Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te yli 40v naiset, hoi! Tyhjä olo. Auttaako avioero? Ikäkriisikö, täytän muutaman vuoden päästä 40v ja elämä tuntuu olevan ohi

Vierailija
29.06.2021 |

Mistä saatte motivaatiota elää?

Mikä teillä auttoi ikäkriisiin? (ei tarvitse tulla kertomaan, ettei ole koskaan ollut ikäahdistusta)

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on vain parantunut. Nuoruus meni sairastaessa ja töitä tehdessä, ei siinä ole kaivattavaa. Ikäkriisi tuli, kuten kuuluukin, ja meni, kuten kuuluukin. Vaihe sekin on.

Nyt on hyvä. Pitkä parisuhde kunnossa, lapsi maailmalla, lainat maksettu, työntekoa leikattu rajusti, terveys niin hyvä kuin se voi olla ja rauha sisäisen ja ulkoisen maailman kanssa. Ikää 42. Seuraavaa vaihetta odotellessa, mikä se sitten onkaan. Kasvua yhtä kaikki.

Vierailija
42/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on vain parantunut. Nuoruus meni sairastaessa ja töitä tehdessä, ei siinä ole kaivattavaa. Ikäkriisi tuli, kuten kuuluukin, ja meni, kuten kuuluukin. Vaihe sekin on.

Nyt on hyvä. Pitkä parisuhde kunnossa, lapsi maailmalla, lainat maksettu, työntekoa leikattu rajusti, terveys niin hyvä kuin se voi olla ja rauha sisäisen ja ulkoisen maailman kanssa. Ikää 42. Seuraavaa vaihetta odotellessa, mikä se sitten onkaan. Kasvua yhtä kaikki.

Katsooko nuoret miehet vielä perään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en kiinnitä huomiota vieraisiin ihmisiin ellen asioi heidän kanssaan.

Vierailija
44/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minkäänikäiset miehet katso perään tuon ikäistä naista. Kaikenikäisten miesten päät kääntää noin 20v nainen.

Vierailija
45/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pari lasta 40+ ikäisenä eikä vaivaa ikäkriisit, päin vastoin nuorennuin mielestäni huomattavasti, myös ulkonäöllisesti (tiedän että tätä on vaikea uskoa, mutta raskauden aikana on tutkitusti enemmän kantasoluja, iho/hiukset parenee, rypyt vähenee).

Vierailija
46/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minkäänikäiset miehet katso perään tuon ikäistä naista. Kaikenikäisten miesten päät kääntää noin 20v nainen.

Höpö höpö. Kaikki miehte katsovat 20 - vuotiaita, mutta kyllä monet katsovat 4kymppisiä, jopa 5kymppisiäkin.

Se, että sinä teet tai et tee jotakin, ei tarkoita että kaikki miehet käyttäytyisivät samalla tavalla.

Vierailija
47/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

39 mittarissa tänä vuonna. Kaikenlaista projektia olisi, joka itseä kiinnostaa, mutta vapaa-aikaa niin vähän! Mietinnässä vielä yksi lapsikin. Oman kunnon kohotus aluillaan. Työpaikka on jossa viihdyn ja kehityn. Oispa vielä aikaa niille kavereillekin.. Jos jotakin haluan niin lisää vapaa-aikaa. Harmittaa kun parhaat vuodet menee arkisin 7-17 poissa kotoa, siitä voi laskea paljonko jää muulle. Tsemppiä ap, ala toteuttamaan sun OMIA juttuja !

Mun intohimo on miehet, ja niitä en enää koskaan voi harrastaa. Sekin vetää mielen matalaksi. Ja tosiaan, kun kaverit leveilee uusilla miehillään.

Ap

Jos sulle on kerran selvää, että miehet on sun intohimosi, niin kyllä sun on sitten erottava tai ehdotettava miehelle avointa suhdetta. Eihän ihminen voi elää toteuttamatta kutsumustaan.

Vierailija
48/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin mietin neljättä lasta. Nuo kolme jo koulussa, eikä tunnut tarvitsevan minua enää. Tietty tarvitsee, muttei niin kuin pieni vauva.

Ap

En suosittele varauksetta. Itselläni kaikki lapset tehtynä "ajallaan" ja nuorinkin jo päätti peruskoulun. Muutaman vuoden päästä jokainen löytänyt paikkansa maailmassa eivätkä tarvitse enää päivittäistä hoivaa. Olen tyytyväinen, että tässä vaiheessa ei enää ole iltatähteä tai toisen kierroksen lapsia, vaan voi keskittyä kaikkeen kivaan mitä 50+ iässä voi tehdä.

Vierailija
49/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää 38v ja kyllä ahdistaa. Iältäni tunnen itseni ihan ikälopuksi vaikka ulkoisesti olen nuoren näköinen. Huolehdin itsestäni ja ihostani entistä enemmän ja käytän rahaa ihonhoitotuotteisiin, kasvohoitoihin, käyn n.5vko välein kampaajalla, ripsipidennykset on koko ajan, nyt menen valkaisemaan hampaat ensi viikolla, liikun päivittäin.. Yritän pitää itsestäni huolta että säilyisi mahdollisimman pitkään rypyttömänä jne. Seuraava operaatio on maltillinen botox kasvoihin, siis sellaista hienonvaraista säätöä, ei mitään turbohuulia tai jäätävää kuminaamaa. Nämä nyt auttaa hieman siihen vanhenemisen ahdistukseen jos ulkoiset seikat ahdistaa, ulkonäköön voi vaikuttaa itse paljon. Mutta yleinen tunne on että elämä ohi ja tää oli tässä. :/

Ihanaa, etten ole yksin.

