Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi helvetti tätä säätä!

Vierailija
29.06.2014 |

Masentaa! !

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:05"]

85, etkö sitten kastunut päältäpäin?[/quote]

Kastuin, mutten läpimäräksi. Onnistuin ajoittamaan lenkkini rankimpien sateiden väliin ja pääsin kotona suoraan lämpimään saunaan.

Ei näissä keleissä syksyllä olisi mitään vikaa, mutta kesältä odottaa jotain parempaa.

Vierailija
62/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 09:52"]

No kyllähän Suomessa valoa riittää näin kesällä, vaikka ei aurinko pilvettömältä taivaalta grillaakaan. Mene sinne ulos hyvä ihminen äläkä siinä narise. Valoisaahan on koko yön vielä monta viikkoa.

[/quote]

Prkl kun ei riitä! Nytkin tasainen harmaus ulkona. Ei minun mieleni siitä ainakaan virkisty pätkääkään. Syksyä on vietetty jo muutama viikko kun kotona istutaan takkavalkean ääressä ja tekisi mieli kutoa villasukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:07"]

Av-palsta masentunutta porukkaa täynnä selvästi jos näistä keleistä nauttii ja toivoo jo pitkää ja pimeää syksyä perään. Se kertoo siitä että nuppi on täynnä mielenterveysongelmia :)

[/quote]

Niin, helteistä nauttiminenhan on Suomessa pakollista. Ihanaa kun on viileetä.

Vierailija
64/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mitään 25-30 helteitä edes kaipaa, mutta esim 18-22 astetta ja aurinkoa olisi jo kova sana! Nyt kun on ollut oikeasti 10-16 astetta jo monta viikkoa.. suurimmaksi osaksi 10-14.. se on aivan helvetin kaukana kesästä. Kesäsateet ja ukkoset on ihania mutta lämpimät kesäsateet!! Mikään ei ole ihanampaa kun kuuman päivän jälkeen tulee sade :) nämä sateet on ollut lähinnä syyssateita....ei tunnu yhtään että olisi edes kesä.

Vierailija
65/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:07"]

Av-palsta masentunutta porukkaa täynnä selvästi jos näistä keleistä nauttii ja toivoo jo pitkää ja pimeää syksyä perään. Se kertoo siitä että nuppi on täynnä mielenterveysongelmia :)

[/quote]

Niin, helteistä nauttiminenhan on Suomessa pakollista. Ihanaa kun on viileetä.

[/quote]

Asennekysymys. Olen virtaa täynnä,ihan sama mikä sää.

Vierailija
66/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaan valoa ja lämpöä talven jälkeen. En kaipaa hellettä, mutta valoa kyllä. Täällä Helsingissä on nyt +13 astetta, taivas harmaa ja tihuuttaa. Sisällä kerrostalossa on kylmempi kuin talvella. Saunaa ei ole.

Juuri oli Iltasanomissa juttu sään vaikutuksesta ihmiseen, eikä se ole huuhaata että aurinko vaikuttaa mielialaan. Ahdistaa se syksyn pimeys, ulkona ei viitsi olla. Aurinko houkuttelee ulos ja sosiaaliseen kanssakäymiseen, ulkoilmatapahtumiin jne... tästäkin ketjusta näkee että nyt ihmiset ovat omissa oloissaan, se ei ole hyvä mielenterveydelle. Meidän pitäisi olla paljon sosiaalisempia, se vaikuttaa terveyteen! Etelä-Euroopassa sen näkee mitä aurinko saa aikaan, ihmiset "asuvat kadulla" ja ovat tekemisissä keskenään. Suomessa on liikaa yksinäisiä ja ihmiset eristäytyvät koteihinsa, kesä on ollut aikaa kun bunkkereista on uskaltauduttu "ihmisten ilmoille".

Veikkaan, että tämä sää vaikuttaa Suomen kaltaisessa maassa vielä enemmän kuin jossain missä ollaan sosiaalisempia luonnostaan, puhumattakaan jatkuvan sateen vaikutuksesta marjasatoon jne...Täällä ei saa valittaa, vaan kaikesta on "selviydyttävä" vaikka elämästä voisi myös nauttia!

