Voi helvetti tätä säätä!
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:20"]
Voi hyvää päivää, aikuiset ihmiset valittavat täällä sateesta :D Itse tulin juuri koiran kanssa 2 tunnin lenkiltä, ja koko ajan satoi. Mitä väliä? Elämästä voi tehdä juuri niin vaikeaa kun haluaa, mutta tälle säälle ei kukaan voi mitään eli valittaminen ei auta yhtään. Muuttakaa pois Suomesta jos ongelma käy ylitsepääsemättömäksi.
[/quote]
Turpa kiinni asshole. Jatkuvasta sateesta saa olla pahalla päällä, vaikka olisi aikuinen.
[/quote]
Kylläpä se sää nyt kiristää kun pitää siitä nauttivaa haukkua assholeksi :D Elämä on varmaan mukavaa kun pilaa päivänsä sään vuoksi, mihin ei voi mitenkään vaikuttaa. Tai tosiaan niinkuin jo aiemmin ketjussa mainittu: lähde johonkin muualle, ikävää viettää kesää Suomessa jos kokoajan harmittaa :)
Auttaako yhtään jos kerron, että täällä Ranskassa vihmoo vimmatusti ja sataa kaatamalla, välillä tuli jo rakeitakin.
Jess pian valoo ja lämpöö. Mä oon niiin lähdössä reissuun!!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:55"]
Onneksi ei oo vielä loma. Ihan perse ilma.
[/quote]
Huomenna töihin. Kalpeana, ei ole paljoa aurinkoa kolmeen viikkoon näkynyt. Todellakin ärsyttää.
Kyllähän me valitetaan paljon muistakin asioista joihin ei voi vaikuttaa. Ihminen nyt vaan on sellainen ääliö. Ehkä se jollain tasolla sit kuitenkin tuo jotain helpotusta kun päästää vitutuksen kunnolla ulos. Eihän säälle mitään voi, kyllä sen jokainen ymmärtää. Mutta kun suomessa pitäis nyt olla kesä niin haluais siitä täällä myös nauttia, kylmästä saa "nauttia" sitten talvella. Eikä huvita minnekään ulkomaille lähtee. Ei ainakaan Kreikkaan mihin on rahaa jo syydetty muutenkin tarpeeks.
en tajua mitä valitatte,normaali suomen kesä.Ollaan totuttu monena vuotena hirveisiin intiaanikesiin,onneksi ne loppui nyt!
Mun lapset on juosseet uimassa harvasepäivä,viimeksi eilen ja lähes t-paidassa ollaan pärjätty,itsekin teen vielä ulkotöitä ja hupparia kummempaa varustusta ei ole tarvinnut--asennekysymys sanon minä ja espoosta kyse mun tapauksessa
[/quote]
Ilmeisesti olet onnistunut säästymään sateelta? No kunhan saat kunnon sadekuuron niskaasi niin kyllä se huppari läpimäräksi saadaan ja sitten kun vielä hupparin läpäisevä hyytävä viima yhdistetään siihen niin takaan että hymysi ja asenteesi hyytyy.
Näin se menee. Helteestä pitää nauttia, siitä ei saa valittaa. Kaikista muista säätyypeistä saa ja ehdottomasti pitää itkeä naama norsunvitulla just niin paljon kuin sielu sietää. eiks nii?
en tajua mitä valitatte,normaali suomen kesä.Ollaan totuttu monena vuotena hirveisiin intiaanikesiin,onneksi ne loppui nyt!
Mun lapset on juosseet uimassa harvasepäivä,viimeksi eilen ja lähes t-paidassa ollaan pärjätty,itsekin teen vielä ulkotöitä ja hupparia kummempaa varustusta ei ole tarvinnut--asennekysymys sanon minä ja espoosta kyse mun tapauksessa
[/quote]
Ei todellakaan ole normaali kesäkuu, vaan säätiedotuksessakin on monesti sanottu, että lämpötila on normaalia alhaisempaa. Pelkästään hellepäiviä pitäisi olla kesäkuussa 4-5 keskiarvojen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:02"]
Auttaako yhtään jos kerron, että täällä Ranskassa vihmoo vimmatusti ja sataa kaatamalla, välillä tuli jo rakeitakin.
[/quote]
Ai miten mukavaa, se lohduttaa paljon. Toivottavasti kastuitte läpimäriksi, se pelastaisi jo koko illan ja seuraavan viikonkin. Kestäisin tätä sadetta ja kylmyyttä paljon paremmin:-D :-D :-D
se huppari päällä kulkeva espoolainen on kyllä ollut sateessa ja olen ulkotöissä,yleensä 6h ulkona työpäivän aikana.Yksi tai kaksi helvatin kylmää päivää oli toissa viikolla muistaakseni,mutta muuten ihan ok kelit.Suut suppuun nyt,mitään helvetin helteitä kukaan kaipaa!