Tämä on rankkaa, kun yleinen mielipide on, että yli 35v nainen on pilalla. Ahdistaa ja itkettää.

Voi helv nyt sentään. Ei ole mikään yleinen mielipide vaan pelkkää syrjäytyneiden palstapappojen provoilua.

Vierailija
50/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin mietin neljättä lasta. Nuo kolme jo koulussa, eikä tunnut tarvitsevan minua enää. Tietty tarvitsee, muttei niin kuin pieni vauva.

Ap

En suosittele varauksetta. Itselläni kaikki lapset tehtynä "ajallaan" ja nuorinkin jo päätti peruskoulun. Muutaman vuoden päästä jokainen löytänyt paikkansa maailmassa eivätkä tarvitse enää päivittäistä hoivaa. Olen tyytyväinen, että tässä vaiheessa ei enää ole iltatähteä tai toisen kierroksen lapsia, vaan voi keskittyä kaikkeen kivaan mitä 50+ iässä voi tehdä.

No mitä järkeä elää yli 50v naisena, jos ei ole lasta kotona? Todellakin teen vauvan, kun täytän 40v.

Vierailija
51/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ei tietenkään saisi sanoa, mutta olen ihan valmis kuolemaan, koska tunnen elämän olevan ohitse. Kaikki se, mikä tekee elämästä mielekästä, on omalta osaltani mennyt. Joskus kivikaudella olisin 49v ollut jo muinaisjäänne eli vanha viisas mummo. Mutta nyt tämä aika pakottaa olemaan aktiivinen, osallistuva, jaksava ja kyvykäs. En ole noista mitään, vaan täysin tyytyväinen vastaanottamaan kuoleman. 

Pakottaa? Eikös kaikkialla toitoteta ” ole vain oma itsesi”!

Mutta eihän me tietenkään siihen voida uskoa. Valheellista hymistelyä on yhä enemmän, kaikki tuojottaa pintaa ja ”seksikkyyttä”. Olen ottanutkin elämäntehtäväkseni olla ruma vanha kurppa, jota miehet eivät vilkaisekaan. Jumalaista saada olla rauhassa. Kukaan ei yritä enää loisimaan nurkkiini.

Ei tässä maassa ole mitään erityistä syytä tällätä itseään jos et ole nuori, nätti, solakka ja antavaisen oloinen. Näinhän täällä palstalla jatkuvasti sanotaan.

Vierailija
52/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää 40v naiset lapsia, niin on jotain järkeä tuossakin hommassa

Vierailija
53/54 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v, lapset maailmalla, aloitan opiskelun yliopistossa syksyllä, elämä on ihanaa ja muutoksen tuulet puhaltavat :) Erosin 8v sitten, sen jälkeen suunta selkiytyi ja elämän ilo palasi!

Vierailija
54/54 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 40-vuotias ja tämä on paras ikä! Ei turhaa draamaa, saa rauhassa nauttia seesteisestä elämästä. On rahaa, kun lainat maksettu, ei tarvitse laskea ihan joka penniä. Koen olevani vielä ”nuori” ja voisin lähteä vaikka vielä opiskelemaankin. Parisuhteeni on hyvä ja onnellinen, ei kyllästytä. Lapset jo isompia, pärjäävät itsekseen eikä tarvita enää hoitoapua, jos halutaan mennä leffaan/syömään. Nautin tästä elämänvaiheesta todella paljon.

Luin jokin aika sitten vanhaa päiväkirjaani enkä todellakaan haikaile nuoruusvuosien perään. Yhtä draamaa ja vuoristorataa, epävarmuutta. Nyt nelikymppisenä on monin verroin parempi olla.

Tämä on jotain, jota valtaosa maailman 40v ei koe omaksi elämäksi. Suurin osa kamppailee jatkuvasti toimeentulon, terveyden ja ihmissuhteiden kanssa. Siksi se ehkä ei ole realistinen kuvaus 40-vuotiaan elämästä. Suomessakaan läheskään kaikki 40-vuotiaat, eivät elä kuvailemallasi tavalla. 

Elämä on raskas taival ja jossain vaiheessa sitä väsyy. Se on ihan ymmärrettävää ja anteeksiannettavaa. Jossakin kohtaa nuoruuden palo hälvenee ja jäljelle jää se ikävä, kolkutteleva tunne, että tässäkö se nyt oli.

Itse jäin yllättäen leskeksi, +50 ja koin kyllä, että tässäkö tää oli.. Mutta jotain hyvää alkaa taas pikkuhiljaa jo löytyä elämään. <en odota mitään suurta enää, yritän vain nauttia kaikesta pienestä ja kivasta. Ehkä elämällä on minulle vielä jotain muutakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi