Voi helvetti tätä säätä!
Kommentit (108)
Paras kesä miesmuistiin. En oikeasti muista, että olisi edes joskus ollut kesä, ettei vituta koko ajan. No nyt on sellainen ja nautin täysin siemauksin. Ei tarvitse öisin unettomana kylpeä hiessä ja pyöriä sängyssä tuskaillen kuumuutta. Hyttyset kuolivat parina pakkasyönä. Apteekista ei tarvitse kantaa paketti tolkulla päänsärkypilleriä. Töissä on siedettävä lämpötila. On energiaa tehdä vaikka mitä ja ajatuskin kulkee, helteellä tulee vaan oltua kun ajatteleminenkin laittaa hien puskemaan pintaan.
Tää on ihan paras kesä!
Tänään oltiin ulkotapahtumassa ja eihän siellä viitsinyt olla kun satoi koko ajan ja tuuli repi sateenvarjot käsistä. Lähdettiin neljä tuntia aikaisemmin kuin mitä piti. Ei vaan huumorintaju riittänyt. Ja on pukeutumiskysymys blaa blaa mutta kun en jaksais koko ajan jotain hanskoja ja goretexiä. Vtuttaa pyöriä läpimärkänä jossain kurassa ja syödä sateessa jotain haaleata grillimakkaraa.
Ei tarttis välttämättä hirmuhelteitä olla, mutta edes vähän aurinkoisempaa ja lämpimämpää, niin ei särkisi koko ajan niin p..keleesti noi nivelet ja lihakset. Pääkin ihan pöhnässä lääkkeistä koko ajan, mutta kun ilman ei pääse edes sängystä ylös. Ymmärrän kyllä jos joku ei helteistä välitä, (mä kyllä tykkään) mutta tää on tosissaan ihan syvältä. Kyllä kesällä pitäs pystyä tekemään muutakin kuin palella ja kiskoa sadevaatetta päälleen...
Vietän vapaapäivää asunnollani, ulos isoista ikkunoista näkee metsää ja kauas järvelle. Lasitetulla parvekkeella voi katsella harmaata taivasta ja kuunnella sadetta. Sää on hyvä tekosyy pysytellä hetken sisällä omissa oloissaan.
Ens keväänä menee mökki myyntiin. Nyt ei kannata edes yrittää koska kesä on näin kauhea. Keväällä joku saattaa kuvitella että siellä on joskus lämmintä ja kivaa. Tervetuloa ostoksille joku hullu.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:25"]
Paras kesä miesmuistiin. En oikeasti muista, että olisi edes joskus ollut kesä, ettei vituta koko ajan. No nyt on sellainen ja nautin täysin siemauksin. Ei tarvitse öisin unettomana kylpeä hiessä ja pyöriä sängyssä tuskaillen kuumuutta. Hyttyset kuolivat parina pakkasyönä. Apteekista ei tarvitse kantaa paketti tolkulla päänsärkypilleriä. Töissä on siedettävä lämpötila. On energiaa tehdä vaikka mitä ja ajatuskin kulkee, helteellä tulee vaan oltua kun ajatteleminenkin laittaa hien puskemaan pintaan.
Tää on ihan paras kesä!
[/quote]
Eihän se tarvittiskaan mitään kauheita helteitä olla kun olis vähän lämpimämpää ja ennen kaikkea kuivaa. Keljuttaa kun aina kastuu vaatteet kun menee ulos. Hyttyset eivät ole kuolleet ainakaan täällä Etelä-Suomessa. Kävin tänään metsässä ja siellä oli valtavasti hyttysiä jotka kävivät kimppuuni, oikein suuria, lihavia ja verenhimoisia kun ovat saaneet kasvaa ihanteellisissa kosteissa säissä. Se olikin ainoa poutahetki ja sitten tuli taas vettä niskaan ja eikun taas sadeviittaa tuulipuvun päälle ettei aivan likomäräksi kastuisi.
Vointi koheni, kun helteet loppuivat, kärsin sydänvaivoista ja helteet ovat tuskaa. Kerrankin on hyvä sää.
Oltiin jo viikko Espanjassa ja harkitaan erittäin vakavasti, että lähdettäisiin vielä heinäkuussa johonkin lämpimään. Ehkä Kreikkaan.
Vetti näitä säitä. Sen verran olisi lämmintä jotain 18-20 jotta pääsen fillaroimaan. Katson tuossa äkkilähtöjä mutta en viitsi maksaa esim Turkin matkoista 500 eu.