Kesäkuun alku oli aurinkoinen ja pari viikkoa ihannelämpötila 20 kieppeillä. En pidä helteestä ja olen kuullut muidenkin valittavan jos yli 30 astetta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:12"]
se huppari päällä kulkeva espoolainen on kyllä ollut sateessa ja olen ulkotöissä,yleensä 6h ulkona työpäivän aikana.Yksi tai kaksi helvatin kylmää päivää oli toissa viikolla muistaakseni,mutta muuten ihan ok kelit.Suut suppuun nyt,mitään helvetin helteitä kukaan kaipaa!
[/quote]
En minäkään helteistä tykkää mutta 15 astetta, kova tuuli ja hiton kylmä rankkasade saa kyllä minut kastumaan, palelemaan ja vihaiseksi. Ja mun tuulihuppari on sentään vettähylkivää ja jonkun verran tuulta pitävää mikrokuitukangasta mutta läpi päästää silti. Täytyy jotkut syyskamppeet lähteä kaivamaan varastosta.
Ihanaa ilmaa pidellyt! mä vihaan kesää, mutta nyt voisin jopa sanoa pitäväni siitä. On saanut nukkua hikoilematta. On saanut pitää ikkunat ja ovet kiinni, niin ei kuulu kännihuudot. Ei ole tarvinnut jo aamusta pyyhkiä taipeista ja niskasta hikeä. On jaksanut liikkua ja touhuta kuten talvella. Ei ole kiristänyt kuumuus hermoja. Ei ole tarvinnut pitää tuuletinta päällä, niin ei ole tullut niskat kipeäksi tuulesta. Ei ole tarvinnut häpeillä hikisiä vaatteita. On pystynyt tekemään uuniruokia, eikä koti ole tullut tukalan kuumaksi. On voinut käydä saunassa, eikä sen jälkeen ole ollut heti tolkuton hiki. Ihanaa, ihanaa, ihanaa!!!!!!
Minäkin pidän sadesäästä, mutta näin jatkuvana ja vaihtelevana säänä onhan tämä tooolsi tylsää. Tämä on viimeinen "kotiäitikesä" ja suunnitelmissa oli vain nauttia kiireettömyydestä ja pihalla olosta, opettaa esikoinen uimaan ja pyöräilemään ilman apupyöriä. Kerhot, harrastukset yms. on tauolla, uimahalli kesän kiinni, puistot ammottaa tyhjyyttä. On kuin syksy mutta ilman syksyn aktiviteetteja. Olisi pitänyt palata töihin jo kesäkuusta!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:02"]Mikä vika? Pitkästä aikaa +20c ja aurinko paistaa ;)
[/quote]
joensuussa oli aamulla tuillainen sää. Sieltä kohden tamperetta ja johan viileni ja sade alkoi.
En ole nukkunut kesällä näin hyvin vuosikausiin. Kolme viikkoa sitten mittari näytti viimeksi +20. Eilen +12 ja sadekuuroa toisen perään, mutta eipähän ollut lenkkipolulla ruuhkaa eikä tullut edes hiki. Jotain positiivista.
Kissakin nukkuu peiton alla.
85, etkö sitten kastunut päältäpäin?
Av-palsta masentunutta porukkaa täynnä selvästi jos näistä keleistä nauttii ja toivoo jo pitkää ja pimeää syksyä perään. Se kertoo siitä että nuppi on täynnä mielenterveysongelmia :)
Heikkoluonteinen, joka ei suomalaisia säitä kestä. Asennekysymys.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:20"]
Voi hyvää päivää, aikuiset ihmiset valittavat täällä sateesta :D Itse tulin juuri koiran kanssa 2 tunnin lenkiltä, ja koko ajan satoi. Mitä väliä? Elämästä voi tehdä juuri niin vaikeaa kun haluaa, mutta tälle säälle ei kukaan voi mitään eli valittaminen ei auta yhtään. Muuttakaa pois Suomesta jos ongelma käy ylitsepääsemättömäksi.
[/quote]
Hahaa, kastuit tietysti läpimäräksi:-)
[/quote]
Mitä sitten? :D Menin kotiin, kävin lämpimässä suihkussa ja vaihdoin kuivat vaatteet. Kylmä ei ollut missään vaiheessa. Ja sille jonka mukaan koira haisee pahalle kastuessaan: mitä sitten? Mentiin kotiin, jossa pesin ja kuivasin koiran. Ihmisiä vaan näyttää ärsyttävän kun jotkut nauttivat näistä keleistä :)
[/quote]
No ei ärsytä, mutta ehkä positiivisen ajattelun taito ärsyttää.