Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 21, tyttäreni on 4v - Saan jatkuvasti arvostelua niskaani

Vierailija
29.06.2014 |

Tulin 16-vuotiaana raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Abortti olisi ollut varmasti se helpoin ratkaisu sillä minä ja poikaystäväni olimme molemmat todella nuoria. Pitkän pohdinnan ja lukuisten keskustelujen jälkeen päätimme kuitenkin pitää lapsen. Tiesimme jo silloin että jatkossa kaikki tulisi olemaan toisin ja ennen kaikkea vaikeampaa.

Vähän 17-vuotis syntymäpäiväni jälkeen synnytin maailman kauneimman tytön joka vei ensisilmäyksellä sydämeni.

Vauva-arki ja kaksi teini-ikäistä vanhempina on jotain niin hurjaa ettei sitä riitä sanat kuvaamaan. Siitä huolimatta me selvisimme. Minusta kasvoi nuori nainen ja äiti, poikaystävästäni nuori mies ja isä, tyttärestämme uskomaton pikkutyttö ja tytär.

Tällä hetkellä minä ja poikaystäväni opiskelemme yliopistossa ja olemme osa-aika työssä.

Yhteistä taivalta meillä on takana 6 vuotta. Parisuhteemme voi hyvin ja olemme kiitollisia siitä kaikesta mitä olemme saaneet kokea, ennen kaikkea siitä mitä meillä on.

Jostain syystä niin minä kuin poikaystävänikin saamme kuulla jatkuvasti arvostelua ja suorastaan haukkumista siitä miten olemme huolettomia ja huonoja teinivanhempia. Annamme tuollaisten kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos sillä tiedämme itse ettei asia ole niin. Ironisinta on se että minua haukkuvat ovat itse useimmiten yhteiskunnan varoilla eläviä yh-äitejä. Ei sillä ettäkö he olisivat jotenkin huonompia ihmisiä mutta tuollaisessa asemassa ei ehkä ole se paras arvostelija ja puhuja.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se valitettavasti on... Itse sain esikoiseni 18-vuotiaana, nyt olen 24. Kerran eräs neiti juuri papatti siitä, kuinka vastuutonta sun muuta hankkia lapsi tuon ikäisenä. Silloin hänellä oli ikää 22 vuotta. Ihmettelin ja kysyin, miksi hän arvostelee minua. Rivien välistä sain ongittua vastaukseksi sen, että hän on jollain tapaa kateellinen, kun minulla onkin ikään kuin kaikki jo noin nuorena, mutta hänellä ei ollut tuolloin edes poikaystävä etsinnöistä huolimatta. Kait se huoli omista lapsista oli hänellä päällimmäinen syy arvostella. En toisaalta ymmärrä mitä kadehdittavaa teiniäideissä on, mutta kateudestahan sitä yleensä arvostellaan ja ilkeillään.

Vierailija
2/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 20v ja vanhempi tyttäreni on 4v eikä kukaan ole tullut arvostelemaan. Päin vastoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista sitten saatte arvostelua? Sitähän ei aloitus kerro. Arvostelu voi olla aiheellista tai sitten ei. Sinänsähän te elätte yhteiskunnan varoilla: opiskelu on ilmaista, saatte opintotukea, onko lapsi vielä hoitopaikassakin? Maksatteko lapsen hoitopaikasta kalleimman mukaan teidän osa-aikatöillänne?

Yh-äiti, joka on opiskellut ennen lapsia, voi tulla tuossa pikkulapsivaiheessa yhteiskunnalle paljon halvemmaksi: yhden hoitopaikan hinta on 800-1000 euroa kuukaudessa. Verrattuna siihen hoitopaikkaan, niin yh-kotiäiti, joka siis elää yhteiskunnan varoilla, tulee halemmaksi.

Vierailija
4/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, että vauva-aika oli hurjaa?

Vierailija
5/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 13:18"]Tätä se valitettavasti on... Itse sain esikoiseni 18-vuotiaana, nyt olen 24. Kerran eräs neiti juuri papatti siitä, kuinka vastuutonta sun muuta hankkia lapsi tuon ikäisenä. Silloin hänellä oli ikää 22 vuotta. Ihmettelin ja kysyin, miksi hän arvostelee minua. Rivien välistä sain ongittua vastaukseksi sen, että hän on jollain tapaa kateellinen, kun minulla onkin ikään kuin kaikki jo noin nuorena, mutta hänellä ei ollut tuolloin edes poikaystävä etsinnöistä huolimatta. Kait se huoli omista lapsista oli hänellä päällimmäinen syy arvostella. En toisaalta ymmärrä mitä kadehdittavaa teiniäideissä on, mutta kateudestahan sitä yleensä arvostellaan ja ilkeillään.