Vierailija
67/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:27"]

Itse kaipaan valoa ja lämpöä talven jälkeen. En kaipaa hellettä, mutta valoa kyllä. Täällä Helsingissä on nyt +13 astetta, taivas harmaa ja tihuuttaa. Sisällä kerrostalossa on kylmempi kuin talvella. Saunaa ei ole.

Juuri oli Iltasanomissa juttu sään vaikutuksesta ihmiseen, eikä se ole huuhaata että aurinko vaikuttaa mielialaan. Ahdistaa se syksyn pimeys, ulkona ei viitsi olla. Aurinko houkuttelee ulos ja sosiaaliseen kanssakäymiseen, ulkoilmatapahtumiin jne... tästäkin ketjusta näkee että nyt ihmiset ovat omissa oloissaan, se ei ole hyvä mielenterveydelle. Meidän pitäisi olla paljon sosiaalisempia, se vaikuttaa terveyteen! Etelä-Euroopassa sen näkee mitä aurinko saa aikaan, ihmiset "asuvat kadulla" ja ovat tekemisissä keskenään. Suomessa on liikaa yksinäisiä ja ihmiset eristäytyvät koteihinsa, kesä on ollut aikaa kun bunkkereista on uskaltauduttu "ihmisten ilmoille".

Veikkaan, että tämä sää vaikuttaa Suomen kaltaisessa maassa vielä enemmän kuin jossain missä ollaan sosiaalisempia luonnostaan, puhumattakaan jatkuvan sateen vaikutuksesta marjasatoon jne...Täällä ei saa valittaa, vaan kaikesta on "selviydyttävä" vaikka elämästä voisi myös nauttia!

[/quote]

Miksi on niin vaikea hyväksyä, että osa meistä NAUTTII juuri tällaisesta kesästä? 

nimim. etelässäkin asunut

Vierailija
68/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sekä selviytyä että nauttia. Kun on asiat hyvin, ei sää haittaa. Ei sitten yhtään.

Vierailija
69/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:31"]

[/quote]

Miksi on niin vaikea hyväksyä, että osa meistä NAUTTII juuri tällaisesta kesästä? 

[/quote]

Kun ei itse kestä sadetta, ei ymmärrä, että joku nauttii.Ei

Vierailija
70/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, istuisin sisällä joka tapauksessa. Hyvä ettei ole niin kuuma.

Vierailija
71/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:21"]

Itse en mitään 25-30 helteitä edes kaipaa, mutta esim 18-22 astetta ja aurinkoa olisi jo kova sana! Nyt kun on ollut oikeasti 10-16 astetta jo monta viikkoa.. suurimmaksi osaksi 10-14.. se on aivan helvetin kaukana kesästä. Kesäsateet ja ukkoset on ihania mutta lämpimät kesäsateet!! Mikään ei ole ihanampaa kun kuuman päivän jälkeen tulee sade :) nämä sateet on ollut lähinnä syyssateita....ei tunnu yhtään että olisi edes kesä.

[/quote]

Kun olisikin kesäsadetta. Työmatkalla pyöräillessä alkoi sataa kaatamalla ja se vesi oli todella kylmää. Vettähylkivä tuulipuku laski heti vedet läpi ja olo oli kuin kylmässä suihkussa! Kuuron jälkeen melkein tärisin kylmästä kun kaikki vaatteeni olivat kastuneet aivan likomäriksi. Kesäsateessa kastuminen olisi ollut ihan eri juttu.

Vierailija
72/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:31"]

[/quote]

[/quote]

Itsekin asuin "etelässä" n. 10 vuotta (mitä nyt sillä tarkoitit, itse asuin 5 milj. asukkaan suurkaupungissa) ja ymmärrän, että sateesta voi nauttia. Suomen vehreys on ihanaa. Se on kuitenkin eri juttu kuin viikkokausia kestävä pimeys ja kylmyys sisällä ja ulkona. Hyväksi jatkuva sade ja pimeys kesällä ei ole myöskään ihmisille, eläimille tai kasveille. Kyllähän joku voi nauttia vaikka tupakanpoltosta, viinan juonnista jne, hyväksi se ei ihmisille ole. Ei ole +35 hellekään, mutta +20-25 astetta ja aurinkoa on hyväksi ja terveyttä edistäväksi todettu ihmisille.

Vierailija
73/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sää on monille hyväksi. Itse olen sydänpotilas, monta vikaa, nautin samoin muut sydän- ja verisuonisairauksista kärsivät nauttivat, migreenikoille ei aurinko aiheuta päänsärkyä. On se vaikeaa ymmärtää, että sade ei haittaa.

Vierailija
74/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mittarissa +11, vettä tuli kaatamalla, tuuli riepotteli puita ja pensaita ja takapihan trampolinin verkot irtoili. Sytytin takan ja kynttilän ja menin sohvalle peiton alle. Julistan syksyn alkaneeksi.

Vierailija
75/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomehttps://ilmasto-opas.fi/fi/ilmastonmuutos/vaikutukset/-/artikkeli/0b9d5f8d-3562-4e1a-a5cf-9b1be3f550c9/suorat-terveysvaikutukset.html

Suomessa on sään aiheuttamia kuolemantapauksia vähiten, sään ollessa n.14+ astetta. Tämä on terveyden kannalta ihanteellinen.

Teille vilukissat painukaa etelään. 

Vierailija
76/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:07"]Av-palsta masentunutta porukkaa täynnä selvästi jos näistä keleistä nauttii ja toivoo jo pitkää ja pimeää syksyä perään. Se kertoo siitä että nuppi on täynnä mielenterveysongelmia :)

[/quote]

Itse nimenomaan mt-ongelmaisena (masennus) toivon KUNNON kesää, aurinkoa ja lämpöä. Talvisin ja syksyisin olen todella maassa, kesäisin toivo pilkahtaa edes vähän, kun saa olla ulkona nauttimassa luonnosta ja tehdä jotain muutakin kuin kökkiä sisällä. Paitsi tänä kesänä. Pelkään, että koko vuosi on synkkä, kylmä, harmaa ja sateinen. Miten jaksan? :(

Vierailija
78/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 14:17"]

Tämä sää on monille hyväksi. Itse olen sydänpotilas, monta vikaa, nautin samoin muut sydän- ja verisuonisairauksista kärsivät nauttivat, migreenikoille ei aurinko aiheuta päänsärkyä. On se vaikeaa ymmärtää, että sade ei haittaa.

[/quote]

Erilaisista reumasairauksista kärsivälle ihan tuskaa tällainen kylmä ja kostea keli:( Kun edes pari kuukautta vuodessa olisi kivuttomampi! Rahat ei riitä kuin max 6 vkon etelän reissuihin. Mulla kesä alkaa vasta kun lämpöä on yli 24 astetta, ylärajaa ei ole! En tuskastunut edes Kuolleiden laakson +55 asteessakaan (siis varjolämpö).

Vierailija
79/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä helteestä enkä auringonpaisteesta, mutta nyt alkaa pinna paukkua & humorintaju loppua tämän ihanan kesäsään kanssa.

kolmelle alle 6-veelle saat joka hemmetin päivä auttaa sadevaatetta niskaan.. ja sitä riemua jatkuukin sitten lokakuuhun asti jolloin tulevat toppavaatteet !

lapset eivät pääse trampoliinille hyppimään eivätkä uimarannalle, uimahallitkin kiinni! atooppinen ipana repii itsensä palasiksi, kun iho ei saa ilmaa eikä aurinkoa..

Vierailija
80/108 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumaa ja nivelrikkoa sairastavana atoopikkona en voi kun yhtyä 106 toiveeseen, edes vähän lämpöä ja aurinkoa olisi kiva saada. Ei mitään mahdollisuutta edes lähteä minnekään tänä kesänä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän