkin pitkä ihmissuhde myös miehen perheeseen ei loppuisi kuin leikaten, koska tunnetaan jo aika hyvin. Ap

Vierailija
10/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä ei ollut näin. Molemmat vanhempani pitivät ( ja elossa oleva pitää) tiiviisti yhteyttä vielä eronkin jälkeen näihin ihmisiin, jotka ehtivät olla elämässä pitkään ennen avioeroa.

Esim. pappani sanoi isälleni eron aikaan " Kun ajat ohi, älä aja ohi". 

Vierailija
11/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein itse päätöksen, että en ole tekemisissä ex miehen sukulaisten kanssa. Kysymys ei ole siitä, ettenkö olisi pitänyt heistä tai päinvastoin, vaan siitä, että en halua, että kukaan kokee kiusaantuneisuutta. jos olisimme jatkaneet yhteydenpitoa. Heidän poikansa petti ja vaihtoi lennosta uuteen ja mielestäni se, että minä olisin edelleen yhteydessä olisi vain vaivaannuttavaa  ihan kaikille osapuolille.

Vierailija
12/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Asia ei liity välttämättä mitenkään siihen, kuinka paljon exän sukulaiset ovat sinusta pitäneet. Suvun jäsenet saattavat vain ajatella, että he kunnioittavat suvun alkuperäisen jäsenen valintaa ottaa ero ja sulkea sinut pois elämästään. He myötäilevät ja tekevät samoin. 

Tämä. Pojallani oli ihan mukava vaimo, jonka kanssa lapsetkin teki. Vietettiin juhlapyhät yhdessä jne. soiteltiin ja kyläiltiin. Kun sitten alkoi menemään huonosti, miniä mustamaalasi minulle poikaani, ja valitti tämän tekemisistä. Itse näin kyllä ettei pulmunen ole hänkään. Limme tekemisissä vielä vuosia eron jälkeen, mutta kun poikani löysi uuden rakkauden, niin alkoi ex-miniän kiusanteko lasten kautta. Oli ihan pakko meidänkin valita että kutsutaanko juhliin poika, pojan lapset, ja ex-vaimo, joka kiusasi poikaamme rankasti, vai poika, lapset ja uusi vaimo.  Ensimmäisessä tapauksessa paikalle saapuisi vain ex-vaimo polleana lasten kanssa, ja toisessä vaihtoehdossa saisimme paikalle lasten lisäksi oman poikamme, ja hänen rakastettunsa. Ei ole vaikea valinta se.

Pojan ex-vaimo on sitä mieltä että aikuisten tulee pystyä olla samassa paikassa, ja että hänetkin tulisi kutsua meidän suvun juhliin, mutta minä ja aika moni muukin meidän suvusta näemme kyllä että tuossakin taitaa kyse olla poikamme kiusaamisesta.

Vierailija
13/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä ei ollut näin. Molemmat vanhempani pitivät ( ja elossa oleva pitää) tiiviisti yhteyttä vielä eronkin jälkeen näihin ihmisiin, jotka ehtivät olla elämässä pitkään ennen avioeroa.

Ei näissä varmaan ongelmaa olekaan jos on eron aikanakin käyttäydytty hyvin.

Vierailija
14/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näissä varmaan ongelmaa olekaan jos on eron aikanakin käyttäydytty hyvin.

Tai ainakin saatu eroajan ongelmat sovittua. 

Vierailija
15/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan sinä miehen ja sinun perheeseen kuuluit. Anoppi on miehesi sukulainen.

Vierailija
16/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei laskettu kuuluvaksi exän sukuun edes avioliiton aikana. Tosin kaikki tilapäisen avovaimon ja muutaman viikon ikäiset poika- ja tyttöystävät kuuluivat. Nimenomaan tähdennettiin, että tämä tilaisuus on vain perheelle.

Vierailija
17/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia se on, että erotessa eroaa myös kumppaninsa suvusta. Ainoa klikki siihen sukuun on ollut entinen kumppani, joten miksipä eron jälkeen sukulaiset pitäisivät yhteyttä jonkun exään.

Vierailija
18/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli linkki sen sukuunsa, nyt se katkesi.

Vierailija
19/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin kyllä anopille että harmittaa, kun ei voida aikaa viettää yhdessä samalla tavalla jne.. mitään kovin dramaattista välillämme ei miehen kanssa tapahtunut, ei pahoja riitoja tai muuta. Miehelle olisi varmaan ihan ok, jos minuun oltaisiin yhteyksissä. Ja olen yrittänyt muutaman kerran ottanut yhteyttä, mutta vastauksesta on tullut ilmi, ettei minun kanssa haluta ylimääräistä jaaritella

Naiivisti ajattelin, että näinkin pitkä ihmissuhde myös miehen perheeseen ei loppuisi kuin leikaten, koska tunnetaan jo aika hyvin. Ap

Oletko puhunut exäsi kanssa asiasta ja hän kertonut, että toivoisi sukunsa olevan tekemisissä kanssasi?

Vierailija
20/68 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko exäsi tekemisissä sinun sukusi kanssa?