[/quote] Mä ainakin nauraisin sulle päin naamaa. Teiniäidit ovat S-Ä-Ä-L-I-T-T-Ä-V-I-Ä horoja, ja sitten vielä kokevat ylemmyydentunnetta ja kuvittelevat kaikkien olevan kateellisia. Ei jumalauta.

Vierailija
6/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teitä siis arvostellaan? Päihteistä, huumeista lapsen aikana? Lapsi kokoajan hoidossa päiväkodissa ja sukulaisilla? Onko lapsella asialliset vaatteet ja säännöllinen terveellinen ruokavalio? Oletteko opettaneet lapsenne kiroilemaan? Onko lapsenne aggressiivinen vai arka syrjäänvetäytyjä?

Muakin kiinnostaa mitä tarkoitat hurjalla vauva-ajalla?

Vierailija
7/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs panit alaikäisenä. Jos harrastaa seksiä (suojattuakin), niin seuraukset tulee kestää. Todennäköisesti olet lisäksi kasvattanut kakarasi huonosti.

Vierailija
8/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 13:04"]Tulin 16-vuotiaana raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Abortti olisi ollut varmasti se helpoin ratkaisu sillä minä ja poikaystäväni olimme molemmat todella nuoria. Pitkän pohdinnan ja lukuisten keskustelujen jälkeen päätimme kuitenkin pitää lapsen. Tiesimme jo silloin että jatkossa kaikki tulisi olemaan toisin ja ennen kaikkea vaikeampaa.

Vähän 17-vuotis syntymäpäiväni jälkeen synnytin maailman kauneimman tytön joka vei ensisilmäyksellä sydämeni.

Vauva-arki ja kaksi teini-ikäistä vanhempina on jotain niin hurjaa ettei sitä riitä sanat kuvaamaan. Siitä huolimatta me selvisimme. Minusta kasvoi nuori nainen ja äiti, poikaystävästäni nuori mies ja isä, tyttärestämme uskomaton pikkutyttö ja tytär.

Tällä hetkellä minä ja poikaystäväni opiskelemme yliopistossa ja olemme osa-aika työssä.

Yhteistä taivalta meillä on takana 6 vuotta. Parisuhteemme voi hyvin ja olemme kiitollisia siitä kaikesta mitä olemme saaneet kokea, ennen kaikkea siitä mitä meillä on.

Jostain syystä niin minä kuin poikaystävänikin saamme kuulla jatkuvasti arvostelua ja suorastaan haukkumista siitä miten olemme huolettomia ja huonoja teinivanhempia. Annamme tuollaisten kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos sillä tiedämme itse ettei asia ole niin. Ironisinta on se että minua haukkuvat ovat itse useimmiten yhteiskunnan varoilla eläviä yh-äitejä. Ei sillä ettäkö he olisivat jotenkin huonompia ihmisiä mutta tuollaisessa asemassa ei ehkä ole se paras arvostelija ja puhuja.

[/quote]

"Mä oon oikeesti jo iso tyttö!! Oon!! Mä oon!!"

Kuule, sä olet vasta aikuisuutesi alussa. Sääli.

Vierailija
9/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme teitä vaivaa? Miten voitte olla noin ilkeitä?

Vierailija
10/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sairaita ihmisiä suomesta löytyykään?! Täällä anonyyminä kirjottelette vaikka mitä paskaa! Saatteko siitä jotenkin hyvän olon?? Ap, viestistäsi huokuu aikuisuus, ja on hienoa miten olette elämänne saanut järjestettyä! Onnea tulevaisuuteen:)

Vierailija
11/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:06"] Ap, viestistäsi huokuu aikuisuus

[/quote]

:DD

Taidat olla itsekin aika nuori :)

Vierailija
12/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät taida tykätä ensimmäisen viestin viimeisistä lauseista. Ole vain Ap onnellinen omasta elämästäsi, hyvin olette ilmeisesti pärjänneet :). Mutta kannattaako lähteä mukaan itsensä ylentämiseen toisten alentamisella, jos tiedät mitä tarkoitan.

Vierailija
13/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:06"] Ap, viestistäsi huokuu aikuisuus

[/quote]

:DD

Taidat olla itsekin aika nuori :)

[/quote] ^^^^

Vierailija
14/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 13:18"]Tätä se valitettavasti on... Itse sain esikoiseni 18-vuotiaana, nyt olen 24. Kerran eräs neiti juuri papatti siitä, kuinka vastuutonta sun muuta hankkia lapsi tuon ikäisenä. Silloin hänellä oli ikää 22 vuotta. Ihmettelin ja kysyin, miksi hän arvostelee minua. Rivien välistä sain ongittua vastaukseksi sen, että hän on jollain tapaa kateellinen, kun minulla onkin ikään kuin kaikki jo noin nuorena, mutta hänellä ei ollut tuolloin edes poikaystävä etsinnöistä huolimatta. Kait se huoli omista lapsista oli hänellä päällimmäinen syy arvostella. En toisaalta ymmärrä mitä kadehdittavaa teiniäideissä on, mutta kateudestahan sitä yleensä arvostellaan ja ilkeillään.

[/quote] Mä ainakin nauraisin sulle päin naamaa. Teiniäidit ovat S-Ä-Ä-L-I-T-T-Ä-V-I-Ä horoja, ja sitten vielä kokevat ylemmyydentunnetta ja kuvittelevat kaikkien olevan kateellisia. Ei jumalauta.

[/quote]

Jumalauta vain itsellesi! Väitinkö jossain kohtaa, että MINÄ olisin millään tapaa ylpeä siitä, että tulin raskaaksi noin nuorena!?! Kyllä luulen, että sinäkin olet niitä haarojasi levitellyt teininä! Vastasin vain OMAN kokemukseni perusteella ap:lle. Jos lapseni tulisi teininä raskaaksi, en TODELLAKAAN olisi ylpeä siitä. Minulle vain kävi niin, ehkäisystä huolimatta, että tulin raskaaksi tuon ikäisenä. Teiniäitiydestäni en todellakaan ole ylpeä, lapsestani kyllä. Oletko sinä lapseton ja siksi katkera? Jos sinulla taas on lapsi, toivottavasti lapsesi pamahtaa paksuksi 15-vuotiaana niin voit sitten häntä ihan kasvotusten sättiä säälittäväksi.

Vierailija
15/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:38"]

Mistä asioista sitten saatte arvostelua? Sitähän ei aloitus kerro. Arvostelu voi olla aiheellista tai sitten ei. Sinänsähän te elätte yhteiskunnan varoilla: opiskelu on ilmaista, saatte opintotukea, onko lapsi vielä hoitopaikassakin? Maksatteko lapsen hoitopaikasta kalleimman mukaan teidän osa-aikatöillänne?

Yh-äiti, joka on opiskellut ennen lapsia, voi tulla tuossa pikkulapsivaiheessa yhteiskunnalle paljon halvemmaksi: yhden hoitopaikan hinta on 800-1000 euroa kuukaudessa. Verrattuna siihen hoitopaikkaan, niin yh-kotiäiti, joka siis elää yhteiskunnan varoilla, tulee halemmaksi.

[/quote]

Miten niin tulee halvemmaksi? Jos on niin hyvät tulot, että maksaa kalleinta hoitomaksua tai edes kalliimpaa, on nauttinut myös äitiysrahaa moninkertaisesti sen, mitä tuloton ihminen saa (noin 500 euroa). Jos saa äitiysrahaa noin 10kk ajan esim. 2000-3000e/kk, siinä on aika monen kuukauden ja jopa vuoden hoitomaksut yhteiskunnalta saatu.

Opiskelutkaan ei kestä ikuisesti ja nuori menee töihin maksaakseen taas veroja. Siinä missä muutkin.

Vierailija
16/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:38"]

[/quote]

Miten niin tulee halvemmaksi? Jos on niin hyvät tulot, että maksaa kalleinta hoitomaksua tai edes kalliimpaa, on nauttinut myös äitiysrahaa moninkertaisesti sen, mitä tuloton ihminen saa (noin 500 euroa). Jos saa äitiysrahaa noin 10kk ajan esim. 2000-3000e/kk, siinä on aika monen kuukauden ja jopa vuoden hoitomaksut yhteiskunnalta saatu.

Opiskelutkaan ei kestä ikuisesti ja nuori menee töihin maksaakseen taas veroja. Siinä missä muutkin.