Siinä vaiheessa kun kesäkuussa sataa ja tuulee niin pahasti että ei pärjää tuulipuvussa ulkona niin voi jo sanoa että on huono sää. Ja näitä päiviä on ollut jo vaikka kuinka monasti. Ei ole kauaa kun sain töistä pyöräillessä kuurollisen jääkylmää rankkasadetta niskaani ja hytisin kylmästä läpimärässä tuulipuvussa kun kova tuuli vielä tunki läpi märälle iholle. Että revi siitä sitten kesäfiiliksiä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:20"]
Voi hyvää päivää, aikuiset ihmiset valittavat täällä sateesta :D Itse tulin juuri koiran kanssa 2 tunnin lenkiltä, ja koko ajan satoi. Mitä väliä? Elämästä voi tehdä juuri niin vaikeaa kun haluaa, mutta tälle säälle ei kukaan voi mitään eli valittaminen ei auta yhtään. Muuttakaa pois Suomesta jos ongelma käy ylitsepääsemättömäksi.
[/quote]
Turpa kiinni asshole. Jatkuvasta sateesta saa olla pahalla päällä, vaikka olisi aikuinen.
Voi hyvää päivää, aikuiset ihmiset valittavat täällä sateesta :D Itse tulin juuri koiran kanssa 2 tunnin lenkiltä, ja koko ajan satoi. Mitä väliä? Elämästä voi tehdä juuri niin vaikeaa kun haluaa, mutta tälle säälle ei kukaan voi mitään eli valittaminen ei auta yhtään. Muuttakaa pois Suomesta jos ongelma käy ylitsepääsemättömäksi.
[/quote]
Turpa kiinni asshole. Jatkuvasta sateesta saa olla pahalla päällä, vaikka olisi aikuinen.
Oulussa ollut mukavan aurinkoinen ja sopivan lämmin päivä, eilen olisko ollut 17-19 C ja tänään 20 C (nyt illlalla tosin enää puolipilvistä ja 17 C). Ensi viikko on vielä viileähköä, mutta sitten pitäisi tulla oikein kunnon helleviikko, jos sääennustukseen voi luottaa. :)
Eikä nuo viileät kelit haittaa, koska olen koko kesän töissä (eipä tarvitse haikailla auringonoton perään ;)).
No minun kesäni on se, kun saa olla omalla terassilla ja pihalla ja nauttia lämmöstä ja vain olla. Vaan nyt ei paljon voi, edes säteilylämmitin ei riitä. Laitoin äsken takkaan tulen kun on niin järkyttävän kylmää ja kosteaa. Argh :( Syksyltä tämä tuntuu, kohta avaan hehkuviinin ja keitän sipulikeittoa. Hiiteen uudet perunat ja silli, ei ne tällaiseen vuodenaikaan kuulu.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:25"]
[/quote]
Hahaa, kastuit tietysti läpimäräksi:-)
[/quote]
Mitä sitten? :D Menin kotiin, kävin lämpimässä suihkussa ja vaihdoin kuivat vaatteet. Kylmä ei ollut missään vaiheessa. Ja sille jonka mukaan koira haisee pahalle kastuessaan: mitä sitten? Mentiin kotiin, jossa pesin ja kuivasin koiran. Ihmisiä vaan näyttää ärsyttävän kun jotkut nauttivat näistä keleistä :)
Mä nautin. Ei näy kodin lika ja paskaisuus pimeässä ja harmaassa vesisäässä.Ei paista se fucking aurinko ikkunoihin paljastaen kaikki jäljet.Ei ole koko ajan tuskaisen kuumaa.Lihavalle ihanaa kun joutuu pukeutumaan peittäviin huppareihin yms ei tule kuuma.Lemmikit nauttii.Tulee vähemmän kusipäisten eläinomistajien aiheuttamia lämpöhalvauksia kun autot ei kuumene sata asteisiksi.
Näitä lisää ja pitkä sateinen pimeä syksy jatkoksi kiitos :)).
Onneksi ei oo vielä loma. Ihan perse ilma.
en tajua mitä valitatte,normaali suomen kesä.Ollaan totuttu monena vuotena hirveisiin intiaanikesiin,onneksi ne loppui nyt!
Mun lapset on juosseet uimassa harvasepäivä,viimeksi eilen ja lähes t-paidassa ollaan pärjätty,itsekin teen vielä ulkotöitä ja hupparia kummempaa varustusta ei ole tarvinnut--asennekysymys sanon minä ja espoosta kyse mun tapauksessa
Mitä hyödyttää valittaa asiasta, jolle ei yksinkertaisesti mahda yhtään mitään?
Sää on, mikä on.
Työskentelen perhepäivähoitajana kodissani. Mieluusti toki olisi helpompaa ilman kuravaatetusta, niiden pukemista, riisumista ja huoltoa, kumppareita ja siivottavaa likaa ja hiekkaa. Valitus vain pahentaa omaa ja muidenkin mieltä.
[/quote]
Hahaa, kastuit tietysti läpimäräksi:-)