[/quote]

Siis vuosien. Yhden kuukauden äitiysrahamaksu, jos se on esim. 1500e enemmän kuin minimiäitiyspäiväraha, on siinä jo (1500:300=5) VIIDEN kuukauden kalleimman maksuluokan päivähoitomaksu. 

Vierailija
17/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan kannalta nuoret äidit ovat vain positiivinen asia ja siihen on valtivallankin taholta kannustettu. Tiedätkö paljon yhden nelikymppisen äidin down-lapsen hoito maksaa yhteiskunnalle tämän elämän aikana? Siinä on muutaman vuoden hoitomaksut äkkiä kuitattu. 

Vierailija
18/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka olisi yhteiskunnan varoilla elävä yh, niin todennäköisesti on paljon parempi vanhempi kuin se, joka on vain huoleton ja huono.

Vierailija
19/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 13:18"]Tätä se valitettavasti on... Itse sain esikoiseni 18-vuotiaana, nyt olen 24. Kerran eräs neiti juuri papatti siitä, kuinka vastuutonta sun muuta hankkia lapsi tuon ikäisenä. Silloin hänellä oli ikää 22 vuotta. Ihmettelin ja kysyin, miksi hän arvostelee minua. Rivien välistä sain ongittua vastaukseksi sen, että hän on jollain tapaa kateellinen, kun minulla onkin ikään kuin kaikki jo noin nuorena, mutta hänellä ei ollut tuolloin edes poikaystävä etsinnöistä huolimatta. Kait se huoli omista lapsista oli hänellä päällimmäinen syy arvostella. En toisaalta ymmärrä mitä kadehdittavaa teiniäideissä on, mutta kateudestahan sitä yleensä arvostellaan ja ilkeillään.

[/quote]

Jumalauta vain itsellesi! Väitinkö jossain kohtaa, että MINÄ olisin millään tapaa ylpeä siitä, että tulin raskaaksi noin nuorena!?! Kyllä luulen, että sinäkin olet niitä haarojasi levitellyt teininä! Vastasin vain OMAN kokemukseni perusteella ap:lle. Jos lapseni tulisi teininä raskaaksi, en TODELLAKAAN olisi ylpeä siitä. Minulle vain kävi niin, ehkäisystä huolimatta, että tulin raskaaksi tuon ikäisenä. Teiniäitiydestäni en todellakaan ole ylpeä, lapsestani kyllä. Oletko sinä lapseton ja siksi katkera? Jos sinulla taas on lapsi, toivottavasti lapsesi pamahtaa paksuksi 15-vuotiaana niin voit sitten häntä ihan kasvotusten sättiä säälittäväksi.

[/quote] Ite oot, itelles vaan, ite oot mämämä haluun!!! Aikuisuus oikein huokuu :) Ensinnäkään en lainannut aloitustasi vaan toisen ihmisen tekstiä, mikäli et esiinny täällä monena eri ihmisenä ja yläpeukuttele omia viestejäsi.

Se että toivot ihmisille pahaa, esimerkiksi juuri tuo "Toivottavasti lapsesi pamahtaa paksuksi 15-vuptiaana" on todella lapsellista. Selvästi sinulla on ongelmia itsesi kanssa ja paha olla kun toisille täytyy pahaa toivoa.

Jos et kerta ollut ylpeä teininä raskaaksi tulemisestasi, olisiko abortti ollut mitään?

Olen TÄLLÄ hetkellä lapseton ja tyytyinn siihen. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö myöhemmällä iällä, JÄRKEVÄNÄ AIKUISENA vosi lapsia saada.

Oletko katkera siitä, ettet voinut viettää normaalia nuoruutta sen sijaan että kakara oki lutkuttamassa tisiä? Mutta eihän se haittaa, kunhan pääsit jakorasiana levittelemään haaroja ja hinkkaamaan pillua. Minäminäminä, minä kaiken edelle, eikö totta? Aikuista käytöstä, eikö totta?

Itse en keksi syitä, miksi olisin katkera siitä etten teininä tullut raskaaksi, keksitkö sinä?

Vierailija
20/37 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa niin hyvät tukiaiset, siksi ruiskivat kauheella kiirelllä, maksaja löytyy aina asenteella. Se että joku nyt jossain avoimessa kirjoilla ei tarkoita mitään. sossuunhan sieltäkin moni menee.